Позакласний захід "Геометрія і спорт"

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Головень 149.jpg

Позакласний захід для 8 класу
'"Геометрія і спорт"'
Підготувала: Головень М. М., вчитель математики Запорізької спеціалізованої школи фізичної культури № 18 Запорізької міської ради, Запорізької області

Мета:
1. Розвинути пізнавальний інтерес до геометрії;
2. Формувати вміння бачити спорідненість геометрії та спорту;
3. Розвивати творчі здібності учнів, роботу в групах;
4. Вчити переносити отримані знання в нову ситуацію, гнучко застосовувати знання, уміння та навички в нових умовах.

Обладнання: комп’ютер, екран, проектор, картки з задачами.

Хід заходу

1 етап: Постановка мети та цілей
Вчитель:
Добрий день. Сьогоднішній наш захід присвячується захисту творчих робіт на тему «Геометрія і спорт». Сьогодні ми розглянемо геометрію зі спортивної точки зору та знайдемо відповіді на такі питання:
1. Загальні відомості про спорт.
2. Геометрія в гандболі.
3. Геометрія в фігурному катані.
4. Геометрія в баскетболі.
Епіграфом заходу є висловлювання:

Перемогу в спорті
приносить не володіння інформацією,
а її використання.

Геометрія – одна з найдавніших та найцікавіших наук. Вона вивчає геометричні фігури та їх властивості на площині та в просторі.
Знання з геометрії використовуються в багатьох сферах життя людини. Людина використовує геометричні фігури та їх властивості навіть не помічаючи цього. Ми могли би привести багато прикладів застосування геометрії, але зупинимося на спорті, тому що наша школа спеціалізована по фізичному вихованню.
Для того щоб підготуватися до захисту робіт ви були ознайомлені з темою та метою заходу, поділені на групи, виконували пошукову роботу, аналізували отримані дані і оформляли результати у вигляді презентації. Весь клас був поділений на три групи: гандболістів, фігуристів та баскетболістів. Кожна група мала своє конкретне завдання. Гандболісти досліджували геометрію в гандболі, фігуристи - в фігурному катані, баскетболісті - в баскетболі. Перед тим , як перейти до захисту проекту, хотілось би згадати основні твердження та визначення геометрії, які використовувалися під час підготовки до проекту:

2 етап: Фронтальне опитування
1. Найпростіша геометрична фігура?
2. Що таке чотирикутник?
3. Що таке прямокутник?
4. За якою формулою знаходять площу прямокутника?
5. Які прямі називаються паралельними?
6. Що таке коло?
7. За якою формулою знайти довжину кола?
8. Чому дорівнює число π?
9. Що таке прямокутний трикутник?
10. Про що свідчить теорема Піфагора?

3 етап: Захист творчих робіт
Вчитель:
Як казав Пеле «Чим важче взята перемога, тим більшу радість вона принесе». Отже переходимо до захисту ваших робіт. Запрошуємо 1 групу «Гандболістів». Далі група «Фігуристів» та «баскетболістів.»
Всі учні класу були поділені на 3 групи та отримали завдання дослідити взаємозв’язок між геометрією та конкретним видом спорту.

4 етап: Розв’язання математично – спортивних задач
Вчитель:
Отже ви побачили з виступу «Баскетболістів» як вони на практиці застосували математичні знання при розв’язані задачі. Я пропоную вам спробувати розв’язати наступні математично-спортивні задачі і розповісти всім, які математичні знання ви використали.
Для групи «Гандболісти»
№ 1 Спортивний майданчик прямокутної форми, який прилягає до стіни будинку, треба обнести огорожею завдовжки 40 м. Які розміри при цьому повинен мати майданчик, щоб його площа була найбільшою?
№ 2 На першості району з футболу зіграно 56 матчів, причому кожна команда грала з кожною по два рази. Скільки команд брало участь у грі?
Для групи «Фігуристи»
№ 1 Баскетбольний кошик закріплений на висоті h=3 м. Відстань від гравця до кошика AB = 5 м. Знайти відстань від гравця до кошика по підлозі.
№ 2 У шаховому турнірі було зіграно 66 партій. Знайдіть кількість учасників турніру, коли відомо, що кожний учасник зіграв з кожним по одній партії.
Для групи «Баскетболісти»
№ 1 Круговою доріжкою завдовжки 2 км рухаються в одному напрямку два ковзанярі, які сходяться через кожні 20 хв. Знайдіть швидкість кожного ковзаняра, якщо перший з них пробігає коло на 1 хв. швидше, ніж другий.
№ 2 Периметр поля прямокутної форми дорівнює 6 км, а його площа – 200 га. Знайдіть довжину і ширину поля.

5 етап: Розгадування кросворду
Вчитель:
Для закріплення розгадаємо кросворд з ключовим словом гандбол, той вид спорту який вам найближчий.

Кросворд.jpg



Питання:
1) Як називають відношення протилежного катета до прилеглого?
2) Як називається ромб у якого усі кути прямі?
3) Як називається паралелограм у якого всі сторони рівні?
4) Як називається відношення протилежного катета до прилеглого?
5) Як називається чотирикутник у якого кожна сторона паралельна протилежній стороні?
ВІДПОВІДІ: 1.Тангенс 2. Квадрат 3. Ромб 4. Косинус 5. Паралелограм

6 етап: Підведення підсумків
Вчитель:
Спорт це –
- змагання за певними правилами та підготовка до цих змагань;
- життя;
- здоров’я і сила;
- це шоу, яке служить розвагою для глядачів.
Візьміть аркуші, які лежать у вас на столі і в двох словах напишіть що ж для вас є спорт. На іншій стороні аркуша напишіть чи сподобався вам наш позакласний захід і чим саме. На цьому захід закінчився. Я б хотіла побажати всіх успіху не лише в змаганнях, а і в навчанні. Дякую за увагу.
Всі аркуші приліплюються на дошку. Виставляються оцінки за виконану роботу, та відзначаються найкращі учні.

Використана література та інтернет ресурси:
• Садовський Л. Е., Садовський А. Л. Математика и спорт. – М.: наука. 1985
• В. А. Рохлин, Площадь и объём, Энциклопедия элементарной математики, Книга 5, Геометрия, под редакцией П. С. Александрова, А. И. Маркушевича и А. Я. Хинчина.
http://wisdomstore.ru/theme/fizkultura/120/
http://libreria.ru/aphorismes/topics/895/1/
http://galsports.com/News.aspx?id=1166
http://skviravo.ucoz.ru/matem/geometriy.pdf
http://formula.co.ua/geometry.php
http://fcmetalurg.com/club/stadium/
http://www.tulup.ru/articles/173/sovremennye_trebovanija_k_risunku_objazatelnyh_figur.html

Презентація до заходу
https://drive.google.com/file/d/0B1p91GWO1vc6MUJMWmQtWU0tVTQ/view?usp=sharing
Презентація "Кросворд"
https://drive.google.com/file/d/0B1p91GWO1vc6Y0JQU2JGY0JUX2c/view?usp=sharing
Додаток

Геометрія і спорт1.jpg
Геометрія і спорт2.jpg
Геометрія і спорт3.jpg
Геометрія і спорт4.jpg