Проект:"Орігамі в сучасному житті"

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Як виник проект
Знання та любов до знань вчитель прищеплює не тільки на своїх уроках, а й у позакласній роботі. Прагнення якомога більше дати цікавої і пізнавальної інформації підштовхує нас, вчителів, шукати нові шляхи і форми роботи, вдосконалювати те, що маємо, пробуджувати у дітей живий інтерес до тієї чи іншої справи. Заняття з орігамі є традиційними в моїй позакласній роботі зі школярами. На них учні в доступній формі знайомляться з історією виникнення орігамі, азами паперової пластики. Жоден учень не залишається байдужим, коли в його руках звичайний листок паперу перетворюється на ворону, жабку або кенгуру. Деякі учні створюють власноруч цілий зоопарк. Традиційним став випуск газети «Орігамі-зоопарк» на предметній декаді. Дуже приємно бачити вогник зацікавленості в очах гімназистів, які вивчають представлені в газеті моделі. Багато цікавої інформації було зібрано учнями з історії виникнення паперу, з історії орігамі, відомостей про сучасне орігамі та орігамі-рекорди тощо. Виникло бажання систематизувати знайдену інформацію, поповнити її, використавши джерела Інтернету, та провести майстер-клас для всіх гімназистів. Це бажання було реалізоване через проект «Орігамі в сучасному житті». Кульмінацією цього проекту стала робота «Фабрики Орігамі». Крім учнів «фабрику» відвідали і працівники гімназії. Байдужих не було! Можна впевнено сказати, що після проведення заходу у мистецтва орігамі з’явились нові шанувальники. Орігамісти продовжують працювати. Зараз учні опановують техніку модульного орігамі. З’явились перші результати - моделі лебедя (велика і мала). Кожну модель створено з більш як 400 модулів. Результат вражаючий! Є задум провести майстер-клас для учнів гімназії з модульного орігамі. Але ці плани буде реалізовано вже в іншому проекті.

Актуальність обраної теми
Паперові іграшки відомі в усіх країнах світу. Шапочки від сонця або іграшковий човник зможе зробити майже кожна людина. Виготовлення з паперу методом згинання в Японії стало справжнім мистецтвом під назвою «орігамі». У перекладі з японської мови «орі» - складати, «гамі» - папір, отже, орігамі - складати папір. З давніх часів японці з великою насолодою виготовляють красиві вироби з паперу – квіти, маски, ляльки, тварини, рухомі іграшки тощо. В Японії цей вид діяльності настільки поширений, що їхня дітвора саме через орігамі розпочинає знайомство із навколишнім світом, зі світом мистецтва. В Україні орігамі ще не набуло такого широкого розповсюдження. Хоча воно є досить дивовижним мистецтвом і для дітей і для дорослих. Складаючи різноманітні фігурки з паперу, в дитини формуються такі якості, як спостережливість, просторова уява, відчуття пропорції, логічна пам'ять, зосередженість, кмітливість, фантазія, акуратність; водночас у неї виховується любов до природи, естетичні смаки, доброта, чуйність тощо. Вироби, виготовлені в техніці орігамі, мають широке застосування. Це оздоблення різноманітних вітальних листівок, прикрашання новорічної ялинки, оформлення інтер’єру. Орігамі має і практичне використання – це пакети, скляночки,конверти, коробочки тощо. Чому орігамі подобається вчителям та дітям?
• Орігамі схоже на фокус – зі звичайного аркушу паперу за кілька хвилин народжується чудова фігурка!
• Для занять потрібен лише папір та ваші знання
• За допомогою орігамі легко і швидко створюється цілий світ, в якому можна грати.
• Орігамі – колективна творчість! Працюючи разом діти зроблять багато цікавих композицій! Орігамі не потребує великих матеріальних витрат. • Для занять з орігамі не існує вікових границь.
• Не потрібно особливих здібностей – виходить у всіх.
• Допомагає швидко оформити кабінет, кімнату, залу.
• За допомогою орігамі діти навчаться швидко робити чудові і оригінальні подарунки.
Які навички та здібності розвиває орігамі?
• Розвиває здібність працювати руками, привчає до точних рухів пальців під контролем свідомості.
• Розвиває просторову уяву – вчить читати креслення, за якими складаються фігурки і уявляти за ними вироби в об’ємі.
• Знайомить з основними геометричними поняттями.
• Покращує здібність дотримуватись усних інструкцій.
• Розвиває впевненість в своїх силах і здібностях – невстигаючих заняттях з орігамі не буває.
• Стимулює розвиток пам’яті. Учням хочеться запам’ятати більше фігурок напам’ять.
• Вчить концентрації уваги. Складати і займатися чимось стороннім неможливо.
• Розвиває творчі здібності. Деякі учні стають авторами власних винаходів.
• Стимулює створення ігрових ситуації. На заняттях з орігамі грають часто і весело!
• Розширює комунікативні здібності

Тема. Орігамі в сучасному житті
Характеристика проекту ׃

 надпредметний;
 практично-зорієнтований;
 прикладний;
 з прихованою координацією;
 серед дітей різновікових груп;
 середньої тривалості.

Ключове питання ׃ Орігамі – мистецтво, чи розвага?

Тематичні питання ׃

 Коли і як виник папір?
 Як розвивалось мистецтво орігамі?
 Чи є місце для орігамі в житті сучасної людини?

Задачі:

 Ознайомитись з історією виникнення орігамі.
 Оволодіти навичками виготовлення кількох моделей.
 Зацікавити учнів гімназії мистецтвом орігамі.

Способи реалізації:

 Пошук інформації в різних джерелах.
 Використання інтернет-ресурсів.  Підготовка і проведення практичного заняття для учнів гімназії .

Практичний результат

 Створити скарбничку схем для складання орігамі (додаток 1).
 Скласти список літератури з теми (додаток 1 ).
 Оформити знайдену інформацію у вигляді рефератів та презентацій (додаток 2).
 Провести практичне заняття з метою популяризації орігамі серед учнів гімназії (додаток 3).

Додаток3 ФАБРИКА «ОРІГАМІ»
Мета׃ Популяризувати мистецтво орігамі серед учнів гімназії. Ознайомити учнів зі схемою складання сороки та надати допомогу при виготовленні цієї моделі. Стимулювати учнів до самоосвіти, орієнтувати на додатковий пошук інформації. Розширювати комунікативні здібності.
Хід роботи
1. Підготовча робота
1. Інструктаж працівників «Фабрики».
2. Приготування схем ( додаток 4 ) , паперу.
3. Виготовлення рекламних моделей (додаток 5 ).
4. Оформлення приміщення і оголошення про роботу «Фабрики» (додаток 6).
5. Оформлення книжкової виставки з теми.
2. Робота «Фабрики»
 Час роботи «Фабрики» ׃ 9.40 – 10.00, 10.45 – 11.05 в холі другого поверху.
 Ознайомлення зі схемою виготовлення сороки .  Надання консультацій відвідувачам працівниками «Фабрики».  Виготовлення моделі відвідувачами «Фабрики».  Розповсюдження рекламних моделей.
 Заповнення листка-відгуку (додаток 7).
 Робота фотокореспондентів.
3. Обговорення результатів
 Аналіз «Листів відгуків».
 Враження від роботи самих «фабрикантів».

4. Підсумок роботи
 Оформлення газети «Фото-звіт» про роботу «Фабрики» (додаток 8 ).
 Плани на наступний рік.