Позакласний захід з фізики з теми "Двобій інтелектів"

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск
Кожушко.jpg

Вчитель фізики
Запорізького навчально-виховного комплексу "Запорізька Січ"
м. Запоріжжя.
Вчитель: Кожушко Оксана Олександрівна
Мета:

  • навчальна: поглибити, удосконалити знання учнів, їхні практичні вміння й навики; формувати вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці;
  • розвивальна: розвивати пізнавальну активність учнів, творчі здібності, уміння логічно мислити, аналізувати, вирізняти головне, орієнтуватися в новій ситуації, розвивати вміння приймати правильне рішення;
  • виховна: через гру виховувати інтерес до фізики як до науки, повагу до видатних людей, виховувати почуття колективізму, повагу до однокласників та особисту відповідальність, формувати потребу в самоосвіті, здатність адаптуватися до умов, що змінюються.

Обладнання: мультимедійний проектор, картки зеленого та червоного кольору, картки із завданнями, пов`язки, фізичні прилади (мензурка, динамометр, терези, термометр, вимикач, амперметр)
Вікова категорія: учні 8-9 класів
Пояснення:У шоу беруть участь дві команди — хлопців та дівчат. Кожна команда має 6 учасників (учні 8 і 9 класів). Дуель чоловічого і жіночого світів ділиться на 7 раундів, що складаються з бліцопитувань, різних конкурсів та змагальних ігор. Наприкінці гри за максимальною кількістю балів визначається переможець гри.
Час проведення: 45 хвилин
Хід заняття

1. Виступи ведучих, судді:

Ведучий. Доброго дня! Доброго дня пані та панове! Вас вітає шоу «Двобій інтелектів»!
Ведуча. Хто розумніший, чоловіки чи жінки? Уже тисячі років людство шукає відповідь на це запитання. Та сьогодні ми переконаємося в тому, що дівчата не лише найчарівніша половина людства, а й найрозумніша.
Ведучий. Й найнаївніша… Адже сьогодні, хлопці покажуть, хто править світом.
Ведуча.То ж давайте представляти наших учасників.
Ведучий. Мені сьогодні неймовірно пощастило, в команді «Джентльменів» учні – цілеспрямовані та працьовиті. Вони вважають, що для того щоб виграти, перш за все, потрібно грати, вірять у власні сили і з ними рухаються лише вперед! Життєве кредо «Джентльменів»: «Важко – не значить неможливо. Значить, що доведеться попрацювати». Перемогти у цієї команди не-ре-аль-но. Хіба не знаю, можливо там є доктора наук!
Ведуча.Дякую, мій колега, дійсно, дуже сильні супротивники, але переді мною найчарівніші, найрозумніші дівчата школи, і поки що не доктора наук, але все може бути! І серед команди дівчат –справжні «Леді» - доброзичливі та чуйні, привабливі та неповторні, відповідальні та цілеспрямовані, впевнені в собі . Куди б не звернули дівчата свою увагу, усюди помічають прояви законів фізики. Життєве кредо команди «Леді»: «Не помиляється лише той, хто нічого не робить».
Ведучий. Дуже у вас така гарна команда. Але у нас є ще й верховний суддя цієї неперевершеної гри – пані Оксана Олександрівна!
Суддя. Мої вітання ведучим, дівчатам, хлопцям та глядачам. Давайте домовимось так – за мною об’єктивність, за Вами – запальна гра. І нехай переможуть найсильніші!
Ведуча.Тобто ми – дівчата.
Ведучий.Дякуємо, пані суддя. На шляху до перемоги у кожної команди є 7 конкурсів. Завдання кожної команди – накопичити якомога більше балів.
Ведуча. У нас залишилася одна незавершена справа - це представити наше справедливе найоб’єктивніше журі.
(Представлення членів жюрі)
Ведучий. Тож передаємо слово нашому судді.

2. Проведення конкурсів:
1 конкурс:

Отже, перший конкурс, перший раунд. Назва його «РОЗМИНКА» На мультимедійному проекті з`явиться таблиця із зашифрованими словами. Ви повинні якнайшвидше утворити із поданих складів слова, які означають фізичні терміни. Всього на слайді зашифровано 6 фізичних термінів. За кожну правильну відповідь можна отримати 1 бал. Команда, яка першою правильно виконає завдання, отримує також додатковий бал. Максимально можлива оцінка за цей конкурс для кожної команди – 8 балів.

  • Завдання для 1 конкурсу

  • Після виконання командами завдань на мультимедійному проекті з`являється таблиця з результатами першого конкурсу:

    2 конкурс:

    Другий конкурс «ПОРТРЕТИ»
    На мультимедійному проекті з`являється портрет відомого вченого-фізика. Ваша задача - назвати прізвище вченого. Якщо портрета вченого недостатньо для виконання завдання, на слайді з`являються основні відомості про вченого, вказуються деякі його досягнення. Кожній команді необхідно відгадати ім`я трьох вчених-фізиків.
    За кожну правильну відповідь команда отримує 2 бали. Команда, яка відгадує вченого без додаткових даних, отримає додатковий бал. Якщо команда дає неправильну відповідь, у вболівальників є можливість виправити команду, але за це питання можна одержати 1 бал. Якщо і вболівальникам не вдається відгадати вченого, таке право має команда-суперник (отримає теж 1 бал). Максимально можлива оцінка за цей конкурс для кожної команди – 6 балів. Починає гру команда, яка має поки що меншу кількість балів.
    Перший вчений:

  • 1 вчений: фотографія

  • 1 вчений: Фотографія і відомості


  • Другий вчений:

  • 2 вчений: фотографія

  • 2 вчений: Фотографія і відомості

  • Третій вчений:

  • 3 вчений: фотографія

  • 3 вчений: Фотографія і відомості

  • Четвертий вчений:

  • 4 вчений: фотографія

  • 4 вчений: Фотографія і відомості

  • П`ятий вчений:

  • 5 вчений: фотографія

  • 5 вчений: Фотографія і відомості

  • Шостий вчений:

  • 6 вчений: фотографія

  • 6 вчений: Фотографія і відомості

  • 3 конкурс:

    В наступному конкурсі ми перевіримо розуміння вами фізичних явищ.
    Гра називається «Вірю-не вірю». Ведучий зачитує правильні і неправильні твердження. Учасники гри по черзі відповідають на запитання ведучого. Якщо ви згодні з твердженням, то вся команда піднімає зелені картки, а якщо не згодні – червоні. За кожну правильну відповідь - 1бал. Зараховується відповідь, якщо всі учасники команди правильно піднімають картки. Максимально можлива оцінка за цей конкурс для кожної команди – 5 балів. Починає гру команда, яка має поки що меншу кількість балів.

  • конкурс "Вірю-не-вірю"

  • (Асистенти приносять командам картки двох кольорів. Ведучий зачитує твердження. Учасники піднімають картки відповідного кольору).
    Запитання: Чи правда, що:
    1. Спіткнувшись об перешкоду, бігун падає назад. (Ні)
    2. Молекули води, льоду і пари однакові.(Так)
    3. Ядро атома складається з електронів. (Ні)
    4. Речовини в рідкому стані зберігають свій об’єм і форму.(Ні)
    5. Сила тяжіння завжди напрямлена до центра Землі.(Так)
    6. Газ передає тиск в усіх напрямах не однаково.(Ні)
    7. Одна тонна більше одного центнеру. (Так)
    8. Найдовша ніч влітку? (Ні)
    9. В стані невагомості тіло має масу. (Так)
    10. Вага людини в морі менша, ніж на суші. (Так)

    4 конкурс:

    В четвертому конкурсі ми дізнаємось, хто – хлопці або дівчата – краще знають відомі пісні. Учасники гри по черзі відповідають на запитання ведучого. Ви повинні назвати числівник, що міститься в пісні. Наприклад, на запитання «На якому поверсі живе кохання гурту «Корнi»?» відповіддю є 25. За кожну правильну відповідь - 1бал. Максимально можлива оцінка за цей конкурс для кожної команди – 5 балів. У вболівальників знову з`являється можливість принести додаткові бали своїй команді (по 0,5 балів за запитання). Починає гру команда, яка має поки що меншу кількість балів.

  • конкурс "Пісенний вернісаж"

  • Запитання для хлопців:
    1.Скільки мінімум градусів в чоловікові порахувала Світлана Лобода? (40)
    2. У який час співачка Ёлка буде сидіти у літаку і думати "о пилоте»? (7. 22)
    3. Скільки троянд видно з вікна в пісні А. Пугачової? (Мільйон.)
    4. Про скільки звичних слів ідеться в пісні Ані Лорак? (3)
    5. У якому віці ще можна вийти заміж за принца в пісні Вєрки Сердючки? (30)

    Запитання для дівчат:
    1. Скільки найвідоміших любителів чаю було на російській естраді? ( 2)
    2. У якому віці, на думку групи «Руки Вверх» людина вже доросла? (18)
    3. Скільки років Григорій Лепс вже щасливий «как никто»?» (100)
    4. Скільки свічок не перегорить в серці Кіркорова? (1000)
    5. Кількість причин у пісні Iгора Ніколаєва. (5)

    5 конкурс:

    Наступний конкурс - конкурс капітанів
    Капітани команд отримують завдання. Поки всі інші учасники беруть участь в наступному експериментальному конкурсі, капітани повинні пригадати якомога більше фізичних величин або приладів, причому капітану команди хлопців слід пригадати фізичні величини жіночого роду, а капітану команди дівчат –пригадати назви фізичних приладів чоловічого роду. Наприклад, маса, сила – це приклади фізичних величин жіночого роду, а термометр,секундомір – відповідно прилади чоловічого роду. За кожну правильно вказану фізичну величину або фізичний прилад капітан принесе своїй команді 1 бал. Отже, час пішов. Удачі!

    6 конкурс:

    Настав час продемонструвати свої практичні вміння. Наступний конкурс – експериментальний. Від кожної команди до ведучого підходять по три учасника. Із зав`язаними очима кожен учасник повинен назвати фізичний прилад, який він отримає від ведучого. Також треба назвати фізичну величину, яку вимірює даний прилад. За кожний відгаданий прилад команда отримує по 2 бали.

  • конкурс "Розпізнай прилад"

  • Після проведення експериментального конкурсу відбувається перевірка завдань, виконаних капітанами команд. На мультимедійному проекті з`являються можливі варіанти фізичних приладів чоловічого роду і фізичних величин жіночого роду:

  • Конкурс капітанів (для хлопців)

  • Конкурс капітанів (для дівчат)

  • 7 конкурс:

    Остання гра «Щасливий випадок». Саме зараз фінал істини. Отже, розумники, - за одну хвилину кожна команда повинна дати якомога більше правильних відповідей. Та команда, яка дасть більшу кількість відповідей, і переможе у фіналі. За кожну правильну відповідь - 1бал. Ну що, дівчатка, готові? То ж починаймо. Три, два, один – час пішов.

  • конкурс "Щасливий випадок"

  • Запитання для дівчаток:
    1. Найменша оцінка в школі (1)
    2. Скільки вольт напруга в мережі? (220)
    3. Процес, зворотній кристалізації (плавлення)
    4. Чому дорівнює швидкість тіла в стані спокою? (нуль)
    5. Температура кипіння води (1000)
    6. Квадратний корінь із 9 (три)
    7. Вага тіла вимірюється в (ньютонах)
    8. Що вимірюють в м3 ? (об`єм)
    9. Перший день навчального року (1 вересня)
    10. Одиниця вимірювання будь-якої сили (ньютон)
    11. Сила, що заважає рухатися (сила тертя)
    12. Що менше: атом чи молекула? (атом)
    13. Точний прилад серед знаків зодіаку (терези)
    14. Арифметична одиниця дієтології (калорія)
    15. Перша людина на Землі (Адам)
    16. Скло – провідник чи діелектрик? (діелектрик)
    17. Скільки годин в одній добі? (24)
    18. Маса – величина скалярна чи векторна ? (скалярна)
    19. З`єднання послідовне і (паралельне)
    20. Прилад для вимірювання сили струму (амперметр)
    21. Одиниця вимірювання потужності (ватт)
    22. Його ім.`я пов`язане з одиницею вимірювання ел зарядів (Кулон)
    23. Під час грози що раніше відбувається: спалах блискавки чи гуркіт грому? (спалах блискавки)

    Тепер Ваша черга, дорогі хлопчики, блиснути своїм інтелектом. Час пішов.
    Запитання для хлопців:
    1. Сила, яка діє завжди (сила тяжіння)
    2. Як заряджене ядро атома? (позитивно)
    3. 50 кг – маса чи вага? (маса)
    4. Що вимірюється в амперах? (сила струму)
    5. Завдяки якому явищу просолюються огірки? (дифузія)
    6. Свято всіх жінок (8 березня)
    7. Процес, зворотній конденсації (випаровування)
    8. Температура танення льоду (О0)
    9. На його честь у фізиці вимірюють аж 3 фізичні величини (Джоуль)
    10. Який прилад служить для зберігання теплої рідини? (термос)
    11. Сім в квадраті (49)
    12. Упорядкований рух електронів (струм)
    13. В ньому шукають голку магнітом (сіно)
    14. Прилад для вимірювання напруги (вольтметр)
    15. Місце, куди розумний не піде (гора)
    16. Учений, на честь якого вимірюється опір (Ом)
    17. Скільки секунд в 1 годині? (3600)
    18. Який блок не дає виграшу в силі? (нерухомий)
    19. Математичний знак, що зарекомендував себе з позитивної сторони (плюс)
    20. Явище, пов`язане з відбиванням звуку (луна)
    21. Скільки обертів за добу робить годинникова стрілка? (2)
    22. Одиниця вимірювання об`єму рідини (літр)
    23. Найсильніше місце магніту (полюс)

    Конкурс вболівальників:

    Поки жюрі підраховує результати гри, ми проведемо конкурс вболівальників. Найактивніші вболівальники не залишаться, звичайно, без призів. Якщо відповідь вам відома – піднімаєте руку.

  • Конкурс вболівальників

  • Кажуть «Математика – мова фізики». Тому запитання для вболівальників буде математичного змісту:
    1. Число, яке не впливає на суму. ( 0)
    2. Число, яке не впливає на добуток. ( 1 )
    3. Найменше просте число ( два )
    4. 50 відсотків від гривні. ( 50 коп. )
    5. Сума кутів квадрата. ( 360 градусів )
    6. Один відсоток від метра. ( сантиметр )

    А тепер спробуйте відгадати загадки:
    1.Ти за нею, а вона від тебе, ти від неї — вона за тобою. Що це? (Тінь)
    2.Видно край, а не дійдеш. Що це таке? (Горизонт)
    3.Безкоштовний звуковідтворювальний пристрій. (Рот)
    4.Що йде не рухаючись із місця? (Час)
    5.Що можна приготувати, але не можна з`сти? (уроки)
    6.Спочатку була чиста вода, потім — металевий диск, потім — скло, вкрите спеціальною сполукою. Що це за річ? (Дзеркало).
    7.Пропоную показати найдавніший обчислювальний прилад. (Пальці).

    3. Слово журі. Підведення підсумків. Нагородження переможців, учасників гри, найактивніших вболівальників.
    4. Виступи ведучих, судді:

    Ведучий: Видатний давньогрецький філософ Сократ зробив свого часу висновок: «Чим більше я знаю, тим більше я не знаю». Людина приходить у світ для того, щоб постійно вдосконалювати, насамперед – себе, свій духовний світ, свої знання, уміння, навички, здібності. Саме тому протягом майже всього життя людина наполегливо навчається. І не важливо чоловік ти чи жінка. Важливо лише те, що всі ми відчуваємо потребу в збагаченні знаннями, отриманні задоволення від інтелектуальної спроможності. Тож будьте розумними!!!!
    Ведуча: А великий російський письменник Л.Толстой казав, що людину можна оцінювати дробом, знаменник якого становить те хороше, що вона думає про себе сама, а чисельник — те хороше, що про цю людину думають інші. Бажаємо усім, щоб щастя додавалося, а горе віднімалося, щоб достаток множився, а любов ділилась.
    Суддя: Отже, наша фізична вікторина завершена. Я гадаю, ми всі сьогодні переконалися, що учні нашого комплексу – неважливо дівчата або хлопці - найсміливіші, найзаповзятіші, найвинахідливіші та найрозумніші учні. Я дякую всім присутнім за участь та підтримку.


    мультимедійна презентація
    Додатки
    Використані ресурси:
    О.Ю.Севастьян Розвиток пізнавальної активності учнів // Фізика в школах України. – 2013. – №11-12(231-232). – С. 36-4(1-16).
    http://lib.exdat.com/download/docs-33011/402-33011.doc
    http://teacherjournal.com.ua/shkola/fizika/12876-pozaklasnij-zaxd-z-fziki-qduel-shou-qxto-zverxuqq.html
    http://www.calameo.com/books/002880701f1f3159d513d
    http://www.metodportal.net/node/26309
    http://fizikasol.at.ua/materialy/intelektualna_gra-rozumniki_i_rozumnici.doc