Практична робота для Тренінгу "Мережеві технології Веб 2.0" для педагогічних працівників Хортицького центру, травень 2015
Тренінг "Мережеві технології Веб 2.0" для педагогічних працівників Хортицького центру, травень 2015
МОДУЛЬ 1
Вступ
- Організаційні моменти. Знайомство.
- Презентація "Технологія Веб 2.0"
- Приклади використання сервісів Веб 2.0 в освітній діяльності пед..працівника:
Технологія ВікіВікі. Знайомство з порталом ЗапоВікі.
Презентація "Технологія ВікіВікі"
Поняття е-портфоліо вчителя. (вікі-візитка)
Приклади портфоліо Сайт
- Портфолио учителя
- Портфолио учителя Рындычева Наталья Михайловна
- Сайт учителя русского языка Смирновой Тамары Ивановны
- Сайт учителя истории Ефимова Геннадия Константиновича
- УРОКИ.ТВОРЧЕСТВО. МАСТЕРСТВО
ВікіВікі
- ПОРТФОЛИО учителя ДЕНИСОВОЙ ИННЫ ПЕТРОВНЫ
- Портфолио учителя истории Поляковой Елены Николаевны
- Портфолио тьютора Королевой Ольги Викторовны, Нижний Новгород Школа № 174
Блог
Гугл-сайт
- ПОРТФОЛИО УЧИТЕЛЯ НАЧАЛЬНЫХ КЛАССОВ
- Э - портфолио учителя русского языка и литературы ТМРГ
- САЙТ-ПОРТФОЛИО УЧИТЕЛЯ Яковлевой Марины Сергеевны
Знайомство з сервісами Google. Пошта Gmail.
Завдання 1. Створення поштової скриньки на Google.com
Зайти на сайт Google.com.
Вибрати із служб Gmail- Створити акаунт та заповнити даними:
- Имя
- Фамилия:
- Имя для входа (логин):
- Укажите пароль:
- Введите пароль еще раз:
- Дата рождения:
- Секретный вопрос:
- Ответ:
- Введите символы, представленные на картинке ниже
- Я принимаю условия….
Робота на порталі ЗапоВікі
Завдання 2. Реєстрація на сайті ЗапоВікі
- Зайти на сайт ЗапоВікі - http://zw.ciit.zp.ua
- Создать учетну запись (допомога - Правила регистрации на ЗапоВики)
- Перейти на посилання свого логіну (зараз він червоного кольору)
- Створити візитку учасника (допомога - Правила создания визитки участника на ЗапоВики)
Приклади:
Заборонені логіни при реєстрації:
- використання числових логінів: 7245, 11 клас
- використання довільного набору чисел і літер: 4ww3t6
- використання довільного набору літер:АА, САПР, ДТёёёёёёёёё
- написання назви школи, місцевості: Астраханська ЗШ I-III ступенів, Енергодар
- використання подвійних логінів: Иванов Сергей и Петров Иван
Завдання 3. Створення візитки учасника
Для редагування візитки перейти на посилання свого логіну і натиснути кнопку Правити
Обов'язкова інформація на візитці
- Прізвище, ім'я, по-батькові (повністю)
- Місце роботи (повністю)
- Посада (повністю)
- Категорія
- Контакти
- Участь у тренінгах, майстер-класах, конференціях, семінарах тощо
- Посилання на власні віртуальні ресурси
Для оформлення тексту на сторінці можна використовувати:
команда <font color =green size=5 > ТЕКСТ </font> де:
- font - команда для форматування шрифту;
- color - команда форматування кольору шрифту (може бути Blue, Red та інше дивиться таблиця кольорів);
- size - розмір шрифту (може бути 1..7)
Завдання 4. Створення розділів різного рівня
Створити на візитці розділи "Участь у тренінгу" (заголовок уровня 2), "Мої документи", "Цікаві закладки", "Фотоальбом", "Відеоролик", "Карти знань", "Мій блог", "Цікаві сучасні веб-сервіси", "Геосервіси" (заголовок уровень 3)
Приклад створення розділів:
==Уровень 2==
===Уровень 3===
Завдання 5. Створення категорій
Додайте на свою візитку (останні два рядки) наступні категорії:
- [[Категория:Участник]]
- [[Категория:Тренинг веб 2.0 для педагогов, область]]
Завдання 6. Створення зовнішніх і внутрішніх посилань
Створення посилання на:
- Тренінг "Мережеві технології Веб 2.0" для педагогічних працівників Хортицького центру, травень 2015
[[Тренінг "Мережеві технології Веб 2.0" для педагогічних працівників Хортицького центру, травень 2015]] - це внутрішнє посилання
- школу з розділу Визитки школ:
[[Комунальний заклад "Хортицький національний навчально-реабілітаційний багатопрофільний центр" Запорізької обласної ради]]
- сайт школи:
[http://hnnrbc.zp.ua сайт Хортицького центра] - це зовнішнє посилання
- Віртуальні МО інших категорій пед.працівників Запорізької області
Завдання 7. Завантаження фотографії на ЗапоВікі.
- Підготувати фотографію
- Задати унікальне ім'я: Portret_Ivanova_Sergej_21_03_2011
- Перейдіть в розділ Загрузить файл, головної сторінки ЗапоВікі (допомога - Правила загрузки фотографий на ЗапоВики)
- Натисніть кнопку Обзор та знайдіть фотографію на своєму комп'ютері
- Після завантаження фотографії напишіть короткий опис та категорію зображення - [[Категория:Участник]] та [[Категория:Тренинг веб 2.0 для педагогов, область]],
- Перейдіть до своєї візитки
- Вставте посилання на зображення - [[файл:імя.jpg]], де ім'я - це назва вашої фотографії
Домашне завдання
Підготувати в електронному варіанті:
- 5-6 фотографій
- презентація з фахового предмету
- конспект уроку з фахового предмету
- схема з фахового предмета
МОДУЛЬ 2
Відеосервіси. Відеосервіс YouTube.
Завдання 1. Пошук відео, створення посилання на відеоролік, вбудовування відеороліку до вікі-сторінки.
- знайти в Мережі відеоролік, пов’язаний з фаховою темою;
- в режимі редагування візитки створити зовнішнє посилання на сторінку роліку в форматі
[URLроліку НазваРоліку]; - в режимі редагування вбудувати ролік до візитки, вказавши запис
<mediaplayer>URLроліку</mediaplayer> або <youtube>код ролику</youtube>; - вставити до візитки у розділ Відеороліки
Сервіси для створення карт знань
Завдання 2. Створення карти знань
Ознайомтесь з поняттям, можливостями та призначенням Карт знань Презентація "Карти знань"
Створити карту знань за допомогою сервісу Bubbl.Us
- Зайдіть на сайт http://bubbl.us/
- натиснути кнопку StartBrainstorming;
- використовуючи спливаючі вікна та підказки побудувати структурну схему, що відображає зв’язки між компонентами (елементами) курсу вашого предмету в школы;
- зберегти схему у вигляді файлу малюнку c розширенням JPEG, натиснувши на кнопку Export;
- завантажити файл-схему до ЗапоВікі як зображення, в Описании додайте [[Категория: Изображение:Карты знаний]]
- Вставьте карту в свою візитку, у розділ Карта знань.
Сервіси для створення закладок
Завдання 3. Знайомство з сервісами БобрДобр та Symbaloo
- Зайти на сайт http://www.bobrdobr.ru та зарееструйтесь.
- В мережі Інтернет знайдіть інформацію по проблемній темі і скопіюйте URL-адресу сторінки.
- На сайті БобрДобр, справа, оберіть кнопку Добавить мою первую закладку.
- Вставте скопійовану адресу сторінки, введіть назву закладки і натисніть Сохранить.
- Знайдіть 3-4 цікаві статті по вашій методичній темі и помістить на них посилання у розділі Мої закладки своєї візитки.
Інструкція щодо роботи з сервісом Symbaloo Інструкція
Сервіси для створення хмари слів
пробуйте в разных браузерах (в мазиле работает точно)
- Робота із програмою Tagxedo - CreatorПрезентація-інструкція
"Облако тегов" в картинках
Завдання 4. Створення хмарки слів.
1. Створити хмарку слів з фахового предмету, використовуючи сервіс Tagxedo - Creator.
2. Зберегти хмарку у вигляді файлу малюнку.
3. Завантажити файл-хмарку до ЗапоВікі як зображення, в Описании додайте категорію Изображение:Облако слов
4. Вставьте хмарку в свою візитку, у розділ "цікаві сучасні сервіси".
5. Вставити хмарку слів як посилання на власну візитку на порталі Заповікі.
Фотосервіси
- Ознайомтесь із мультимедійними сервісами - Социальные сетевые сервисы для хранения мультимедийных ресурсов
Завдання 5. Створення фотоальбома.
1. В службах Google оберіть Фотознімки.
2. Натисніть кнопку Додати фотографії, завантажити 5-6 фотографій до альбому. Ввести назву фотоальбома. Натисніть кнопку Готово.
3. Натиснути кнопку Поділитися, у полі Кому - обрати Для всіх. Знову Натиснути кнопку Поділитися.
4. Вставити до візитки у розділ Фотоальбом посилання на альбом як зовнішнє посилання в форматі [URLфотоальбому Назва Фотоальбому]
Геосервіси
- Зайдіть на сайт Панораміо та знайдіть фотографію Кам'яної могили
- Розмістить зовнішне посилання в розділі Робота з геосервісами з посиланням "Фото".
- Зайдіть на сайт ВікіМапія
- Розмістить зовнішне посилання в розділі Робота з геосервісами з посиланням "Координати"
МОДУЛЬ 3
Сервіс для роботи з документами: Google -диск.
Для розміщення матеріалів використовують соціальний сервіс Google для роботи с документами.
Можливі 2 варіанти роботи по розміщенню власного документа:
- Завантаження вже існуючого документа
- Створення документа в самому сервисі Гугл
Cтворення документа:
- Перейдіть на сайт - http://www.google.com/ і увійдіть під своїм акаунтом
- Далі знаходимо розділ Диск та переходимо в нього
- Натискаємо кнопку Создать далі Документ
- Вводимо текст, використовуючи інструменти вбудованого редактора
- Натискаємо кнопку Предоставить доступ та обираємо в Настройках совместного доступа - Пользователям, у которых есть ссылка, потім нижче в розділі Доступ обираємо Может оставлять комментарии
- Натискаємо кнопку Сохранить
- Вставляємо посилання у власну візитку в розділ Мої документи
- Колективна робота над документом -
Завантаження документа:
- Перейдіть на сайт - http://www.google.com/ і увійдіть під своїм акаунтом
- Далі знаходимо розділ Диск та переходимо в нього
- Натискаємо кнопку Завантажити далі Файли. Обираємо потрібний файл.
- Натискаємо кнопку Предоставить доступ та обираємо в Настройках совместного доступа - Пользователям, у которых есть ссылка, потім нижче в розділі Доступ обираємо Может оставлять комментарии
- Натискаємо кнопку Сохранить
- Вставляємо посилання у власну візитку в розділ Мої документи
Завдання 1. Створити Журнал успішності учнів.
Завдання 2. Створити онлайн-анкету для перевірки знань учнів з теми або онлайн анкету для батьків, використовуючи Гугл-форми.
Приклади Гугл-форм:
- Моніторинг діяльності класних колективів
- Управлінський моніторинг
- Вивчення стану відношення батьків до школи
- Анкета для батьків
Завдання 3. Завантажити конспект урока з фахового предмету.
Завдання 4. Завантажити презентацію з фахового предмету.
Сервіс для створення інтерактивних вправ http://learningapps.org
Інструкція для роботи з сервісом
Завдання 5. Створення інтерактивної вправи.
1. Використовуючи сервіс http://learningapps.org створити інтерактивну вправу з фахового предмету.
2. Розмістити посилання на інтерактивну вправу у власній візитці на порталі Заповікі у розділ "Цікаві сучасні сервіси"(як Адрес в Интернете)
Створення онлайн кросвордів .
Завдання 6. Створити он-лайн кросворд з фахового предмету.Фабрика кросвордів
Спочатку необхідно зареєструватися (хоча це не обов'язково), але якщо зареєстрований користувач - є можливість правити роботу.
Розмісти посилання на кросворд у власну візитку на порталі Заповікі у розділ "Цікаві сучасні сервіси"
Інфографіка
Приклади інфографіки
Завдання 7. Створити інфографіку за допомогою сервіса http://www.easel.ly/ або http://piktochart.com/
Домашне завдання.
Підготувати матеріал для плакату або газети. Підготувати матеріал для блогу.
МОДУЛЬ 4
Створення віртуального плакату / газети
Приклади газет, створених на http://wikiwall.ru/
На допомогу вчителю:
Завдання 1. Створити газету за допомогою сервісів http://wikiwall.ru/ або http://edu.glogster.com/
Вставити посилання на газету у власну візитку на Заповікі
Блоги. Види блогів. Служба blogger.
Приклади блогів:
- Литера
- Учиться просто
- Лингвиния
- Мелітопольське міське методичне об'єднання вчителів фізики та астрономії
- Блог учителя фізики Семенюк Неоніли Віталіївни
- Комп'ютерні технології на уроках фізики
- КМ-Школа для библиотекарей
- Deutsch!!! Toll!!!
- Студенческий блог "The World of Language"
- Классный калейдоскоп
- Веселка
- Наш класс
- Блог об образовании
Завдання 2. Створення блогу за допомогою Google-сервісу blogspot.com.
- увійти до власного аккаунту Гугл (наприклад, через електронну пошту)
- перейти до блогосфери: Ещё - Все продукты - Blogger
- зареєструвати блог
- увійти до блогу, створити 1-2 повідомлення
- зробити в візитці учасника на ЗапоВікі зовнішні посилання на блог
Завдання 3. Налаштування блогу. Створення статичних сторінок
- змінити дизайн блогу через керування гаджетами та зміну шаблону блогу;
- змінити структуру блогу, додавши 2-3 статичні сторінки.
Завдання 4. Зміна дизайну та структури блогу
Надати блогу унікального оформлення за рахунок застосування дизайну та шаблону.
Послідовність дій:
- перейти до сторінки керування блогом;
- перейти за посиланням Настроить (під картинкою-представленням блогу);
- обрати шаблон та його різновид на вкладинці "Шаблон";
- обрати зображення для тла блогу на вкладинці "Фон";
- обрати дизайн блогу на вкладинці "Дизайн";
- задати ширину елементів блогу (усієї сторінки, бокових панелей, що використовуються, зокрема) на вкладинці "Регулировка ширины";
- задати характеристики тексту та тла елементів блогу за допомогою можливосьей вкладинки "Дополнительно";
- застосувати здійснені зміни натисканням на кнопку "Применить к блогу";
- перейти за посиланням "Назад к Blogger".
Детальну інструкцію див. в занятті Зміна дизайну блогу. Вставка гаджету
Завдання 5. Робота з гаджетами.
Додати до блогу та налаштувати 2-3 гаджети.
Послідовність дій:
- перейти до сторінки керування блогом;
- перейти за посиланням "Дизайн";
- натиснути посилання "Добавить гаджет" у потрібному місці;
- обрати тип гаджету, який додається (пропонується найперше додати гаджети "Показ слайдов", "HTML/JavaScript", "Список ссылок";
- заповнити шаблон гаджету, використати при заповненні
- "Показ слайдов" - фотоальбом Picasa, якщо вказане ім’я користувача Гугл, а альбоми мають статус "Для всех в Интернете", то перелік альбомів для слайд-щоу буде запропонований автоматично;
- "HTML/JavaScript" - використати для вбудовування певного відеороліку; врахувати, що ширина гаджету приблизно дорівнює 200px, отже є потреба змінити відповідним чином код роліку;
- "Список ссылок" - використати для опису 2-3 посилань на цікаві сайти з предмету, кожний сайт додавати, вказуючи його URL та назву;
- додати ще будь-який гаджет (за власним вибором), налаштувати його.
Самостійна робота.
Робота з блогом. Будування е-портфоліо на блозі. Створення розділів на блозі.
МОДУЛЬ 5
Робота з блогом.
- Завдання 1. Розмістити 3 відеоролика на сторінках блогу (як посилання, вбудований).
- Завдання 2. Розмістити 3 інтерактивних вправ сервісу Learningapps на сторінках блогу (як посилання, вбудований).
- Завдання 3. Розмістити 3 презентації (як посилання, вбудована).
- Завдання 4. Розмістити 3 текстових документа (як посилання, вбудований).
- Завдання 5. Розмістити 2 онлайн анкети (як посилання, вбудована).
- Завдання 6. Коментування блогів колег.
Послідовність дій:
- за допомогою візиток колег на ЗапоВікі перейти до 2-3 блогів колег;
- ознайомитись з дописами в блогах колег, залишити коментарі до дописів, що вас зацікавили.
Рефлексія
Заповніть таблицю - коментарии