Позакласний захід для учнів 8-х класів з математики

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Содержание

Гра: „ Математичний турнір ”( 8-9 класи)


Звягіна Н.П., вчитель математики ЗОШ № 30, м. ЗапоріжжяУчастник:Звягіна Н. П.


Мета: залучення учнів до активної пізнавальної діяльності, розширення їх математичного кругозору, пробудження в них кмітливості, інтересу до математики.


Математичний турнір можна проводити з учнями кількох класів однієї паралелі
Команди формуються по 4-5 учнів.
Вони обирають капітана, свій девіз та назву.
Щоб турнір проходив жваво і цікаво у ньому обов’язково чергуються конкурси для команд і конкурси для уболівальників. Участь уболівальників у турнірі є активною, оскільки зароблені ними бали зараховуються команді, за яку вони вболівають.

План турніру:

  1. Представлення команд (назва, девіз, емблема.)
  2. Розминка.
  3. Бліцтурнір.
  4. Конкурс художників
  5. Сценка: «Що важче».
  6. Конкурс: «Хто більше».
  7. Конкурс уболівальників «Ой, не можу».
  8. Конкурс: «Домашнє завдання».
  9. Конкурс команд.
  10. Конкурс капітанів.
  11. Конкурс: «Цифра три у слові», «Нуль трьома п’ятірками».
  12. Підсумок гри.


Сценарій

1-й ведучий: Сьогодні ми проведемо гру: «Математичний турнір». Сподіваємося, що наша зустріч буде пізнавальною, навчальною і цікавою. Усі ви виявите максимум кмітливості.


2-й ведучий: А зараз любі друзі, дозвольте представити шановне жюрі (представ- ляє кожного члена жюрі.)


1-й ведучий: А тепер познайомимо вас з командами. У грі беруть участь дві команди: 8-А, 8-Б класів.
Отже, перший конкурс: «Привітання команд», який оцінюється 3 балами. (Капітани тягнуть жетони з номерами, щоб визначити у якій послідовності будуть брати участь у конкурсах).


2-й ведучий: А зараз кожна команда представляє себе: Назва команди, емблема (що вона означає), девіз.


1-й ведучий:Перший конкурс „Розминка”. Беруть участь команди. Кожній команді ставиться по одному запитанню, яке оцінюється в 1 бал.

  1. Слово грецького походження, буквально означає поперечник?(Діаметр)
  2. Слово латинського походження, у перекладі означає шнур? (Лінія)
  3. Ця геометрична фігура була дуже популярна серед англійських джентльменів.(Циліндр)
  4. Хто першим запропонував нумерацію крісел у театрі по рядах і місцях? (Декарт)
  5. Коли ділене і частка рівні між собою? (Коли дільник дорівнює 1, або коли ділене, дільник і частка дорівнюють 1)


1-й ведучий: Конкурс: «Бліцтурнір».Кожний учасник кожної команди відповідає на два запитання, Запитання знаходяться у конвертах різного кольору. Капітани команд вибирають конверти з запитаннями.


Запитання № 1

  1. Відрізок, який сполучає точку кола з її центром. (Радіус)
  2. Твердження, яке потребує доведення. (Теорема)
  3. Відношення протилежного катета до гіпотенузи. (Синус)
  4. Трикутник, у якого один з кутів прямий. (Прямокутний)
  5. Прямокутник у якого всі сторони рівні. (Квадрат)
  6. Що є графіком лінійної функції. (Пряма)
  7. Чому дорівнює середня лінія трикутника (Половина третьої торони)
  8. Як розміщена пряма у=3. (Паралельно осі Ох)


Запитання № 2

  1. Відрізок, який сполучає дві точки кола. (Хорда)
  2. Відношення прилеглого катета до гіпотенузи. (Косинус)
  3. Твердження, яке не викликає сумнівів. (Аксіома)
  4. Трикутник, у якого дві сторони рівні. (Рівнобедрений)
  5. Чотирикутник, у якого протилежні сторони паралельні. (Паралелограм)
  6. Як розміщена пряма Х = 2. (Паралельно осі Оу)
  7. Інструмент для проведення прямої лінії. (Лінійка)
  8. Автор підручника Алгебра 8 класа.


Запитання № 3

  1. Коли добуток дорівнює нулю. ( Коли один із множників дорівнює нулю).
  2. Паралелограм, у якого всі кути прямі. ( Прямокутник)
  3. Кут, градусна міра якого дорівнює 180°. (Розгорнутий)
  4. Як називається число, при якому значення многочлена дорівнює нулю. (Корінь)
  5. Результат дії додавання. (Сума)
  6. Незалежна зміна. (Аргумент)
  7. Автор підручника з геометрії 7-9 класи.
  8. Відношення протилежного катета до прилеглого. (Тангенс)


Запитання № 4

  1. Відрізок, який сполучає середини двох сторін трикутника. (Середня лінія)
  2. Інструмент для побудови кола. (Циркуль)
  3. Трикутник, у якого один кут тупий. (Тупокутний)
  4. Паралелограм, у якого всі сторони рівні. (Ромб)
  5. Графік функції У = Х². (Парабола)
  6. Коли дріб дорівнює нулю. (Коли чисельник дорівнює нулю, а знаменник – ні).
  7. Автор чотиризначної таблиці. (БРАДІС)
  8. Відношення прилеглого катета до протилежного. (КОТАНГЕС)


1-й ведучий:Слово надається журі. Журі підбиває підсумок конкурсів: «Привітання», «Розминка», «Бліцтурнір».


2-й ведучий: Конкурс „Художників”. Команди за допомогою цифр повинні намалювати картини. Конкурс оцінюється у 3 бали.


1-й ведучий:Поки художники творять шедеври, подивіться сценку: «Що важче?».


І частина.


(Входять два учні)


Як ти вважаєш, що важче алгебра чи геометрія?


- Я думаю ( дістає підручники, зважує), що геометрія.

- А на мій погляд, алгебра важча.

- Та ні, геометрія!

- А давай перевіримо. ( Б’є підручником з геометрії по голові ).

- Ти що робиш?

- Як що ? Експеримент проводжу. Це була геометрія. А тепер спробуємо алгебру.(Б’є підручником з алгебри по голові.) Ну то що важче?

- Алгебра ...

- От бачиш!

II частина.


(Бабуся звертається до онука – другого учня, який грав у І частині ).


- Ох , онучок, чого ти такий сумний? Може захворів ?

- Та ні... Просто від алгебри голова розколюється...

- Ох , ти сердешний...Та невже в школі нічого легшого від алгебри немає?

- Є.

- І що ж це?

- Геометрія.


1-й ведучий: Звичайно, питання про те, що легше - алгебра чи геометрія, кожен вирішує для себе сам і, сподіваємось, не таким «методом» , як у жартівливій сценці. А зараз подивимось на малюнки команд.


2-й ведучий: А зараз конкурс : «Хто більше»? Учасники команд повинні скласти якомога більше слів із букв слова «БІСЕКТРИСА».


1-й ведучий:Поки команди складають слова, проведемо конкурс уболівальників.


Просимо вийти від кожного класу по 2 учня. Усі стають у ряд.

Проводимо конкурс: «Ой, не можу». Учасники по черзі називають натуральні числа, але замість чисел, що діляться на три і закінчуються на три потрібно говорити : «Ой, не можу», три бали тому- хто виграв.


2-й ведучий: А тепер послухаємо відповіді конкурсу: «Хто більше?».


1-й ведучий: Кожна команда представляє домашнє завдання: «Відгадай теорему». (Команда показує теорему, а інша команда відгадує її). Оцінюється завдання у три бали.


2-й ведучий: Слово надається журі.( Журі підводить підсумки конкурсів: «Художник», «Хто більше?», «Ой, не можу».


1-й ведучий: Конкурс команд. Ставиться питання. Команди обговорюють його, перша, яка знайшла відповідь - відповідає. Кожне питання 2 бали.

  1. Хто з відомих вчених брав участь у кулачному бою на 58 -й олімпіаді у 548 році до нашої ери? (Піфагор)
  2. Які числа в минулому вважались абсурдними, фіктивними, числами від сатани?(Від’ємні числа)
  3. Ці природні кристали мають форму куба і є в кожного дома?(Сіль)
  4. Яблуко, корона, решето. Про яких вчених нагадують ці предмети? (Яблуко - про Ньютона, корона – про Архімеда, решето – про Єратосфена)
  5. У мові це зв’язано із складанням речення, у хімії – з таблицею, у математиці - з дробами. Що це? (Період)
  6. Яке ціле число ділиться без остачі на будь-яке ціле число?(Нуль)
  7. Скільки яєць можна з’їсти натще? (Одне)
  8. Що в горщик кидають перед тим, як варять у ньому їжу?(Погляд)
  9. Уяви, що ти пілот. Літак летить до Лондона через Париж. Висота польоту 8 тис. метрів. Температура за бортом - 40°С. Середня швидкість – 900км/год. Скільки років пілоту?(Стільки, скільки учню)
  10. На озері ростуть лілії. Кожний день їх число подвоювалося, а на 20-й день заросло все озеро. На який день заросла половина озера? (На 19-й день)


2-й ведучий: Зараз проведемо конкурс капітанів.


Питання перше: Що означає запис ХА • ХА ? ( Ми помножимо нашу радість, і поділимо навпіл)

Питання друге: Відомий футбольний коментатор може з упевненістю передбачити рахунок будь-якого футбольного матчу до того, як той розпочнеться. Як він це робить? У чому секрет такого безпомилкового передбачення? ( До початку будь-якого футбольного матчу рахунок завжди 0:0)

Питання третє:

„У лукоморья дуб зеленый,

Златая цепь на дубе том,

И днем и ночью кот ученый

Все ходит по цепи кругом».

Кому невідомі ці пушкінські рядки?

А яку лінію описує кіт при такому русі?


(Оскільки ланцюг при такому русі намотується на дуб, то отримаємо спіраль, або на мові математики, евольвенту кола. Кіт же вчений)


Питання четверте: Якими словами Евклід закінчував кожне доведення? (Що і треба було довести)

Питання п’яте:: Що можете ви сказати про такий запис ≈ = ≠ ? (Завжди повільні хвилі моря – не те, що рейки в два рядки)


2-й ведучий: Шановне журі підведе підсумок конкурсів: «Домашнє завдання», «Конкурс капітанів».


Конкурс уболівальників: Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
  1. Мотоцикл їхав до села. По дорозі він зустрів три легкових автомобілі й вантажівку. Скільки всього машин їхало до села? (Жодної)
  2. Назвіть стародавні одиниці вимірювання. (Аршин, верста, вершок, дюйм, фут, миля)
  3. Що то за голова, що тільки зуби та борода. ( Часник)
  4. Що сходить без насіння. (Сонце)
  5. Яку траву й сліпий впізнає? ( Кропиву)
  6. Що легше 1 кг. заліза чи 1 кг. пуху? ( Однакова )
  7. Два туристи за день пройшли 34 км. Скільки кілометрів пройшов кожний, якщо вони йшли з однаковою швидкістю? (По 34 км. )
  8. Автомобіль долає відстань від міста А до міста Б за 1 год. 20 хвилин. Зворотній шлях він робить за 80 хвилин. Як це пояснити? (1год. 20 хвилин = 80 хвилин)
  9. Опівночі йшов дощ. Чи можна чекати сонячну погоду через дві доби? ( Ні. Буде ніч)
  10. На уроці фізкультури учні стали в один ряд на відстані один метр один від одного Довжина ряду 25 метрів. Скільки було учнів? ( 26 учнів)
  11. Хто з математиків вперше ввів буквений коефіцієнт? ( Вієт).
  12. Як називається перша математична книжка, яка вийшла слов’янською мовою і хто її автор? («Арифметика», Л.Магницький , 1703 рік)


1-й ведучий: Команди дають відповідь на запитання: „»Нуль із трьох п’ятірок» і « Слова із цифрою три».


2-й ведучий: Слово надається журі. Журі підбиває підсумки останнього конкурсу і всієї гри.

Література

  1. Ф.Ф. Нагибин, Е.С. Канин. Математическая шкатулка. – М. «Просвещения», 1984.
  2. Підручна М.В. Позакласна робота з математики у неповній середній школі - Т. Навчальна книга – Богдан, 1997.
  3. М. Підручна, Г.Янченко. Позакласна робота з математики 8- 9 класи. – Т.2000.
  4. Позакласні заходи з математики 5-8 класи. Упорядники В. Морачова, І. Соколовська. К., ( Б-ка «Шкільний світ»), 2005.