Розробка квесту "Вода знайома та загадкова"

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Стоячко сертифікат 256.jpg

Содержание

Автор

Стоячко Валентина Олександрівна, учитель фізики

Клас:

учні 8,10 класів

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети:

фізика, екологія

Вік учнів, клас:

13-16 років, учні 7,8,10 класів

Термін проведення:

2 тижні

Необхідне обладнання/матеріали/ресурси:

комп'ютер, мультимедійний проектор, Інтернет: learningapps.org,fotor.com, Google-документи, -презентації, -таблиці.

Місце квесту в навчальному процесі:

  • позакласна робота з фізики
  • уроки узагальнення знань.

Попередня підготовка до проведення:

  • Ознайомлення учасників з правилами квесту.
  • заповнення анкети.

Мета квесту:

  • Формувати навички інформаційної діяльності.
  • Повторити вивчений матеріал старшій віковій групі і анонсувати матеріал, що вивчатиметься молодшій.
  • Формувати критичне мислення, вміння встановлювати логічні зв'язки між явищами, аналізувати різні ідеї та події, робити обгрунтовані висновки.
  • Розвивати комунікативні вміння, навички публічного виступу.
  • Використовувати інформаційний простір мережі Інтернет для розширення сфери своєї творчої діяльності.
  • Удосконалювати навички роботи в комп'ютерних програмах.
  • Формувати вміння працювати в команді.

Завдання квесту:

завдання для кожної групи прописані на сторінках квесту

Адреса квесту

ВЕБ-квест "Вода знайома та загадкова"

Хід квесту:

1. Перед початком квесту провести підготовче заняття з учнями, на якому:

  • Оголосити тему квесту, його мету та поставити ключові питання, які стосуються дивних властивостей води.
  • Чітко описати ролі учасників квесту у групах «Восьмикласник», «Дослідники аномалій води», «Космонавти», «Екологи».
  • Розподілити учнів по групам.
  • Описати послідовності дій, ролей і ресурсів, котрі необхідні для виконання завдань.
  • Заповнити анкету на сторінці квесту «Мета».
  • Надати учням список інформаційних ресурсів, необхідних для виконання завдань. Ознайомити їх із сторінкою квесту «Корисні посилання».

2. Квест триває два тижні.

3. Демонстрація результатів роботи:

  • «Доповідачі» звітують про результати виконання завдань з використанням презентацій, документів.
  • «Експериментатори» пояснюють фізичні явища, які показані у відео-фрагментах на сторінках квесту.
  • «Дизайнери» демонструють фото-колажі та коротко їх анонсують.

4. Підведення підсумків роботи та оцінювання на сторінках квесту «Критерії оцінювання» та «Результати роботи».

5. Оголошення результатів.


ВЕБ-квест "Вода знайома та загадкова"

Дождь.jpg
Людина здавна мріяла про безсмертя. Мандрівники в заморських країнах, алхіміки в лабораторіях настирливо шукали еліксир життя та джерело вічної молодості. Та вони й не здогадувалися, що таємничий еліксир – це звичайна вода. Та сама вода, що заповнює моря, озера, річки, випадає на землю дощами, вкриває її сніговим покривалом. Вода, без якої не можливе існування всього живого.

Сьогодні саме тобі надається можливість зануритися в таємниці води. З'ясувати її походження. Позширити знання про властивості води та сфери застосування.
Запрошую до участі у веб-квесті "Вода знайома та загадкова" і бажаю приємних вражень!



Група "Восьмикласник"

Завдання 1
Перегляньте відеоролік
1. Яке фізичне явище демонструється у досліді.
2. Яка фізична величина суттєво влинула на результати досліду.
3. Чому у першому випадку рідини змінили колір.

Завдання 2
Одного разу в імператора Цао-Цао, який правив у Китаї понад 2000 років тому, виникла думка зважити слона. Як не метушилися сановники, ніхто з них не міг нічого придумати, адже ніде не було таких гігантських терезів, щоб на них можна було зважити слона. Коли всі сановники визнали свою безпорадність, прийшов чоловік на ім'я Чао Чун і сказав, що він може зважити слона. Він попросив: "Накажіть поставити слона у великий човен, після чого позначте рівень занурення човна у воду, потім зніміть слона, а човна завантажте камінням так, щоб він занурився до позначки. Вага каміння дорівнюватиме вазі слона" Талановитий самородок, який на багато років випередив відкриття, про яке знає кожен старшокласник, дістав за свою пропозицію "щедру" винагороду - прихильний кивок імператора Цао-Цао.
Знайдіть, в якому мультфільмі розповідається про великого "геометра", який допоміг царю Геєрону вивести на чисту воду ювеліра.
1. Яку називу має мультфільм.
2. Розмістіть посилання на перегляд цього мультфільму в текстовому документі.
3. Хто цей великий "геометр".
Знайдіть цікаву інформацію про цього ученого і представте її у текстовому документі (не забудьте про посилання). Результат роботи надішліть вчителю на електронну скриньку або розмістіть роботу в коментарях і приєднайте файл.

Завдання 3
Перегляньте відеоролік
Знайдіть пояснення такій поведінці.
1. Що таке денсиметр і для чого його використовують.
2. Що таке осадка? Ватерлінія? Водотонажність судна?
3. Підберіть пару.
Результат роботи надішліть вчителю на електронну скриньку або розмістіть роботу в коментарях і приєднайте файл (презентацію або текстовий документ).

Група "Дослідники аномалій води"
Вода є гідридом кисню - елемента шостої групи. Для кожного з них відома температура кипіння, яка рівномірно змінюється від сульфуру до полонію. Якщо ми нанесемо ці тепператури на графік і продовжимо лінію точок кипіння в сторону води, то побачимо, що для води температура кипіння має бути 80С. Але ми добре знаємо, що вода кипить при температурі 100С. Виявляється, що це одна з її незвичних і дивних властивостей.
Гідрит кисню, враховуючи його положення в таблиці Менделєєва, повинен був би кристалізуватися при температурі -100С, але цевідбувається при 0С. Це її друга дивна властивість. Досліджуючи й аналізуючи властивості води, вчені назвали їх аномаліями.

Завдання 1
Перегляньте відеоролік
1. З якою речовиною проводяться демонстрації? Яку вона має назву?
2. Які фізичні властивості цієї речовини?
3. Який хімічний склад речовини?
4. Де використовують цю речовину?
Результати своєї роботи представте у вигляді електронної презентації.


Завдання 2
Перегляньте відеоролік
Усі речовини під час нагрівання розширяються, а при охолодженні стискаються. Вода також стискається під до тих пір, поки її температура...
1. При якій температурі вода найважча?
2. Як ця властивість води допомагає підводним жителям?
Під час роботи використовуйте матеріали із списку використаних джерел.
Результати своєї роботи представте у вигляді електронної презентації.
Результати роботи надсилайте вчителю на електронну скриньку або розмістіть роботу в коментарях і приєднайте файл.

Група "Космонавти"

Я хочу покажу вам воду такою, якою ви її ще ніколи не бачили! Перегляньте ролик про експерименти з водою в умовах низької гравітації. Заворожуюче видовище! Експерименти проводилися вченими на борту літака DC-9. За чотири дні польоту команда дослідників провела близько 50 експериментів. Вони наливали воду в гумовий кулю, а потім акуратно проколювали його. В результаті вода виявлялася підвішеною у повітрі у вигляді величезної краплі.
Після появи космічних станцій, які мають можливість для життя людей протягом довгих проміжків часу, було продемонстровано, що перебування у невагомості має деякі шкідливі наслідки на здоров'я людини. Люди добре адаптуються до фізичних умов на поверхні Землі, але після тривалого періоду перебування у середовищі невагомості різні фізіологічні системи починають змінюватися і атрофуватися. Хоча ці зміни є зазвичай тимчасовими, вони можуть призвести до серйозніших хвороб. Так як організм людини на 80% складається із води, проводяться дослідження на влив невагомості на властивості води.

Завдання 1
1. Чи діє в стані невагомості виштовхувальна сила?
2. В чому основна причина різної поведінки води на Землі та у космосі.
3. Чи можна напитися води із чашки у космосі? Поясніть.
4. Знайдіть цікаві факти про поверхневий натяг в земних умовах.
Результати роботи представте у вигляді презентації і надішліть вчителю.

Завдання 2
1. За якими параметрами поділяють поверхні розділення фаз під час змочування?
2. Чи поспішають з'єднатися між собою краплини води на Землі та у космосі?
3. Чи можна виготовити із води збільшувальне скло на Землі та у космосі?
4. Чи стануть у космосі "друзями" пластилін і вода?
Результати роботи представте у вигляді презентації і надішліть вчителю на електронну скриньку.
Під час роботи використовуйте Корисні посилання. Перегляньте відео "Уроки из космоса. Свойства жидкости."'

Група "Екологи"

Жак Ив Кусто.jpg
Відомий французький океанограі Жак-Ів-Кусто писав: "Наш батько-океан гине. Море стало стічною ямою, куди стікають усі забруднюючі речовини, що виносяться отруєними річками, і всі забруднюючі речовини, які вітер і дощ збирать у нашій отруєній атмосфері. Скидають такий бруд також танкери. Тому не слід дивуватися, що потроху з цієї стічної ями зникає життя.

Мені важко сказати, який з океанів найбільше забруднений. Середземне море найбільш забруднене на Землі. Під загрозою життя не лише мешканців моря, а й людей, що мешкають на побережжі".
Забруднення океану

Завдання 1
Створіть електронну презентацію про основні фактори забруднення Світового океану.

Завдання 2
Створіть колаж "Мертва вода" за допомогою сайту Fotor

Результати роботи надсилайте вчителю на електронну скриньку.

Висновки:

Веб-квест «Вода знайома та загадкова» може бути проведений під час предметного тижня. Мета і завдання квесту поставлені так, щоб учні різних вікових категорій займалися розв’язанням поставлених проблем в тісній співпраці, взаємно навчали один одного. Розвивали навички роботи з довідниками та з різноманітними джерелами фізичних знань. Навчалися логічно мислити. Усвідомлювали роль міжпредметних зв’язків фізики з екологією, історією, мовою. Розширювали уявлення про навколишній світ, його структуру, властивості, закономірності.

Список використаних джерел

  • Сайт Вода - это жизнь:[Електронний ресурс]. - Режим доступа: http://water-life.com.ua/
  • Чистая вода. Сайт Путешествуй по миру, не тратя на это целое состояние: [Електронний ресурс]. - Режим доступа: http://www.giacint.zp.ua/stat

Додатки (Таблиця результатів діяльності учнів; Критерії оцінювання; Інші матеріали).