План-конспект уроку з математики в 5 класі з теми "Уявлення про звичайні дроби"

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Сертифікат Воронцова 174.jpg

'Конспект уроку з математики в 5 класі: Уявлення про звичайнi дроби.

План-конспект уроку з математики в 5 класі з теми " Уявлення про звичайнi дроби". вчителя математики КЗ «ЗСЗШІ №1» ЗОР Воронцової Світлани Петрівни'


Мета: Формувати поняття про дробові числа, звичайні дроби; навчити учнів розпізнавати звичайний дріб, дробове число, читати й записувати звичайні дроби. Організувати діяльність учнів по вивченню понять: звичайний дріб, чисельник та знаменник дробу. Розвивати інтерес до пізнавальної діяльності, формувати позитивний мотив навчання, логічне і просторове мислення, візуальні і тактильні канали сприймання Виховувати навички застосовування знання на практиці, формувати відповідальність до отриманого завдання. Корегувати мову, дрібну моторику рук, постави.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Методи навчання: словесний, наглядний, практичний, проблемний.

Формы роботи: індивідуальна, фронтальна, групова.

Обладнання: мультимедійний проектор, комп’ютер, кольорові олівці, роздавальний матеріал.

Презентація: http://docme.ru/doc/900759/vorontsova-sp.-5-uyavlennya-pro-zvichajn%D1%96-drobi

                          Хід уроку:

І. Організаційно - психологічний етап. (привітання) (сл.1,2) Здраствуйте, діти! Перевіримо нашу готовність до уроку. Запишіть в зошитах число, класна робота. У кажного з вас на парті лежить лист настрою. Я прошу вас, на цьому листі, відмітити смайлика, настрій якого, співпадає з вашим. Обведіть його червоним олівцем. Лист відкладіть на край столу. Перевірка домашнього завдання. (сл.3)

ІІ. Актуалізація опорних знань. (сл.4)

Які числа називаються натуральними? Скільки: а) в метрі сантиметрів, б) в році - днів, в) в добі - годин, г) в годині - хвилин, д) в кілограмі - грамів?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів, постановка цілей і задач уроку. (сл.5)

         Подивіться на екран. Назвіть числа, які ви бачите на екрані. 
Чому ви не змогли прочитати одне з чисел? 
Це дрібне число. 
          Як ви гадаєте, чим ми будемо займатися сьогодні на уроці? 
Ми будемо знайомитись з дробовими числами,  дізнаємось, що таке дріб, як називаються числа в записі дробу, навчимося застосовувати їх на практиці.

                               Тема нашого уроку «Звичайні дроби»  

ІV. Вивчення нового матеріалу. (сл.6)

В житті ви часто зустрічаєтесь з такими фразами: півхліба, чверть години, треть доби і таке інше. Це приклади дробових чисел. Всі ви їли апельсин. А з чого він складається? (із долек) Долі – це рівні частини, на які ділиться предмет.

     Кавун. (сл.7)

У вас на столах знаходяться картинки. Знайдіть кавун. Тепер давайте його розріжемо на 2 частини. - Скільки всього половинок? (дві) Запишемо це число. Як же це зробити? Це можна записати так: ½ - частин 2, візьмемо – 1.

     Квадрат. (сл.8)

Знову дивимось на екран. А у себе на столі знаходимо такий же квадрат, але вже розрізаний на частини. Покажіть стільки частин, скільки зображено на екрані. Запишемо це.

Давайте зробимо висновки з наших записів. (сл.9)

(На екрані відображено дроби). Називаємо чисельник і знаменник, даємо їх означення.

      Зверніть увагу! Риску дробу вважають знаком ділення.

Записуємо в зошитах схему:

1 - чисельник

4 - знаменник

       Повторюємо декілька разів разом з учнями.
     Стрічка. (сл.10)

У вас на столі стрічка. Поділимо її на 5 частин.

- Як записати 1 частину? Дві? Три? Покажіть їх.

- А з скількох частин складена ціла стрічка? (з 5-ти)

- На скільки частин спочатку була розділена стрічка?( на 5)

- Який ми можемо зробити висновок?


(Щоб скласти ціле треба взяти всі частини на які спочатку була розділена стрічка. 

Отже одне ціле, тобто 1, ми можемо записати у вигляді дробу, в якому чисельник і знаменник - однакові числа)

Знову записуємо в зошит.
     Торт. (сл.11)

Уявимо собі, що до вас прийшло 7 гостей і ви вирішили нагодувати їх тортом.

- На скільки частин потрібно вам розрізати його?

- Яку частину отримає кожна дитина?

Давайте запишемо це дробове число.

      У вас на столі макет розрізаного на 8 частин торту. Знайдіть той шматочок, який отримає кожний.

       Покажіть  скільки шматочків залишиться, якщо двоє з ваших друзів не люблять солодкого.

       Знову записуємо відповідне дробове число.

Складіть на столі шматок, який ви залишите для 3 друзів, що запізнилися, а окремо складіть шматок, який ви з друзями з'їсте.

       А зараз давайте знову складемо торт.

- З кольких шматочків він складений? 

- Скільки необхідно шматків, щоб відновити первісний вигляд торта? 
  
- Який ми можемо зробити висновок? (Щоб скласти ціле треба взяти всі частини на які спочатку був розділений торт. ) 

Отже одне ціле, тобто 1, ми можемо записати у вигляді дробу, в якому чисельник і знаменник однакові числа.
 
- А що позначає дробова риска?( Знак ділення)

- Що ми отримаємо, якщо поділимо одне на одне рівні чисельник і знаменник?
Запишемо в зошит.

Працюємо самостійно по завданню на екрані. Потім обмінюємось зошитами і перевіряємо, дивлячись на екран. (сл.12,13)


V. Фізкультхвилинка. (сл.14)

- Намалюйте лівою рукою в повітрі квадрат стільки разів, скільки одиниць у сьогоднішньому числі. - Намалюйте правою рукою в повітрі прямокутник стільки разів, який сьогодні за рахунком день тижня. - Намалюйте очима трикутник стільки разів, скільки разів ви почуєте стукіт по столу.

VI. Історичні відомості. (сл.15,16,17,18)

VII. Робота з підручником. № 679, № 683, № 687

VIII. Розв язування задач для закріплення теми. (сл.19,20,21) Задачі на екрані.

IX.Підсумок уроку. Повторення вивченого. (сл.22)

X.Домашнє завдання: (записане на екрані) (сл.23) Вивчити п.25, № 680, 682, 684, 686, 688


XI.Рефлексія. (сл.24) У вас на столі «Смайлики». Наприкінці уроку вибери "Смайлика", у якого такий же настрій, як у тебе. Обведи його зеленим олівцем.


Література:

  • Міністерство освіти і науки України, Інститут спеціальної педагогіки НАПН України. НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ ДЛЯ 5-9 (10) КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ, МАТЕМАТИКА, 5 клас

Укладачі: Шевцов А.Г., доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри ортопедагогіки та реабілітології Інституту корекційної педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова; Тіщенко Н.Ф., директор Бориславської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ступенів», вчитель математики; Кухар А. О., вчитель математики Бориславської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ступенів., Київ – 2014

  • Програма освітньої галузі «Математика» з елементами корекції для учнів 5-10 класу з ДЦП та іншими порушеннями опорно-рухового апарату, укладач: Воронцова Світлана Петрівна вчитель математики КЗ «ЗСЗШІ№1» ЗОР, затверджено ЗОІППО, 2012.
  • Математика: підручник для 5 кл. загальноосвіт. навч. закладів / А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський,М.С. Якір -Х.: Гімназія , 2013