Практична робота Тренінгу "Мережеві технології Веб 2.0 для вчителів предметників м.Мелітополь,, серпень 2017
Тренінг серпень 2017 для вчителів м.Мелітополя
Содержание |
Терміни навчання
21,08 _03,09
Мета тренінгу:
- розвиток інформаційної компетентності
- ознайомлення з соціальними сервісами технологій Веб 2.0
- знайомство з запорізьким порталом ЗапоВікі
- познайомити вчителів із технології Веб 2.0 та соціальними сервісами;
- познайомити із можливостями використання мережевих технологій в педагогічній діяльності;
- познайомити із мережевими засобами спілкування;
- навчити користуватися технологією Вики, створювати колективні гіпертексти;
- навчити створювати та редагувати колективні документи;
- навчити використовувати сервіси соціальних закладок;
- навчити використовувати геосервіси, карти знань;
- навчити використовувати мультимедійні сервіси;
- формувати інформаційну культуру;
Тренер
вчитель інформатики Мелітопольської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №15
Електронна пошта: olesayneshtun@mail.ru
skype:olesaylolo Нештун, olesaylolo
Телефон: 0679583380
Список учасників
заповніть анкету
День перший
Завдання Zero
Створення або виявлення існування аккаунту Google
- відкрити будь-який браузер
- до адресного рядку ввести URL пошти Gmail gmail.com або перейти за посиланням
- увійти до власного аккаунту або створити новий обліковий запис
- відкрити інший браузер, створити (або увійти) до іншого аккаунту
- повторити вказані дії для усіх користувачів ПК
Завдання1
Знайомство з соціальними сервісами: презентація "Сервіси Веб 2.0"
Завдання 2,3
Презентація "Технологія ВікіВікі".
Знайомство з Вікі-проектами: http://letopisi.ru, ВікіОсвіта, ITEACH WIKI
Завдання 4
УВАГА: Заборонені логіни при реєстрації:
- використання числових логінів: 7245, 11 клас
- використання довільного набору чисел і літер: 4ww3t6
- використання довільного набору літер:АА, САПР, ДТёёёёёёёёё
- написання назви школи, місцевості: Астраханська ЗШ I-III ступенів, Енергодар
- використання подвійних логінів: Иванов Сергей и Петров Иван
Допомога: Реєстрація на порталі ЗапоВікі
Завдання 5
"Візитка учасника": основне та додаткове призначення, розділи, вимоги до візитки, структура візитки
"Створення візитки учасника"
Обов'язкова інформація
Прізвище, ім'я, по-батькові
Місце роботи
Посада
Контактна інформація (телефон, e-mail, skype, тощо)
Допомога:Правила створення вікі-візитки учасника порталу ЗапоВікі
Створення розділів різного рівня:
==Розділ 1==
==Розділ 2==
Створення посилання на візитку учасника
- на цій сторінці (сторінці тренінгу) в розділі Учасники, знайти свою групу (за вказівкою тренера) та натиснути навпроти неї кнопку "Правити"
- Зробити посилання: [[Участник:логін|Прізвище Ім’я По батькові]]
Зовнішні та внутрішні посилання
Створення посилання на:
- Тренінг "Мережеві технології Веб 2.0 в педагогічній діяльності" для вчителів математики, травень 2016 з власної візитки
- власну візитку зі сторінки Тренінг "Мережеві технології Веб 2.0 в педагогічній діяльності" для вчителів математики, травень 2016
- власну візитку з відповідного розділу Віртуальне методичне об'єднання вчителів математики, алгебри та геометрії Запорізької області
- сторінку Віртуальне методичне об'єднання вчителів математики, алгебри та геометрії Запорізької області з власної візитки
- сайт школи або сторінку школи на порталі ІСУО
Завантаження фотографії на ЗапоВікі. Практична робота "Завантаження фотографії"
- Підготувати фотографію
- Задати унікальне ім'я: Portret_Ivanova_Sergej_21_03_2011
- Завантажити фотографію на ЗапоВікі з категорією [[Категория:Участники]]
Допомога: Правила завантаження фотографій на портал ЗапоВікі - Вставити фотографію в свою візитку, налаштувати параметри (розмір, розташування, підпис); див. детальніше про зображення на вікі-сторінках на сторінці Вікіпедії
Поняття Категорії. Практична робота "Створення категорії"
- [[Категория:Участник]]
- [[Категория:Мережеві технології Веб 2.0 для вчителів]]
Завдання 6
Блоги: призначення, можливості. Блоги Google-сервісу blogspot.com
Завдання: перегляньте приклади блогів:
- Блог учителя математики Аушевой Оксаны Петровны
- Блог Учителя Математики. Блог учителя математики Ново-Иглайкинской СОШ Нурлатского района Республики Татарстан Бикинеева Рамиса Набиулловича
- Блог учителя математики Синкевич Л.М. ГУО "Радунская гимназия"
- Математика: через тернии к звездам. Образовательный блог учителя математики Канушиной Юлии Николаевны
Завдання 7
Створення блогу за допомогою Google-сервісу blogspot.com.
Послідовність дій:
- увійти до власного аккаунту Гугл (наприклад, через електронну пошту)
- перейти до блогосфери: Сервисы Гугл - Blogger
- зареєструвати блог (детальніше див. на стор. Знайомство з блогами. Реєстрація в блогосфері)
- зробити в візитці учасника на ЗапоВікі зовнішні посилання на блог
Завдання 8
Налаштування блогу. Створення статичних сторінок
Завдання:
- змінити дизайн блогу через керування гаджетами та зміну шаблону блогу;
- змінити структуру блогу, додавши 2-3 статичні сторінки;
- додати до блогу 2-3 різні гаджети під керівництвом тренера.
Детальну інструкцію див. в занятті Зміна дизайну блога. Вставка гаджетів
День другий
Завдання 9
Фотосервіси Мережі. Створення фотоальбомів.
- 1.Виконуємо:
1. В службах Google оберіть Фотознімки.
2. Натисніть кнопку Додати фотографії, завантажити 5-6 фотографій до альбому. Ввести назву фотоальбома. Натисніть кнопку Готово.
3. Натиснути кнопку Поділитися, у полі Кому - обрати Для всіх. Знову Натиснути кнопку Поділитися.
4. Вставити до візитки у розділ Фотоальбом посилання на альбом як зовнішнє посилання в форматі [URLфотоальбому Назва Фотоальбому].
Або
- знайти в Мережі та зберегти на власному комп’ютері 10-15 портретів видатних педагогів або завчасно підготувати інші фото, що мають будти розміщені в Мережі;
- Зареєструйтесьна обраному сервісі. Наприклад на http://foto.mail.ru - Фотоархив на Мейл.ру (русский интерфейс)
- Створіть власний фотоальбом (2-3 фотографії)
- У власній візитці у розділі Завдання тренінгу зробіть посилання на фотоальбом
Завдання 10
Відеосервіси Мережі. Пошук відео, створення посилання на відеоролік, вбудовування відеороліку до вікі-сторінки.
Послідовність дій:
- знайти в Мережі відеоролік, пов’язаний з фаховою темою;
- в режимі редагування візитки створити зовнішнє посилання на сторінку роліку в форматі
[URLроліку НазваРоліку]; - в режимі редагування вбудувати ролік до візитки, вказавши запис
<mediaplayer>URLроліку</mediaplayer>; - вбудувати відеоролик до допису (або сторінки) блогу:
- знайти потрібний відеоролік в Мережі;
- отримати та скопіювати його код для вбудовування (Embed-код);
- створити в блозі нове повідомлення або розпочати редагування сторінки, увімкнути режим HTML-редагування;
- знайти місце на сторінці, куди потрібно вбудувати плеєр з роліком, вставити туди скопійований раніше Embed-код (код для вбудовування);
- зберегти (опублікувати) допис чи сторінку.
як користуватися сервисом YouTube. Інструкція додати до своєї візитки посилання на відео дивиться: Правила додавання відео матеріалу з зовнішніх ресурсів на портал ЗапоВікі навчальне відео Інструкція для виконання:
- Зайдіть на сервіс YouTube
- Знайдіть ролик для свого предмету
- Додайте ролик до своєї візитки:
<mediaplayer width='640' height='390'>https://www.youtube.com/watch?v=TftaLJENXi4</mediaplayer>
- Чи додайте посилання з написом: Відео...<назва відео>
Додатково:
- Скачать ролики с youtube - http://en.savefrom.net/
- СОБЛЮДАЕМ АВТОРСКИЕ ПРАВА! Правила додавання відео матеріалу з зовнішніх ресурсів на портал ЗапоВікі
The media player is loading...
Завдання 11
Хмари слів
- Знайомство с поняттям хмари слів - Облако слов (тегов)
- Сервіси для побудови хмари слів:
- Хмари слів (приклади), побудовані засобами сервису Wordle:
Завдання:
- побудувати хмару слів засобами одного з названих сервісів,
- зберегти хмару слів як зображення та завантажити його до ЗапоВікі,
- створити на власній сторінці учасника галерею зображень та додати до неї зображення хмари слів
- розмістити хмару слів у блозі
День третій
Завдання 12
ГуглДиск. Використання ГуглДиску для збереження файлів.
Послідовність дій:
- увійти до власного аккаунту Гугл;
- перейти до ГуглДиску через меню сервісів Гугл (сітчастий квадрат у правому верхньому кутку вікна);
- змінити налаштування завантаження файлів за вказівкою тренера;
- натиснути на кнопку Завантажити (червоного кольору з стрілочкою, спрямованою догори);
- обрати потрібні документи засобами відповідного вікна;
- дочекатись повного завантаження та переформатування файлу;
- клацнути на синю кнопку "Настройки доступа", задати доступ За посиланням, зберегти налаштування;
- вставити до візитки посилання на кожний з документів (зовнішні посилання);
Завдання 13
Сервіс роботи з документами: Google-диск Завдання:
- Завантажте на свій Диск Google 1 текстовий документ. Відкрийте доступ до документу. Додайте до візитки посилання на документ. Додайте посилання на блог.
рекомендації щодо створення презентації
- Завантажте на свій Диск Google 1 презентацію, що містить сиквейн до вашого предмету. Відкрийте доступ до презентації. Додайте до візитки посилання на презентацію чи створіть вікно просмотру презентації..
<googlepresentation width="300" height="400">14g9bAd1qo5dtoxDMCsDIVdcb98056yyA4uGgUw9cYF4</googlepresentation>
* Створити на своему Диску Google 1 Журнал успішності учнів. Надати доступ. Вставити посилання на візитці.
- Створіть на своему Диску Google 1 форму. Додайте 3- 5 питань. Додайте до візитки посилання на форму. Додайте посилання форму до блогу.
Додатково
- сервіси для публікації документів (DocMe, Box, Slideshare, SlideBoom, Calameo)
- Сервисы Google. відео-інструкція
- Инструкция "Сервис Google. Создание формы
- Создание интерактивных форм (созданных с помощью сервисов Google) и размещение их на сайте
Завдання інфографіка
Приклади інфографіки
Завдання. Створити інфографіку за допомогою сервіса http://www.easel.ly/ або http://piktochart.com/
Інструкція щодо створення інфографіки на сервісі http://www.easel.ly/
Інструкція щодо створення інфографіки на сервісі http://piktochart.com/
Завдання 14
Створення кросворду за допомогою Фабрики кросвордов Завдання:
- створіть кросворд до одного з уроків з вашого предмету;
- ромістіть кросворд на Заповікі;
- розмістіть кросворд на блозі
Сервіси для створення онлайн кросвордів Фабрика кроссвордов puzzlecup.com
Завдання 15
Створення віртуального плакату Завдання:
- Створити віртуальний плакат до свого уроку чи до виховної роботи;
- розмістіть плакат на Заповікі;
- розмісстіть плакат на блозі;
- відкрийте доступ
Середовище http://wikiwall.ru/ Работа с сервисом WikiWall
Приклади створення віртуального плакату - WikiWall
Середовище Glogster
- інструкція Glogster в образовании
- посібник он-лайн
- приклади плакатів
День четвертий
Завдання 16
Створення інтерактивної вправи
1. Використовуючи сервіс http://learningapps.org створити інтерактивну вправу з фахового предмету.
2. Розмістити посилання на інтерактивну вправу у власній візитці на порталі Заповікі у розділ "Цікаві сучасні сервіси"(як Адрес в Интернете)
Задание 17
Виртуальная экскурсия средствами Карт Гугл.
Задание: создать собственную виртуальную экскурсию по вашей теме.
Порядок выполнения:
- перейти к ГуглДиску, выбрать Создать - Ещё - Google Мои карты,
- задать название и описание экскурсии,
- найти точку на карте Google, добавить ее к своей карте, отредактировать сведения о точке (добавить пояснение, несколько изображений или видео),
- аналогично описать 4-5 пунктов на карте,
- предоставить доступ на просмотр созданной карты (всем в Интернете),
- разместить ссылку на карту на вики-странице участника,
- встроить карту в блог (найти HTML-код, добавить параметры ширины и высоты окна встраиваемой карты).
Приклади віртуальних екскурсій
Задание 18
Создание карты знаний.
З== Завдання 10. Створення карти знань ==
Завдання: створити карту знань за допомогою сервісу Bubbl.Us. Тема: курс та особливості викладання вашого предмету.
Послідовність дій:
- ввести до адресного рядка браузера https://bubbl.us/ або перейти за посиланням Bubbl.Us;
- натиснути кнопку StartBrainstorming;
- використовуючи спливаючі вікна та підказки побудувати структурну схему, що відображає зв’язки між компонентами (елементами) курсу вашого предмету в школы;
- зберегти схему у вигляді файлу малюнку, натиснувши на кнопку Export;
- завантажити файл-схему до ЗапоВікі, вбудувати його до візитки учасника.
- Вкажіть категорію [[Категория:Изображение:Карта знаний]]
- Знайомство з поняттям карт знань - Карты знаний (англ. Mind map)
Задание 19
Сервисы хранения закладок
Основное задание: работа с сервисом хранения закладок Symbaloo, регистрация, создание веб-микса, предоставление доступа.
- Обязательно зарегистрироваться на сайте Symbaloo, подтвердить регистрацию через электронное письмо;
- Создать тематический веб-микс, найти в Сети 5-6 интересных сайта, создать тайлы;
- Предоставить доступ к веб-миксу, ссылку на веб-микс разместить на вики-визитке;
- Встроить веб-микс на страницу блога.
Увидите две ссылки, необходимо вставлять первую на вики, а вторую с фреймами на блоги в режиме НTML
Другие сервисы (дополнительно)
Сервис хранения закладок БобрДобр: хранение закладок групп. Регистрация. Поиск группы по интересам. Работа в группе.
- Зарегистрироваться на сайте БобрДобр, присоединиться к произвольной профессиональной группе;
- Найти в Сети 5-6 интересных сайта, добавить закладки на них в выбранную группу;
- Ссылку на закладки разместить на своей странице ЗапоВики.
Сервис сохранения закладок Pearltrees. Регистрация. Создание коллекций закладок. Дополнительные возможности.
На помощь: видеосообщение "Растим жемчужные деревья с Pearltrees!"
- зарегистрироваться на сайте Pearltrees;
- создать новую тематическую коллекцию закладок;
- найти в Сети 5-6 интересных сайта, добавить закладки на них в созданную коллекцию;
- ссылку на коллекцию разместить на своей странице ЗапоВики;
- встроить коллекцию в блог.
Завдання 19.1
Сервіси для створення пазл, ребусів
Створити пазл за допомогою сервісу http://www.jigsawplanet.com/
1. Зареєструватися на сайті http://www.jigsawplanet.com/
2. Натиснути в меню кнопку Создать.
3. Вибрати файл з комп'ютера, кількість частина пазлу, форму. Натиснути Создать.
4. Для розміщення пазлу на візитку або блог натиснути Поделиться-Встроить.
Завдання 19.1.1. Використання можливості обговорення.
перейти за посиланням з візитки до сторінки тренінгу відкрити в новій вкладці візитки колег, передивитись їх перейти до вкладки обговорення, в режимі правки додати коментар щодо візитки підписати коментар за допомогою кнопки панелі інструментів "Ваша подпись и момент времени", зберегти сторінку
День пятый
Время подводить итоги
Полужирное начертание=== Задание 20 === 'Обсуждение. Онлайн-доски и виртуальные стенгазеты ' Важливо!! Перейти к коллективной виртуальной доске и
- оставить на ней свой стикер-заметку, в котором указать:
- название дидактического задания, которая заинтересовало вас на одном из этих ресурсов
- сервис, с помощью которого было созданно это упражнение,
- короткое сообщение, за что именно вы выделили это упражнение в сравнении с другими;
- добавить к стикеру ссылки на блог, где вы нашли это задание.
Не забудьте подписать ваш стикер!
Задание 21
Комментирование блогов коллег Задача: прокомментировать сообщения блогов коллег
Последовательность действий:
- С помощью визиток коллег на ЗапоВики перейти к 2-3 блогам коллег;
- Ознакомиться с сообщениями в блогах коллег, оставить комментарии к сообщениям, которые вас заинтересовали.
Задание 22
Использование возможностей обсуждения на ЗапоВики.
Практическая работа по обсуждению визиток участников. Задание:
- со страницы тренинга открыть в новой вкладке визитку участника, просмотреть документы, доступные по ссылкам
- перейти к вкладке Обсуждение, в режиме правки добавить комментарий по содержанию визитки
- подписать комментарий с помощью кнопки панели инструментов "Ваша подпись и момент времени", сохранить страницу
Внимание!. При одновременном редактировании страниц возможен конфликт правок, поэтому нужно внимательно относиться к сообщениям системы при сохранении страницы. Дополнительно: о конфликте правок.
Для забезпечення курсу необхідні
Технічні засоби:
- комп’ютер
- модем
- сканер
- навушники або колонки
Програмні засоби:
- програми для створення електронних презентацій;
- текстовий редактор;
- програма-броузер;
- програвачі, що дозволяють відтворювати різноманітні мультимедійні файли;
- програми для перегляду графічних зображень;
Необхідні ресурси
- Работа в Вики - http://ru.wikibooks.org/wiki/Вики
Презентації:
- Презентація "Технологія Веб 2.0"
- Презентація "Технологія ВікіВікі"
- Презентація "Геосервіси"
- Презентація "Карти знань"
- Презентація "Пошук.Створення закладок"
Блоги та ЖивийЖурнал:
- Виртуальные Интели
- Образование в области программирования
- Віртуальне МО вчителів інформатики Гуляйпільщини
- Страница методического объединения учителей информатики Васильевского района Запорожской области
- Тренинг "Создание сетевых проектов"
- После уроков...
Приклади використання фотосервісів:
Інформація про геосервіси:
Онлайн офіси:
- ТЕСТ Изучаем сервис Документы Google (Гугл документы)
- Коллективное заполнение таблицы (Гугл документы)
- Знакомимся с социальными сервисами (Гугл документы)
- Карточка регистрации Работы в компьютерном кабинете (Гугл документы)
- Сценарий презентации (Сервис Скрибд)
- Лист самооценивания (форма) (Сервис Скрибд)
- Шаблон презентации (Гугл документы)
Веб-мікси: