План-конспект уроку з математики в 5 класі: "Рівняння"

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Підготувала вчитель математики вищої категорії, "Старший вчитель":
Бердянської ЗОШ № 20
Пархоменко Любов Романівна

Тема: Рівняння
Мета: Сформувати у учнів поняття рівняння, кореня. Закріпити знання та навчити знаходження невідомих компонентів.
Обладнання: комп’ютерна презентація, мультимедійний проектор, роздатковий матеріал.
Тип уроку: урок систематизації знань, умінь та навичок учнів.
Хід уроку
1. Організаційний момент:
1) Привітання – усмішка по колу (побажання учнів один одному доброго настрою і успіху на уроці).
2) Перевірка присутніх.

2. Перевірка домашнього завдання за допомогою екрану:
1) № 534 – вказати порядок дій – 1б. на полях учні ставлять олівцем.
2) № 538 перевірка відповіді виразу
1) 5 2) 185 - по 1 балу на полях
3) № 542(2) – перевірити відповіді на порядок дій – 6-дій – 6 відповідей – 6 балів.
Самооцінка за допомогою завдань: максимально 9 балів, - на полях вчитель довіряє учням, але перевіряє по кількості піднятих рук хто поставив собі 11б, 10 б …. і контролює.
3. Актуалізація базових знань учнів

Вчитель. Перевірка домашнього завдання показала, що у всіх учнів однакові відповіді. Що це означає?
Так, виконували дії з числами. І вирази називались числовими. А ще, які знаєте вирази?
Учні. Буквені.
Запис на дошці: 2а +3в
Вчитель. Чим вони відрізняються від числових?
Учні. Результатом.
Вчитель. Скільки можна одержати значень буквених виразів.
Учні. Безліч.
Вчитель. А як називаються вираз:
S = V* t - формули
P=2(a+b)
Чим вони відрізняються від числових і буквених виразів, між частинками цих виразів є знак «=». А тепер розглянемо такі вирази:
5+х = 8, 5 –х = 3, 5 * х = 10, 10: х= 5.
Як вони називаються?
Учні. Рівняння.
Вчитель. Отже, тема сьогоднішнього уроку: Рівняння.
4. Засвоєння нових знань

Давайте сформулюємо означення рівняння. Вставимо недостаючи слова.
(На екрані висвітлюється: Рівнянням називається …)
Після запису теми, діти ставлять перед собою задачі уроку:
1) Що таке рівняння?
2) Як розв’язуються рівняння?
Вчитель. Згадаємо, як розв’язуються рівняння в початковій школі.
Як невідомі компоненти дій! Повторимо правила знаходження невідомих компонентів.
Але сьогодні ви вже знаєте буквені вирази і тому за їх допомогою складемо таблицю знаходження невідомих компонентів.
Учням роздаються таблички:
а+х=в а-х=в а*х=в а:х=в х-а=в х:а=в

На ІІ рядку вони повинні записати, як знаходити х

Вчитель. Перевіряємо за допомогою екрану.

Якщо не вірно записано, на ІІІ рядку записати вірно.
Кожний правильний запис – 1б. (6 рівнянь – 6 балів).
Вчитель ходить по класу і перевіряє, нагадуючи про чесність учнів.
Вчитель. Ця таблиця – є основою для розв’язування будь-якого рівняння. Її треба вивчити.

5. Перевірка знань, формування первинних навичок

Але зараз, користуючись цією таблицею виконуємо самостійну роботу (І і ІІ варіанти – 4 рівняння – 4 бали).

І варіант
1) х + 5 = 20
2) х – 5 =20
3) х * 5 = 20
4) х : 5 = 20
ІІ варіант
1) х + 4= 40
2) х – 4 = 40
3) х * 4 = 40
4) х : 4 = 160
Вчитель. Нескладно, так! Якщо ви правильно розв’язали, то поставивши у відповідність до числа букви працюючи парами складете слово.
36 – ь 44 – с
15 – м 100- р
4 – у 25 – д
10 – т 160 - і
Це – мудрість
6. Рефлексія

Давайте складемо наш кросворд зі слів, які використовувались на сьогоднішньому уроці. Складаючи кросворд, що ви робили: думали, писали. Так що ж таке мудрість?
Учні. Мудрість цу розсудливе та грамотне застосування знань.
Вчитель. Розсудливим на уроці було знаходження невідомих компонентів, грамотним – обчислення, порядок дій.
Отже, ми стали ще мудрішими, ніж були, і це підтверджують ваші оцінки.
За роботу на уроці:....

7. Домашнє завдання

А щоб на наступному уроці одержати кращі оцінки треба виконати домашнє завдання: вивчити таблицю знаходження невідомих компонентів: №554, № 555 – 5 балів; № 560, 562, 564 – 5балів.