План-конспект уроку у 6 класі з теми "Розвязування задач на відсотки"

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Сертифікат Пісоцька 175.jpg

План-конспект

Содержание

Тему уроку

Розв’язування задач на відсотки

Автор

Пісоцька Вікторія Вікторівна, вчитель математики

Навчальний заклад

КЗ "Комишуваська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів" Оріхівської районної ради

Клас

6

Тип уроку

урок засвоєння знань, вмінь та навичок

Компетенції учнів на уроці

математична, комунікативна, інформаційна

Мета уроку

1. освітні

  • систематизувати знання учнів про види задач на відсотки, про способи їх розв’язання; доповнити знання алгоритмом розв’язування таких типів задач за допомогою пропорції;

2. розвиваючі

  • розвинути вміння проводити відсоткові розрахунки, можливості їх застосовувати;

3. Виховні

  • виховувати вміння проводити глибокий аналіз задачі, вміння зводити життєві задачі до математичних розрахунків, розглядати математику як науку тісно пов’язану з різними сферами діяльності, пізнавальну активність, самостійність, відповідальність за результати своєї праці та здатність до колективної роботи

Обладнання уроку

мультимедийный проектор, экран, роздатковий матеріал для роботи в групах. Підручник для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів, Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С. – Х.: Гімназія, 2014.

Хід уроку

І.Організаційний етап

ІІ. Перевірка домашнього завдання. (5 хв.)

Три учні біля дошки пояснюють як розв’язували вдома задачі № 607 6), 7), № 628 ( кожна задача є прикладом одного з типів задач на відсотки: знаходження відсотку від числа; знаходження числа за його відсотком; знаходження відсоткового відношення чисел). Ці задачі розв’язувалися за відповідними правилами. В той час, коли учні готують задачі на дошці, проводиться фронтальна бесіда з класом з метою повторення типів задач на відсотки та правила їх розв’язування. Ці правила ілюструє презентація «Відсоткові розрахунки». Учні, що готували домашні задачі пояснюють до якого типу належить задача і за яким правилом її розв’язано. Акцентуємо увагу на виділення з умови величину «всього».

ІІІ. Актуалізація опорних знань. Тренувальні вправи. Математична естафета. (5 хв.)

Клас ділиться на три команди (по рядам). Вибирається капітан.

Завдання: знайти невідоме в пропорціях. Один учень виконує лише одну дію (виразити, скоротити, перемножити…), після чого виходить продовжувати наступний учень. Якщо попередній учень виконав дію неправильно, її можна переробити, але команда втрачає бал. Капітан розподіляє порядок, за яким учні виходять до дошки.

Приклад завдання для першої команди:

1) 6:х = 36:30 (перший учень виражає невідоме, другий – скорочує, третій – обчислює результат);

2) (у-5)/6 = 4/3 (четвертий учень застосовує основну властивість пропорції, п’ятий – виражає (у-5), шостий – виражає у).

Перемагає команда, яка впорається швидше і втратить менше балів. За перемогу кожен отримає по 1 балу до наступного виду роботи.

ІV. Оголошення теми і мети уроку. Провести пояснення і закріплення матеріалу, використовуючи підготовану презентацію. (7 хв.)

Слайд 1.JPG


Вчитель говорить про інший спосіб розв’язання цих задач, націлює учнів на пошук нескладного, але універсального способу. Після короткого обговорення учні повинні прийти до відповіді, що дані типи задач зручно розв’язувати з допомогою пропорції. Акцентуємо увагу, що вся величина – це 100%. Для прикладу можна розв’язати такі задачі:

Задача 1. Знаходження відсотку від числа.

Всього поле: 480 га – 100%

Жито: х га - 24 %.

Складаємо пропорцію: 480:х = 100:24.

Розвязуємо рівняння: х = 115,2.

Отже, житом засіяли 115,2 га.

Задача 2. Знаходження числа за його відсотком.

Всього шлях: х км – 100%

За 1 год: 70 км – 14 %.

Складаємо пропорцію: х:70 = 100:14.

Розвязуємо: х=500 км.

Отже, весь шлях становить 500 км.

Задача 3. Знаходження відсоткового відношення чисел.

Всього: 56 дерев – 100 %

Яблунь: 14 дерев – х %.

Х=25.

Отже, яблуні становлять 25% від усіх дерев у саду.

Підсумок: задачу будь-якого типу на відсотки можна розв’язати за допомогою пропорції.

V. Закріплення матеріалу. Ігровий момент.(10 хв +15хв на презентації задач)

Задачі на відсотки використовують у багатьох сферах життя, їх можна побачити на обкладинці шоколадки, йогурта чи масла, на цінниках у магазинах, в аптеці; на етикетках одягу та інше. Їх використовують фінансисти, кухарі, фермери, товаровиробники, будівельники, фармацевти та ще багато представників різних професій. Вам теж згодом прийдеться обирати собі спеціальність. Спробуйте «примірити» одну з професій і попрацювати з відсотками.

Розділимося на 5 груп шляхом жеребкування, виберіть капітана.

Завдання:

1) Визначити тип задачі;

2) Розв’язати за допомогою пропорції;

3) Презентувати розвязок однієї задачі, на яку вкаже вчитель, біля дошки.


  А зараз перегляньте фрагмент мультфільму «Країна невивчених уроків» (та частина, де хлопчик розв’язує задачу і отримує відповідь: "півтора землекопа")

Питання до класу:

- Хлопчик отримав правильну відповідь? (ні, абсурдну);

- Що треба робити, щоб не отримувати таких абсурдних результатів? (аналізувати умову,прогнозувати результат, задавати собі запитання: чи може таке бути?)

- Як можна прогнозувати результат? (прикидкою).

Памятайте:

• Чим більша величина, тим більший відсоток вона складатиме від усього.

• Якщо одне число в 2 рази менше за інше, то воно складає 50% від нього (порівнюйте з половиною)

• Крім того 25% - це четверта частина від усього, 20% - п’ята частина.

За роботу!

Завдання на картках.

Професія «Статист».

№1. В селі Одарівка зі 120 будинків 35% користується пічним опаленням, інші обігріваються газом. Яка кількість будинків на пічному опаленні? (презентувати на дошці)

№2. В селищі Комишуваха для освітлення центральної вулиці встановили ліхтарі. Через місяць 28 з них, що становить 35% від усіх встановлених ліхтарів - перегоріли. Скільки ліхтарів було встановлено?

№3. На виборчій дільниці № 85 с. Комишуваха 2060 виборців. На виборах проголосувало 927 виборців. Який відсоток виборців прийняли участь у виборах?


Професія «Фермер»

№1. Фермер взяв в аренду 200 га землі. З них26% він засіяв соняшником. Скільки гектарів землі засіяно соняшником?

№2. Цукровий буряк накопичує 25% цукру, тоді як цукрова тростина – лише 18%. Скільки тонн цукрової тростини треба переробити, щоб отримати стільки ж цукру, як із 3600 т цукрових буряків? (презентувати на дошці)

№3. Цього літа фермер зібрав 450 т пшениці, 180 т він видав на паї людям. Який відсоток пшениці залишилося у фермера після цього?


Професія «Кухар».

№1. Щоб замісити пісочне тісто треба брати маргарину 70% від маси борошна. Скільки треба взяти маргарину, якщо борошна 400 г?

№2. Щоб утворився 9% оцет, кухар взяв 22,5 мл оцтової кислоти. Скільки він отримав 9% оцту?

№3. Визначте відсоток вмісту цукру в сиропі, якщо 250 г сиропу містить 115 г цукру. (презентувати на дошці)


Професія «Швея»

№1. На ярлику светра написано: Склад – 60% поліамід, 40% - ангора. Скільки пішло на светр ниток ангори, якщо маса светра 900 г?

№2. Для пошива новорічного костюма шахової королеви використовували чорну та білу тканину. Білої пішло 1,2 м, що становить 48% від усієї використаної тканини. Скільки всього пішло тканини на костюм? (презентувати на дошці)

№3. На пошив одного смокінгу потрібно 2,5 м тканини. В рулоні 50 м тканини. Який відсоток тканини іде на пошив смокінга?


Професія «Менеджер з продаж».

№1. Шафа коштувала 2400 грн. Спочатку її ціну знизили на 10%, а потім нову ціну підвищили на 25%. Якою стала ціна шафи після цих змін? (презентувати на дошці)

№2. Менеджер отримав авансом 840 грн, що становить 12% його заробітної плати. Яка заробітна плата менеджера?

№3. Ціна мультиварки зросла з 1400 грн. до 1750 грн. На скільки відсотків підвищилася ціна?


Оцінювання. Учні, які презентують розв’язки отримують вищу оцінку. Іншим виставляються оцінки після аналізу їх роботи капітанами.

VІ. Підсумок уроку.(3 хв)

Сьогодні на уроці ми систематизували види задач на відсотки, повторили способи їх розв’язання, вивчені раніше та познайомилися з розв’язуванням задач 
за допомогою пропорції.
Крім того ви переконалися, що знання з математики можуть знадобитися в багатьох сферах життя і їх застосовують представники різних професій.

Останні слайди в презентації.


Д/з. Скласти задачу з відсотками.(не повторювати професії, що вже розглянули). №№ для слабих учнів.