Розробка веб-квесту «Шляхами української писемності»

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск
Веб-квест(мова) Марков.jpeg

Содержание

Автор

Марков Леонід Леонідович
педагог-організатор, учитель української мови та літератури
Бердянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №20
Бердянської міської ради
Запорізької області

Клас:

Учні 5-11 класів

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

історія України, українська література, географія

Термін проведення

23.10.17 - 27.10.17

Необхідне обладнання/матеріали/ресурси

комп'ютер/ноутбук/смартфон, доступ до мережі Інтернет

Місце квесту в навчальному процесі

До Дня української писемності та мови(9 листопада)

Адреса квесту

Web-квест "Шляхами української писемності"

Мета квесту

  • Сприяти залученню учасників навчально-виховного процесу до вивчення творів українського мистецтва шляхом організації дослідницько-пошукової роботи - участі у веб-квесті.
  • поглибити знання учнів про історію української писемності
  • ознайомити з цікавими фактами виникнення першої Абетки
  • виховувати патріотичні почуття та повагу до державної мови.

Організаційні моменти

Кількість учасників в команді: від 3 до 5
Реєстрація учасників: до 20.10 ,заявка на участь у квесті виконується шляхом заповнення анкети на веб-ресурсі http://web-questbrd.blogspot.com (кількість учасників, клас, назва команди).
Від одного класу може бути декілька команд.
Кожен день, починаючи з 23.10 о 20:00 на сайті з'являються завдання.
Команда виконує всі завдання та відправляє відповіді на електронну пошту quest@school20.in.ua до 20:00 наступного дня. Під час виконання завдань, учасники можуть користуватися Інтернетом. 09.11 відбудеться підбиття підсумків.

Хід квесту

ЕТАП 1

Вітаємо вас з початком пошуку мистецьких скарбів!
Щоб отримати першу частину карти з прихованим змістом, треба виконати цікаві завдання.
Максимальна кількість балів за ПЕРШИЙ ЕТАП - 15 б.
Завдання І
У безмежних просторах Інтернету Вам треба знайти відеозапис однієї з телепередач "Велич особистості" на каналі "РАДА" про канадського підприємця українського походження, мецената і філантропа, відомого своїм вагомим вкладом у фінансування українознавства на Заході та в Україні.
Перегляньте цей відеоролик та виконайте наступні завдання:
1. Вкажіть інтернет-посилання на цей відеозапис
2. Назвіть ім'я та прізвище головного героя телепередачі.
3. Канадський підприємець українського походження у 1949 році розпочинав свій бізнес на летивощі міста Монреаль. Вкажіть суму, з якої і почався бізнес головного героя телепередачі?
4. Яку назву мала книгарня, відкрита нашим героєм у м.Торонто?
5. Яку назву мала біографічна повість про «підприємця українського походження», написана Михайлом Слабошпицьким?
6. Продовжіть вислови головного героя телепрограми за цитатами М.Слабошпинського
1) «Старші люди – це вже списаний аркуш паперу, вже нема що писати, а молоді - …..»
2) «Люди, люди! Нам так….»
7. У травні 2001 року українським меценатом було засновано конкурс. Вкажіть повну назву цього конкурсу, який має на меті утвердження державного статусу української мови, піднесення її престижу серед молоді, виховання поваги до культури й традицій українського народу?

ЕТАП 2

Вітаємо вас з другим етапом пошуку мистецьких скарбів!
Щоб отримати наступну частину карти з прихованим змістом, треба виконати цікаві завдання.
Максимальна кількість балів за ДРУГИЙ ЕТАП - 12 б.
Команда, яка швидше за всіх виконає завдання цього етапу, отримає додатковий бонусний 1 бал!
Завдання ІІ
Над ВАМИ з’явилася цікава хмарка. Це хмара слів. Розгляньте її. В ній Ви знайдете асоціації до імені одного з найосвіченіших людей Київської Русі кінця XI – початку XII століття.

Укр-квест(марков).png

1) Назвіть ім'я цієї людини?
2) Вкажіть назву праці, яку називають головним подвигом життя цієї людини?
3) Назвіть імена давньоруських письменників, справу яких продовжила ця людина?
4) Доповніть відому цитату:
"Ті, що шукають ... – знайдуть"
5) Цю людину названо "Батьком...".
6) На блозі педагога-організатора Маркова Леоніда Леонідовича у розділі "Шкільні новини" ВИ зможете знайти запис та фотокартку цієї людини. Вкажіть інтернет-посилання на дану новину.

ЕТАП 3

Вітаємо вас на ТРЕТЬОМУ етапі пошуку мистецьких скарбів!
Щоб отримати наступну частину карти з прихованим змістом, треба виконати цікаві завдання.
Максимальна кількість балів за ТРЕТІЙ ЕТАП - 12 б.
Завдання ІІІ
Перед вами віртуальний пазл, у якому зошифровані відомі діячі. На швидкість зберіть пазл та дайте відповіді на запитання.
Посилання на пазл http://web-questbrd.blogspot.com/p/3.html
1. Сфотографуйте або зробіть скриншот зібраного інтернет-пазлу разом із зазначеним часом виконання. Фото або скриншот додайте до електронного листа разом зі своїми відповідями на завдання ТРЕТЬОГО ЕТАПУ. (3 бали)
+ 2 бали, якщо час збору пазлу не виходить за межі 2 хвилин
2. Назвіть чернечі імена діячів, зображених на пазлі?(2 бали)
3. Доповніть твердження:
"...... заклали основи слов'янської ... і літератури"(2 бали)
4. Кого з цих діячів (вкажіть ім'я) називають автором гімну на честь Дмитра Солунського (християнсього святого-великомученика із грецького міста Солунь)? (1 бал)
5. В одній з легенд повідомляється, що винахід, який за час свого існування зазнав різних модифікацій, належить старшому з двох солунських братів.
Що саме він винайшов? (1 бал)
Вкажіть назву цього винаходу? (1 бал)

БОНУСНЕ ЗАВДАННЯ

Б1(квест).jpg
Кожен учитель регулярно самостійно займається цією діяльністю, вивчаючи все нові й нові форми та методи роботи. Якщо ВИ вже здогадалися, що це за вид діяльності, то ВАМ потрібно перейти у відповідний розділ на блозі педагога-організатора Маркова Леоніда Леонідовича, а вже там шукайте кольорову Бджілку з бонусним завданням.

Натисніть на неї та виконайте завдання.
Якщо ВИ досі не знаєте, чим займається вчитель самостійно, то підказка знаходиться у цьому ребусі:

Р1(квест).png

Бонусне завдання
Всім привіт! Якщо ВИ все ж таки читаєте цю новину, то вас не зупиняють ніякі перешкоди на шляху до пошуку скарбів.
Бонусне завдання:
Розв'яжіть подані ребуси та отримайте додаткові 4 бали.
Ребус №1

Р2(квест).jpg

Ребус №2

Р3(квест).png

ЕТАП 4

Вітаюємо ВАС із заключним етапом пошуку мистецьких скарбів!
Щоб отримати останню частину карти з прихованим змістом, треба виконати цікаві завдання.
Максимальна кількість балів за ЧЕТВЕРТИЙ ЕТАП - 11 б.
Завдання 4:
Розгадайте кросворд. Свої відповіді вписуйте у спеціальну електронну форму "КРОСВОРД"(не забудьте спочатку завантажити цю фому собі на ПК, а вже потім редагувати її, як звичайнісенький документ), яку відправляйте на ел.адресу, вказану вище.
По горизонталі:
2. Одна з двох абеток староцерковнослов'янської мови, що лягла в основу алфавітів слов'янських мов
3. Усталена сукупність умовних знаків, що передають звуки мови у певному порядку.
5. Важливий елемент культури будь-якого народу.
6. Назва місяця, у якому щороко відзначають День української писемності та мови
7. Автор веб-квесту «Шляхами української писемності»
По вертикалі:
1. Автор праці «Повість минулих (временних) літ»
2. Хто видав указ «Про День української писемності та мови»
4. Пошук завдань(по-іншому)
5. …. Яцик
7. Рівень конкурсу знавців української мови ім.П.Яцика
8. Одна з найдавніших слов'янських абеток.

СВІЖЕНЬКИЙ БОНУС №1

Прийшов час відволіктися від інтелектуальних та пошукових завдань.
Сьогодні на нас чекає розважальне бонусне завдання. Чи знаєте ВИ, що таке селфі? Так ? Тоді не гайте часу та приступайте до роботи!
Завдання:
Зробіть одне велике командне Селфі на фоні веб-сторінки нашого квесту. Як це зробити, коли всі члени команди знаходяться у різних місцях? Досить просто! Кожен гравець команди робить окреме селфі на фоні веб-сторінки та надсилає його капітанові команди, а вже той у програмі Microsoft Word поєднує картинки в одну композицію, яка і створить командне веб-селфі.
До уваги капітанів команд!!!
Не забудьте вказати назву своєї команди на загальній композиції!
Критерії оцінювання:
1. Наявність на веб-селфі мінімум трьох учасників команди
2. Наявність загального фону композиції та чіткість фотографій
3. Наявність Прізвищ та імен учасників
4. Наявність назви команди на загальній композиції
5. Наявність назви школи та дати виготовлення композиції
Максимальна оцінка - 10 балів.
Приклад композиції Web-селфі
Роботи (у формі документу Word) надсилайте на вже відому ВАМ ел.адресу.

СВІЖЕНЬКИЙ БОНУС №2

Свіженький "ПРИМАРНИЙ" бонус №2 вже чекає на ВАС!
Сучасні сервіси WEB 2.0 досить актуальні. У просторах Інтернету існує цікава та зручна платформа "Padlet". У межах цього сервісу було створено віртуальну інтерактивну стінку під назвою "Конкурс Веб-селфі".
Завдання:
Вам потрібно розмістити на платформі "Padlet" створене загальне веб-селфі команди.

Ввв.PNG

"Padlet"знаходиться ТУТ
(Не забудьте зареєструватися на платформі, а вже потім додати свій запис, попередньо натиснувши червоний плюсик)

Нагадуємо, що веб-селфі команди ВИ повинні були створити за умовами "Свіженького бонусу №1"

УВАГА!!!
Критерії оцінювання:
1. Наявність фото
2. Наявність назви команди
3. Наявність дати розміщення
Максимальний бал бонусу - 3 бали

Отримані результати

5 днів, 120 годин присвятили пошукам скарбів учасники веб-квесту, який стартував 23 жовтня 2017 року. Майже тиждень організатори створювали сценарій, листувалися, перевіряли виконання завдань...
Свято пізнання завершилося... Прийшов час збирати каміння. Кожна команда по-своєму організовувала діяльність, однак, спільним для всіх стало бажання доторкнутися до безмежних глибин історії української писемності.
Це були уроки дослідження, креативу як для організаторів квесту (проводили вперше), так і для учасників.
Щиро вдячний Людмилі Михайлівні Гуденко, яка допомагала створювати пошукові завданя. Слова вдячності учителям-колегам, які організували команди для гри, учасникам за їхню поміркованість, уважність, толерантність, мудрість.
Запрошуємо завітати на сторінку ТУРНІРНОЇ ТАБЛИЦІ: РЕЙТИНГ(учні), РЕЙТИНГ(учителі) й разом із нами розділити щастя радості за результати наших учасників!

Додаток