Позакласний захід " Математична естафета " для учнів 5 - 6 класів

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск
Дубінець Тетяна Олександрівна , вчитель математики Дніпрорудненської СШ "Світоч" Василівського району, Запорізької області

Позакласний захід "Математична естафета" для учнів 5 - 6 класів

        Мета  проведення:  сприяти  розвитку  культурних  та  комунікативних    компетентностей   учнів;  стимулювати  інтерес  і  зацікавленість  до  вивчення  математики  та  до  підтримки  особистої  спортивної  підготовки  на  достатньому  рівні.


Правила гри: 1. Ведучий змагання – учитель математики або старшокласник. 2. Естафета складається з шести конкурсів, за кожний з яких команди набирають певну кількість балів (оголошується відразу після конкурсу). 3. Виграє команда, яка набере найбільшу сукупну кількість балів.

          Ведучий:
         Добрий  день,  шановні  уболівальники  та  гості  Математичної  естафети!  Ми  раді  привітати  вас на турнірі під назвою « Математичній естафета» , який проводиться на паралелі 5-х та 6-х класів  і  сподіваємось,  що  сьогоднішній  турнір  буде  цікавим  і  вам,  і  учасникам,  і  в  пам`яті  вашій  залишаться  лише  приємні  спогади  про  сьогоднішній  день.

Всі ви знаєте пословицю « Сила є – розуму не потрібно». Так от сьогодні ми подивимось чи так це насправді. Чи може все ж таки мати розумну голову на плечах не завадить.

       За  ходом  нашого  змагання  та  його  результатами  будуть  спостерігати  шановні  вчителі  нашої   школи.
       А  в  естафеті  приймають  участь  команди:
         „ Супер  стар”
         „ Дважди  два”
         „ Гострий  кут”

Команди по черзі називають девізи, вітають одна одну. 1. Ми команда „Супер стар”, ми виходемо на старт. Бійтесь нас! Ми переможем, бо інакше ми не можем! 2. Ми команда „ Два жди два”. Зайві будь–які слова. Перемогу ми здобудем, бо найкращими ми будем! 3. Ми команда „Гострий кут”. Переможем всіх ми тут! Ми спортивні, ми кмітливі, ми розумні і сміливі!

          Безумовно  обличчям  команди  є  її  капітан.  І  тому  перший  наш  конкурс – це  конкурс  капітанів.  Підійдіть  будь  ласка,  капітани  команд!  Для  цього  конкурсу,  як  і  для  всіх  інших  конкурсів,  вам  знадобляться  треноване  тіло  й  розумна  голова.  Конкурс  полягає  в  тому,  що   протягом  1  хвилини,виконуючи присідання  як  можливо  більше  разів, треба   дати  правильні  відповіді  на  найбільшу  кількість  питань.  Кількість  вірних  відповідей  оцінюється  5, 3, 1  балами,  а  кількість  піднімань  торсу  3, 2, 1 балом  ( відповідно  до  зайнятого  місця ).

І. Конкурс капітанів Варіант 1 1. 7 * 8 ( 56 ) 2. Градусна міра розгорнутого кута ? ( 180 градусів) 3. 50 % від 10? ( 5 ) 4. Кут більше 0градусів, але менше 90 градусів ? ( гострий ) 5. 3² ( 9 ) 6. Промінь, який ділить кут навпіл? ( бісектриса ) 7. Результат ділення? ( частка ) 8. Трикутник з рівними сторонами? ( рівносторонній ) 9. 1 – ⅓  ? ( ⅔ ) 10. Два рівні між собою відношення? ( пропорція )

Варіант 2 1. 9 * 6 ( 54 ) 2. Градусна міра прямого кута ? ( 90о) 3. 50 % від 20? ( 10 ) 4. Кут більше 90 градусів, але менше 180 градусів ? ( тупий ) 5. 4² ( 16 ) 6. Як знайти площу прямокутника? 7. Результат множення? ( добуток ) 8. Дріб, в якого чисельник більше ніж знаменник? (неправильний) 9. 1 –  ? ( ) 10. Скільки метрів в одному кілометрі? ( 1000)

Варіант 3 1. 9 * 7 ( 63 ) 2. Кут у 180 градусів називається? ( розгорнутий ) 3. 50 % від 40? ( 20 ) 4. Сума довжин сторін многокутника? ( периметр ) 5. 5² ( 25 ) 6. Чотирикутник у якого всі сторони і всі кути рівні?(квадрат) 7. Результат віднімання? ( різниця ) 8. 1 – ⅜ ( ⅝ ) 9. Скільки грамів в одному кілограмі? ( 1000) 10. Рівність із змінною? ( рівняння )

ІІ. Конкурс „Скороход ”

         Для  цього  конкурсу  мені  потрібні  три  учасника від кожної команди. Кожен  учасник  виконує  один  рядок  у  прикладі  на  множення, але щоб його написати, треба на одній нозі доскакати до дошки.( учасники шикуються в одну шеренгу)  Результати  конкурсу  оцінюються  так:  правильність -  5, 3, 1 бали;  швидкість – 3, 2, 1 бали.  

Варіант 1 Варіант 2 Варіант 3

423 * 72 352 * 38 243 * 54


ІІІ. „ Несправний телефон”

        Всім   відомо,  що  математика  розвиває  логічне  мислення,  зорову  і  слухову  пам`ять.  Зараз  ми  з  вами  проведемо  своєрідний  тест  на  якість  запам`ятовування.  Всі  ви  знаєте  дитячу  гру  у  „ несправний  телефон”.  Для  цього  конкурсу  знадобляться  5  учасників  від  кожної  команди.  Гравці  стають  по  одному   у  шеренгу  на  відстані  1,5 метри  один  від  одного.  Перший  гравець  читає  запропоноване  математичне  твердження  і  передає  те,  що  запам`ятав  наступному  гравцю.  Останній  гравець  записує  те,  що  почув  і  передає  у  журі.  Конкурс  оцінюється  так:  швидкість -3, 2, 1 бали;  правильність -  5, 3, 1 бал. 

Текст у всіх трьох записках однаковий: Від перестановки доданків сума не міняється.

ІV. „ Доріжка”

         Кожен  вчитель  математики  нашої  школи  знає,  що  будь–яка  контрольна  робота  з  математики  для  наших  дітей  це  не  тільки  перевірка  знань,  навичок  та  вмінь  з  області  математики,  а  ще  й  іспит  на  кмітливість  та  винахідливість  у  майстерності  передати  шпаргалку  або  списати.  Тож  для  наступного  конкурсу  мені  потрібні  кмітливі,  спортивні  і  дуже  розторопні   гравці     (по  3  від  кожної  команди ).  Вам  необхідно  виконати  наступне:  подолати  „ доріжку  перешкод”,  а  саме:  з тенісною ракеткою з м'ячиком в руці якомога швидше підійти до парти  , на якій лежать завдання з прикладами , які треба обчислити зручним способом, взяти один приклад і повернутися  до команди  на присядках.  Конкурс  оцінюється  аналогічно  попереднім.


3798 + ( 191+202 ); (4191) 3755 + ( 245 + 1131 ) ; (5131) 5789 + ( 3128 _ 1789 ); (7128)

V. „Стрибунці”

             Кажуть  „вище  голови  не  підстрибнеш”.  Але  коли  за  для  перемоги  рідної  команди  потрібно,  то  підстрибнеш  і  „вище  даху”.  Тож  наступний  конкурс  називається  ніжно  і  лагідно: „стрибунці”. Кожному  члену  вашої  команди  по  черзі  необхідно  на прсядках підійти до дошки,  підстрибнути  і  зірвати  одну  з  записок ( тільки  одну).  Із  цих  папірців  команда  повинна  скласти  повний  текст  задачі  і  розв`язати  її  правильно  і  швидко.  Оформляти  рішення  не  потрібно,  напишіть  одне  число  -  відповідь.  

Варіант 1

               На  педагогічну  раду  зібрались  40  суворих  вчительок.  0,5  від  усіх  вчительок  почали  по  черзі  лаяти  одного  дуже  сумного  шестикласника.  Кожна  четверта  з  решти  намагалася   підтримати  бідолашного  учня.  А  всі  інші  просто  сиділи  мовчки.  Скільки  суворих  вчительок  не  знайшли  слів   ні  для   лайки  ні  для  підтримки?
            Відповідь:  15

Варіант 2

У   красеня  Васю  до  нестями  закохалися  50  дівчаток.    20  дівчат  зізналися йому в коханні. Одна  четверта  частина  цих  дівчат  дорівнює  кількості  дівчат,  які  вже  розлюбили  Васю.  Решта  пообіцяли  любити  Васю  до  кінця  своїх  днів.  Яка  кількість  дівчат  дала  Васі  таку  поспішну  обіцянку?
            Відповідь:  25 

Варіант 3

           Наш  друг  Микитка  їсть  гидку  макаронину  довжиною  60  км.  В  перший  день  він  з'їв  п’яту  частину  всієї  макаронини,  в  другий  - четверту  частину  всієї  макаронини.  Скільки  кілометрів  гидкої  макаронини  з’їв  Микитка  за  два  дні?
            Відповідь:  27

VI. Конкурс для вболівальників

1.На дереві сиділа зграйка горобців, стрілець вистрилів - один упав. Скільки залишилось горобців? (Один, той, що впав) 2. В яку бочку не можна налити води? (У повну) 3. Як написати " м'ясо без кісток", щоб було чотири букви? ( язик) 4. На небі одна, на землі немає, у баби дві, у дівки нема. ( літера Б) 5. Що важче: пуд пір'я чи пуд заліза? (однаково) 6.Коли ми дивимось на цифру "два", а кажемо "десять"? (Коли годинникова стрілка показує десять хвилин.) 7. Жило триста котів і один чоловік. Скільки було там ніг? (Дві, бо у кота – лапи) 8. Сорок п'ят і сорок п'ят - скільки буде? (вісімдесят п'ят) 9. Коли людина в кімнаті буває без голови? (Коли виставить голову у вікно) 10. Що не може збільшити лупа в трикутнику? (кути)

              Після   підведення  загальних  підсумків  журі  визначає  переможців  естафети.  Команду  переможців  посвящають  у  рицарі.
       - Владою,  даною  мені   Вищім  Розумом,  якому  підкоряється   все  на   планеті  Земля,  я,  Верховна  Правителька   її  величності  Математики,  маю  за  честь  посвятити  у  рицарі  великої  науки  Математики,  достойнішого  з  капітанів.....  і  його  команду.......! 

- Чи обіцяєте ви, о достойніші, завжди і скрізь бути вірними слугами науки МАТЕМАТИКИ! - Обіцяємо! - Чи обіцяєте ви розвивати свої математичні здібності й надалі! - Обіцяємо! - Чи обіцяєте ви використовувати свої знання лише на благо людства! - Обіцяємо! - Хай буде так!!!