План-конспект уроку "Реактивний рух" 10 клас

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

План-конспект

Содержание

Тема уроку

Реактивний рух.

Автор розробки

Рижинський Олександр Вікторович, вчитель фізики та інформатики

Навчальний заклад

Куйбишевськая ЗОШ I-III ст.

Клас

10 клас

Назва навчальної програми, автори програми

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Фізика. Астрономія. 7-11 класи. – К.: Ірпінь: Перун, 2005.

Тип уроку

комбінований

Компетенції учнів на уроці

Навчально-пізнавальна,загальнокультурна

Цілі уроку

Ознайомити учнів з практичним використанням закону збереження імпульсу, навчити учнів застосовувати свої знання для розв'язування конкретних задач. Розвивати в учнів уяву, вміння аналізувати отриману інформацію та робити висновки. Виховувати в учнів наполегливість під час засвоєння нових знань. Формувати навчально-пізнавальну компетентність.

Обладнання уроку

ПК, мультимедійна дошка, мережа «Інтернет».

Дидактичні та методичні матеріали

[Інтерактивний плакат на тему "Реактивний рух".]

Перелік он-лайн сервісів, які використані на уроці

http://glogster.com

Хід уроку

І. Організаційний етап. ІІ. Перевірка домашнього завдання. ІІІ. Формулювання мети й завдання уроку. ІV. Мотивація навчальної діяльності.  Що називається механічним рухом?  Види механічного руху.  В чому полягає відносність руху?  Що таке імпульс тіла?  Що характеризує імпульс та від чого він залежить?  В чому полягає закон збереження імпульсу?  Де та як в природі та техніці використовується закон збереження імпульсу? V. Вивчення нового матеріалу. 1. Реактивний рух. Реактивним рухом називають рух, який виникає в тіла, в результаті відокремлення від нього з деякою швидкістю певної його частини. http://www.glogster.com/rov1985glogster/poster-glog-by-rov1985glogster/g-6k4ke041rtk0q57eji7anji 2. Принцип дії ракети. Векторна сума імпульсів ракети і газів, що становлять замкнену систему:

,

де - маса ракети, - маса газів, і - відповідно швидкості ракети й газу після викидання палива. Звідси: . Збільшивши швидкість ракети можна збільшивши масу палива або швидкість витікання газів. 3. Задача для розв'язування на уроці. 1. Візок масою 120 кг котиться зі швидкістю 6 м/с. Людина, яка біжить назустріч візку зі швидкістю 9 км/год, , стрибає у візок. З якою швидкістю рухається після цього візок, якщо маса людини 60 кг? 2. З нерухомого човна, маса якого разом з людиною дорівнює 255 кг, на берег кидають весло масою 5 кг із горизонтальною швидкістю відносно землі 10 м/с. Якої швидкості набуває човен? 3. Сталева куля рухається зі швидкістю 2 м/с, а алюмінієва куля, такого ж радіуса - зі швидкістю 6 м/с. Яка з куль має більший імпульс? VІ. Підбиття підсумків уроку. VII. Домашнє завдання.

Список використаних джерел

впишіть тут список використаних джерел

Додатки

Фотогалерея уроку