План-конспект уроку з української мови в 11 класі з теми: "Основні вимоги до спілкування по телефону і в Інтернеті"

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Тема уроку: Основні вимоги до культури спілкування по телефону і в Інтернеті..

Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання учнів про основні вимоги до культури спілкування, поглибити вміння і навички спілкування по телефону і в Інтернеті з дотриманням правил мовленнєвого етикету; розвивати комунікативно-мовленнєві вміння, творчі здібності учнів; виховувати активну життєву позицію, культуру спілкування.

Хід уроку

І. Організація класу.

Психологічний тренінг ☻ Я творча особистість. ☻ Я активно працюватиму на уроці. ☻ У мене хороший настрій. ☻ Я впевнений у своїх силах.

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Мотивація навчальної діяльності.

1. Зачитування твору: «В комп’ютер не закласти доброти, це все набуток древній твій, людино!».

2. Перевірка роботи домашніх груп, виступ експертів («Диво на ймення е – mail», «Спілкування по телефону»).

ІІІ. Оголошення теми, мети та очікуваних результатів.

- Як ви зрозуміли, сьогодні на уроці ми говоритимемо про основні вимоги до спілкування в Інтернеті й по телефону.

Мозковий штурм

- А ще зверніть увагу на прислів’я та вислови, які ви бачите на екрані. Що їх об’єднує?


«Телефонна розмова знаходиться на межі мистецтва і життя. Це розмова не з людиною, а з образом, який виникає в тебе, коли ти її слухаєш (Андре Моруа)».

«Інтернет, він не зближує. Це скупчення самотності. Ми начебто разом, але кожен один. Ілюзія спілкування, ілюзія дружби, ілюзія життя (Я. Вишневський)».

Я люблю розповідати про свій настрій по інтернету. Тут не чути як тремтить мій голос.

Телефонні розмови тому такі невимушені й дружні, що співрозмовники не бачать одне одного.


- Отже, чи існує різниця між спілкуванням телефоном і в Інтернеті та живим спілкуванням, в чому полягають їх переваги й недоліки; як навчитися спілкуватися по телефону та в Інтернеті з дотриманням правил мовленнєвого етикету, - ми спробуємо розібратися в ході сьогоднішнього уроку. А налаштуватися на необхідний лад нам допоможе це слайд-шоу («Позитив») - увага на екран. Настрій у всіх прекрасний, отже: запишіть дату, тему уроку і один з епіграфів у зошити.

ІV. Процесуально-діяльнісний етап.

1. Надання необхідної інформації. Робота з роздатковим матеріалом за стратегією «Читання з позначками».

І група: Інтернет-етикет, Етикет електронної пошти та поштових вкладень. ІІ група: Спілкування по телефону. Ділова телефонна бесіда.

- Ознайомтесь з матеріалом; головні, на вашу думку, рядки підкресліть або виділіть маркером.

2. Інтерактивна вправа. Робота в групах. - А тепер об’єднайте свої зусилля і разом складіть рекомендації щодо культури ділового телефонного та інтернет-спілкування у вигляді пам’ятки.( Групи працюють на ватманах А-4)

3. Індивідуальна робота. • Скласти і відправити sms-поздоровлення однокласникам з Новим роком, Різдвом, початком канікул тощо. ( Робота з телефонами - 2 учні)Скласти і відправити лист від Зими (Святого Миколая) дітям. ( Робота за комп’ютерами - 2 учні)

Зразок Любі дітки! Вітаю вас з першим снігом. Напевно, ви зачекалися на нашу зустріч. Хочеться, мабуть, погратися в сніжки, покататися на санчатах та ковзанах, зліпити снігову бабу. Усе це буде. Адже Зима - найвеселіша пора року. Прозорою дзвінкою тишею або ніжним, ласкавим вітерцем зустрічатимуть вас, хлопчики та дівчатка, зимові ранки. Не з порожніми руками з’являться й мої сини-місяці. Грудень ще зіб’є землю в грудки, і до Нового року вкриє її снігом. Січень сіктиме вітром, зате подарує веселі свята. Лютий принесе люті морози і розбудить весну. А ще до вас завітають мої помічниці: завірюха, віхола, хурделиця, заметіль. Ожеледиця, буревії, замети - усі ці негоди теж, на жаль, прийдуть разом зі мною. Але я дуже радітиму нашій зустрічі. Сподіваюся, що навчу вас веселитися, а ви поділитеся зі мною своїми знаннями, які здобули за роки навчання. Бажаю вам успіхів і веселого настрою. Із повагою Зима

4. Виступ головуючих груп.

5. Перегляд отриманих sms, листів та їх аналіз.

6. Додаткова інформація вчителя про ділове листування.

7. Вправа «Коректор».

Варіант правильного виконання: Шановний Іване Петровичу! Вважаємо необхідним повідомити Вам, що незважаючи на домовленість, на жаль, ми не можемо своєчасно виконати ваше доручення. Щойно заступник директора з'ясує нову юридичну адресу фірми, яка пропонує за гривні товар за найнижчими цінами, ми сплатимо за ваше замовлення протягом тижня. Ще раз перепрошуємо за затримку.

 Директор :       М.П. Ярощук 

8. Технологія «Незакінчені речення».

• Я набираю номер телефону тільки тоді, коли…(твердо переконаний, що він правильний). • Якщо передбачається тривала розмова,…(запитую співрозмовника, чи має він досить часу і, якщо ні, переношу розмову на інший, погоджений день і годину). • Дочекавшись з’єднання по телефону з необхідною установою,… • Якщо я випадково потрапив не туди куди треба,… • На помилковий дзвінок чемно відповідаю… • Як відповідь на телефонний дзвінок називаю… • Завершуючи ділову розмову по телефону,…

9. Робота з сигнальними картками.

• Так слід робити – зелена картка • Так не слід робити – червона картка

Довідка: 1. Довго не піднімати трубку. Підняти трубку до четвертого дзвінка телефону. 2. Казати «привіт», «так», коли починаєте розмову. Сказати «Добрий день, я слухаю», відрекомендуватися і назвати свій відділ. 3. Вести дві розмови одночасно. Концентруватися на розмові і уважно слухати. 4. Залишати телефон без догляду хоча б не надовго. Запропонувати пере- телефонувати, якщо для з’ясування деталей потрібен час. 5. Використовувати для заміток клаптики паперу і листки календаря. Використовувати бланки для запису телефонних розмов. 6. Записати номер того, хто телефонує і в разі необхідності пере -телефонувати. Казати : «Усі обідають, нікого немає, пере телефонуйте» 7. Записати інформацію і пообіцяти клієнтові пере телефонувати. Передавати слухавку кілька разів.

10. Ситуативне завдання.

- Більшість ділових розмов, узгоджень, розпоряджень здійснюються за допомогою телефону або електронної пошти, які є важливими і навіть необхідними засобами спілкування, службових і позаслужбових контактів. Послуговуючись телефоном чи електронною поштою, слід дотримуватися загальних норм поведінки та правил доброго тону. Ввічливість, витримка, приязний тон необхідні як у приватному, так і в діловому телефонному та Інтернет-спілкуванні.

Завдання: Уявіть, що ви змушені зателефонувати абонентові додому. Побудуйте телефонну розмову, або напишіть інтернет-повідомлення, якщо: викладач музики чекатиме вас у призначений час, але через сімейні обставини, ви не зможете прийти на заняття.

V. Підсумок уроку. Рефлексія результатів.

Технологія "Незакінчені речення!"

• Як же я раніше міг не знати… • Я відкрив для себе… • Я усвідомив… • Після цього уроку я намагатимуся… • Після сьогоднішнього уроку я зрозумів… • На уроці мене найбільше вразило… • Найбільшим відкриттям для мне було… • Я зроблю все, щоб… …

VІ. Домашнє завдання.

• Повторити орфограми та пунктограми, підготуватись до написання контрольного диктанту. • Дібрати афоризми про культуру спілкування по телефону і в Інтернеті. • Привітати рідних, близьких, друзів з Новорічними святами, дотримуючись правил мовленнєвого етикету, за допомогою телефону, sms, електронної пошти тощо.

Фінал уроку:

Гра «Смайлики» Коли сумно тобі - посміxнись! Коли біль на душі - поділись! Коли радість навколо - радій! Коли друг зажуривсь - пожалій! Коли серце коxає - неxай! Коли щастя немає - бажай! Коли любиш когось - не мовчи! Коли важко тобі - закричи! Коли жити не хочеш - терпи! Коли крила розкрились - лети! Коли ворог образив - пробач! Коли горе спіткало - поплач! Коли щастя зумієш знайти, ПОСТАРАЙСЯ ЙОГО ЗБЕРЕГТИ!

Урок завершено, до побачення!

Список використаних джерел: