Пролонгований тренінг з ІКТ для бібліотекарів навчальних закладів обласного підпорядкування

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск
20-21 октября 2016
21-22 сентября 2016

Содержание

Терміни навчання

Група І сесія ІІ сесія
І (Мелітопольський кущ) 17-19.02.2016 19-20.10.2016
ІІ (Запорізький кущ) 09-11.03.2016 21-22.09.2016

Учасники

Віртуальне методичне об'єднання бібліотекарів ЗНЗ обласного підпорядкування

І група (Мелітопольський кущ)

  1. Бараєва Олена Олександрівна
  2. Чуча Олег Юрійович
  3. Ганева Надія Петрівна (вибула з вересня 2016)
  4. Гуліна Поліна Борисівна
  5. Захарова Олена Сергіївна
  6. Захарченко Віталіна Олексіївна
  7. Каргаполова Олена Олександрівна
  8. Коваленко Ірина Валентинівна
  9. Кузьменко Валерія Валеріївна
  10. Кулибка Тетяна Юліївна
  11. Куракіна Ольга Сергіївна
  12. Логінова Олена Іванівна
  13. Науменко Валентина Василівна
  14. Папазова Вікторія Іванівна
  15. Писанець Світлана Антонівна
  16. Сафоннікова Людмила Павлівна
  17. Терехова Єлизавета Петрівна
  18. Тітова Тетяна Володимирівна
  19. Фучаджи Тетяна Дмитрівна
  20. Яковченко Олександр Олександрович

ІІ група (Запорізький кущ)

  1. Арделян Олена Андріївна
  2. Асатрян Анаіт Вагаршаківна
  3. Бенедик Галина Григорівна
  4. Бучнєва Оксана Віталіївна
  5. Горбань Валентина Василівна (вибула з вересня 2016)
  6. Дубкова Наталія Михайлівна
  7. Зінченко Віра Дмитрівна (вибула з вересня 2016)
  8. Котій Ірина Миколаївна
  9. Кочура Тетяна Леонідівна
  10. Криворученко Ганна Вікторівна
  11. Куркула Олена Іванівна
  12. Логвіна Олена Борисівна
  13. Меркулова Світлана Володимирівна
  14. Михайлова Катерина Валеріївна
  15. Пилипенко Клавдія Володимирівна
  16. Пономаренко Анастасія Геннадіївна
  17. Полякова Наталія Володимирівна
  18. Пугач Лілія Василівна
  19. Ковальова Олена Сергіївна
  20. Сахарнова Яна Юріївна
  21. Чулаевська Лідія Олексіївна (вибула з вересня 2016)
  22. Юхновська Юлія Олександрівна
  23. Ящук Яна Василівна

Мета тренінгу

формування інформаційної культури бібліотекарів, ознайомлення бібліотекарів з інформаційно-комунікаційними технологіями і соціальними сервісами технологій Веб 2.0 та їх використання в професійній діяльності.

Завдання тренінгу

  • сформувати в учасників базові навички роботи з комп’ютером та інформаційно-комунікаційними технологіями;
  • формувати практичні навички у бібліотекарів користуватися основними сервісами Інтернету;
  • розробляти і захищати перед колегами методичні матеріали для організації бібліотечного обслуговування читачів, створені за допомогою текстового редактора MS Word, електронного процесора MS Excel та засобу підготовки презентацій MS Power Point;
  • підвищити професійній рівень бібліотекарів на основі ефективного використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.

Що дізнаються та чому навчаться слухачі

з "Основ ІКТ"

Слухачі будуть знати:

  • інтуїтивну сутність інформації, основні інформаційні процеси, види та форми представлення інформації, принципи двійкового кодування різних видів інформації, основні одиниці вимірювання двійкового коду, загальну структурну схему ПК, назви та основні характеристики пристроїв ПК;
  • функціональне призначення клавіатури, назви та призначення окремих полів клавіатури, правила роботи з клавіатурою при введенні інформації, функціональне призначення «миші», сновні прийоми роботи з «мишею»;
  • роль ОС в організації роботи користувача, поняття файлу, папки, файлової структури; основні об’єкти ОС (робочий стіл, вікна, меню, піктограми, ярлики) та виконувані дії над ними; дії виконувані над файлами і папками, алгоритм виконання таких дій; характеристики файлів і папок (і’мя, тип, об’єм);
  • поняття тексту та його основних елементів (символ, абзац); призначення та основні можливості текстового процесора; структуру інтерфейсу текстового процесора та призначення його елементів; суть операцій вставки, заміни, видалення, копіювання, переміщення об’єктів; засоби та методи текстового процесора для виконання редагування та форматування текстового документа; поняття буферу обміну та принципи роботи з ним; засоби та методи роботи з таблицями у текстовому процесорі; засоби та методи створення графічних об’єктів; правила та формати зберігання текстового документу на зовнішньому носії;
  • призначення електронних таблиць; елементи електронної таблиці (комірка, рядок, стовпець, лист, книга) та їх характеристики; призначення елементів інтерфейсу користувача: рядок формули, поле імені; основні типи даних які можуть міститися у комірках; правила використання формул у комірках; поняття про абсолютні та відносні посилання; правила автоматичної зміни посилань при копіюванні формул; правила представлення числової інформації графічними засобами табличного процесора (діаграми); технологію виконання операцій копіювання, переміщення, видалення, форматування;
  • склад та призначення сервісного програмного забезпечення; основні програми обслуговування дисків; поняття про комп’ютерні віруси, їх види та характеристики; антивірусні програмні засоби; поняття про архівацію даних; найпоширені програми-архіватори та їх основні можливості; основні формати архівних файлів;
  • види комп’ютерних мереж; поняття сервер, посилання, електронна адреса, електронна пошта; структуру і принципи роботи в Internet-провіднику.

Слухачі будуть вміти:

з технології Веб 2.0

Слухачі будуть знати:

  • сутність поняття «Веб 2.0», види сервісів Веб 2.0, приклади використання сервісів Веб 2.0 в професійній діяльності,
  • веб-сервіси від компанії Google, поняття логіну (ім’я користувача) та паролю, призначення Captcha-контролю, основи роботи з поштою Gmail, правила віртуальної етики та віртуального спілкування,
  • сутність технології ВікіВікі, мету створення методичного порталу ЗапоВікі, його основні розділи та можливості для педпрацівників, призначення основних посилань на боковій панелі навігації (головна сторінка, поточні події, нові правки, інструменти), призначення розділів для статей (читання, стаття, правка, історія, перейменувати), призначення розділів для користувача (обговорення, налаштування, список спостережень), завершення сеансу, основи створення статей (панель інструментів, режим попереднього перегляду, збереження сторінок),правила завантаження зображень на портал ЗапоВікі,
  • поняття е-портфоліо, приклади створення е-портфоліо засобами різних платформ, приклади створення е-портфоліо на порталі ЗапоВікі, можливість коментувати інших користувачів та статті порталу ЗапоВікі, основні правила роботи на порталі ЗапоВікі, поняття та призначення категорій,
  • призначення відеосервісів (зокрема, YouTube), можливість використання відео сервісу в професійній діяльності бібліотекаря,
  • призначення карт знань, можливість використання карт знань в освітній діяльності, правила створення карт знань (призначення центрального блоку, кольорове оформлення тощо),
  • призначення сервісів для створення закладок, можливість використання закладок в освітній діяльності, правила створення закладок,
  • призначення сервісів для створення хмари слів, можливість використання хмари слів в освітній діяльності, правила створення хмари слів,
  • призначення фотосервісів, можливість використання фотосервісів в професійній діяльності, правила створення альбомів, правила завантаження фотографій до створених альбомів, види доступу до альбомів,
  • призначення геосервісів, можливість використання геосервісів в професійній діяльності, правила створення віртуальних екскурсій засобами Google-карт, правила надання доступів до екскурсії, правила налаштування віртуальних екскурсій,
  • призначення та можливості Google-диску, можливості використання Google-диску в професійній діяльності, елементи інтерфейсу Google-диску, призначення онлайн анкет, можливість використання онлайн анкет в професійній діяльності, правила створення онлайн анкет, можливість використання колективної роботи з документами, правила створення документів для колективної роботи, можливість використання документів, розміщених на Google-диску в освітній діяльності, правила надання доступу до документів, види доступу,
  • призначення сервісів для створення інтерактивних завдань та ігор (Learningapps, Фабрика кроссвордов тощо), можливість використання сервісів для створення інтерактивних вправ, правила створення завдань,
  • призначення інфографіки, можливість використання інфографіки в професійній діяльності, правила створення інфографіки,
  • призначення віртуального плакату (газети), можливість використання віртуального плакату (газети) в професійній діяльності, правила створення віртуального плакату (газети),
  • призначення блогів, можливість використання блогів в професійній діяльності, види блогів, правила створення блогу, призначення основних розділів панелі керування блогом, правила створення та опублікування повідомлень,призначення основних кнопок на панелі інструментів у вікні створення повідомлення, правила розміщення зображення у повідомленнях, призначення розділу «Публікації», різницю між діями (опублікувати, зберегти, попередній перегляд, закрити), правила зміни налаштувань шаблону блогу, способи використання гаджетів, особливості статичних сторінок блогу, призначення та правила додавання гаджету «Сторінки», правила написання коментарів в блогах, призначення HTML-коду, правила розміщення посилання на елементи тексту чи зображення, правила вбудування медіаматеріалів, призначення параметрів width, height.

Слухачі будуть вміти:

  • заходити на сервіс Gmail, працювати з листами та вкладеннями за всіма правилами віртуального спілкування,
  • реєструватись на порталі ЗапоВікі, підтверджувати реєстрацію за допомогою відповідного листа-підтвердження, переходити за посиланнями, переходити в режим «Правка», вводити Captcha, переходити до власної візитки з різних розділів порталу ЗапоВікі. створювати розділи сторінки, вводити,редагувати та форматувати текст (курсивний текст, напівжирний текст:, переглядати сторінки в попередньому перегляді, зберігати сторінки, створювати та підписувати коментарі, створювати різні види вікі-посилань (внутрішні, зовнішні), застосовувати категорії (як учасник порталу ЗапоВікі, як учасник тренінгу, як учасник віртуального методичного об’єднання),
  • переходити на сервіс YouTube, знаходити потрібний ролик, переглядати його та завантажувати ролик на комп’ютер, розміщувати ролик як посилання та вбудовувати його до вікі-визитки порталу ЗапоВікі,
  • переходити на сервіс для створення карт знань, створювати карту знань для свого предмету, зберігати карту знань як зображення, розміщувати карту знань на вікі-візитці порталу ЗапоВікі,
  • переходити до сервісу для створення закладок, створювати закладки на інші веб-ресурси,
  • переходити на сервіс для створення хмари слів, створювати хмари слів, зберігати хмару слів як зображення, розміщувати хмару слів на вікі-візитці порталу ЗапоВікі,
  • переходити на фотосервіс, створювати альбоми, завантажувати зображення до створених альбомів, надавати доступ до перегляду іншим користувачам, розміщувати посилання на альбом на вікі-візитці порталу ЗапоВікі,
  • переходити на Google-карти, працювати з картами, створювати віртуальну екскурсію: ставити мітку, розміщувати опис, додавати фото та відео матеріал, налаштовувати додаткові параметри для віртуальної екскурсії: зовнішній вигляд карти, зовнішній вигляд мітки тощо, надавати доступ до перегляду іншим користувачам,розміщувати посилання на екскурсію на вікі-візитці порталу ЗапоВікі,
  • працювати з гугл-документами: створювати онлайн анкету (використовувати запитання різних типів, налаштовувати додаткові параметри), створювати документ для збору відповідей, застосовувати аналіз відповідей, завантажувати документ з відповідями, колективно працювати з різними типами документів, працювати з коментарями при колективній роботі, розміщувати різні типи документів на Google -диску, надавати доступ до перегляду та редагування документів, розміщувати посилання на документи на порталі ЗапоВікі,
  • реєструватись на сервісах для створення інтерактивних вправ та завдань, користуватись цими сервісами (використовувати завдання, що вже існують, створювати нові), розміщувати посилання на створені завдання на порталі ЗапоВікі,
  • працювати з сервісами інфографіки та віртуальними плакатами (газетами),
  • реєструвати блог, переходити на сторінку керування блогом, створювати, публікувати, редагувати повідомлення, переглядати їх у попередньому режимі, вставляти зображення до повідомлення, змінювати вже опубліковане повідомлення, працювати з розділом «Шаблон» (налаштовувати шаблон блогу, змінювати основні кольори блогу, фон та фонові ,розмір панелей блогу, зберігати зміни), змінювати макет блогу, створювати гаджети,створювати додаткові розділи (сторінки) блогу, додавати гаджет «Сторінки», публікувати додаткові розділи на блозі, додавати інформацію до створених розділів, коментувати повідомлення в блогах, зберігати зміни, розміщувати медіаметеріали на сторінках блогу як посилання та вбудовувати їх до сторінок блогу, користуватись режимом HTML при вбудовуванні, налаштовувати параметри в HTML-коді (width, height).

Фотоальбоми


Тренер
з помічником

Тренер (тренери)

Телятник Кіра Валентинівна

Засоби зв'язку з тренером:

  • E-mail: avikett@gmail.com
  • Skype: Avikett
  • Телефон: 067-308-21-41, 093-027-17-45, 066-155-21-62

Крижко Людмила Володимирівна

Засоби зв'язку з тренером:

  • E-mail: bibl.zoippo@gmail.com
  • Skype: krizshko.l
  • Телефон робочий: 061 222 25 81
  • Телефон мобільний: 097 403 73 52; 099 319 77 71

Частина І. 2016 рік. Практична робота за напрямом "Основи ІКТ"

Сесія І

Робота з операційною системою

Створити на Робочому столі папку з іменем за власним Прізвищем.

Робота з мережею Інтернет

  • Знайти в Інтернеті відомості про літературну премію "Великий Їжак".
  • Зберегти текст даного документу у власній папці в форматі файлу текстового процесора. (Не забудьте вказати електронну адресу даного документу!)
  • Знайти малюнки (4-5 шт.), що стосуються книжок різних жанрів, процесу читання, читачів, роботи з книгою тощо.
  • Зберегти малюнки у власній папці в форматі графічних файлів.

Робота з офісними програмами

Електронні таблиці

  • Створити електронну книгу для обліку відвідування бібліотеки читачами за зразком:
Кількість учнів, що мають відповідну кількість відвідувань Учні 1 класів Учні 2 класів Учні 3 класів Учні 4 класів Всього учнів
до 10
11-20
21-30
понад 31
Загальна кількість учнів
  • Заповнити таблицю довільними даними.
  • Підрахувати для кожної паралелі класів сумарну кількість учнів та сумарну кількість відвідувань за кожним показником, використовуючи відповідні формули.
  • Розташувати над таблицею її назву – Облік відвідування – у об’єднаній клітинці по центру.
  • Відформатувати таблицю:
    • прокреслити межі,
    • виділити заголовки стовпчиків,
    • вирівняти текст в клітинках по горизонталі за значенням, по вертикалі - по центру.
  • Побудувати гістограму з назвою Відвідування бібліотеки учнями 1-4 класів, яка буде відображати кількість відвідувань по кожній паралелі класів за кожним показником відвідування (усі рядки, окрім Загальна кількість учнів) , розташувати її на окремому аркуші електронної книги.
  • На діаграмі зазначити дані та їх значення.
  • Змінити назву аркушу з таблицею на Таблиця, порожні аркуші видалити.
  • Зберегти електронну книгу у власній папці з іменем ОБЛІК ВІДВІДУВАННЯ.

Комп’ютерні презентації

  • Створити комп’ютерну презентацію.
    • Перший слайд – титульний. Вказати автора презентації та тему «ДО МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ».
    • На другому слайді вставити таблицю, створену в попередньому завданні (в разі відсутності електронної таблиці створити аналогічну засобами програми для створення презентацій), надати їй привабливого вигляду.
    • На третьому слайді вставити гістограму, створену в попередньому завданні (в разі її відсутності створити аналогічну засобами програми для створення презентацій), надати їй привабливого вигляду.
    • На четвертому слайді ввести поради для класоводів (наприклад, можливі дії щодо покращення показників) та вставити малюнки, збережені з Інтернету.
  • Оформити презентацію (дизайн слайдів, анімація об’єктів на 4-ому слайді).
  • Зберегти створену презентацію з іменем ДО МЕТОДОБ’ЄДНАННЯ у власній папці.

Текстовий процесор

  • Створити текстовий документ – запрошення до участі у Всеукраїнському місячнику шкільних бібліотек, яке містить різні типи об’єктів:
    • заголовок,
    • малюнки,
    • текст з інформацією про зміст та термін проведення,
    • список або таблицю з програмою місячника.
  • Використати різні види форматування (розмір тексту, колір тексту, накреслення, шрифт).
  • Зберегти текстовий документ з іменем ЗАПРОШЕННЯ у власній папці.

Робота з програмою-архіватором

  • Заархівувати всі файли Вашої папки.
  • Назвати архівний файл Вашим прізвищем та ініціалами.

Робота з мережею Інтернет

  • Відправити створений архів на адресу bibl.zoippo@gmail.com
  • Вказати в темі листа КОНТРОЛЬНА РОБОТА ПІП (бібліотекарі).

Домашнє завдання з "Основ ІКТ"

  • Оберить певну тему з вашої професійної діяльності.
  • Засобами програм офісного пакету створіть:
    • ілюстрований текстовий документ, що містить таблиці, списки, розділи, зміст;
    • презентацію з теми, що містить слайди різних типів та є логічною та послідовною;
    • електронну таблицю з діаграмами (наприклад, зведені дані тематичного соцопитування).

Для формування базових навичок з ІКТ

  • Тренуйтесь, виконуючи завдання контрольних робіт.
  1. Контрольна робота №1
  2. Контрольна робота №2
  3. Контрольна робота №3
  4. Контрольна робота №4
  5. Контрольна робота №5

Приклад оцінювального листа до контрольних робіт

Приклади виконнання певних видів документів

Радимо почитати

  • Информатика : 9 кл. : учеб. для общеобразоват. учебн. заведений : пер. с укр. / И. Я. Ривкинд, Т. И. Лысенко, Л. А. Черникова, В. В. Шакотько ; под общей ред. М. З. Згуровского. - К. : Генеза, 2009. - 296 с. : ил.
  • Інформатика : 9 кл. : підручн. для загальноосвіт. навч. закл. / Й. Я. Ривкінд, Т. І. Лисенко, Л. А. Чернікова, В. В. Шакотько ; за заг. ред. М. З. Згуровського. - К. : Генеза, 2009. - 296 с. : іл.
  • Інформатика : 10 кл. : підручн. для загальноосвіт. навч. закл. : академ рівень, профільн. рівень / Й. Я. Ривкінд, Т. І. Лисенко, Л. А. Чернікова, В. В. Шакотько ; за заг. ред. М. З. Згуровського. - К. : Генеза, 2010. - 302 с. : іл.
  • Інформатика : 11 кл. : підручн. для загальноосвіт. навч. закл. : академ рівень, профільн. рівень / Й. Я. Ривкінд, Т. І. Лисенко, Л. А. Чернікова, В. В. Шакотько ; за заг. ред. М. З. Згуровського. - К. : Генеза, 2011. - 304 с. : іл.

Джерело: http://4book.org/

  • Морзе Н. В. Основи інформаційно-комунікаційних технологій / Н. В Морзе. - К. : Вид. група BHV, 2006. - 298 с. – Те саме [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://drive.google.com/drive/folders/0B5CsothYVK2-R01fdVkwM0k1WDQ, вільний. – Назва з екрану.

Цей посібник допоможе вчителям оволодіти основами інформаційно-комунікаційних технологій та застосувати їхні можливості для покращення навчального процесу, підвищення своєї майстерності та зацікавленості учнів. Він містить як теоретичний матеріал, так і покрокові інструкції, що дає можливість використовувати посібник для практичних занять за комп’ютером. Посібник призначений для підвищення кваліфікації вчителів різних профілів. Він має стати основою для базового курсу з інформаційно-комунікаційних технологій у педагогічних закладах та змістовної частини стандартів підготовки вчителів. Може використовуватися як посібник з інформатики для педагогічних вузів.

Сесія ІІ

Аккаунт Google

  1. відкрити будь-який браузер
  2. до адресного рядку ввести URL пошти Gmail gmail.com або перейти за посиланням
  3. увійти до власного аккаунту або створити новий обліковий запис

ГуглДиск

Використання ГуглДиску для збереження файлів.

Послідовність дій:

  1. увійти до власного аккаунту Гугл (до адресного рядку ввести URL пошти Gmail gmail.com або перейти за посиланням); вказати у формі входу логін (за потребою) та пароль
  2. перейти до ГуглДиску через меню сервісів Гугл (сітчастий квадрат у правому верхньому кутку вікна)
  3. натиснути на кнопку Завантажити (червоного кольору з стрілочкою, спрямованою догори)
  4. обрати потрібні документи засобами відповідного вікна
  5. дочекатись повного завантаження та переформатування файлу
  6. клацнути на синю кнопку "Настройки доступа", задати доступ За посиланням, зберегти налаштування
  7. вставити до візитки посилання на кожний з документів (зовнішні посилання)

Колективна робота з базовими документами засобами хмарних сервісів

Технологія ВікіВікі

Презентація "Технологія ВікіВікі".

Знайомство з Вікі-проектами: http://letopisi.ru, ВікіОсвіта, ITEACH WIKI

Знайомство з ЗапоВікі

Перегляньте сторінки ЗапоВікі, отримайте уявлення про призначення і можливості методичного порталу.

Реєстрація на ЗапоВікі

Зарєструйтеся на ЗапоВікі:

  • у правому верхньому кутку натисність відповідне посилання
  • заповніть форму реєстрації
  • обовязково підтвердіть реєстрацію через лист на вказану електронну пошту! (перейдіть за посиланням у листі)

Заборонені логіни при реєстрації:

  • використання числових логінів: 7245, 11 клас
  • використання довільного набору чисел і літер: 4ww3t6
  • використання довільного набору літер:АА, САПР, ДТёёёёёёёёё
  • написання назви школи, місцевості: Астраханська ЗШ I-III ступенів, Енергодар
  • використання подвійних логінів: Иванов Сергей и Петров Иван

Допомога: Реєстрація на порталі ЗапоВікі

Вікі-портфоліо фахівця

Поняття портфоліо, мережевого портфоліо. Приклади портфоліо фахівця, створені засобами сервісів Веб 2.0:

"Візитка учасника": основне та додаткове призначення, розділи, вимоги до візитки, структура візитки
Практична робота "Створення візитки учасника": мова сторінки на вибір користувача
Обов'язкова інформація

  • Прізвище, ім'я, по батькові
  • Місце роботи
  • Посада
  • Контактна інформація:
    • робочий телефон з кодом міста,
    • e-mail (Gmail)
    • інше за бажанням – мобільний телефон,skype тощо.

Додайте категорії до вашої візитки

  • [[Категория:Участник]]
  • [[Категория:Мережеві технології Веб 2.0 для вчителів]]

Допомога:Правила створення вікі-візитки учасника порталу ЗапоВікі

Створення розділів різного рівня:

==Розділ 1==
==Розділ 2==

щонайменше 2 розділи: Загальна інформація, Робота на тренінгу.

Зовнішні та внутрішні посилання

Створення посилання на:

  • Пролонгований тренінг з ІКТ для бібліотекарів навчальних закладів обласного підпорядкування з власної візитки
  • власну візитку зі сторінки Пролонгований тренінг з ІКТ для бібліотекарів навчальних закладів обласного підпорядкування
  • власну візитку з відповідного розділу вашого віртуального МО
  • сторінку вашого віртуального МО з власної візитки
  • сайт навчального закладу або візитку з розділу Визитки школ

Завантаження фотографії

Завантаження фотографії на ЗапоВікі^

  • Підготувати фотографію (відкадрувати, стиснути до розміру 100-500 Кб
  • Задати унікальне ім'я: Portret_Ivanov_Sergej_21_03_2011
  • Завантажити фотографію на ЗапоВікі з категорією [[Категория:Участники]]
    Допомога: Правила завантаження фотографій на портал ЗапоВікі
  • Вставити фотографію в свою візитку, налаштувати параметри (розмір, розташування, підпис)


Частина ІІ. 2017 рік. Практична робота за напрямом "Мережеві технології Веб 2.0"

Можливості сучасних інтернет-сервісів

Презентація "Сервіси Веб 2.0"

Що можна зробити з сервісами Веб 2.0?

а також зробити певну колективну справу:

Фотосервіси Мережі. Фотоальбоми.

Завдання: створити тематичний фотоальбом, використовуючи фотосервіс Google.

Послідовність дій:

  1. знайти в Мережі та зберегти на власному комп’ютері, наприклад, 10-15 портретів видатних письменнників (або завчасно підготувати інші фото, що мають будти розміщені в Мережі);
  2. перейти до фотосервіс Google, виконати перший вхід (вказати пароль за необхідності);
  3. завантажити портрети до сервісу;
  4. створити новий альбом, включити до нього завантажені фото:
  5. надати доступ до альбому глядачам (встановити його загальнодоступним);
  6. вставити до візитки посилання на альбом як зовнішнє посилання в форматі
    [URLфотоальбом Братья Гримм]

Відеосервіси Мережі

Завдання: знайти відео, створити посилання на відеоролік з вікі-візитки.

Послідовність дій:

  1. знайти в Мережі відеоролік, пов’язаний з фаховою темою;
  2. в режимі редагування візитки створити зовнішнє посилання на сторінку роліку в форматі
    [URLроліку НазваРоліку];
  3. зберегти сторінку візитки

Блоги: призначення, можливості. Блоги Google-сервісу blogspot.com

Завдання: перегляньте приклади блогів:

Створення блогу

Створення блогу за допомогою Google-сервісу blogspot.com.

Послідовність дій:

  1. увійти до власного аккаунту Гугл (наприклад, через електронну пошту)
  2. перейти до блогосфери: Сервіси Гугл - Blogger
  3. зареєструвати блог (детальніше див. на стор. Знайомство з блогами. Реєстрація в блогосфері)
  4. увійти до блогу, створити перше повідомлення
  5. зробити в візитці учасника на ЗапоВікі зовнішні посилання на блог

Налаштування блогу. Створення статичних сторінок

Завдання:

  1. змінити структуру блогу, додавши 2-3 групи статичних сторінок,
  2. змінити дизайн блогу через керування гаджетами та зміну шаблону блогу,
  3. використати 2-3 гаджети списку сторінок, один - верхній, інші - на бокових панелях блогу.

Детальніше

Завдання: надати блогу унікального оформлення за рахунок застосування дизайну та шаблону.

Послідовність дій:

  1. перейти до сторінки керування блогом;
  2. перейти за посиланням Настроить (під картинкою-представленням блогу);
  3. обрати шаблон та його різновид на вкладинці "Шаблон";
  4. обрати зображення для тла блогу на вкладинці "Фон";
  5. обрати дизайн блогу на вкладинці "Дизайн";
  6. задати ширину елементів блогу (усієї сторінки, бокових панелей, що використовуються, зокрема) на вкладинці "Регулировка ширины";
  7. задати характеристики тексту та тла елементів блогу за допомогою можливостей вкладинки "Дополнительно";
  8. застосувати здійснені зміни натисканням на кнопку "Применить к блогу";
  9. перейти за посиланням "Назад к Blogger".

Використання гаджетів у блозі

Завдання: додати до блогу та налаштувати 2-3 гаджети.

Послідовність дій:

  1. перейти до сторінки керування блогом;
  2. перейти за посиланням "Дизайн";
  3. натиснути посилання "Добавить гаджет" у потрібному місці;
  4. обрати тип гаджету, який додається (пропонується найперше додати гаджети "Показ слайдов", "HTML/JavaScript", "Список ссылок";
  5. заповнити шаблон гаджету, використати при заповненні
    • "HTML/JavaScript" - використати для вбудовування певного відеороліку; врахувати, що ширина гаджету приблизно дорівнює 200px, отже є потреба змінити відповідним чином код роліку;
    • "Список ссылок" - використати для опису 2-3 посилань на цікаві сайти з предмету, кожний сайт додавати, вказуючи його URL та назву;
  6. додати ще будь-який гаджет (за власним вибором), налаштувати його.

Вставка відеокліпу до блогу

Завдання: вбудувати до будь-яких статичних сторінок блогу 2-3 відеокліпи за фаховою тематикою.

Послідовність дій:

  1. знайти потрібний відеокліп в Мережі;
  2. отримати та скопіювати його код для вбудовування (Embed-код);
  3. створити в блозі нове повідомлення або розпочати редагування сторінки, увімкнути режим HTML-редагування;
  4. знайти місце на сторінці, куди потрібно вбудувати плеєр з кліпом, вставити туди скопійований раніше Embed-код (код для вбудовування);
  5. зберегти (опублікувати) допис чи сторінку;
  6. повторити попередні дії для кожного кліпу, що вбудовується.

ГуглДиск. Мережевий опитувальник.

  1. перейти до ГуглДиску;
  2. клацнути червону кнопку Создать, обрати створення Форми;
  3. додати до форми назву, опис, серію питань різних типів;
  4. перейти до режиму перегляду готової форми, з’ясувати відмінності між режимами використання та редагування форми;
  5. з’ясувати, яким чином приймаються відповіді на форму, як керувати цим процесом, як використовувати швидкий аналіз відповідей;
  6. розмістити посилання на форму до вікі-визитки учасника;
  7. вбудувати форму до блогу.

Карти Гугл

Віртуальна екскурсія з картами Гугл

Колективна робота з віртуальною екскурсією "Музеї та пам’ятники літературним героям"

Завдання: створити власну віртуальну екскурсію за вашою темою:

  • перейти до ГуглДиску, обрати Создать - Ещё - Google Мои карты
  • задати назву та опис екскурсії
  • знайти точку на карті Гугл, додати її до власної карти, відредагувати відомості про точку (додати пояснення, кілька зображень чи відео)
  • описати таким чином 4-5 пунктів на карті
  • надати доступ на перегляд створеної карти (всім в Інтернеті)
  • розмістити послання на карту на вікі-сторінці учасника
  • вбудувати карту до блогу

QR-коди

  • Закодуйте у QR-код власну підказку про щось цікаве, завантажте створений код як зображення на ЗапоВікі
  • Вбудуйте його до власної сторінки, використовуючи галерею зображень. Для цього скопіюйте до вашої сторінки такий код
<gallery>
 Изображение:Example.jpg|Підпис
 Изображение:Example.jpg|Підпис
</gallery>

та змініть у першому рядку слова Изображение:Example.jpg на назву сторінки з завантаженим кодом, замініть слово Підпис відповідним підписом

Карти знань

Створення карти знань

Завдання: створити карту знань за допомогою сервісу Bubbl.Us. Тема: особливості роботи бібліотекаря з читачами (або інша фахова тема за вашим вибором).

Послідовність дій:

  1. ввести до адресного рядка браузера https://bubbl.us/ або перейти за посиланням Bubbl.Us;
  2. натиснути кнопку StartBrainstorming;
  3. використовуючи спливаючі вікна та підказки побудувати структурну схему, що відображає зв’язки між компонентами (елементами) теми;
  4. зберегти схему у вигляді файлу малюнку, натиснувши на кнопку Export;
  5. завантажити файл-схему до ЗапоВікі, вбудувати його до візитки учасника другим зображенням галереї.
Приклад карти знань: схема "Сервисы Веб 2.0 в библиотечной деятельности"


Додатково: ознайомитись з сервісом MindMeister, порівняти можливості кожного з сервісів.

Інтернет-закладки

Сервіси збереження закладок.

Основне задання: робота з сервісом збереження закладок Symbaloo, реєстрація, створення веб-міксу, надання доступу.

Приклад веб-міксу

  1. зареєструватися на сайті Symbaloo, підтвердити реєстрацію через електронний лист;
  2. створити тематичний веб-мікс, знайти в Мережі 5-6 цікавих сайта, створити тайли;
  3. надати доступ до веб-міксу, посилання на веб-мікс розмістити на вікі-візитці;
  4. вбудувати веб-мікс до блогу.

Інші сервіси

Сервіс збереження закладок БобрДобр. Реєстрація. Пошук групи за інтересами. Робота в групі.

  1. зареєструватися на сайті БобрДобр, приєднатися до довільної професійної групи;
  2. знайти в Мережі 5-6 цікавих сайти, додати закладки на них до обраної групи;
  3. посилання на закладки розмістити на власній сторінці ЗапоВікі.

Сервіс збереження закладок Pearltrees. Реєстрація. Створення колекцій закладок. Додаткові можливості

На допомогу: відеоповідомлення "Растим жемчужные деревья с Pearltrees!"

  1. зареєструватися на сайті Pearltrees;
  2. створити нову тематичну колекцію закладок;
  3. знайти в Мережі 5-6 цікавих сайти, додати закладки на них до створеної колекції;
  4. посилання на колекцію розмістити на власній сторінці ЗапоВікі;
  5. вбудувати колекцію до блогу.

Публікація документів в Мережі

Сервіси для публікації документів

Завдання: викласти власну розробку (текстову або презентацію) на одному з сервісів:

Посилання на опублікований документ розмістіть на візитці ЗапоВікі, документ вбудуйте до сторінки чи допису блогу.

Хмари слів

Wordcloud Virt exhibition.png WordItOut Virt exhibition.png
побудовано WordCloudпобудовано WordItOut

Завдання:

  • побудувати довільну хмару слів засобами одного з цих сервісів,
  • зберегти хмару слів як зображення та завантажити його на ЗапоВікі
  • додати це зображення до галереї зображень на власній візитці
  • додати на візитку посилання на текст-джерело хмари слів (за бажанням)
  • розмістити зображення у дописі чи на сторінці блогу (за бажанням)

Інтерактивності в мережі

Завдання:

  • створити два будь-яких інтерактивних завдання з використанням наведених сервісів,
  • посилання на завдання розмістити до візитки Заповікі та блогу (або вбудувати завдання до блогу).

Обговорення. Онлайн-дошки та віртуальні стінгазети

Переглянути посилання на авторські веб-ресурси, проаналізувати засоби, які застосовують автори:

Перейти до колективної віртуальної дошки та

  • залишити на ній власний стікер-зауваження, в якому зазначити:
    • назву дидактичної вправи, яка зацікавмла вас на одному з цих ресурсів
    • сервіс, за допомогою якого було створену цю вправу,
    • короткий допис, за що саме ви виділили цю вправу з інших;
  • додати до стікера посилання на блог, де ви знайшли цю вправу.

Не забудьте підписати ваш стікер!

Коментування блогів колег

Завдання: прокоментувати дописи блогів колег

Послідовність дій:

  1. за допомогою візиток колег на ЗапоВікі перейти до 2-3 блогів колег;
  2. ознайомитись з дописами в блогах колег, залишити коментарі до дописів, що вас зацікавили.

Використання можливості обговорення на ЗапоВікі

Практична робота з обговорення візиток учасників. Завдання:

  1. перейти за посиланням з візитки до сторінки тренінгу
  2. відкрити в новій вкладці візитки колег, передивитись їх
  3. перейти до вкладки обговорення, в режимі правки додати коментар щодо візитки
  4. підписати коментар за допомогою кнопки панелі інструментів "Ваша подпись и момент времени", зберегти сторінку

Увага!. При одночасному редагуванні сторінок можливий конфлікт правок, тому треба уважно ставитися до повідомлень системи під час збереження сторінки. Додатково: про конфлікт правок.

Основні вимоги до залікової роботи

Слухач тренінгу отримує сертифікат за умови виконання 80% роботи на тренінгу (учасником тренінгу набрано 16 балів з 20 у таблиці Рух учасників тренінгу)

Додаткові ресурси

Презентації:

Блоги та ЖЖ:

Приклади використання фотосервісів:

Інформація про геосервіси:

Онлайн офіси: