Практична робота тренінгу "Мережеві технології Веб 2.0" для вчителів-предметників Гуляйпільського району, жовтень-листопад 2016
День 1
Лекційний матеріал
- Організаційні моменти. Знайомство.
- Презентація "Технологія Веб 2.0"
- Приклади використання сервісів Веб 2.0 в освітній діяльності педагогічного працівника:
- Технологія ВікіВікі. Знайомство з порталом ЗапоВікі.
- Поняття е-портфоліо вчителя. (вікі-візитка)
Приклади портфоліо
Сайт
- Портфолио учителя
- Портфолио учителя Рындычева Наталья Михайловна
- Сайт учителя русского языка Смирновой Тамары Ивановны
- Сайт учителя истории Ефимова Геннадия Константиновича
- УРОКИ.ТВОРЧЕСТВО. МАСТЕРСТВО
ВікіВікі
- ПОРТФОЛИО учителя ДЕНИСОВОЙ ИННЫ ПЕТРОВНЫ
- Портфолио учителя истории Поляковой Елены Николаевны
- Портфолио тьютора Королевой Ольги Викторовны, Нижний Новгород Школа № 174
Блог
Гугл-сайт
Завдання 1. Реєстрація електронної адреси
- Зареєструвати свою електронну адресу на Google.com
- Ввести електронну адресу та особисті дані в таблицю реєстрації учасників тренінгу Анкета участника
Завдання 2. Створення візиток учасника
- Зайти на сайт ЗапоВікі - http://zw.ciit.zp.ua
- Зареєструватися
- Зайти в електронну пошту, вказану при реєстрації, та підтвердити адресу електронної пошти
- Зайти на сайт ЗапоВікі - http://zw.ciit.zp.ua
- Перейти на посилання свого логіну (зараз він червоного кольору)
- Створити візитку учасника за шаблоном Шаблон:Візитка вчителя Гуляйпільського району (для цього необхідно скопіювати текст {{subst:Шаблон:Візитка вчителя Гуляйпільського району}} в свою візитку, записати сторінку, а потім її правити)
- Для редагування візитки перейти на посилання свого логіну і натиснути кнопку Правити
Завдання 3. Створення розділів різного рівня
Добавити в візитку розділи "Про себе" та "Участь в тренінгу"
==Розділ 1==
==Розділ 2==
Завдання 4. Створення категорії
Створити у власній візитці категорії:
- [[Категория:Участник]]
- [[Категория:Мережеві технології Веб 2.0 для вчителів]]
- [[Категория:Мережеві технології Веб 2.0 для вчителів, Гуляйпільський район]]
Видалити у візитці категорію Шаблон.
Завдання 5. Створення зовнішніх та внутрішніх посилань
Створити посилання:
- на сторінку тренінгу [[Тренінг "Мережеві технології Веб 2.0" для вчителів-предметників Гуляйпільського району, жовтень-листопад 2016]]
- на сторінку практичної роботи тренінгу [[Практична робота тренінгу "Мережеві технології Веб 2.0" для вчителів-предметників Гуляйпільського району, жовтень-листопад 2016]]
- із сторінки тренінгу Тренінг "Мережеві технології Веб 2.0" для вчителів-предметників Гуляйпільського району, жовтень-листопад 2016 на власну візитку з розділу Слухачі курсу у форматі ([[Участник:логін|Прізвище Ім’я По батькові]])
- на сайт Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України: [http://www.mon.gov.ua МОНМС України]
Завдання 6. Робота з віртуальним МО
- Перейдіть на головну сторінку ЗапоВікі
- Перейдіть по посиланню Віртуальні МО вчителів Запорізької області
- Оберіть відповідний розділ свого предмету та району
- В ньому зробити посилання на власну сторінку учасника у форматі [[Участник:логин|Фамилия Имя Отчество]]
- На власній сторінці учасника зробити посилання на своє віртуальне МО
Завдання 7. Завантаження фотографії на ЗапоВікі.
- Підготувати фотографію (обробити, зжати)
- Задати унікальне ім'я: Portret_Ivanov_Sergej_31_10_2016
- Завантажити фотографію на ЗапоВікі з категорією [[Категория:Участник]]
- Вставити фотографію в свою візитку, налаштувати параметри (розмір, розташування, підпис)
Домашне завдання
Підготувати в електронному варіанті:
- Матеріал для заповнення візитки;
- Фотопортрет для візитки;
- Схема з фахового предмета;
- Список посилань на веб-ресурси;
- Набір слів з фахового предмету для хмари;
- 10 фотографій;
- Журнал успішності учнів
- 2 текстових документа (конспект уроку з фахового предмету, опорна схема тощо);
- 2 презентації з фахового предмету;
- Анкета для учнів або батьків;
- Кросворд з фахового предмету;
- Матеріал для плакату або газети.
День 2
Завдання 1. Пошук відео, створення посилання на відеоролік, вбудовування відеороліку до вікі-сторінки
- знайти в мережі відеоролік, пов’язаний з фаховою темою;
- в режимі редагування візитки створити зовнішнє посилання на сторінку роліку в форматі
[URLроліку НазваРоліку]; - в режимі редагування вбудувати ролік до візитки, вказавши запис
<mediaplayer>URLроліку</mediaplayer>;
Завдання 2. Створення карти знань
- Ознайомтесь з поняттям, можливостями та призначенням Карт знань Презентація "Карти знань"
- Створити карту знань за допомогою сервісу Bubbl.Us (згідно вашего фахового предмету).
- Зайдіть на сайт http://bubbl.us/
- натиснути кнопку StartBrainstorming;
- використовуючи спливаючі вікна та підказки побудувати структурну схему, що відображає зв’язки між компонентами (елементами) курсу вашого предмету в школі;
- зберегти схему у вигляді файлу малюнку c розширенням JPG, натиснувши на кнопку Save;
- завантажити файл-схему до ЗапоВікі як зображення (унікальне ім'я!!!), в Описании додайте [[Категория: Мережеві технології Веб 2.0 для вчителів, Гуляйпільський район]]
- Вставьте карту в свою візитку.
Завдання 3. Знайомство з сервісом створення закладок Symbaloo
- Інструкція щодо роботи з сервісом Symbaloo Інструкція
- Розмістити посилання на Symbaloo на власній візитці
Завдання 4. Сервіси для створення хмари слів
- Робота із сервісом Tagxedo - Creator
- Створити хмарку слів з фахового предмету, використовуючи сервіс Tagxedo - Creator.
- Зберегти хмарку у вигляді файлу малюнку.
- Завантажити файл-хмарку до ЗапоВікі як зображення (унікальне ім'я!!!), в Описании додайте категорію [[Категория:Мережеві технології Веб 2.0 для вчителів, Гуляйпільський район]]
- Вставьте зображення хмарки слів в свою візитку
Завдання 5. Створення фотоальбома
- Ознайомтесь із мультимедійними сервісами - Социальные сетевые сервисы для хранения мультимедийных ресурсов
- В службах Google оберіть Фотознімки.
- Натисніть кнопку Додати фотографії, завантажити 5-6 фотографій до альбому. Ввести назву фотоальбома. Натисніть кнопку Готово.
- Натиснути кнопку Поділитися, у полі Кому - обрати Для всіх. Знову Натиснути кнопку Поділитися.
- Вставити до візитки у розділ Фотоальбом посилання на альбом як зовнішнє посилання в форматі [URLфотоальбому Назва фотоальбому]
Завдання 6. Створення фотоколажа
- В службах Google оберіть Диск.
- В правому верхньому куточку натисніть кнопку Створити.
- Оберіть команду Більше- сервіс Loupe
- Натисніть кнопку Add Foto
- Оберіть команду Upload або Загрузить.
- Завантажити фото і натиснути команду Done.
- Обрати форму колажу. Натиснути кнопку Save.
- Вставити фотоколаж на візитку як посилання.
Завдання 7. Робота з геосервісами
- Зайдіть на сайт Панораміо та знайдіть фотографію пам'ятника Нестору Махно
- Розмістить зовнішне посилання на пам'ятник у візитці.
- Зайдіть на сайт ВікіМапія, знайдіть дитячий садок "Сонечко" та розмістить зовнішне посилання на нього у візитці
Завдання 8. Створення віртуальної екскурсії за допомогою Google-карт
Приклади віртуальних екскурсій
- Пример карты со слоями
- Боевой путь 395-й шахтерской стрелковой дивизии
- Новорічна подорож "Різдвяна казка"
- Літературна карта Полтавської області
День 3
Завдання 1. Сервіс для роботи з документами: Google-диск
Для розміщення матеріалів використовують соціальний сервіс Google для роботи с документами.
Можливі 2 варіанти роботи по розміщенню власного документа:
- Завантаження вже існуючого документа
- Створення документа в самому сервисі Гугл
Завдання 1.1. Cтворення документа
- Перейдіть на сайт - http://www.google.com/ і увійдіть під своїм акаунтом
- Далі знаходимо розділ Диск та переходимо в нього
- Натискаємо кнопку Создать далі Документ
- Створити текстовий документ.
- Натискаємо кнопку Предоставить доступ та обираємо в Настройках совместного доступа - Пользователям, у которых есть ссылка, потім нижче в розділі Доступ обираємо Может оставлять комментарии
- Натискаємо кнопку Сохранить
- Вставляємо посилання у власну візитку
Завдання 1.2. Завантаження документа
- Перейдіть на сайт - http://www.google.com/ і увійдіть під своїм акаунтом
- Далі знаходимо розділ Диск та переходимо в нього
- Натискаємо кнопку Завантажити далі Файли. Обираємо потрібний файл (конспект урока з фахового предмету).
- Натискаємо кнопку Предоставить доступ та обираємо в Настройках совместного доступа - Пользователям, у которых есть ссылка, потім нижче в розділі Доступ обираємо Может оставлять комментарии
- Натискаємо кнопку Сохранить
- Вставляємо посилання у власну візитку
- Завантажити презентацію з фахового предмету. Надати доступ. Вставити посилання на візитці
Завдання 1.3. Створення онлайн-анкети
- Створити онлайн-анкету для перевірки знань учнів з теми або онлайн анкету для батьків, використовуючи Гугл-форми.
- Надати доступ.
- Вставити посилання на візитці.
Приклади Гугл-форм:
- Моніторинг діяльності класних колективів
- Управлінський моніторинг
- Вивчення стану відношення батьків до школи
- Анкета для батьків
Завдання 2. Створення інтерактивної вправи за допомогою сервісу для створення інтерактивних вправ
- http://learningapps.org
- Інструкція для роботи з сервісом
- Використовуючи сервіс http://learningapps.org створити інтерактивну вправу з фахового предмету.
- Розмістити посилання на інтерактивну вправу у власній візитці на порталі Заповікі (як гіперпосилання).
Завдання 3. Створення он-лайн кросворду
- Фабрика кросвордів.
- Створити онлайн кросворд з фахового предмету.
- Розмісти посилання на кросворд у власну візитку на порталі Заповікі
Завдання 4. Створення інфографіки
Приклади інфографіки
Створити інфографіку за допомогою сервіса http://www.easel.ly/ або http://piktochart.com/, розмістити посилання на Інфографіку у візитці.
- Інструкція щодо створення інфографіки на сервісі http://www.easel.ly/
- Інструкція щодо створення інфографіки на сервісі http://piktochart.com/
Завдання 5. Створення пазлу
- Створити пазл за допомогою сервісу http://www.jigsawplanet.com/
- Зайти на сайт http://www.jigsawplanet.com/
- Натиснути в меню кнопку Создать.
- Вибрати файл з комп'ютера, кількість частина пазлу, форму. Натиснути Создать.
- Розмістити посилання на пазл у візитку (натиснути Поделиться-Электронная почта).
Завдання 6. Використання можливості обговорення
- перейти за посиланням з візитки до сторінки тренінгу
- відкрити в новій вкладці візитки колег, передивитись їх
- перейти до вкладки обговорення, в режимі правки додати коментар щодо візитки
- підписати коментар за допомогою кнопки панелі інструментів "Ваша подпись и момент времени", зберегти сторінку
День 4
Завдання 1. Створення віртуального плакату/газети
Приклади газет, створених на http://wikiwall.ru/
На допомогу вчителю:
Створити газету за допомогою сервісу http://edu.glogster.com/
Вставити посилання на газету у власну візитку на Заповікі
Завдання 2. Блоги. Види блогів. Служба blogger
Приклади блогів:
- Литера
- Учиться просто
- Лингвиния
- Мелітопольське міське методичне об'єднання вчителів фізики та астрономії
- Блог учителя фізики Семенюк Неоніли Віталіївни
- Комп'ютерні технології на уроках фізики
- КМ-Школа для библиотекарей
- Deutsch!!! Toll!!!
- Студенческий блог "The World of Language"
- Классный калейдоскоп
- Веселка
- Наш класс
- Блог об образовании
Створення блогу за допомогою Google-сервісу blogspot.com:
- увійти до власного аккаунту Гугл (наприклад, через електронну пошту)
- перейти до блогосфери: Ещё - Все продукты - Blogger
- зареєструвати блог
- увійти до блогу
- зміна дизайну блогу через керування гаджетами та зміну шаблону блогу;
- зміна структури блогу, додавання статичних сторінок.
- зміна дизайну та структури блогу за рахунок застосування дизайну та шаблону:
- перейти до сторінки керування блогом;
- перейти за посиланням Настроить (під картинкою-представленням блогу);
- обрати шаблон та його різновид на вкладинці "Шаблон";
- обрати зображення для тла блогу на вкладинці "Фон";
- обрати дизайн блогу на вкладинці "Дизайн";
- задати ширину елементів блогу (усієї сторінки, бокових панелей, що використовуються, зокрема) на вкладинці "Регулировка ширины";
- задати характеристики тексту та тла елементів блогу за допомогою можливосьей вкладинки "Дополнительно";
- застосувати здійснені зміни натисканням на кнопку "Применить к блогу";
- перейти за посиланням "Назад к Blogger".
Детальну інструкцію див. в занятті Зміна дизайну блогу. Вставка гаджету
- Робота з гаджетами:
- перейти до сторінки керування блогом;
- перейти за посиланням "Дизайн";
- натиснути посилання "Добавить гаджет" у потрібному місці;
- обрати тип гаджету, який додається (пропонується найперше додати гаджети "Показ слайдов", "HTML/JavaScript", "Список ссылок";
- заповнити шаблон гаджету, використати при заповненні
- "Показ слайдов" - фотоальбом Picasa, якщо вказане ім’я користувача Гугл, а альбоми мають статус "Для всех в Интернете", то перелік альбомів для слайд-щоу буде запропонований автоматично;
- "HTML/JavaScript" - використати для вбудовування певного відеороліку; врахувати, що ширина гаджету приблизно дорівнює 200px, отже є потреба змінити відповідним чином код роліку;
- "Список ссылок" - використати для опису 2-3 посилань на цікаві сайти з предмету, кожний сайт додавати, вказуючи його URL та назву;
- додати ще будь-який гаджет (за власним вибором), налаштувати його.
Послідовність дій на занятті:
- тренер демонструє створення блогу слухачам у власному акаунті Гугл
- надсилає на e-mail курсантів запрошення стати соавторами блогу Колективний блог тренінгу
- доданим соавторам приєднатися до блогів, здійснивши вхід до акаунта Гугл за отриманим посиланням
- тренеру надати соавторам статус Адміністратора блогу
- кожному слухачу створити в блозі статичну сторінку про себе та заповнити її інформацією
- зробити у візитці учасника на ЗапоВікі зовнішнє посилання на власну сторінку блогу
День 5
Завдання 1. Робота з блогом
Завдання 1.1. Розміщення відеоролика на сторінках блогу
Розмістити 2 відеоролика на сторінках блогу (як посилання, вбудований)
Завдання 1.2. Розміщення інтерактивних вправ сервісу Learningapps на сторінках блогу
Розмістити 2 інтерактивних вправи сервісу Learningapps на сторінках блогу (як посилання, вбудований)
Завдання 1.3. Розміщення презентацій
Розмістити 2 презентації (як посилання, вбудована)
Завдання 1.4. Розміщення текстових документів
Розмістити 2 текстових документа (як посилання, вбудований)
Завдання 1.5. Розміщення анкети
Розмістити створену анкету у блозі (як посилання, вбудована)
Завдання 1.6. Коментування блогів колег
Прокоментувати роботу колег га блогі тренінгу. Послідовність дій:
- перейти до блогу тренінгу;
- ознайомитись із сторінками колег;
- залишити коментарі до сторінок, що вас зацікавили.
Завдання 2. Рефлексія
Завдання 2.1. Сервіс для створення заміток
Залишити стікет-записку на колективній дошці тренінгу, вказавши сервіси, які сподобалися найбільше під час тренінгу, та ті, використання яких не потрібне у вашій педагогічній діяльності.
Завдання 2.2. Дописи в блозі
На колективному блозі тренінгу прокоментувати пост про ваші враження під час навчання на тренінгу.