План-конспект уроку "Скандинавія: край вікінгів і валькірій" для 7 класу

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Антибура сертифікат 117.jpg


План-конспект

Содержание

Тему уроку

"Скандинавія: край вікінгів і валькірій"

Автор розробки

Антибура Юлія Петрівна

Навчальний заклад

Комунальний заклад "Хортицький національний навчально-реабілітаційний багатопрофільний центр" Запорізької обласної ради.

Клас

7 клас.

Назва навчальної програми, автори програми

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Історія України. Всесвітня історія. Рівень стандарту. Пометун О.І., Ладиченко Т.В. 5-9 класи, Київ, 2010.

Тип уроку

Урок засвоєння нових знань, умінь та навичок.

Компетенції учнів на уроці

Пізнавальні, інформаційні, комунікативні, загальнокультурні, моральні, здоров'язберігаючі.

Цілі уроку

Ознайомити учнів із життям та побутом норманів; прослідкувати напрями походів вікінгів; проаналізувати процес виникнення Скандинавських країн; розкрити духовний світ норманів; навчити висловлювати судження щодо тенденцій розвитку європейських держав; розвивати навички аналізу та застосування історичної інформації; виховувати повагу та інтерес до минулого.

Обладнання уроку

Підручники, атласи з історії середніх віків, телевізор з підключенням до комп'ютера, ілюстративний та дидактичний матеріал за темою, комп'ютери для учнів з доступом до мережі Internet.

Дидактичні та методичні матеріали

Роздатковий дидактичний матеріал: тестові завдання за темою "Скандинавія: край вікінгів і валькірій", зразки кросвордів, ілюстративний матеріал.

І.М. Ліхтей «Історія середніх віків». – підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів. — К.: «Грамота», 2007.

Перелік он-лайн сервісів, які використані на уроці

Хід уроку

І. Організаційний момент. Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів: розв'язання кросворду за темою "Арабський халіфат" (Додаток 1).

ІІІ. Пояснення нової теми.
Вступне слово вчителя: Боже, позбав нас ярості норманів!» З такою молитвою до Бога зверталися священики багатьох країн Західної Європи у VIII – ХІ ст. Чому ж населення Європи відчували величезний жах тільки при одному виді кораблів під червоними або смугастими вытрилами? Що це був за народ? Де він проживав та чому здійснював завойовницькі походи ? Все це ми і з'ясуємо на сьогоднішньому уроці (звучить аудіозапис "Villeman Og Magnhild" (бойовий гімн вікінгів) - YouTube).

Коментований розгляд карти історичного атласу "Європа у ІХ-ХІ ст. Походи норманів".
Завдання: Визначити, які території були завойовані норманами.

Розповідь вчителя: Вікінги, нормани, варяги - назва північних народів, які з кінця VІІІ ст. вторгаються до Європи. Це нашестя тривало понад 300 років.
Причини завойовницьких походів учні визначають методом "мозкового штурму".
Побут норманів реконструюється за допомогою ілюстративного матеріалу.
Завдання: скласти розповідь про життя та побут "північних людей".

Коментар вчителя: На деяких завойованих землях нормани засновували власні держави. Вони заселили Ісландію, заснували герцогство Нормандію, Сицилійське королівство, держави в Ірландії та Англії.
Коментоване читання відповідного тексту підручника із складанням схеми "Виникнення Скандинавських країн".

Духовний світ північноєвропейських народів.
Перегляд фрагменту передачі "Сім днів історії" - "Герої та чудовиська скандинавської міфології" (російською мовою): Герої та чудовиська скандинавської міфології - YouTube

Колективне обговорення особливостей скандинавської міфології. Аргументування власної думки.

Фізкультурна хвилинка

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
Проведення тестового опитування "Вперед до перемоги!".
Тест "Скандинавія: край вікінгів і валькірій"

V. Підведення підсумків уроку: розв'язання кросворду за темою "Скандинавія: край вікінгів і валькірій" (Додаток 2).

VІ. Домашнє завдання: читати параграф 12, відповідати на питання після параграфу усно. За допомогою всесвітньої мережі Internet знайти зображення норманських будинків. Підготувати питання для історичної вікторини.

Список використаних джерел

  • І.М. Ліхтей «Історія середніх віків». – підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів. — К.: «Грамота», 2007.
  • Всесвітня історія. 7 клас. Дидактичні матеріали / Упоряд. С.І. Клименко, Н.М. Морозова. - Х.:Вид.група "Основа",2007.
  • О.Е. Охредько Всесвітня історія. 6-7 класи: Нестандартні уроки. - Х.:Веста:Вид-во "Ранок",2008
  • Усі уроки до курсу "Всесвітня історія". 7 клас / Упоряд. Н.М. Морозова.- Х.:Вид.група "Основа", 2012.

Додатки

Фотогалерея уроку