План-конспект уроку з математики в 5 класі з теми "Десятковий дріб. Запис десяткових дробів."

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Сертификат Геда 258.jpg


ПРОГРАМА: Математика. Навчальна програма для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів.
ПРЕДМЕТ: Математика
КЛАС: 5


Автор: Геда Оксана Володимирівна, Вільнянська гімназія "Світоч" Вільнянської районної ради Запорізької області


Содержание

Тема уроку

Десятковий дріб. Запис десяткових дробів.

Мета уроку

- навчальна: сформувати уявлення про десяткові дроби, навчити читати й записувати десяткові дроби;
- розвивати уважність, самостійність,розрахункові навички, мислення, вміння аналізувати, вдосконалити навички працювати в групах та самостійно;
- виховувати відповідальність, чесність, комунікабельність, вміння спілкуватися, формувати мовну культуру, інтерес до математики.

Тип уроку

Засвоєння нових знань і вмінь.

Обладнання класу

Картки для індивідуальної роботи, таблиця «Розряди десяткових дробів», комп’ютер, проектор,екран, картки для роботи в парах і групах, презентація Microsoft PowerPoint.

Епіграф:

Числа — це невід’ємне знаряддя сучасної цивілізації, що використовується для впорядкування сфери її діяльності. Ф. Дейвіс

ХІД УРОКУ

Організаційний етап

Перевірка готовності класу до уроку.

Перевірка домашнього завдання

Перегляд презентації "Десяткові дроби" [1]
Здійснюється фронтально у вигляді гри «Математичне лото». Учням роздаються картки з номерами запитань.

Запитання:

1) Яке число називають мішаним?
2) Який дріб називається правильним?
3) Який дріб називається неправильним?
4) Сформулювати правило порівняння дробів з однаковими знаменниками.
5) Чи кожний неправильний дріб більший за правильний?
6) Чи менші від одиниці усі правильні дроби?
7) Чи може неправильний дріб дорівнювати одиниці?
8) Сформулювати правило додавання дробів з однаковими знаменниками.
9) Сформулювати правило віднімання дробів з однаковими знаменниками.
10) Сформулювати правило перетворення мішаного числа у неправильний дріб.


Актуалізація опорних знань

Усний рахунок: № 1,2,3,4, 5,6 стор.242 підручника.

Продовження перегляду презентації "Десяткові дроби" [2]

Вступне слово вчителя про подорож до «Країни чисел».
Кросворд-розминка.

Запитання до кросворду:

-яка арифметична дія позначається  математичним символом : (ДІЛЕННЯ)?
-як називається вираз 4Х-5=7? ( РІВНЯННЯ)
-як називається промінь, що ділить кут навпіл? (БІСЕКТРИСА))
-назвати період часу 24 години.( ДОБА)

Вчитель формулює мету уроку: «Завдання нашого уроку: розширити знання про вивчені числа, сформувати уявлення про десяткові дроби, навчитися утворювати, читати і записувати десяткові дроби».

Пояснення нового матеріалу: п. 30 стор. 239-241.

Продовження перегляду презентації "Десяткові дроби" [3]
План

1. Історія виникнення десяткових дробів. Учні, які отримали завдання на попередньому уроці, повідомляють про історію виникнення десяткових дробів.
2. Десятковий запис дробових чисел.
Фізкультхвилинка.
3. Читання десяткових дробів.
Алгоритм читання десяткових дробів:
1) назвати цілу частину;
2) назвати число після коми;
3) порахувати кількість знаків після коми;
4) з’ясувати, в якому числі після одиниці стоїть така кількість нулів.
Пам’ятаємо: 1 знак після коми (1 нуль – 10) - десяті,2 знаки після коми (2 нулі - 100 ) - соті, 3 знаки після коми (3 нулі – 1000) - тисячні , 4 знаки після коми(4 нулі - 10000) -десятитисячні, 5 знаків після коми(5 нулів – 100000) – стотисячні, 6 знаків після коми(6 нулів – 1000000) - мільйонні. Чисельник дробової частини має містити стільки цифр, скільки нулів у знаменнику.
5) прочитати число.
4. Заміна десяткових дробів звичайними.

Правило.

Будь-яке число, знаменник дробової частини якого подається одиницею з одним або декількома нулями (тобто 10, 100, 1000 і т. д.) можна подати у вигляді десяткового запису або десяткового дробу. Комою будемо відокремлювати цілу частину від дробової. Чисельник дробової частини має містити стільки цифр, скільки нулів у знаменнику. Дроби зі знаменниками 10, 100, 1000 і т. д. у десятковому вигляді записують без знаменника. Спочатку записують цілу частину, а потім чисельник дробової частини.

Закріплення

Розв’язання вправ:
- усно запитання №1-6 стор. 241, №1, №2.
- колективно № 800(1-8), 803, 805.
- самостійно № 800(9-16), 801, 804, 806.
Продовження перегляду презентації "Десяткові дроби" [4]
Вправа «Знайди помилку».
Інтерактивна вправа-гра «Міцний ланцюжок».Учні отримують картки з різними дробами і мають в групах (I ряд, II ряд, III ряд) по парах послідовно виписати десяткові дроби з десятими, сотими та тисячними долями відповідно. Перевірити себе з дошкою.

Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Математичні намистинки».
1. Які дроби називаються десятковими?
2. З яких частин складається десятковий дріб?
3. Який вигляд має запис десяткового дробу?
4. Які числа можна записати десятковим дробом?
5. Як записати десятковий дріб у вигляді дробового числа?
6. Які розряди бувають у десяткових дробах?
7. Назвіть числа більше за 3,5 і менше за 3,6?
8. Між якими натуральними числами знаходяться дріб 5,784?

Рефлексія

Свої враження від уроку учні відображають смайликами на аркушах.

Оцінювання

Домашнє завдання

  • Прочитати п.30;
  • вивчити правила стор.240;
  • розв’язати №802(с), №817(д);
  • повторити п.29;
  • скласти кросворд (числовий або текстово-числовий) з ключовим словом «Порівняння»(в).

Література

1. Програма з математики для загальноосвітніх навчальних закладів. «Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-12 класи», видавництво «Перун», Київ, 2005 р.
2. Математика. Підручник для 5 класу загальноосвіт. навч. закл./ А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір — Х.: «Гімназія», 2013.
3. Створюємо презентації. PowerPoint/Упоряд. І. Скляр. — К.: Ред. загальнопед. газ., 2005. — 112 с. (Б-ка «Шкільний світ»).