План-конспект уроку "Узагальнюючий урок з теми «Робота і енергія" для 8 класу

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

План-конспект

Содержание

Тему уроку

Узагальнюючий урок з теми «Робота і енергія»

Автор (и) розробки

Бондаренко Тетяна Миколаївна, вчитель фізики і астрономії

Навчальний заклад

КЗ «Успенівська загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів» Гуляйпільської районної ради

Клас

8 клас

Назва навчальної програми, автори програми

«Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Фізика. Астрономія. 7 – 12 класи», авторський колектив під керівництвом О.І. Ляшенко.

Тип уроку

Урок узагальнення і систематизації знань

Компетенції учнів на уроці

Навчально-пізнавальні, ціннісно-смислові, інформаційні, комунікативні

Цілі уроку

1. Навчальні (дидактичні):

- набуття вмінь та навичок розв’язувати якісні задачі; - застосування он-лайн сервісів в навчальній діяльності.

2. Розвиваючі:

- розширити та поглибити теоретичну базу знань для надання результатам навчання практичної значущості; - навички роботи з ПК як допоміжним засобом своєї практичної діяльності.

3. Виховні:

- виховувати потребу до самоосвіти, уміння оцінювати свою діяльність, здатність до дослідження; - формувати компетенції саморозвитку й самоосвіти, комунікативні компетенції.

Обладнання уроку

Мультимедійний проектор, ноутбук, учнівські комп’ютери

Дидактичні та методичні матеріали

Мультимедійні інтерактивні вправи «Прості механізми», «Робота та енергія»

Перелік он-лайн сервісів, які використані на уроці

1. http://learningapps.org/690852

2. http://learningapps.org/687726


Хід уроку

Етапи Час Прийоми і методи
І Вступ 1-2 хв Коментар вчителя
ІІ Постанова навчальної проблеми 5 хв Розповідь вчителя
ІІІ Закріплення вивченого матеріалу 30-35 хв Самостійна робота в онлайн сервісі
IV Підведення підсумків уроку 4-8 хв Коментарі вчителя й учнів

І. Вступ
Коментар вчителя
Підбиваючи підсумки вивченню роботи і енергії, підкреслюємо мету цього уроку – показати тісний взаємозв’язок теоретичних знань, отриманих учнями на уроках, із практикою, допомогти в простих повсякденних предметах побачити нове й незвичайне.

ІІ. Постановка навчальної проблеми
Учням пропонується відповісти на декілька питань:
Чому робота і енергія мають однакову одиницю вимірювання?
В чому різниця між кінетичною і потенціальною енергією?
Чи можливе життя людства без використання механізмів та машин?
Чи використовуються прості механізми тваринами? Якщо так – необхідно навести приклади.
Відповідаючи на питання, учні вчаться висловлювати свою точку зору, аргументувати її, слухати свого опонента, приймати точку зору іншої людини, розуміючи чим вона може бути обумовлена.

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу
Учня пропонується скористатися онлайн-сервісом learningapps.org і попрацювати з мультимедійними інтерактивними вправами «Прості механізми» та «Робота і енергія».
Попередньо, використовуючи мультимедійний проектор, вчитель пояснює, що учням необхідно зробити в кожній вправі та як зберегти результат для подальшої перевірки.
Також до відома учнів доводиться, що робота з вправами, за бажанням, може оцінюватись і впливати на підсумкову оцінку з теми. Додаткові бали учні можуть отримати за відповіді по малюнкам, що закодовані у вправах, а також за корегування невірних відповідей своїх однокласників з обов’язковим поясненням.

IV. Підведення підсумків уроку
Питання класу
- Що нового, корисного ви дізналися сьогодні?
- Чи задоволені ви своєю роботою на уроці?
Учні розповідають про свої враження, отримані від уроку, і висловлюють своє бачення шляхів використання ІКТ в навчальній діяльності.


Список використаних джерел

1. Гін А.О. Прийоми педагогічної техніки: Вільний вибір. Відкритість. Діяльність. Зворотний зв’язок. Ідеальність: посібник для вчителів. – Луганськ, 2005.

2. Альфа и Омега: Краткий справочник. – Таллинн,1991.

3. Лукашик В.И. Сборник вопросов и задач по физике для 6 – 7 (7 – 9 ) классов средней школы. – М: Просвещение, 1993,1994, 1996 – 2001.

4. Божинова Ф.Я., Кірюхіна О.О., Чертіщева М.О. Фізика. 8 клас Комплексний зошит для контролю знань. – Х: Ранок, 2011.

Додатки