План-конспект уроку геометрії в 7 класі з теми:"Рівнобедрений трикутник. Властивості та ознака рівнобедреного трикутника."

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Сертификат Щолупа217.jpg

Содержание

План-конспект уроку геометрії в 7 класі з теми:"Рівнобедрений трикутник. Властивості та ознака рівнобедреного трикутника."

Автор: Щолупа Максим Петрович, вчитель математики Пологівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №6

Мета уроку:

  • узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Рівнобедрений трикутник. Властивості та ознака рівнобедреного трикутника», продовжити формування вмінь та навичок розв’язування задач з теми;
  • виховувати в учнів інтерес до вивчення предмету через ілюстрацію практичної значимості вивченого матеріалу;
  • розвивати логічне мислення, математичне мовлення, увагу, пам'ять, навички самоконтролю знань, пошуку та аналізу інформації використовуючи ІКТ при роботі в групах та парах.

Методичне забезпечення уроку:

мультимедійний екран, набір слайдів, креслярські інструменти,
таблиця, набори трикутників, картки самооцінювання для учнів,
дидактичні роздаткові матеріали.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Вчитель.
На сьогоднішньому уроці в нашому класі присутні гості.
Ми раді їх вітати та запрошуємо до співпраці.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Сьогодні на уроці нам необхідно добре попрацювати, щоб повторити та систематизувати наші знання про рівнобедрений трикутник.

ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

Вчитель.
На сьогоднішньому уроці ми повторимо теоретичні відомості про рівнобедрений трикутник, застосовуватимемо наші знання для розв’язування задач різного рівня складності, ознайомимося з результатами роботи над проектом.
Сьогодні оцінювання своєї праці ви проводитимете самостійно - заповнюючи картки самооцінювання після кожного етапу уроку. Я сподіваюсь на вашу чесність та об’єктивність. (Учитель роздає картки для самооцінювання).

IV. Перевірка домашнього завдання.

Про стан виконання домашнього завдання доповідає учень консультант.

V. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Усне опитування проводить учень консультант з використанням трикутників з планіметричного набору фігур.

- Що називають трикутником?
- Які існують види трикутників?
- Продемонструйте: рівносторонній,різносторонній, рівнобедрений трикутники.
- Продемонструйте: гострокутний, тупокутний, прямокутний трикутники.
- Який трикутник називається рівнобедреним? Продемонструйте.
- Як називаються сторони рівнобедреного трикутника?
- Які властивості має рівнобедрений трикутник?
- Сформулюйте ознаку рівнобедреного трикутника.
Вчитель. Оцініть свою роботу на даному етапі уроку і поставте у картку самооцінювання відповідний бал.

2. Представлення результатів роботи над проектом «Рівнобедрений трикутник. Історія вивчення та практичне застосування».

Вчитель. Для роботи над вказаним проектом усі учні класу поділені на дві групи – «Науковці» та «Дослідники».
«Науковці» опрацьовували літературу з історії математики та інші додаткові джерела і з’ясовували історію вивчення рівнобедреного трикутника.
«Дослідники» вивчали, яким чином дана фігура використовується людиною в повсякденному житті.
Представники груп доповідають про свої результати.

VI. Розв’язування задач.

(За роботу на кожному етапі уроку учні виставляють відповідний бал в картку самооцінювання)

1. Усні задачі за готовими малюнками.

Рівнобедренні трикутники.png Рін.бедр.трикут.jpg

2. На основі поданих малюнків трикутників перевірити, чи правильно обчислені вказані величини:

Рінобедрений трикутник №1.png Рінобедрений трикутник №2.png
Рінобедрений трикутник №3.png Рінобедрений трикутник №4.png

3) Робота в парах з завданнями на встановлення відповідності.

Установіть відповідність між кутом (1-4) і його величиною (А-Г)
(За кожну відповідь 0,5 бала)
1 Другий гострий кут прямокутного трикутника, якщо перший дорівнює 32° А 60°
2 Третій кут трикутника, якщо два його кути дорівнюють 25° і 60° Б 95°
3 Кут при основі рівнобедреного трикутника, якщо кут при вершині дорівнює 50° В 58°
4 Гострий кут рівнобедреного прямокутного трикутника Г 65°
Учні обмінюються зошитами і проводять взаємоперевірку на основі вказаних на екрані правильних відповідей, отриманий результат заносять в картку самооцінювання.
ВЗАЄМОПЕРЕВІРКА
№ завдання Правильна відповідь
1 А(58°)
2 Б(95°)
3 В(65°)
4 Г(45°)

4) Хвилинка відпочинку. Гра «Вірю – не вірю».

Чи віриш що …
1)…Піфагор був учасником 58 Олімпійських ігор? (Так)
2)…існує геометрія, у якій паралельні прямі перетинаються? (Так)
3)…Л.М.Толстой порівнював людину зі звичайним дробом? (Так)
4)…квадрат дав назву відомому танцю кадриль? (Так)
5)…вивченню властивостей трикутника присвятив свої дослідження Наполеон? (Так)
6)… число 1001 є простим? (Ні)
7)… Фалес був уболівальником і помер на трибуні Олімпійського стадіону під час бою Піфагора? (Так)
8)… Професор математики Оксфордського університету Чарльз Людовік Доджсон (1832 – 1898), видав під іменем Льюїса Керролла дитячі книжки «Аліса в країні чудес», «Аліса в Задзеркаллі»

5) Робота з підручником. Коментоване розв’язування задачі №27(2) (ст.109) з попереднім колективним структурним аналізом умови задачі.

6) Тестування.

VІІ. Підсумок уроку – проводиться колективно за схемою:

На сьогоднішньому уроці:
  • повторили…
  • з’ясували…
  • розв’язали…
  • дізналися…
  • досягли…

VІІІ. Оцінювання роботи учнів на уроці.

Окремо оцінюється робота учня консультанта та учнів, які доповідали по проекту.
Оцінювання решти учні проводить після перевірки тестів з врахуванням карток самооцінювання.

ІХ. Повідомлення домашнього завдання.

Повторити §14,
виконати №29 (ст.110), №53 (ст.112)

Список використаної літератури

1. Бурда М.І., Тарасенкова Н.А. Геометрія: Підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Зодіак – ЕКО, 2010. – 208с.
2. Тарасенкова Н.А., Бурда М.І., Богатирьова І.М. та ін.. Самостійні та контрольні роботи з геометрії для 7 класу: Метод. посібник/ За ред.. Н.А. Тарасенкової, М.І. Бурди. – К.:Пед. Преса, 2007. – 64 с.
3. Біла Н.С. Тематичні роботи з математики для 7 класу. ІІ семестр.//Математика в школах України.-2012. – №34-36. – с.67-78.
4. Семенко О.М.. Тригонометричні функції. //Математика в школах України.-2013. – №3. – с.16-19.
5. Шаніна Л.М. Півхвилинки відпочинку на уроці. //Математика в школах України.-2012. – №6 – с.18-20.
6. http://osvita.ua/