План-конспект уроку з алгери у 8 класі "Додавання і віднімання раціональних дробів з однаковими знаменниками"

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Бройко С 322.jpg

План-конспект

Содержание

Тема уроку

Додавання і віднімання раціональних дробів з однаковими знаменниками

Автор розробки

Бройко Віта Вікторівна , вчитель математики

Навчальний заклад

Запорізький багатопрофільний ліцей № 99 Запорізької міської ради Запорізької області

Клас

8 клас

Назва навчальної програми, автори програми

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика , 5 - 9 класи
Укладачі програми (2012 р.): М. І. Бурда, Ю. І. Мальований, Є. П. Нелін, Д. А. Номировський, А. В. Паньков, Н. А. Тарасенкова, М. В. Чемерис, М. С. Якір. У розвантаженні програми (2015 рік) брали участь: М. І. Бурда, А. В. Паньков, М. С. Якір, Д. А. Номіровський. Над оновленням програми (2017 рік) працювали: М. І. Бурда, Б. В. Кудренко, О. Я. Біляніна, А. І. Азаренкова, О.І. Буковська, Т. С. Кіндюх, О. Є. Лисенко, А. В. Миляник, Н. В. Панова, А. В. Паньков

Тип уроку

Засвоєння нових знань і умінь

Компетенції учнів на уроці

Соціальна, полікультурна, комунікативна, інформаційна, саморозвиток та самоосвіта

Цілі уроку

  • засвоєння учнями змісту правила і алгоритму додавання і віднімання раціональних дробів з однаковими знаменниками;
  • сформувати вміння відтворювати вивчені правила і алгоритми, а також виконувати дії відповідно до вивчених правил і алгоритмів для виконання додавання і віднімання раціональних дробів з однаковими знаменниками;
  • розвивати увагу, вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати виховувати наполегливість, прагнення переборювати труднощі, працелюбність і інтерес до предмету.

Обладнання уроку

Компютер, проектор, учнівські гаджети,Internent, WiFi
Інші приналежності: учнівські зошити, підручники, картки, презентація

Дидактичні та методичні матеріали

1. Г.П.Бевз, В.Г.Бевз Алгебра 8 класс/ Киев: "Зодиак-ЭКО", 2015 2. 2. А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, Ю.М. Рабінович, М.С. Якір. Збірник задач і контрольних робіт з алгебри для 8 класу. – Харьків: Гімназія, 2008. – 96с.

Перелік он-лайн сервісів, які використані на уроці

Learningapps.org

Хід уроку

I. Організація класу
II. Перевірка домашнього завдання
Самостійна робота:

Варіант 1 Варіант 2
1. Скоротити дріб: 1. Скоротити дріб:
a)Вит1.png,б)Вит2.png, в)Вит3.png,

г)Вит4.png

a)Вит5.png,б)Вит6.png, в)Вит7.png,

г)Вит8.png

2. Зведіть дріб: 2. Зведіть дріб:
Вит9.png до знаменника 4xy3 Вит10.png до знаменника 9mn4
3. При яких значеннях змінної вираз Вит11.png не має змісту? 3. При яких значеннях змінної вираз Вит12.png не ма змісту?

III. Формування мети уроку:
Для формування завдань та мети уроку можна запропонувати учням бліц-опитування:

  • Які дроби називаються звичайними?
  • Які дії з звичайними дробами ви навчилися виконувати в 6 класі?
  • Які дроби називаються раціональними? Чим схожі раціональні дроби на звичайні, а чим вони відрізняються?

IV. Актуалізація опорних знань:
Обчислити усно:
2/7+1/7; 2/7-1/7 ; 11/15+1/15 ;13/18-8/18.
(повторити з учнями правила додавання та віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками)
Учні використовують власні гаджети - виконують інтерактивну вправу (кросворд) на Кросворд "Що я знаю про дроби?"
V. Засвоєння нових знань:
Ознайомлення учнів з правилом додавання та віднімання раціональних дробів

Алгоритм додавання та віднімання раціональних дробів з однаковими знаменниками

1. Дробу з однаковими знаменника додають (віднімають) за правилом, що записують формулою:
Для будь-яких А, В, С, де С ≠ 0 вірні рівності:
Вит13.png,Вит14.png
2. Дробів з протилежними знаменниками додають (віднімають) за правилом, що виражається формулою:
Для будь-яких А, В, С, де С ≠ 0 вірні рівності:
Вит15.png,Вит16.png
VI. Засвоєння матеріалу:
Виконайте дії: (усно)
a)Вит17.png, б)Вит18.png, в)Вит19.png, г)Вит20.png, д)Вит21.png, е)Вит22.png
Виконання письмових завдань учнями біля дошки:
1.Виконайте додавання або віднімання раціональних дробів:
a)Вит23.png, б)Вит222.png, в)Вит24.png, г)Вит25.png, д)Вит26.png, е)Вит27.png
2.Спростити вираз:
a)Вит112.png, б)Вит113.png, в)Вит114.png, г)Вит115.png, д)Вит116.png, е)Вит117.png
3.Знайти значення виразу:
а) Вит118.png при b = -4; б) Вит119.pngпри а = 0,5.
«Цікава інформація»
Колись дії зі звичайними дробами завдавали людям надзвичайних труднощів. Ці труднощі у Вавилоні пояснювали «втручанням злих духів». Англійський чернець Бєда, який був ученою людиною свого часу, писав у VII сторіччі: «У світі є багато речей, але немає нічого важчого, як чотири дії арифметики». Тоді ж, мабуть, і виникла німецька приказка «попасти в дроби», що означала опинитися у скрутному становищі. А причина, звичайно, полягала в тому, що не було встановлено загальних правил виконання дій з дробами, не було створено відповідної теорії. Поряд із цим у VII ст. відомий вірменський учений Ананія Ширакаці (з Ширака) вмів додавати до восьми дробів з різними знаменниками. Слід підкреслити, що за давністю математичних знань на першому місці серед народів СНД стоять вірмени.
VII. Домашнє завдання
1. Вивчити правила додавання і віднімання раціональних дробів з однаковими знаменниками (схеми).
2. Виконати вправи на застосування вивчених на уроці алгоритмів (рівень складності завдань відповідає рівню складності завдань класної роботи).
3. На повторення: вправи на застосування правила знаків (тема «Основна властивість дробу»).

Список використаних джерел

1. Г.П.Бевз, В.Г.Бевз Алгебра 8 класс/ Киев: "Зодиак-ЭКО", 2015 2. 2. А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, Ю.М. Рабінович, М.С. Якір. Збірник задач і контрольних робіт з алгебри для 8 класу. – Харьків: Гімназія, 2008. – 96с.