План-конспект уроку з математики в 6 класі на тему "Круг. Площа круга"

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Сертификат Журавель224.jpg


Автор : Журавель Наталя Михайлівна, Миколай-Пільський навчально-виховний комплекс Запорізького району Запорізької області

Содержание

Конспект уроку з математики в 6 класі : Круг. Площа круга.

За програмою: Математика. Навчальна програмам для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Програму підготували М.І.Бурда, Ю.І Мальований, С.П. Нелін.
За підручником: О.С. Істер. Математика: підручник для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів.

Мета уроку:

узагальнити знання учнів та підвищити рівень засвоєння теми « Коло. Довжина кола»,
сформувати уявлення учнів про геометричну фігуру круг та поняття площі круга;
навчити користуватися формулою S = πR2 для розв'язування задач;
прищеплювати любов до математики, бажання пізнати нове,
вчити вмінню об’єктивно проводити самооцінки,
розвивати творче ставлення до справи, самостійність;
виховувати математичну культуру.

Тип уроку: комбінований урок з використанням засобів ІКТ.

Обладнання: проектор, ПК, презентація вчителя, презентація учня, роздруковані бланки, мотузочки, кольорові олівці

Методи навчання: словесний, наочний, практичний.

Форми роботи: індивідуальна, фронтальна, в малих групах (парами).

ХІД УРОКУ

Працювати будем дружно, щоб сказати у кінці –
Учні –шестикласники – супермолодці!

І. Організаційний момент.

Переміна зошитів для класних робіт. Оголошення теми, мети уроку (слайд 3).
Мотивація. Налаштувати дітей на позитивне сприймання навчального матеріалу.

Інтерактивна вправа: «Висловлювання». Слово «КРУГ» вертикально записане на дошці. Вчитель пропонує учням дописати висловлювання, як вони повинні працювати на уроці та наголошує, що дана фігура пов’язана із сьогоднішньою темою.
К – кмітливо розв’язувати;
Р – рахувати правильно;
У – уважно слухати;
Г – гарно відповідати.

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь учнів.

1. «Асоціативний кущ»
Вчитель роздає кожному учню створений у SmartArt і роздруковаий бланк, який потім залишиться в робочому зошиті учня.
Давайте складемо асоціативний кущ щодо фігури, зображеної в центрі (згадайте організаційну діаграму SmartArt). Не бійтеся, висловлюйте і фіксуйте всі наявні у вас знання з теми, свої припущення та асоціації. Подивіться на малюнок, розташований в центрі і запишіть в пусті кола, які слова або речення вам спадають на думку по темі даного малюнку. І разом складемо спільний кущ понять, що стосуються малюнку і є дотичними до навчального матеріалу.
На екрані висвітлюється створений асоціативний кущ ( слайд 4 ):
Кущ.jpg 2. Гра «Вірю-не вірю» Учитель готує для гри декілька питань на повторення вивченого матеріалу, на які сам же і відповідає. Відповідь може бути правильна/неправильна. Учні піднімають обидві руки вгору, якщо відповідь вчителя правильна, і схрещують руки, якщо відповідь вчителя неправильна.
1. Скільки центрів має коло ? - Один центр - кілька центрів
2. Довжина кола залежить ... - від радіуса - від числа π.
3. Відрізок, який сполучає точку кола з її центром, називається ... - радіусом – хордою.
4. Запишіть формулу для обчислення довжини кола через r. - С = 2 r - С = 2 π r
5. Запишіть формулу для обчислення довжини кола через d. - С = 2 d - С = π d.
6. На якому з малюнків зображені кола? (слайд 5)
7. Діаметр кола менший за радіус кола вдвічі. НІ
8. Число π дорівнює  ? - 3,2 - 3,14 ..

Вчитель. Взагалі, це дуже цікаве і незвичайне число – число π. Воно крокує поруч з людиною та її винаходами всю історію цивілізації. А що ви знаєте про число π?

3. Виступ учня з коротким повідомленням про число π.
Неофіційне свято « Міжнародний день числа Пі» відзначається 14 березня, яке в американському форматі дат (місяць / день) записується як 3.14, що відповідає наближеному значенню числа π. Цей день збігається з днем народження Альберта Ейнштейна. Ще однією датою, пов'язаної з числом π, є 22 липня, яке називається «Днем наближеного числа Пі» , оскільки в європейському форматі дат цей день записується як 22/7, а значення цього дробу є наближеним значенням числа π, яке порахував Архімед. Існує навіть металева скульптура числа , встановлена на сходах музею мистецтв в Сіетлі . ( додаток-презентація учня на 6 слайдах)

4. Завдання «Встанови відповідність». (слайд 6-7)
На слайді зображено коло, на якому позначено радіуси, хорду, центр кола.

Слід заповнити таблицю в зошитах:

Радіус OK, OA,OB
Діаметр AK
Хорда CD

5. Усні вправи на увагу та повторення навчального матеріалу 5 класу, тема «Площа квадрата, прямокутника».
1. Назвіть геометричні фігури. Які з них зайві? Чому? (слайд 8. )
2. Які одиниці вимірювання довжини ви знаєте?
3. Як знайти площу квадрата? Прямокутника?
4. В яких одиницях вимірюється площа?
5. Як практично знайти площу фігури? (слайд 9)

ІІІ. Засвоєння нового матеріалу (за підручником)

1.Поняття «круг».

2.Різниця між «кругом» та «колом». (слайд 10)

3.Приклади з життя. Учні наводять власні приклади, загальні приклади висвітлено на екрані ( слайд 11).

4.А ) Практична робота в програмі Paint для учнів , що навчаються на початковому, середньому та достатньому рівнях .
Завдання – створити фігурку клоуна, робота чи тваринки, використовувуючи лише автофігуру «коло», та через заливку – «круг». Приклад виконання висвітлено на екрані, слабші учні просто дублюють малюнок вчителя. (слайд 12).
Протягом уроку вчитель роздрукує створені малюнки для індивідуального домашнього завдання.
В) Практична робота в зошита для учнів, що навчаються на достатньому та високому рівнях.
Завдання. Дано круг радіусом 2,5 см. Накресліть його в зошиті і обчисліть довжину кола, що обмежує даний круг. Зафарбуйте чверть круга синім олівцем.

5.Фізкульхвилинка « Танок веселих дідів морозів » (відеододаток 1)

6 .Площа круга (слайд 13-15).
Вчитель пояснює новий матеріал на дошці, учні роблять записи та креслення в зошитах.

Існує легенда про фінікійську царівну Дідону, яка, рятуючись від свого брата -тирана, допливла до Африки, де і захотіла купити невелику ділянку землі. Нумідійський цар погодився продати їй землю, але за величезні гроші і такий крихітний клаптик, який вона змогла б оточити ременем з однієї бичачої шкури. Царівна блискуче впоралася з цим завданням, яке на її честь з тих пір стали називати задачею Дідони.
Як ви думаєте, яким чином вона купила величезну ділянку землі, на якій і заснувала нове місто?
Дідона розрізала бичачу шкуру так, що вийшов тонкий шкіряний ремінець, яким і оточила великий шматок землі. Взагалі-то це математична задача . Вона формулюється так: «Яку найбільшу площу можна оточити мотузкою заданої довжини?»
У вас на партах лежать мотузочки. Візьмемо мотузочку і зв'яжемо її в кільце. Поклавши отримане кільце на парту, зробимо з нього різні фігури: квадрат, трикутник, коло і т. д.
Площа, обмежена колом- найбільша серед отриманих таким чином площ.
У старших класах ми з вами доведемо формулу, а сьогодні просто запишемо її і візьмемо до роботи.

7.Поняття «круговий сектор» (слайд 16)

ІV. Практичне відпрацювання нового матеріалу

1. № 785 (з підручника)
Обчисли площу круга, радіус якого дорівнює 4 см; 2,5 дм.
2. № 793 ( з підручника)
Під час реставрації двоповерхової башти всю підлогу покрили плиткою. Скільки квадратних метрів плитки було використано, якщо внутрішній діаметр башти 6 м?
3. № 802 індивідуально, сильні учні
Обчисли площі зафарбованих фігур:
Фігура 1.jpg

V. Рефлексія (слайд 17).


На екрані питання, на які учні повинні відповісти, таким чином проаналізувавши власні здобутки на уроці.
1. За що ти можеш себе похвалити сьогодні на уроці?
2. Що тобі вдалося на уроці?
3. Над чим ще треба попрацювати?
4. Мій настрій - … (задовільно/добре/відмінно)


VІ. Домашнє завдання (слайд 18).


1. Опрацювати матеріал §30 .
2. Знайти площу СД-диска. (для всіх)
3. Виконати № 796, індивідуально, сильні учні.
4. На створених вами на ПК малюнках обчислити приблизно площу найбільшого круга у фігурки.


Список використаної літератури:


1. Математика. Навчальна програмам для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Програму підготували М.І.Бурда, Ю.І Мальований, С.П. Нелін.
2. Істер О.С. Математика: підручник для 6-го класу загальноосвітніх навчальних закладів/О.С.Істер.-К.:Генеза, 2013.- 368 с.:іл.
Електронні ресурси
Оксана Крамаренко. Новорічна фізкульвилинка [Електронний ресурс] / Оксана Крамаренко // youtube.com : [сайт]. – Режим доступу: //www.youtube.com/watch?v=p8RBdsywp7g, вільний. – Назва з екрану.

Додатки до уроку


Повний конспект уроку на тему "Круг.Площа круга" з рисунками та поясненнями
Презентація учня - доповідача про день числа Пі
Презентація вчителя до уроку на тему "Круг. Площа круга"
Відеофізкультвилинка "Новорічна"