План-конспект уроку з української мови "Узагальнення теми:"Вживання апострофа"

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Автор:

Біленька Світлана Олександрівна, вчитель української мови та літератури Костянтинівської СРШ І-ІІІ ст. "ПРОМЕТЕЙ" з пвп Мелітопольської районної ради Запорізької області

Содержание

Тип уроку

Застосування знань, формування вмінь

Цілі уроку

-повторити, систематизувати й узагальнити знання учнів про апостроф;

- удосконалити навички правильного написання слів з апострофом;

- розвивати логічне мислення, уяву, мовлення школярів;

- виховувати цікавість та повагу до творчості Л.Глібова.

Міжпредметні зв’язки

Українська література

Обладнання уроку

Портрет Леоніда Глібова, підручник, робочі зошити, роздатковий матеріал, мультимедійний проектор, екран, презентація Power Point.

Перелік он-лайн сервісів, які використані на уроці

Ребус Сервіс rebus1

Кросворд Сервіс CROSS

Пазл Cервіс Learningapps

Перебіг уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕМОЦІЙНОЇ ГОТОВНОСТІ ДО УРОКУ

Другу посміхнись,

Гарним настроєм ділись.

А хто сварку раптом має-

Спільні вправи вас з'єднають.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Запрошую всіх у чарівний світ казки

ЗНИКНЕННЯ АПОСТРОФА

У тридев`ятому царстві є незвичайна країна Фонетика. Правлять нею три сестри: сувора і розумна Орфографія, точна Графіка і миловида та співуча Орфоепія. Якось у цій країні сталася надзвичайна подія - зник Апостроф. У Фонетиці почався страшний безлад. Графіка та Орфографія хапалися за голову, бо люди почали неграмотно писати. Орфоепія потерпала від неправильної вимови. Люди не могли нормально порозумітися! Треба негайно шукати Апостроф. До пошуків залучили найкращі сили. І ось що з'ясували слідчі. Кома, що мешкала у сусідній країні, давно заздрила Апострофу, оскільки він був такий же, як і вона, але завжди стояв вище. Це вона зіштовхнула Апостроф. Мешканці країни вирішили видати указ і остаточно закріпити апостроф на своєму місці. Це вона зіштовхнула апостроф. Мешканці країни вирішили видати указ і остаточно закріпити апостроф на своєму місці. А ось про що йдеться в указі ми з вами дізнаємося, перевіряючи домашнє завдання.

2.1. Мозковий штурм

-Що таке апостроф?

-Лише перед якими літерами він ставиться?

-Після яких літер ставиться?

-Назвіть випадки, коли апостроф не ставиться.

2.2. Перевірка вправи 412


ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

Слово вчителя

Сьогодні на уроці ми повторимо, систематизуємо й узагальнимо знання про апостроф; удосконалимо навички правильного написання слів з апострофом; розвиватимемо логічне мислення, уяву, мовлення; будемо поглиблювати знання та проявляти повагу до творчості Л.Глібова.

( запис до зошитів дати та теми уроку )


ІV.УЗАГАЛЬНЕННЯ,СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ТА ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ

Епіграф:

МАЛЯТА ВЧАТЬ ТІ СОНЯЧНІ СЛОВА,

ЩО, НІБИ ЧАРОДІЙНИК ,

З РУКАВА

ТИ СИПАВ ЇМ І В МУДРОСТІ НЕ СХИБИВ.

М.РИЛЬСЬКИЙ

Про кого йде мова ми дізнаємося з вибіркового диктанту.

4.1. Вибірковий диктант

З поданих слів записати в стовпчик лише ті, які пишуться з апострофом

Свято, люб’язний, електрозв’язок, порятунок, острів’янин, напам’ять, рясно, цвях, ін’єкція, дріб’язок, буряк, ганчір’я, Лук’ян, ім’я, рюкзак, бур’ян, обов’язок, вдячний, в’їхати.

У виписаних словах підкресліть першу літеру ( ЛЕОНІД ГЛІБОВ).

Звірте відповіді з екраном презентації.

Вам відоме це ім’я? У цьому році відзначається 190-річчя від дня народження Л.Глібова. Ми з вами вивчали його творчість на уроках української літератури. Ви пам’ятаєте які твори писав Л.Глібов? ( "Хто розмовляє?", "Химерний, маленький","Муха").

Який вид творчості є своєрідною візитівкою Л.Глібова ? (відповідь- акровірш)

Що ж таке акровірш?

Акровірш – загадка, відгадку на яку можна прочитати за першими літерами кожного рядка.

4.2. Робота в парах

Пропоную вам також скласти власний акровірш, а працювати ви будете в парах. На кожній парті лежать рядки з акровірша, ваше завдання полягає в тому, аби розташувати ці рядки послідовно не лише за змістом, а й дотримуватися римування.

Додаток 1

Свій результат звірте з екраном презентації.

АКРОВІРШ

А скажіть-но, дорогенькі,

Подружитись встигли всі

Ось із знаком цим дивненьким?

Слід собі допомогти:

Треба правила всі знати,

Ретельно їх ти вивчи всяк.

От тепер раді вітати

Фантастичний графічний знак!

4.3. Фізкультхвилинка

Діти, а ви любите ребуси? Пропоную вам розгадати ребус, з якого ви дізнаєтесь про наступний етап уроку ( відповідь “фізкультхвилинка”).

Ребус

На сьогоднішній фізкультхвилинці ми з вами відтворимо назви творів Л.Глібова. Допоможуть нам з постановкою рухів учениці нашої школи й водночас вихованки музичної школи класу хореографії. Робіть разом з нами!

Назви творів: «Музики», «Танці», «Вередлива дівчина», «Деревце», «Гуси», «Жвавий хлопчик».

Музичний супровід

Дякую, дівчата, ми отримали справжній майстер-клас.

4.4.Робота за комп'тером

Я пропоную групі учнів виконати інтерактивну вправу - пазл "Правопис слів з апострофом"

4.5.Робота в зошитах (біля дошки)

Інші учні працюють у зошитах,(декілька учнів - за бажання біля дошки). Виконання вправи 416.

4.6. Самостійна робота з карткою-кросвордом

Пропоную вам розгадати кросворд зі слів, які вживаються без апострофа.

Додаток 2

Звірте свої відповіді з екраном.

4.7. Творча лабораторія

З творчого доробку Л.Глібова відомо 107 байок, понад 50 загадок, 14 акровіршів, ліричні поезії. Проявіть і ви свою творчість: складіть 1-2 речення (учні високого рівня - зв'язну розповідь (2-5 речень)), використовуючи якомога більше слів з апострофом.

4.8. Аналіз виконаних робіт. Оцінювання

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

-Повтор. правила, с. 195; впр.417 ( ознайом. із завданням); за бажання намалювати предмети, речі, у назві яких вживається апостроф.

-Завдання підсиленої складності: написати листа Л.Глібову, використовуючи слова з апострофом. Відповідний досвід у вас є , на уроках розвитку мовлення ми вже писали листа, пам’ятаєте кому? ( другу, бійцю АТО). За потреби скористуйтеся пам’яткою на с.110 «Як написати лист».

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ

Отже, на сьогоднішньому уроці ми узагальнили та систематизували знання з теми:"Правила вживання апострофа".

Л.Глібов написав віршований твір (алегоричний жарт) "Квіткове весілля", а ми давайте створимо "Квітковий підсумок".

Перед вами лежать квіточки:

- синій колір – означає «ТАК»;

- червоний колір – означає «НІ»;

- жовтогарячий колір – означає «Сумніваюсь».

Я буду зачитувати твердження стосовно нашого уроку, а ви, за допомогою кольору, мені будете відповідати квіточками:

-ВСЕ ЗРОЗУМІВ, ЗМОЖУ ДОПОМОГТИ ІНШИМ.

-МОЖУ, АЛЕ ЩЕ ПОТРІБНА ДОПОМОГА.

-НІЧОГО НЕ ЗРОЗУМІВ.

-ПОТРІБНО ЩЕ ПОВТОРИТИ ПРАВИЛА.

-ТАКІ ЗАВДАННЯ МЕНІ ПОДОБАЮТЬСЯ.

-УРОК МЕНІ СПОДОБАВСЯ.

Ваші відповіді стали для мене справжнім святом: ви подарували мені букет квітів. Дякую, дуже приємно!!!

Дякую за урок. До побачення!

Список використаних джерел

Українська мова: підручник для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл./ О.П. Глазова.-- К.:Видавничий дім "Освіта", 2013.--272 с.:іл.

https://uk.wikipedia.org/wiki/

http://www.rozumnadytyna.com.ua/?p=2193

https://goo.gl/WJRdHw

http://klasnaocinka.com.ua/uk/article/pravila-vzhivannya-apostrofa-trenuvalni-vpravi.html

http://ukrlit.org/hlibov_leonid_ivanovych/tvory

http://rebus1.com/ Сервіс rebus1

http://crosswordus.com/ Сервіс CROSS

https://youtu.be/8H3493SN77Y

https://learningapps.org/4456173

Додатки

Додаток 1

Додаток 2

Презентація

Фотогалерея