Розробка бінарного уроку з географії та фізики для учнів 8 класу з ураженою слуховою функцією

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Жовтяк Шаповалова С315.jpg

Конспект бінарного уроку з географії та фізики у 8 класі з теми "Хвилями океану" (Розробка уроку для учнів з ураженою слуховою функцією)

Содержание

Автор(и) розробки

Жовтяк Гульнара Кашифівна, вчитель географії та природознавства
Шаповалова Наталія Леонідівна, вчитель фізики

Навчальний заклад

Комунальний заклад "Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат "Джерело" Запорізької обласної ради

Клас

8

Назва навчальної програми, автори програми

Міністерство освіти і науки України Інститут спеціальної педагогіки НАПН України
НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ ДЛЯ 5-9 (10) КЛАСів СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ ГЛУХИХ ДІТЕЙ
Географія, 8-10 класи
Укладач: Таранченко О.М. Київ – 2016
Фізика, 7-10 класи
Укладач: Бондаренко О. В. Київ – 2016

Тип уроку

Засвоєння нових знань.

Компетенції учнів на уроці

Комунікативна, інформативна, мовленнєва, здоров'язберігаюча

Мета

навчальна:

  • ознайомити учнів з історією водного транспорту;
  • пояснити фізичні умови функціонування засобів водного транспорту;
  • вчити здобувати інформацію з додаткових джерел: Інтернету, художньої та довідкової літератури .

розвивальна:

  • вдосконалювати уміння спостерігати явища та аналізувати результати спостережень;
  • розвивати комунікативні компетенції та словесно-логічне мислення ;
  • розвивати навички самостійного оволодіння знаннями.

виховна:'

  • формувати уявлення про цілісну картину світу;
  • виховувати повагу до історії та культури інших народів, інтерес до географічної та фізичної науки;
  • сприяти розвитку уміння спілкуватись між собою.

корекційна:

  • вчити учнів слідкувати за власною вимовою;
  • розвивати слухо-зорове сприйняття;
  • автоматизувати раніше засвоєні вимовні навички;
  • вдосконалювати навички розуміння усного (дактильного, жестового) мовлення вчителя та однокласників;
  • використовувати залишковий слух для корекції вимови та правильного дотримання логічного та словесного наголосу під час формулювання означень.



Обладнання уроку

Мультимедійний проектор, ноутбук, веб-камера, терези,посудина з водою,тіла різної форми, географічна карта(фізична карта Світу).

Дидактичні та методичні матеріали

Презентація до уроку
Інтерактивна вправа "Хто хоче стати мільйонером?"
Хмара слів
Кросворд
Щоденник мандрівника
Словесно-логічні схеми ( різних рівнів складності)
Посилання на Відеофрагмент "Як затонув Титанік"
Посилання на Відеофрагмент "Чому кораблі не тонуть"
Посилання на Відеофрагмент "Найбільший лайнер"

Перелік он-лайн сервісів, які використані на уроці

LearningApps.org
puzzlecup.com
wordart.com

План

  1. Організаційний момент.
  2. Мовленнєва розминка.
  3. Актуалізація опорних знань (виступи учнів).
  4. Мотивація навчальної діяльності (перегляд відеофрагмента).
  5. Фізкультхвилинка.
  6. Вивчення нового матеріалу (дослід з поясненням,доповіді учнів).
  7. Рефлексія.
  8. Домашнє завдання.

Словник: сила Архімеда, сила тяжіння, каравелла, навігатор, радиаційне забруднення, Полінезія

Пояснювальна записка

Особливості психофізичного і мовленнєвого розвитку нечуючих дітей внаслідок глибоких уражень слуху, мовлення обумовлюють специфіку організації, змісту, методів їх навчання і виховання, обмежують можливості безпосереднього використання програмної та методичної документації, відповідних стандартів загальної середньої освіти. Повного перенесення показників навчальних досягнень, розроблених для учнів загальноосвітньої школи, не може бути, оскільки важкі порушення сенсорної, моторної, мовної чи інтелектуальної сфер змінюють природний шлях розвитку дитини, вносять своєрідність у процес навчання. У той же час робота за спеціальними адаптованими та модифікованими планами із застосуванням спеціальних методів, форм і засобів навчання, які враховують особливості і можливості розвитку глухої дитини, забезпечує освіту, що відповідає державному рівню обов'язкових вимог до випускників загальноосвітньої школи. Так як урок розроблений для учнів з вадами слуху, то кожну свою дію вчитель коментує, пояснює докладно порядок дій учнів і прогнозує результат роботи .

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Звернення вчителя (створення емоційної готовності школярів до уроку).
- Діти, я дуже рада вас бачити на своєму уроці, хочу щоб сьогодні у всіх був гарний настрій та сподіваюсь, що сьогодні ви дізнаєтесь багато нової і цікавої інформації, яку потім зможете застосовувати у своєму житті. Сьогодні у нас не звичайний урок, а урок-подорож. Ми з вами спочатку згадаємо найвідоміші судна, потім спробуємо з'ясувати ,чому важкі кораблі не тонуть,а наприкінці уроку ознайомимося з основними чинниками забруднення океану. Впродовж уроку ви виконаєте декілька завдань, але відповіді записуватиме не у зошиті, а у "Щоденнику мандрівника". (учні отримують роздрукований аркуш паперу, знайомляться з його змістом. Вчитель відповідає на запитання щодо принципу його заповнення .)

II. Мовленнєва розминка

(Для розвитку слухового сприймання перевага надається матеріалу розмовно-побутового характеру. Вчитель звертається до кожного учня по черзі для акивізації мовленнєвої діяльності.)
-Діти, уважно слідкуйте за правильним наголосом у словах.

  • Сергій, який зараз урок?
  • Каміла, яке сьогодні число?
  • Софія, який зараз місяць?
  • Діти,у всіх включені індивідуальні слухові апарати?
  • Розмарі, хто сьогодні черговий в класі?
  • Ілля, хто сьогодні відсутній на уроці?

-Дякую за відповіді. А зараз ми спробуємо разом визначити тему нашого уроку. Для цього я вам пропоную загадки, відповіді на які вам допоможуть у визначені теми уроку.

  • Навколо вода, а пити не можна. Що це? Де таке можливо?
  • Біла вата пливе кудись. Про що йде мова?

( Учням з вадами слуху важко розгадати такі задачі самостійно, тому вчитель надає додаткові запитання)
Разом із вчителем учні приходять до висновку. що мова йде про море або океан.

III. Актуалізація опорних знань учнів.

Учні отримали попереднє завдання - підготувати доповідь від імені відомого дослідника.
Завдання класу- уважно слухати доповіді товарищів,тому що потім вам доведеться виконати перше завдання у Щоденнику мандрівника.
- Діти, уважно слідкуйте за правильною вимовою слів, дотримуйтесь логічного наголосу у реченнях.
Доповідь першого учня.

Відважний вікінг-Вадим розповідає про свої подорожі

-Вітаю вас!Я, відважний вікінг, який здійснював свої подорожі на дерев'яних кораблях «Драккар». Їх прикрашали голови драконів. Драккари будувалися з деревини сосни і дуба. Ми - вікінги були учасниками морських походів скандинавів у кінці 18-х, середини 19-х століть, ми продавали шкури білого ведмедя і блакитного песця, бивні нарвала і пух гааги.
Доповідь другого учня.
-Доброго дня, я - Тур Хейєрдал - відважний норвезький мандрівник, який разом з п'ятьма своїми друзями в 1947 році перетнув Тихий океан на плоту «Кон - Тікі». Наш пліт був зроблений із тропічного дерева - бальса. Ці дерева були зрубані в джунглях Еквадору. Кон-Тікі мав гострий ніс, який збільшував швидкість. Судно було зібрано без єдиного цвяха і всі частини його були зв'язані мотузками. Так само споруджували свої плоти стародавні мешканці цих місць - інки. Здійснивши цю подорож я довів, що індіанці Південної Америки заселили острова Полінезії.
Доповідь третього учня.
-Дозвольте познайомитися, я - Христофор Колумб - відомий іспанський мореплавець, відкрив у 1492 році Америку. Я перший мандрівник, перетнув Атлантичний океан і вийшов у Карибське море. Експедиція відбулася на каравелах «Санта Марія», «Нінья» і «Пінта». Каравела - це невелике рибальське однопалубне судно з косими вітрилами, дуже маневрене, і в той же час містке. Воно прекрасно підходило для лавірування уздовж узбережжя, могло рухатися під крутим кутом до вітру і дозволяло прийняти на борт відносно багато вантажу.
Доповідь четвертого учня.
-Добрий день, я- Федір Конюхов - відомий російський мандрівник. Я здійснив 5 навколосвітніх подорожей, 17 раз перетнув Атлантику, побував на Семи вершинах світу, на Південному і Північному полюсах. Також, я зробив одиночне плавання через Тихий океан на весловому човні «Тургояк». Мій човен має обтічну форму, виконаний з вуглеволокна. Оснащений найсучаснішими приладами: GPS-навігатором, сонячними батареями, опріснювачем води, радіозв'язком.

Завдання №1. Написати прізвища мандрівників та перелічити морські судна, на яких здійснювалися подорожі.

IV. Мотивація навчальної діяльності.

-Давайте ми сьогодні на нашому незвичайному уроці з'ясуємо, які ж бувають морські судна, (звернути увагу учнів на стенди з ілюстраціями різних морських суден) чому вони не тонуть, і до яких проблем Світового океану призводить господарська діяльність людства.
Вчитель розповідає про основні види суден: криголам, танкер, лайнер,субмарина,авіаносець.(слайд )

Вчитель розповідає про основні види суден

Потім йде превірка того,як учні засвоїли нові терміни. ( слайд )

Завдання №2.У "Щоденнику мандрівника" записати три вида суден.
Для зміни вида діяльності учням пропонується перегляд відеофрагмента про найбільший у світі круїзний лайнер сьогодення "Гармонія морів"

V . Фізкультхвилинка.

-А зараз уявіть ,що ви на острові, де сонячна погода,поруч ласкавий океан.(слайд )
Зарядка для очей(слайд )

VI .Пояснення нового матеріалу.

-Ви побачили, що існує багато різних кораблів. А у мене є до вас питання-ЧОМУ ВАЖКІ КОРАБЛІ не тонуть?
(Вислуховуються різні припущення учнів)
- Ви всі висловили цікаві версії, але я хочу разом з вами сьогодні зрозуміти причину цього явища.
- Для того, щоб дати відповідь на це питання, я пропоную вам подивитися на досліди, які підготувала учениця 12 класу Анастасія.
(Учениця виконує досліди,які за допомогою веб-камери учні бачать на екрані)
Дослід №1.
-Візьмемо два тіла різної маси і перевіримо, чи будуть вони плавати або тонути. (Учитель пропонує висловити варіанти подій)
Демонстрація відеоролика з подальшим обговоренням.
В прозоре тіло з водою опускаються тіла різної маси і учні спостерігають, що більш легкі тіла залишаються на поверхні, а важкі опускаються на дно.
Висновок - легкі тіла плавають, а важкі тонуть.

Вчитель фізики пояснює дослід

- Давайте проведемо ще один дослід і візьмемо два тіла однакової маси і подивимося, що станеться.
Дослід №2.
Учениця бере два тіла однакової маси, але різної форми і демонструє, що одне тіло плаває, а друге тоне.

Учні формулюють висновок

Висновок - для того, щоб тіло плавало, необхідне виконання умови- сила виштовхування , тобто сила Архімеда повинна бути врівноважена силою тяжіння.
Для того, щоб побачити як це правило працює з кораблям, давайте подивимося невеликий відеоролик.
Учні обговорюють побачене і вчитель пропонує кожному учневі прочитати висновок .

Завдання №3. У "Щоденник мандрівника" записати умову плавання тіл.
(Завдання має такий вигляд : Для того, щоб ті.. пла.... сила Арх.... повинна бути вр...... силою тя....)
Далі учням пропонується для закріплення матеріалу переглянути анімацію того, як відбувалася корабельна аварія Титаніка.
-Добре,ви всі виконали завдання правильно. А зараз я пропоную заслухати доповіді учнів-екологів.
Доповідь 1.
 Один із найголовніших забруднювачів вод океану є нафта. Вона потрапляє в океан під час аварії нафтових танкерів, при видобутку нафти з морського дна. Через нафтову плівку на поверхні води гине риба, вимирають морські птахи .
Доповідь 2.
 Відбувається і радіоактивне зараження океану через течі в ядерних реакторах або від затонулих ядерних підводних човнів, що призводить до радіаційного забруднення флори і фауни.
Доповідь 3.
 Ще одна з катастроф океану - цвітіння води пов'язана з розростанням водоростей. Швидке розмноження водоростей відбувається через велику кількість мікроорганізмів, які з'являються в результаті викиду відходів промисловості та забруднення стічними водами.
Доповідь 4.

Вчений-еколог Євген розповідає про забруднення Світового океану

 Забруднення Світового океану пластмасовими відходами складають цілі скупчення в водах Тихого, Атлантичного і Індійського океанів. Більшість сміття утворюється через скидання відходів з густонаселених районів узбережжя. Часто морські тварини ковтають пакети і дрібні частинки пластику, плутаючи з їжею, що призводить до їх загибелі.

Завдання №4. У "Щоденнику мандрівника" записати головні джерела забруднення Світового океану.
А зараз ми зможемо відповісти на головні питання, які ми поставили на початку уроку: - Чому кораблі не тонуть?
- Які бувають кораблі?
- Назви головні причини забруднення океану.

VII. Оцінювання роботи.Рефлексія.

- Діти, що вам сподобалося на уроці?
- Чим ви поділитеся сьогодні вдома зі своїми батьками?
Інтерактивна гра «Хто хоче стати мільйонером?»

Вчитель пояснює виконання домашнього завдання

VIII.Домашнє завдання.

- Вивчити словник.
- За допомогою словесно-логічних схем відтворювати матеріал уроку.
- Виконати завдання за індивідуальними картками.
- Відтворити різні види кораблів на виставку малюнків (до тижня фізики та географії).

Список використаних джерел

1.Кладченко Аліна Валентинівна,вчитель фізики Полтавської гімназії № 17, Долінська Тамара Миколаївна,вчитель історії Полтавської гімназії № 17 "Плавання суден. Повітроплавання"[Електронний ресурс] / Кладченко Аліна Валентинівна, Долінська Тамара Миколаївна // [сайт]. – Режим доступу: http://metodportal.com/node/32660, вільний. – Назва з екрану.
2.Моцна Галина Василівна "Виштовхувальна сила.Закон Архімеда. Умови плавання тіл"[Електронний ресурс] / МОЦНА ГАЛИНА ВАСИЛІВНА // Мій сайт. ТИШІВСЬКА ЗОШ І-ІІ СТУПЕНІВ: [сайт]. – Режим доступу: http://tyshivschool.klasna.com/uk/article/rozrobka-uroku-vishtovkhuvalna-sila-zakon-arkhimed-2.html, вільний. – Назва з екрану.

Додатки


Додаток №1

Щоденник мандрівника
Додаток №2.
Хмара слів
Додаток №3.
Онлайн кросворд
Додаток №4.
Інтерактивна вправа-бінарний урок з географії та фізики "Виртуальное путешествие"
Додаток №5.
Презентація до уроку «По волнам океана».

Фотогалерея уроку

DSC 0833.JPG DSC 0904.JPG DSC 1017.JPG DSC 0963.JPG DSC 1009.JPG