Портфоліо проекту "Прості механізми"
Содержание |
Автор проекту
Забігайло Іван Іванович
Назва проекту
«Дайте мені точку опори і я переверну земну кулю! »
Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети
Фізика, біологія, історія, математика
Вік учнів, клас
7 клас, 12-13 років
Стислий опис проекту
Проект спрямований на пошук оригінальних ідей у викладанні фізики для 7-го класу за темою «Механічна робота і енергія». Проект передбачає творче освоєння учнями ряду навчальних тем. В рамках проекту частина уроків відводиться під обговорення в класі основних теоретичних положень в рамках навчальних тем з використанням методичних матеріалів вчителя. Демонструються прийоми експериментального дослідження з використанням дидактичних матеріалів. Значний наголос робиться на проведені групами школярів самостійних дослідження як у себе вдома, так і в шкільній фізичній лабораторії з подальшою систематизацією та оформленням.
Питання проекту
Ключове питання
«Проти лома немає прийому? »
Тематичні питання
Чи так вже прості прості механізми?
Людина-простий механізм?
І радий би, та не під силу?
Змістові питання
• Що таке прості механізми?
• Які прості механізми ви знаєте?
• Якими правилами пояснюється робота простих механізмів?
• З якою метою, з точки зору фізики, і де використовуються прості механізми?
• Як знайти ККД?
• Що являє собою важіль? похила площина?
• Як влаштований і діє воріт, як різновид важеля?
• Що являє собою блок?
• Які види блоків ви знаєте?
• Як влаштований і діє різновид похилій площині - клин?
План вивчення теми
Навчальні цілі
•Всебічно вивчити прості механізми.
•Показати практичне значення простих механізмів в природі і техніці.
•Формувати стійкий пізнавальний інтерес до вивчення предмета.
•Розвивати навички самостійної дослідницької роботи і практичного застосування знань.
•Навчити працювати в колективі і проявити себе індивідуально.
•Формувати основи критичного мислення (оформлення, аналіз і синтезування інформації для вирішення проблем та відповідей на питання).
•Навчити доцільно використовувати комп'ютерні технології як інструмент для спілкування, досліджень, організації, оцінювання інформації, володіння базовим розумінням етичних питань, пов'язаних з доступом та використанням інформації.
•Формувати вміння користуватися додатковою літературою, аналізувати отримані знання.
•Навчити презентувати свою роботу (презентацію, буклет, блог).
Діяльність вчителя
Підготовчий етап
• Розробляє план вивчення теми: вибирає тему проекту, формулює питання, ставить цілі і задачі; створює план реалізації проекту.
• Готує презентацію вчителя, за допомогою якої знайомить учнів з ключовим і тематичними питаннями, завдання для груп.
• Знайомить учнів та їх батьків з особливостями і перевагами методу проектів, використовуючи при цьому матеріали інформаційного буклету.
• Нагадує про основні кроки по створенню презентації.
• Розробляє критерії оцінювання учнівської роботи, матеріали для здійснення формуючого оцінювання.
• Готує добірку тематичних інтернет - ресурсів, які можуть бути використані учнями при реалізації проекту.
• Знайомить учнів з планом реалізації проекту, демонструє стартову презентацію.
Основний етап
• Організовує об'єднання учнів в групи.
• Проводить організаційне заняття, на якому знайомить учасників проекту з завданнями, алгоритмом роботи, інформаційними ресурсами, видам робіт і критеріями їх оцінки (хід заняття відображено в презентації).
• З'ясовує навчальні потреби учнів (використання ЗХД, організуючої діаграми).
• Пропонує інструкції з проведення експерименту. Здійснює формуюче оцінювання (до початку, протягом проекту, по завершенню реалізації проекту).
Підсумковий етап
• Розробляє оціночні листи.
• Перевіряє роботи учнів.
• Організує обговорення результатів роботи.
• Організовує захист проекту.
• Проводить рефлексію.
Діяльність учнів
Знайомство учнів з презентацією вчителя і проблемною темою проекту.
Розгляд та обговорення назви проекту і самого проекту з учнями.
Робота з виявлення необхідного матеріалу, методик проведення досліджень.
Об'єднання в дослідні групи:
-1 група знаходить, систематизує і узагальнює матеріал про простих механізмах.
-2 група розраховує силу напруги м'язів руки.
-3 група досліджує похилу площину як простий механізм.
Аналіз та обговорення з учителем отриманих результатів.
Планування, розробка презентації, її демонстрація і захист.
Оцінювання
Діагностичне оцінювання: мережевий опитувальник
Проміжне оцінювання: організаційна діаграма, ЗХД таблиця, оцінювання учнівської презентації
Оцінювання учнівської презентації
Завдання для обдарованих учнів
Корисні ресурси
Фізика (підручник) Коршак Є.В., Ляшенко О.І., Савченко В.Ф. 8 Генеза Наказ МОН від 17.03.2008 № 179
Фізика (підручник) Коршак Є.В., Ляшенко О.І., Савченко В.Ф. 8
Перельман Я.И. Занимательная физика: Книга 1.- М.: Наука 1979.
Энциклопедия для детей: Т. 14 – «Техника». – М.: Аванта +, 2000.