Практичне застосування інформаційних технологій на уроках англійської мови

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Содержание

1.1 Практичне застосування інформаційних технологій на уроках англійської мови

Лавиноподібна і повсюдна комп'ютеризація всіх сфер людської діяльності ставить перед вищою школою питання про організацію ефективного масового навчання кваліфікованих користувачів не залежно від кінцевої професійної орієнтації майбутніх фахівців. Сьогодні вміння використовувати у своїй предметній області засоби обчислювальної техніки і телекомунікацій слід розглядати як критерій загальної грамотності, зіставний на сьогоднішній день з традиційною трактуванням цього поняття - як уміння читати, писати і вважати. Використання інформаційно-комп'ютерних технологій відкриває для мене нові можливості в викладанні мого предмета, тому використовуючи ІТК на уроках англійської мови, я стикаюся з новими формами і методами викладання, шукаю нові підходи та стилі до процесу навчання.

Отже, назвемо найбільш часто використовуваним елементи ІКТ у навчальному процесі: В• електронні підручники та посібники, демонстровані за допомогою комп'ютера і В• мультимедійного проектора, В• інтерактивні дошки, В• електронні енциклопедії та довідники, В• тренажери і програми тестування, В• освітні ресурси Інтернету, В• DVD і CD диски з картинами і ілюстраціями, В• відео і аудіотехніка, В• інтерактивні карти і атласи, В• інтерактивні конференції і конкурси, В• матеріали для дистанційного навчання, В• науково-дослідні роботи та проекти. В• дистанційне навчання.

В• Вивчення англійської мови з використанням ІКТ дає дітям можливість брати участь у тестуванні, в вікторинах, конкурсах, олімпіадах, що проводяться по мережі Інтернет, листуватися з однолітками з інших країн, брати участь у чатах, відеоконференціях і т.д. Учні можуть отримувати будь-яку інформацію з проблеми, над якою вони працюють, а саме: лінгво-країнознавчий матеріал, новини з життя відомих людей, статті з газет і журналів, необхідну літературу і т.д. Класичні та інтегровані уроки у супроводі мультимедійних презентацій, on-line тестів і програмних продуктів дозволяють моїм учням поглибити знання, отримані раніше, як говориться в англійській приказці - "Я почув і забув, я побачив і запам'ятав ". Хотілося б зупинитися на найбільш часто використовуваних мною ІТК на уроках англійської мови:

В• Інтернет-ресурси.

В• Можливості використання Інтернет - ресурсів величезні. Глобальна мережа Інтернет створює умови для отримання будь необхідної учням і вчителям інформації, що знаходиться в будь-якій точці земної кулі: новини, країнознавчий матеріал, зарубіжну літературу т.д. На уроках англійської мови Інтернет допомагає мені вирішити цілий ряд дидактичних завдань: сформувати навички та вміння читання, використовуючи матеріали глобальної мережі; удосконалювати вміння писемного мовлення школярів; поповнювати словниковий запас учнів; формувати у школярів стійку мотивацію до вивчення англійської мови. Крім того, робота спрямована на вивчення можливостей Інтернет- технологій для розширення кругозору школярів, налагоджувати і підтримувати ділові зв'язки і контакти зі своїми однолітками в англомовних країнах. Використання проектора.

Переваги проектора перед традиційними наочними посібниками - забезпечення наочності як важливої складовою методики викладання. Проектор - це пристрій, за допомогою якого статичне зображення з прозорої плівки формату А 4 передається на великий екран. Зображення на прозорій плівці виконує роль навчального посібника і може бути підготовлене за допомогою комп'ютера, копіювального апарату або за допомогою фломастера. Які ж плюси у проектора, в відміну від традиційних наочних посібників? 1. Розміри зображення можуть змінюватися в залежності від відстані від проектора до екрану. Крім того, зображення підсвічується і сприймається легше. 2. Учитель самостійно встановлює час показу зображення, включаючи і вимикаючи проектор. Таким чином, зображення з'являється на екрані тільки тоді, коли це необхідно. 3. Учитель може легко змінювати слайди, тому кількість ілюстрацій до подаваемому матеріалу може бути досить великим. Це сприяє максимальному відповідності між розповідями лектора і наочним зображенням. 4. Демонстрація окремих фаз розвитку динамічних процесів дозволяє вчителю, спираючись на уяву учня, використовувати його можливість домислити проміжні етапи і т.п. 5. Слайди не займають багато місця при зберіганні, а також не тьмяніють з часом - ними можна користуватися як завгодно довго.


Комп'ютерна лекція

Комп'ютерна лекція, розроблена засобами Power Point - це тематично і логічно пов'язана послідовність інформаційних об'єктів, демонстрована на екрані або моніторі. В ході лекції використовуються різні інформаційні об'єкти: зображення (слайди), звукові та відеофрагменти. Ефективність роботи зі слайдами, картинами та іншими демонстраційними матеріалами буде набагато вище, якщо доповнювати їх показом схем, таблиць. Після таких уроків вивчений матеріал залишається в учнів в пам'яті як яскравий образ і допомагає вчителю стимулювати пізнавальну активність школяра. Найчастіше у своїй практиці я проводжу уроки комбінованого типу, де присутня і опитування домашнього завдання та пояснення нового матеріалу. Програма розробки презентацій Power Point дозволяє підготувати матеріали до уроку, комбінуючи різні засоби наочності, максимально використовуючи переваги кожного і нівелюючи недоліки. Найчастіше, я використовую такі типи уроків з використанням презентацій в програмі Power Point: 1) лекційні, які мають головною метою, не ілюструвати, а візуально дати складний матеріал для записи учням у зручній формі; 2) уроки - ілюстрації за темами, де існує необхідність яскравих зорових образів, 3) уроки - наочні посібники, що допомагають як зразки, створювати учням подібні роботи самостійно. І останнє що необхідно відзначити: використовуючи слайд - фільми, інтерактивні моделі, можна здійснювати диференційований, індивідуальний підхід в роботі з учнями, володіють різним ступенем засвоєння навчального матеріалу.


Список використаної літератури

1. Барменкова О.І. Відеозанятія в системі навчання іноземній мові/О.І. Барменкова// Іноземні мови в школі. - 1999. - № 3. - С. 20 - 25.

2. Верісокін Ю.І. Відеофільм як засіб мотивації школярів при навчанні іноземної мови/Ю.І. Верісокін// Іноземні мови в школі. - 2003. - № 5. - С.31.-35.

3. Вайсбурд М.Л. Телепередача як опора для організації мовної гри на уроці іноземної мови/М.Л. Вайсбурд Л.Н. // Іноземні мови в школі. - 2002. - № 6. - С. 6 - 8.

4. Ільченко Є.І Використання відеозапису на уроках англійської мови/Є. Ільченко// Перше вересня, Англійська мова. - 2003. - № 9. - С. 7-10.|