Практична робота тренінгу "Мережеві технології Веб 2.0 для педагогічних працівників Олександрівського району", червень 2017
Модуль 1
- Організаційний момент. Знайомство з учасниками тренінгу
- Знайомство з сервісами Веб 2.0. (презентація)
- Приклади використання сервісів Веб 2.0 в освітній діяльності педагогічними працівниками:
- Вікі-технології. Портал Заповікі
- ВікіВікі та їх можливості (презентація)
- Поняття е-портфоліо вчителя (Вікі-візитка).
Приклади портфоліо
- Сайт
- ВікіВікі
- Блог
- Гугл-сайт
Завдання 1. Реєстрація учасників тренінгу
- Реєстрація учасників тренінгу Реєстрація участника
Завдання 2. Створення аккаунта Google
- Зареєструвати свою електронну адресу на сервері Google.com.ua (Пошта Gmail)
- Ввести адресу пошти до Реєстрація участника (якщо не вказано)
Завдання 3. Створення вікі-візитки (е-портфоліо) на порталі ЗапоВікі
- Зайти на сайт ЗапоВікі - zw.ciit.zp.ua
- Зареєструватися
- Зайти в електронну пошту, вказану при реєстрації. Від адміністратора ЗапоВікі отримаєте електронного листа. Підтвердити адресу електронної скриньки (перейти по посиланню)
- Знову зайти на сайт ЗапоВікі - zw.ciit.zp.ua
- Перейти на посилання свого логіну (зараз він червоного кольору у верхньому правому кутку)
- Ознайомитися з вкладками "Викитекст", "Предпросмотр", "Изменения"
- Створити візитку учасника. Вводим інформацію про себе за зразком:
|
Прізвище, ім'я, по-батькові (повністю):
Район: Місце роботи (повністю): Посада (повністю): Кваліфікаційна категорія: Педагогічне звання: Освіта: Спеціальність: Стаж педагогічної роботи (на 2017 р.): Навчальні предмети: Контакти: |
- Після створення вікі-візитки натиснути кнопку "Записать страницу"
- Для редагування візитки натиснути кнопку Правка
- Для збереження змін натиснути кнопку Опубликовать або Записать страницу
- За необхідності для підтвердження, що користувач системою є людина, ввести текст CAPTCHA (який можливо оновлювати)
ПРИКЛАД: Участник:Скворцова Анна Борисовна
Завдання 4. Створення розділів
- Додати до візитки на початку розділ "Відомості про мене (Особисті дані, Про мене, ...)"
==Відомості про мене==
- Додати до візитки після інформації про себе розділ "Участь у тренінгу Веб 2.0. (червень, 2017 р.)"
==Участь у тренінгу Веб 2.0.==
Завдання 5. Створення категорії
Створити в кінці власної візитки категорії:
៚[[Категория:Участник]]
៚[[Категория:Мережеві технології Веб 2.0 для вчителів]]
Завдання 6. Створення зовнішніх та внутрішніх посилань
- Додайте розділ "Моя діяльність:" (==Моя діяльність==)
6.1.Зовнішні посилання на веб-сайти:
- Створіть посилання на сайт Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України: [http://www.mon.gov.ua МОНМС України]
Зверни увагу! [....] - зовнішнє посилання
6.2.Внутрішіні посилання на сторінки ЗапоВікі: Створіть посилання:
- в розділі "Моя діяльність:" на сторінку тренінгу [[Тренінг "Мережеві технології Веб 2.0" для педагогічних працівників Олександрівського району, червень 2017]]
- в розділі "Участь у тренінгу Веб 2.0"на сторінку практичної роботи тренінгу [[Практична робота тренінгу "Мережеві технології Веб 2.0 для педагогічних працівників Олександрівського району", червень 2017]]
Зверни увагу! [[....]] - внутрішнє посилання
6.3. Посилання на власну візитку на сторінці тренінгу
- Перейти по посиланюю Тренінг "Мережеві технології Веб 2.0" для педагогічних працівників Олександрівського району, червень 2017
- В розділі Слухачі курсу створити посилання на власну візитку у форматі [[Участник:логін|Прізвище Ім’я По батькові]]
ПРИКЛАД: [[Участница:Татьяна Ткаченко|Ткаченко Тетяна Віталіївна]]
Завдання 7. Працюємо з віртуальним МО
- Перейдіть на головну сторінку ЗапоВікі
- Перейдіть по посиланню Віртуальні МО вчителів Запорізької області
- Оберіть відповідний розділ свого предмету та району
- Знайдіть розділ про склад МО вашого району. Натисніть кнопку Править
- В ньому зробити посилання на власну сторінку учасника у форматі [[Участник:логін|Прізвище Ім'я по Батькові]]. Збережіть зміни
- Перейдіть до власної сторінки учасника до розділу "Моя діяльність:"
- Зробіть внутрішнє посилання на своє віртуальне МО
Завдання 8. Завантаження фотографії на ЗапоВікі
Зверни увагу! Правила завантаження фотографій на портал ЗапоВікі
- Підготувати фотографію
- Задайте унікальне ім'я для фотографії:Portret_Ivanov_Ivan_27_03_2017
- Перейдіть в розділ "Завантажити файл" на бічній панелі в лівій частині екрану
- Натисніть кнопку "Выберите файл" для пошуку фотографії на комп'ютері
- Завантажити фотографію на ЗапоВікі з категорією [[Категория:Участник]]
- Вставити фотографію в свою візитку, налаштувати параметри (розмір, розташування, підпис):
- після завантаження зображення на ЗапоВікі, скопіюйте верхній рядок сторінки, в якій відобразитися назва фотографії та його розширення (Наприклад: Файл: Portret_Ivanov_Ivan_25october2010.jpeg)
- відкрийте сторінку учасника і перейдіть на вкладку "Правити"
- вставте скопійований рядок. Виділіть його та натисніть на панелі інструментів кнопку "Внутрішнє посилання" (Наприклад: [[Файл: Portret_Ivanov_Ivan_27.03.2017.jpeg]]
Зверни Увагу!
[[Файл:File.jpg]] для вставлення повної версії файлу;
[[Файл:File.png|200px|thumb|left]] для вставлення зліва від тексту зменьшеного до 200 пикселів;
Домашнє завдання на 2-й день!
Підготувати в електронному варіанті:
- Фотопортрет для візитки;
- Схема з фахового предмета;
- Набір слів з фахового предмету для хмари;
- 5-10 фотографій професійної діяльності (або власної мандрівки);
Модуль 2
Завдання 1. Відеосервіси. Відеосервіс YouTube
Пошук відео, створення посилання на відеоролік, вбудовування відеороліку до вікі-сторінки.
- Зайдіть на сервіс YouTube
- Знайти в відеоролік, пов’язаний з фаховою темою
- В режимі редагування власної візитки на ЗапоВікі створити зовнішнє посилання на сторінку роліку в форматі [URLроліку НазваРоліку]
ПРИКЛАД: [www.youtube.com/watch?v=D-vnimjGl9w Початкова освіта]
- В режимі редагування вбудувати ролік до візитки, вказавши запис <mediaplayer> URLроліку </mediaplayer>
ПРИКЛАД: <mediaplayer width='540' height='290'>/www.youtube.com/watch?v=D-vnimjGl9w</mediaplayer>
- Зберегти зміни на сторінці візитки
Завдання 2. Створення карти знань
- Ознайомитися з поняттям, можливостями та призначенням Карт знань
- Створення карти за допомогою сервісу Bubbl.Us
1. перейти за посиланням Bubbl.Us;
2. натиснути кнопку StartBrainstorming;
3. використовуючи спливаючі вікна та підказки побудувати структурну схему, що відображає зв’язки між компонентами (елементами) курсу з вашого предмету;
4. зберегти схему у вигляді файлу малюнку, натиснувши на кнопку Save As - Save as JPG image (Save as PNG image);
5. вкажіть для карти унікальне ім'я: Kartaznan_Volkov_Oleg_07.06.2017
6. вставте карту до власної візитки
Завдання 3. Сервіси для створення хмари слів
Знайомимося з сервером TAGUL - Створення хмари слів
- Перейти до головної сторінки серверу за посиланням TAGUL;
- Натиснути кнопку GREATE NOW;
- Створити хмарку слів з фахового предмету;
- Зберегти хмарку у вигляді файлу малюнку;
- Завантажити файл-хмарку до візитки на ЗапоВікі як зображення.
Завдання 4. Фотосервіси. Створення фотоальбому
- Перейдіть на головну сторінку серверу Google (google.com.ua)
- В службах Google оберіть Фото
- Натисніть кнопку Загрузить (верхній правий кут)
- Оберіть потрібні файли (фото, які ви підготували) на комп'ютері
- Введіть назву альбому
- Натисніть кнопку Готово
- В вікні що зявилося, в полі Для кого - обрати Для всех. Нажмите кнопку Поделиться
- Вставити до візитки посилання на альбом як зовнішнє посилання в форматі [URLфотоальбому Назва Фотоальбому]
Завдання 5. Робота з геосервісами
Познайомтесь з документами:
- Зайдіть на сайт ВікіМапія
- Створить зовнішнє посилання на місце розташування свого навчального закладу, розмістити посилання на вікі-сторінку
- Розмістить зовнішне посилання у візитці у формі:
Питання: | Відповідь: | Посилання: | Координати: |
Де знаходиться ваш навчальний заклад? | ... | ... | ... |
Завдання 6. Створення віртуальної екскурсії за допомогою Google-карт
Приклади віртуальних екскурсій:
Створення віртуальної екскурсії засобами Карт Гугл
- перейти на головну сторінку серверу Гугл(google.com.ua)
- перейти до ГуглДиску
- обрати Создать - Ещё - Google Мои карты
- задайте назву та опис екскурсії (н-р, Навчальні заклади Олександрівського району)
- знайти точку на карті Google, додати її до своєї карти, відредагувати відомості про точку (пояснення, декілька зображень чи відео)
- аналогічно описати 4-5 пунктів на карті
- відкрити доступ для перегляду карти: Всім в Інтернеті
- розмістити посилання на карту на Вікі-сторінці учасника
Завдання 7. Сервіси для створення закладок
Знайомство з сервісом Symbaloo
Інструкція щодо роботи з сервісом Symbaloo
Створюємо веб-мікс.
1. Перейдіть до серверу Symbaloo за посиланням http://www.symbaloo.com
2. Оберіть мову інтерфейсу Русский
3. Оберіть кнопку Создать акаунт
4. Заповніть анкету: Ім'я, адресу електронної скриньки, пароль, повторити пароль, поставити прапорець "Я согласен с Symbaloo ....."
5. На електронну скриньку отримуєте листа для підтвердження реєстрації - "Добро пожаловать в Symbaloo". Відкрийте e-mail - відкрийте листа від Symbaloo - перейдіть по посиланню для підтвердження
6. Створіть новий веб-мікс обравши на панелі кнопку "+".
7. З'явиться віконце "Добавить веб-микс". Введіть назву веб-міксу "Сервіси Веб 2.0.". Натисніть кнопку "Добавить веб-микс"
8. Робоча ділянка складається з квадратиків - тайлів для створення закладок. Оберіть один з тайлів додати 5-10 сайтів до власного веб-мікса. Зявится панель "Редактировать тайл"
9. Оберіть з панелі "Редактировать тайл" кнопку-текст "Создать тайл"
10. Заповніть поля: Добавить адресс веб-сайта (н-р, http://zw.ciit.zp.ua), Имя на тайле,..... . Останні параметри на власний розсуд.
11. Натисніть кнопку СОХРАНИТЬ
12. Аналогічно створіть 4-10 посилань на сервіси Веб 2.0
Відкриваємо доступ до веб-міксу:
- Натисніть кнопку ДЕЛИТЬСЯ (зверху по центру сторінки)
- Заповніть бланк з полями: Как называется этот веб-микс, Описание веб-микса, Слова связанные с ...,
- Натисніть кнопку зеленого кольору Share My WebMix
- В ділянці Поделиться с этим веб-миксом с миром сформується посилання для загального доступу. Скопіюйте посилання
- Розмістити посилання на веб-мікс на власній візитці
Домашнє завдання на 3-й день!
Підготувати в електронному варіанті:
- 2 текстових документа (конспект уроку з фахового предмету, опорна схема тощо);
- 2 презентації з фахового предмету;
- анкету для учнів або батьків або тестові завдання з предмету;
- кросворд з фахового предмету (лише запитання та відповіді, будувати не потрібно)
Модуль 3
Завдання 1. Сервіс для роботи з документами: Google-диск
Для розміщення матеріалів (документів, презентацій, зображень) використовують соціальний сервіс Google Диск
Варіанти роботи з документами Google:
- Завантажити вже існуючий документ, створений локально на комп'ютері
- Створити документ на самому сервері Google
Завдання:
- Завантажити на головну сторінку сервісу Google Диск текстовий документ та презентацію с фахового предмету
- Розмістити посилання на документи на власній візитці
Завдання 2. Колективна робота з Google-документами
- Оформіть один слайд колективної презентації "Мій предмет найцікавіший"
- Заповніть таблицю Таблиця учасників тренінгу "Мережеві технології Веб 2.0" 2017
- Заповніть таблицю Текстовим документом
- Розмістити посилання на документи на Вікі-сторінці учасника
Завдання 3. Створення документу (презентації) на Диску Гугл
- Перейдіть на соціальний сервіс Google Диск
- Верхній лівий кут натискаємо кнопку Создать
- Обираємо папку. Вказуємо ім'я Тренінг Веб 2.0
- Переходимо до папки Тренінг Веб 2.0 (відкрити)
- Натискаємо кнопку Создать. Обираємо Google Документи
- Створити текстовий документ на тему "Моє портфоліо". Заголовок - "Портфоліо".
- Ввести короткий зміст портфоліо: ПІБ, місце роботи, захоплення, ...
- Виконати форматування змісту портфоліо (змінити колір, розмір символів, розміщення тексту на сторінці - по центру, за правим караєм, за лівим краєм, тощо)
- Натискаємо кнопку Настройка доступа (верхній правий кут, синього кольору)
- Обираємо Настройка совместного доступа ∞ (блідно сірим кольором). Натиснувши на дане посилання, знак ∞ зміниться на зелений колір
- Обираємо в Настройках совместного доступа - Пользователям, у которых есть ссылка
- Потім нижче в розділі Доступ обираємо Может оставлять комментарии (на власний розсуд)
- Скопіювати посилання для перегляду іншими користувачами
- Натискаємо кнопку Готово
- Вставляємо посилання у власну візитку з текстом "Моє портфоліо" в розділі Тренінг Веб 2.0
Завдання 4. Створення онлайн анкети в Google-диску
Знайомство з он-лайн анкетами
1. Приклади он-лайн анкет
2. Заповніть анкету
3. Створіть онлайн-анкету для батьків чи учнів або для перевірки знань учнів з предмету
4. Вставляємо посилання у власну візитку в розділі "Участь у тренінгу Веб 2.0"
Завдання 5. Використання можливості обговорення
- Перейти за посиланням з візитки на ЗапоВікі до сторінки тренінгу Тренінг "Мережеві технології Веб 2.0" для педагогічних працівників Олександрівського району, червень 2017
- Відкрити в новій вкладці візитки колег, ппереглянути їх
- Перейти на візитці колеги до вкладки Обговорення(слово виділене оранжевого кольору). В режимі правки додати коментар щодо візитки
- Підписати коментар за допомогою кнопки панелі інструментів "Ваша подпись и момент времени" (олівець синього кольору). Зберегти сторінку
Завдання 6. Створення онлайн кросвордів
Створюємо швидко, якісно та без особливих зусиль кросворд!
Знайомимося з сервером ФАБРИКА КРОСВОРДІВ
- Перейти до ресурсу Фабрика кросвордів (puzzlecup.com)
- Представтесь на даному ресурсі (створити акаунт): введіть Логін (на англійскій мові) та Пароль
- Створити онлайн-кросворд з фахового предмету: кнопка Сгенерировать - ввести відповіді кросворду, кожне з нового рядку в стовпчик- кнопка Готово, побудується кросворд - обираєте будь-яку відповідь (квадратики) - вводимо запитання для розгадування.
- Натисніть кнопку Сохранить кросворд (можливо імпортувати в документ Word)
- Автоматично ім'я кросворду вказано Без имени. Перейменуйте кросворд. Натисніть кнопку Переименовать.
- Нижче під іменем сформується посилання для загального доступу. Скопіюйте посилання
- Розмістіть посилання на кросворд у власну візитку на порталі ЗапоВікі (Розділ - Участь у тренінгу Веб 2.0)
Домашнє завдання на 4-й день!
Підготувати в електронному варіанті:
- матеріал для газети (текст, фото, відео);
- набір слів з фахового предмету
Модуль 4
Завдання 1. Створення віртуального плакату/газети
Сервіс Wikiwall
Приклади газет, створених на http://wikiwall.ru/ :
На допомогу вчителю:
Завдання
- Завантажити сервер Wikiwall
- Обрати кнопку Создать стенгазету
- Розмістіть статті стінгазети на полотно використовуючи інструменти Текс, Картинка, Видео (верхній лівий кут). Змініть налаштування блоків: розміщення, колір
- Перегляньте газнте в режимі перегляду (Смотерь). Відкриється в новій вкладці. За не обхідності внесіть зміни до газети в режимі Редагування.
- Вставте посилання на газету у власну візитку на Заповікі (розділ - Участь у тренінгу Веб 2.0)
Завдання 2. Створення інтерактивної вправи за допомогою сервісу Learningapps
Створюємо інтерактивні вправи засобами серверу http://learningapps.org
- Ознайомитися з Інструкцією для роботи з сервісом
- Використовуючи сервіс http://learningapps.org створити інтерактивну вправу будь-якого типу з фахового предмету
- Розмістити посилання на інтерактивну вправу у власній візитці на порталі Заповікі (як гіперпосилання).
Завдання 3. Створення Інфографіки
Приклади інфографіки
Завдання
1. Створити інфографіку за допомогою сервіса http://www.easel.ly/ або http://piktochart.com/
Інструкції:
- Інструкція щодо створення інфографіки на сервісі http://www.easel.ly/
- Інструкція щодо створення інфографіки на сервісі http://piktochart.com/
2. Розмістити посилання на Інфографіку у візитці на порталі ЗапоВікі (Розділ - Участь у тренінгу Веб 2.0).
Завдання 4. Створення блогу за допомогою Google-сервісу blogspot.com
- увійти до власного аккаунту Гугл (наприклад, через електронну пошту)
- перейти до блогосфери: Сервисы Гугл - Blogger
- зареєструвати блог (детальніше див. на стор. Знайомство з блогами. Реєстрація в блогосфері)
- увійти до блогу, створити 1-2 повідомлення
- зробити в візитці учасника на ЗапоВікі зовнішні посилання на блог
На допомогу вчителю:
- Инструкция по созданию блога. Урок 1
- Инструкция по созданию блога. Урок 2
- Инструкция по созданию блога. Урок 3
Домашнє завдання на 5-й день
- Заповнити частково сторінки блогу інформацією
- Підготувати відеоролик (ваша діяльність, місце роботи)
Модуль 5
Робота з блогом
- Завдання 1. Розміщення текстового документа на сторінках блогу (як посилання, вбудований).
- Завдання 2. Розміщення презентації на сторінках блогу (як посилання, вбудована).
- Завдання 3. Розміщення інтерактивних завдань сервісу Learningapps на сторінках блогу.
- Завдання 4. Розміщення відеороликів на сторінках блогу (як посилання, вбудований).
- Завдання 5. Розміщення он-лайн анкети.
На допомогу вчителю:
Инструкция по созданию блога. Урок 4
Знайомство з HTML-кодом. Режим HTML
- Перейдіть до власного блогу на будь-яку сторінку
- Оберіть інструмент для внесення змін - Карандаш
- Відкриється вікно даного повідомлення для внесення змін в режимі СОЗДАТЬ. З яким звичайно працюють
- В лівому кутку біля кнопки СОЗДАТЬ поруч розміщена кнопка HTML.
Розміщення документів на сторінках блоку:
- Як посилання
- Перейдіть до Google Диску
- Відкрийте документ з Google диску
- Оберіть кнопку НАСТРОЙКА ДОСТУПА(три крапки праворуч) --> "Открыть доступ"--> "Включить доступ по ссылке" "Копировать ссылку" --> Скопіюйте посилання для переглдяу користувачами
- За допомогою інструменту "Ссылка" додайте посилання до блогу
- Збережіть зміни - оберіть ОК
- Вбудований на сторінку!
- Перейдіть до Google Диску
- Завантажте документ з Google диску
- Обреіть кнопку НАСТРОЙКА ДОСТУПА. Відкрийте доступ
- Оберіть меню ФАЙЛ - ОПУБЛИКОВАТЬ В ИНТЕРНЕТЕ - вкладка ВСТРОИТЬ
- Змінити налаштування: розмір вікна, зміна слайдів, ...
- Натиснути кнопку Опублікувати
- Скопіювати код
- Перейти до сторінки блогу в режимі внесення змін (доповнень, виправлення) - натиснувши на Карандаш
- В лівому кутку біля кнопки СОЗДАТЬ поруч розміщена кнопка HTML. Оберіть її
- Вставте код. Збережіть зміни