План-конспект уроку з математики в 6 класі з теми «Дії з раціональними числами»

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Дорошенко 147.jpg

План-конспект уроку з математики у 6 класі
з теми «Дії з раціональними числами»
Підготувала: Дорошенко Т. Г., вчитель математики Запорізького ліцею № 34 Запорізької міської ради, Запорізької області

Мета:
- закріпити і узагальнити знання учнів з теми раціональні числа; відпрацювати вміння виконувати арифметичні дії з раціональними числами;
- розвивати швидку роботу думки і уважність, вміння працювати разом;
- виховувати в учнів дружелюбність та інтерес не тільки до змісту, але й до процесу оволодіння знаннями;

Тип уроку: Урок узагальнення та систематизації знань.
Обладнання: Картки з числами, аркуші паперу, ручка, проектор, екран.

Хід уроку

1. Організаційний етап
Вступне слово вчителя:
Часто кажуть, що числа керують світом; принаймні немає сумніву в тому, що числа показують, як він керується.
І. Гете

Сьогодні на уроці ми спробуємо ще раз впевнитися в силі чисел.

2. Формулювання мети і задач уроку:
На попередніх уроках ми навчилися виконувати арифметичні дії з раціональними числами, тому мета нашого сьогоднішнього уроку удосконалити вміння виконувати дії з раціональними числами.
Реалізуємо ми цю мету за допомогою гри. За кожен конкурс ви будете отримувати бали, які ми будемо фіксувати у турнірній табличці.
Турнірна табличка заздалегідь накреслена на дошці

Табл1.jpg

3. Перевірка домашнього завдання
Почнемо з перевірки домашнього завдання
Два учні виконують обчислення за дошкою з послідуючою перевіркою класом.

4. Актуалізація опорних знань
Впишіть у порожні клітинки квадрата такі числа, щоб суми чисел кожної вертикалі, горизонталі і діагоналі дорівнювала одна одній:

Табл2.jpg

Два учні, які виконають правильно завдання першими будуть виконувати в конкурсах роль «незалежних експертів».

5. Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок
Учні класу діляться на 3 команди (1,2 і 3 ряди відповідно). Кожна команда обирає капітана. Капітани отримують набір з 11 карток з раціональними числами і випадковим чином роздають кожному учаснику своєї команди по картці. Якщо учнів у команді менше ніж 11, «зайві» картки капітан залишає у себе.

Картки:
Табл3.jpg

І. Розминка
На екрані будуть з’являтися назви груп чисел (додатні, від’ємні, дробові, цілі, натуральні) і учасники, які мають картку з числами, що відносяться до даної групи, мають встати.
Перевіряти правильність виконання завдання командами будуть «незалежні експерти». Крім того, потім правильні відповіді з’являються на екрані.
Піднялися всі учні з необхідними числами – команда отримує 1 бал, встали не всі – 0 балів.

ІІ. Напарники
Тепер попрацюємо в парах. Ваш сусід по парті – це ваш напарник.
Ваше завдання: Кожна команда отримає приклад на 6 дій. Далі по ланцюжку ви маєте виконати обчислення по діям (перша пара виконує 1 дію і передає приклад другій парі и далі).

Табл4.jpg

Експерти теж отримують приклади та одночасно з командами виконують обчислення.
Після виконання завдання командою капітани виходять перед класом з результатами. Далі експерти перевіряють правильність виконання (паралельно відповіді з’являються на екрані)
Якщо команда виконала обчислення правильно, то вона отримує 6 балів. Якщо допущені помилки, але деякі дії виконані правильно, кількість балів дорівнює кількості абсолютно правильно виконаних дій. Команда, що правильно впоралася з завданням перша, отримає ще 1 бонусний бал.

ІІІ. Один за всіх і всі за одного
Ваше завдання:
На екрані для кожної команди відповідно з’явиться 1 завдання. Команда має вирішити це завдання. Далі ви маєте визначити з чисел на ваших картках найближче раціональне число, що розташовується на координатному промені ліворуч від отриманого значення.

І Команда:
При якому значенні змінної різниця виразів 0,5(7-3y) і 0,4(6-4y) дорівнює 1,9?
ІІ Команда:
При якому значенні змінної різниця виразів 3(0,5x-1,8) і (-2,5x+1) дорівнює -4,8?
ІІІ Команда:
При якому значенні змінної різниця виразів 3(m-1,4) і 15(m-1,1) дорівнює 6,3?

Учасник команди з відповідним числом має вийти перед класом. На екрані з’являються правильні відповіді.
Команда правильно розв’язала приклад – 1 бал, правильно розв’язала приклад і правильно обрала число – 2 бали.

6. Підведення підсумків
Підрахунок балів та визначення переможців гри.
Запитання до класу:
1.З якими числами ми сьогодні працювали на уроці?
2.Які дії виконували із числами?
3.Чи цікаво вам було сьогодні на уроці?

7. Домашнє завдання
№ 1229,1233


Використана література
-Програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. Програму підготували: М.І. Бурда, Ю.І. Мальований, Є.П. Нелін, Д.А. Номіровський, А.В. Паньков, Н.А. Тарасенкова, М.В. Чемерис, М.С. Якір.
-Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С. Математика: Підручник для 6-го класу. – Х.: Гімназія, 2006. – 304 с.
-Математика: 6 кл.: Підруч. Дл загальноосвіт. Навч. Закл. /Г. П. Бевз, В. Г. Бевз. – К.:Генеза, 2006. – 304 с.:іл.
-Математика, 6кл.: Зб. завдань для тематичного оцінювання знань. Метод. рекомендації /Н. С. Прокопенко, А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, М. С. Якір. – 2-ге вид, із змінами. – К.: КІМО, 2001. – 48 с.

Презентація до уроку
https://drive.google.com/file/d/0B1PHvkIJSFSedndSUGpyWVVuSms/view?usp=sharing