План - конспект уроку з маnематики в 5 класі з теми: "Розвязування задач і вправ з теми "Додавання та віднімання десяткових дробів""

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск
         План – конспект уроку з математики в 5 класі з теми:  Розв’язування задач і вправ з теми «Додавання та віднімання десяткових дробів»

Автор: Джура Олена Леонідівна, вчитель математики НВК "Якимівська гімназія" Якимівської районної ради Запорізької області

Мета:

Навчальна: узагальнити вміння додавати і віднімати десяткові дроби, підготуватися до контрольної роботи;

Розвиваюча: розвивати логічне мислення;

Виховна: виховувати любов до математики, уважність.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.

Наочність та обладнання: конспект уроку, картки, підручник.

Хід уроку

1. Організаційний момент

Добрий день! Я вас рада всіх бачити на уроці. Перевірте чи все є у вас на парті: підручник, зошит, олівець, лінійка, ручка,щоденник, чернетка. Бажаю вам гарного настрою! Сідайте!

2. Перевірка домашнього завдання

Сьогодні ми з вами перевіримо домашнє завдання за допомогою взаємоперевірки, поміняйтесь зошитами з сусідом по парті. Уявіть, що ви вчителі і перевірте домашнє завдання сусіда по парті з усією відповідальністю. За кожне правильне завдання ставимо «+». Увага на дошку ( на дошці 3 учня попередньо записали домашні номери)! Учні по черзі виходять до дошки і пояснюють домашні вправи.

№ 1249

1) 10,7 -1,25=9,45(л) молока у 2 бідоні;

2) 10,7+9,45=20,15(л) у двох бідонах разом.

Відповідь: у двох бідонах разом 20,15 літрів молока.

№1269 (2,4)

2) 4,83677 + 4,24815; 4) 9,48256 – 3,68591 = 5,79665.

№ 1289(2)

4,5-0,18+1,18-5,5=0.

Якщо ви виконали правильно всі три номери поставте 12, якщо 1-2 помилки – 11, 3-4 помилки -10 і так далі. Оцініть будь ласка роботи.

3. Актуалізація опорних знань

1) Яку тему ми вивчали з вами на минулому уроці?

2) чи зустрічаєтесь ви з десятковими дробами в житті?

3) Як додаються і як віднімаються десяткові дроби?

4) Що потрібно зробити, якщо доданки, або зменшуване і від’ємник мають різну кількість знаків?

5) які властивості додавання ви знаєте?

6) Які властивості віднімання ви знаєте?

Далі я вам буду показувати картки, на яких у буквеному вигляді записані ці властивості, а ви повинні будете назвати властивість і розповісти її.

( а + в) – с = (а - с) + в;

а + в = в + а;

( а +в) +с = а + (в + с);

а- ( в + с) = (а - в) –с.

7) Для чого нам потрібно знати ці властивості?

Як я вам казала на минулому уроці, що ми підходимо до завершення вивчення цієї теми, тобто нас чекає контрольна робота. То як ви гадаєте яка мета нашого уроку? Молодці! Отже мета нашого уроку : узагальнити знання з даної теми і підготуватись до контрольної роботи. Відкриваємо робочі зошити, пишемо число, класна робота і тема уроку: «Розв’язування задач і вправ на тему: додавання та віднімання десяткових дробів».

4. Закріплення знань, умінь і навиків.

І ми переходимо до першого завдання, подивіться на дошку. Зараз ми з вами перевіримо як ви вмієте застосовувати властивості додавання і віднімання на практиці.

( Усно) Знайдіть помилку або доведіть, що її немає.

1)4,142 – ( 2,142 + 1,9) = ( 4,142 – 2,142) + 1,9 =3,9;

2) ( 3,47 + 1,93) – 1,47 = ( 3,47 – 1,47) – 1,93 = 0,07.

№1. ( Усно) Поставте коми таким чином, що б виконувались рівності.

1) 736 - 336 =4; 4) 16 + 44 =204;

2) 57 – 4 = 17; 5) 3 + 208 = 508.

3) 47 +13 = 6;

№2. ( Письмово) Розв’яжіть рівняння. Два учні виходять до дошки і працюють самостійно, всі останні по варіантам:

1 варіант 2 варіант

х + 4,83 = 9 ; 43,78 – х = 5,384;

( х = 4,17). ( х = 38, 396).

Робимо перевірку, учні які працювали біля дошки пояснюють розв’язок.

№ 3. Розв’яжіть рівняння. Два учні виходять до дошки і працюють самостійно, всі останні по варіантам:

1 варіант 2 варіант

7,34 + ( х – 4,85) = 9,3; ( х – 5,37) + 4,23 = 9,2;

х-4,85 = 1,96; х – 5,37 = 4,97;

х = 6,81. х = 10,34.

Відповідь: х = 6,81. Відповідь: х = 10,34.

Робимо самоперевірку, за правильний розв’язок ставимо «+»,учні які працювали біля дошки пояснюють розв’язок.

№4. Розв’яжіть задачу ( один учень біля дошки, всі останні в зошитах).

Власна швидкість теплохода дорівнює 23,8 км/год,  швидкість течії річки  - 1,6 км/год. Знайдіть швидкість теплохода проти течії річки і за течією річки.

1) 23,8 – 1,6= 22,2( км/год) швидкість проти течії річки;

2) 23,8 + 1,6= 25,4(км/год) швидкість за течією річки;

Відповідь: швидкість проти течії річки 22,2 км/год, швидкість за течією річки 25,4км/год.

№ 5 .Розв’яжи задачу (один учень біля дошки, всі останні в зошитах).

У трьох ящиках 109,6 кг помідорів. У першому і другому ящиках разом 69,9 кг, а у другому і третьому 72,1 кг. Скільки кілограмів помідорів у кожному ящику?

1) 109,6 – 69,9 = 39,7 ( кг) у 3 ящику;

2) 72,1 – 39,7 = 32,4(кг) у 2 ящику;

3) 69,9 – 32,4 = 37,5 (кг) у першому ящику.

Відповідь: у першому ящику 37,5 кг помідорів, у другому 32,4 кг, у третьому 39,7 кг помідорів.

А як можна перевірити чи правильно ви розв’язали цю задачу?

№6. Знайдіть значення виразу , обираючи зручний порядок обчислення:

1) ( 2,45 + 0,276) + 4,55= ( 2,45 +4,55) + 0,276 = 7,276;

2) 5,12 + 3,75 + 5,25 + 4,88 = ( 5,12 + 4,88) + ( 3,75 + 5,25) = 19.

3) 7,29 – ( 3,961 + 2,29) = ( 7,29 – 2,29) – 3,961 = 1,039.

№7. Як зміниться сума двох чисел, якщо:

1) один з доданків збільшити на 6,8 , а другий на 4,25?( збільшиться на 11,05)

2) один доданок збільшити на 14,3, а другий зменшити на 7,15?( збільшиться на 7,15)

5. Підсумок уроку.

Як ви вважаєте чи досягли ми своєї мети? Чи готові ви писати контрольну роботу?

Домашнє завдання(на картках):

№1 - середній рівень, №2 - достатній, №3- високий рівень.

Виставлення оцінок за урок. Дякую за урок!



Картка. Розв’язування задач і вправ з теми: «Додавання та віднімання десяткових дробів»

1. (Усно) Поставте коми таким чином, щоб виконувались рівності:

1) 736 – 336 = 4; 4) 16 + 44 = 204;

2) 57 – 4 = 17; 5) 3 + 208 = 508.

3) 47 + 13 = 6;

2. (Письмово). Розв’яжіть рівняння: 1) х + 4,83 = 9; 2) 43,78 – х = 5,384.

3. Розв’яжіть рівняння:

1 варіант 2 варіант

7,34 + ( х – 4,85) = 9,3; ( х - 5,37) + 4,23 = 9,2.

4. Власна швидкість теплохода дорівнює 23,8 км/год, швидкість течії річки - 1,6 км/год. Знайдіть швидкість теплохода проти течії річки і за течією річки.

5. У трьох ящиках 109,6 кг помідорів. У першому і другому ящиках разом 69,9 кг, а у другому і третьому 72,1 кг. Скільки кілограмів помідорів у кожному ящику?

6. Знайдіть значення виразу , обираючи зручний порядок обчислення:

1) ( 2,45 + 0,276) + 4,55; 2) 5,12 + 3,75 + 5,25 + 4,88; 3) 7,29 – ( 3,961 + 2,29).

7. Як зміниться сума двох чисел, якщо:

1) один з доданків збільшити на 6,8 , а другий на 4,25?

2) один доданок збільшити на 14,3, а другий зменшити на 7,15?

3) один доданок збільшити на 3,2, а другий зменшити на 3,2?


Домашнє завдання:

№1 Власна швидкість моторного човна дорівнює 16,4 км/год, швидкість течії річки - 1,8 км/год. Знайдіть швидкість човна за течією і його швидкість проти течії річки.

№2 Розв’яжіть рівняння: 31,28 – ( х +4,2) = 15,093.

№3 Як зміниться сума двох чисел, якщо один з доданків зменшити на 5,8, а другий збільшити на 9,2?