Портфоліо Сичикової Надії Анатоліївни з теми "Романтика пригод у романі Ж.Верна "П'ятнадцятирічний капітан""

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Содержание

Автор проекту

Сичикова Надія Анатоліївна

Дніпровська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Назва проекту

Романтика пригод та подорожей у романі Ж.Верна «П’ятнадцятирічний капітан”

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

Світова література. Романтика подорожей, велич науки та знань як основний пафос творів Ж. Верна. Цей проект також може стосуватися географії та біології.

Вік учнів, клас

6 клас, 11-12 років

Стислий опис проекту

Над проектом будуть працювати учні 6 класу. Тема з програми: «Романтика подорожей, велич науки та знань як основний пафос творів Ж. Верна». Учні повинні будуть займатися пошуковою роботою, роботою в парах та групах, працювати з цитатним матеріалом тексту, систематизувати, узагальнювати матеріал. Клас буде розділено на декілька наукових секторів: сектор Географів, сектор Біологів, сектор Знавців біографії Ж.Верна, сектор Істориків, сектор Експертів узагальнюватиме роботу попередніх груп та залучатиме інших до подорожей та пригод, даватиме корисні поради «юним капітанам».

Питання проекту

Ключове питання

Чи є у сучасному житті місце для романтики та пригод?


Тематичні питання

1. Як створював свій роман Ж.Верн «П’ятнадцятирічний капітан”?;

2. Як Ж.Верн описує рослинний світ Африки в романі?;

3. Наскільки різноманітно описав Ж.Верн тваринний світ Африки в романі;

4. Де народився письменник?;

5. Як стати «юним капітаном»?


Змістові питання

1. Жуль Верн - автор пригодницьких науково - фантастичних творів

2. Що, з точки зору Жуля Верна, означає бути «справжньою людиною»?

3. Чого навчили вас герої роману?

4. Розкриття таємниці літер «С» і «В».

5. Відкривачі нових земель, мандрівники. Хто з них є героями роману?

6. Які риси, на вашу думку, необхідні людям, котрі потрапили в складну та незвичну ситуацію?

7. Які риси характеру допомогли героям подолати всі складні перешкоди?

8. Дослідження маршруту подорожі членів екі¬пажу «Пілігрим».

9. Які географічні відкриття ви зробили для себе?

10. Що вас найбільше вразило в мандрівці героїв?

11. Чому Жулю Верну так важливо було розповісти про рослинний і тваринний світ Африки?

12. Що нового і з яких галузей науки ви дізналися з роману «П'ятнадцятирічний капітан»?

13. Як виражена позиція автора щодо природних багатств?

14. Доведіть, що роман «П'ятнадцятирічний капітан» є науково-популярним.

План вивчення теми

План вивчення теми

Навчальні цілі

1.Формувати в учнів уявлення про художню літературу як мистецтво слова;

2. виховувати повагу до духовних скарбів людства; етнічну, соціальну, індивідуальну толерантність;

3. дати школярам оптимальний обсяг літературознавчих понять і термінів, необхідних для повноцінного аналізу та інтерпретації художнього тексту;

4. відпрацьовувати з учнями вміння й навички аналізу та інтерпретації художнього тексту;

5. розвивати усне і писемне мовлення школярів, а також їхнє мислення (образне, асоціативне, абстрактне, логічне та ін.);

6. прищепити школярам вишуканий естетичний смак.

Діяльність вчителя

1. Ставить дітям проблемне питання: демонтрує презентацію та буклет - розробки проблеми;

2. Знайомить с планом роботи над темою;

3. Організовує творчі групи:

історики досліджують створення роману;

географи розкривають шлях шхуни "Пілігрим";

біологи досліджують тваринний та рослинний світи Африки;

експерти працюють над питанням "Як стати справжнім капітаном";

4. Націлює на роботу з мережею Інтернет;

5. Організовує захід, де буде висвітлений проект.

Діяльність учнів

1. Учні отримують тему; розглядають план дій над роботою;

2. Розбивають творчі групи;

3. Кожна група працює над своїм завданням;

4. Доповідають про виконану роботу;

5. Демонструють підібраний матеріал: ілюстрації, відеофайли;

6. Проходять анкетування для виявлення попередніх знань по даній темі;

7. Створюють власний блог, де викладають короткий висновок проведеної роботи;

Оцінювання

Вивчення робіт учнів показує ступінь розуміння ними навчального матеріалу; карти знань дозволяють отримати графічне уявлення про розуміння учнями концепцій і мисленєвих процесів; таблиці З-Х-Д дають учням можливість відмічати те, що вони вже знають, що хочуть дізнатися, і нарешті те, що вони вже дізналися, і що ще потрібно дізнатися; стратегія «Думаємо-Об’єднуємось-Ділимося» пропонує учням спочатку обдумати запитання, потім у парі з іншим учнем обговорити можливі відповіді на нього, а потім представити свої ідеї всьому класу; учні придумують відповіді та висловлюють ідеї, пов'язані із заданим запитанням і пов'язують ці ідеї з попередніми знаннями і новими можливостями. Самооцінювання і рефлексія дають учням можливість оцінити власний прогрес, свої думки і своє навчання, методи їх поліпшення; відгук однолітків допомагає учневі побачити якісні характеристики своєї роботи; спостереження за роботою груп дозволяє оцінити навички спільної діяльності; питання дозволяють учням висловити свої ідеї і думки, дають їм можливість подумати про пояснення інших учнів. Використовуються для визначення складнощів, оцінювання розуміння учнями матеріалу, що вивчається, і для перегляду навчання, у разі потреби.

Корисні ресурси

Вікіпедія

Острів знань

ЛібРу

УкрЛіб

Твори

Школа

ЗарЛіт

Київ

УкрЛіт

Вікіпедія

Школа. Острів

УкрТвори

Методпортал

ЮТуб

Біографії

ТвориНет

Інші документи

Шкільний підручник;

Періодичні видання по темі