Розробка позакласного заходу "Чи завжди безпечний Інтернет?"

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обовязковим посиланням на дану сторінку:

Лавренко С.В. Розробка позакласного заходу "Чи завжди безпечний Інтернет?". Портал ЗапоВікі. 21.01.2014. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://zw.ciit.zp.ua/index.php/Розробка_позакласного_заходу_%22Чи_завжди_безпечний_Інтернет%3F%22

Sertifikat Lavrenko 39.JPG

Вчитель інформатики
ЗОШ № 86,
м. Запоріжжя.
Лавренко С.В.
Мета: Познайомити учнів з загрозами, які підстерігають їх в мережі Інтернет, сформувати правила безпечного поводження в Інтернеті, розвивати усне мовлення, ораторські, акторські здібності, виховувати відповідальність за свої дії.

Обладнання: проектор, екран, оформлення сцени – плакати з зображенням Інтернет символів, дві парти, два ноутбуки, електронна книга, костюми для учасників вистави, вся музика для розробки, соціальний ролик, презентації: «Слова-незнайомці», «Правила безпечного Інтернету для дітей», буклет "Правила безпечного Інтернету для дітей"
Вікова категорія: учні 4-6 класів.
Час проведення: 30 хвилин.

Хід заняття

І. Мотивація до діяльності.

Демонстрація соціального ролика
Шановні учні!
Як Ви вже здогадалися ми сьогодні поговоримо про небезпеку, яка підстерігає нас під час мандрів всесвітньою павутиною. Майже в кожного з Вас є комп’ютер, ноутбук, планшет чи телефон, які під’єднані до мережі Інтернет.
• А як Ви чи Ваші батьки використовують Інтернет? (Очікувані відповіді: ігри, спілкування у соціальних мережах, пошук друзів, перегляд відео та прослуховування музики тощо)
• А чи знаєте Ви, на яку небезпеку можна наразитися?(Очікувані відповіді: віруси, небажане знайомство, спам тощо)
Я пропоную Вам переглянути казку чи реальну історію, судити вам «В Інформаційному царстві в Троянському державстві». Ви уважно дивіться, слухайте і помічайте, які дії наших героїв були неправильними, і ми з’ясуємо як зробити Інтернет безпечним і корисним. Але в цій казці будуть зустрічатися слова, не всім знайомі – давайте з ними познайомимося.

ІІ. Словникова робота.

Демонстрація презентації «Слова-незнайомці» з коментуванням вчителя та учнів.

ІІІ. Інсценізація «В інформаційному царстві в троянському державстві»

Дійові особи: Ліза – учениця 5 класу; Діма – учень 5 класу; Цар Хаос; Гугл; Вірус; Антивірус; Повідомлення; Спам; СМСка; Буран – літній чоловік; Павлик – дорослий чоловік з кримінальним минулим.
На сцені стоїть два столи з комп’ютерами чи ноутбуками.
І так починаймо… (лунає казкова музика 01 початок)
Вчитель: В одному містечку жила дівчинка Ліза. Вона навчалася у 5 класі. ЇЇ батьки багато працювали, тому Ліза часто залишалася вдома сама. Приходила зі школи, обідала і зразу ж сідала за комп’ютер. Заспокоювала себе, що уроки повчить пізніше. (На сцену виходить Ліза, сідає за комп’ютер.)музика 02 хаос)
Ліза: Знайду, я зараз якусь гру. (друкує). Г-р-а д-л-я д-і-в-ч-а-т-о-к, пошук!
Гугл:(приносить цілу кіпу вкладок) осі, тут ти знайдеш усе!(музика 03 гугл)
Ліза: (переглядає купу паперу і знайшовши потрібне) А ось вона.
Виходить Вірус і зразу ж його повертає Антивірус. (підтанцьовують) (музика 03 вірус, 04 касперський)
Ліза: Ой! Це не те! (Знову шукає потрібну вкладку) А це напевно воно. (05 аська)
Повідомлення: Привіт, ти мене пам’ятаєш? Моє фото тут! Ось посилання!
Ліза: Це, мабуть, хтось з моїх подруг!
Виходить Вірус і зразу ж його повертає Антивірус. (підтанцьовують) (музика 03 вірус, 04 касперський)
Вчитель: Так дівчинка не одну годину знаходилася в пошуку потрібної гри. (музика Звук годинника 06)
Вчитель: Наступного дня дівчинка знову прийшла зі школи і знову сіла за комп’ютер. Тепер мета її була поспілкуватися. ЇЇ не лякала двійка з математики, яку вона отримала за не виконане домашнє завдання.
(музика 07 гімн Контакта)
Ліза: О, Діма теж за комп’ютером, зараз я йому напишу.
(друкує Привіт, чим займаєшся?)
Діма: Привіт, я шукаю інформацію на урок природознавство. Одночасно зайшов подивиться, хто он-лайн і дізнатися, може, хтось щось знайшов.
Спам: Найнижчі ціни на комп’ютерні ігри. Тільки у нас все безкоштовно. Досить відправити смс на короткий номер 666. (музика 08 спам)
Ліза: Це саме те, що мені треба. Я вчора день втратила на пошуки гри. Поки Діма мені відповідає я швиденько відправлю смс. (щось набирає на телефоні, потім дивиться на монітор). О і уже є відповідь від Миколки. (читає повідомлення). І справді, нам треба знайти інформацію до уроку з природи.
СМСка: (виходить під звук «на вашому рахунку недосить коштів»)(музика 09 на твоєму рахунку)
Ліза(музика 10 чат)
Виходить група дітей і кожен щось каже.(Привіт мене звати Котик, як справи, що ти робиш, давай зустрінемось…..)
Ліза: Що за котик, тигр, пантерка – звіринець якийсь. Зараз я у Миколки дізнаюсь, куди мене занесло. Коля, хто це, чи що?
Діма: Та це ж реальні люди тільки в мережі вони мають свої прізвиська, так звані ніки.
Ліза:(відправляє повідомлення з задоволеним виглядом).(музика 11 мрія)
Вчитель: Це повідомлення зацікавило, якогось Бурана. (музика 12 кримінальна)
Буран (старий дід): Привіт, а як у тебе справи, давай познайомимося. Мені теж 25 років, я теж мешкаю на Єнісейських полях у Лондоні. Може зустрінемося.
Вчитель: Так пройшов іще один вечір Лізи.
Третього дня Ліза мандруючи Інтернетом знову познайомилася з Павликом. Ліза, не знаючи ким насправді доводиться Павлик, продовжувала з ним співбесіду.
Павлик: Так тебе звати Ліза! Ти навчаєшся в 5 класі! А чим ти зараз займаєшся?
Ліза: Намагаюся вчити уроки, але мені дуже не хочеться вчити уроки, особливо математику.
Павлик: А батьки тобі що, не допомагають?
Ліза: Ні. Вони весь час зайняті: то на роботі, то дивляться телевізор.
Павлик: А як часто ті залишаєшся вдома сама?
Ліза: Кожного дня до 20.00. а інколи і по вихідних.
Павлик: Добре. Так я тобі допоможу. В чому проблема? (втирається дівчинці в довіру)
Ліза: Ми зараз вивчаємо дроби, я нічого не розумію. Правильні, неправильні, мішані. Що за маячня!
Павлик: Перешли мені завдання, я тобі їх розв’яжу. А краще скажи де ти мешкаєш, я приїду і все тобі розв’яжу.
Вчитель: Так закінчився іще один вечір Лізи. Наступного дня Ліза і Діма ідучи додому завели розмову.
Ліза: Я сьогодні знову отримала двійку з математики. Хоч і виконала домашнє завдання так все одно нічого не знала біля дошки.
Діма: А як же ти виконала домашнє завдання?
Ліза: Так мені Павлик допоміг розв’язати, а сьогодні обіцяв приїхати до мене пояснити.
Діма: А хто це Павлик?
Ліза: Та хлопчик, з яким я познайомилася в Інеті.
Діма: Та це ж, може бути, злочинець! Швидко телефонуй мамі і розповідай їй про все.
Ліза: Так в мене немає коштів на телефоні, я замовила супергру.
Діма: І що, отримала свою супергру?
Ліза: Та ні, гроші зняли з рахунку, а гри не чути і не видно.
Діма: Ти що зовсім з глузду з’їхала, це ж аферисти, які виманюють гроші. Ніколи не піддавайся таким заманіловкам. Пішли, я тобі розкажу, як Інтернет може бути корисним. Дотримуйся таких правил.

IV.Ознайомлення з правилами небезпечного користування Інтернетом.

Демонстрація презентації«Правила безпечного Інтернету для дітей» (Ліза і Діма зачитують правила з екрану):
1. Не розголошуй особисті дані в Інтернеті.
2. Пам'ятай, що багато людей розповідають про себе в Інтернеті неправду.
3. В Інтернеті та соціальних мережах старайся спілкуватися тільки з тими, з ким ти знайомий особисто. Подумай і порадься з батьками, перш ніж додати незнайому людину до себе в список «друзів».
4. Поважай співрозмовників в Інтернеті. Ніколи і ні за яких обставин не загрожуй іншим, не розміщуй агресивний і провокаційний матеріал. Будь дружелюбний.
5. Пам'ятай, що існують сайти, непризначені для дітей, не заходь на сайти «для тих, хто старше 18 років», на непристойні і агресивно налаштовані сайти. Якщо ти потрапив на такий сайт за посиланням, закрий свій браузер, використовуючи клавіші "ctrl + alt + delete".
6. Розкажи все, що ти побачив, вивчив чи дізнався нового дорослому.
7. Якщо тобі прийшло повідомлення з незнайомої адреси, його краще не відкривати, а зразу ж видалити.
8. Якщо тобі здалося, що твої друзі відправляють тобі «дивну» інформацію або програми, перепитай у них, відправляли вони тобі ці файли. Іноді шахраї можуть діяти від імені знайомих тобі людей.
9. Не завантажуй файли, програми або музику без згоди дорослих – вони можуть містити віруси, заподіють шкоду комп'ютеру.
10. Попроси батьків встановити на комп'ютер антивірус і спеціальне програмне забезпечення, яке буде блокувати поширення вірусів.
11. Якщо хтось говорить вам, надсилає вам, або ви самі віднайшли у мережі щось, що бентежить вас, не намагайтеся розібратися в цьому самостійно. Зверніться до батьків або вчителів - вони знають, що треба робити.
12. Не відкривайте листи електронної пошти, файли або Web-сторінки, отримані від людей, яких ви особисто не знаєте або не довіряєте.
13. Ніколи не робіть того, що може коштувати грошей вашій родині, окрім випадків, коли поруч з вами батьки.
14. Завжди поводьтеся у мережі так, як би ви хотіли, щоб поводилися з вами!
Ліза і Діма роздають учням буклети з правилами

V. Підведення підсумків. Колективне обговорення. 
  1. Так які ж дії наших героїв були неправильними?
  2. Що загрожувало Лізі?
  3. Що треба робити, щоб не потратити в небезпеку в Інтернеті?
  4. Які правила треба виконувати, щоб Інтернет був корисним і безпечним?
  5. А ви чи ваші друзі потрапляли в халепу через Інтернет? Розкажіть.
  6. Назвіть переваги та недоліки Інтернету!  Лунає музика 14 гарний настрій.
VI. Рефлексія: "Голосуй ногами".

Вчитель пропонує учням висловити своє рішення: "Якої поведінки Я буду дотримуватись в Інтернеті". Для цього учні повинні зайняти позицію між Дімою й Лізою, які стоять по різні сторони сцени.

Використані ресурси:

http://www.chl.kiev.ua/default.aspx?id=88
http://www.mamainfo.ru/news/601.html
http://sch-143.narod.ru/doc1/plus.doc
http://www.youtube.com/watch?v=789j0eDglZQ

Фотоальбом:

БИ 2.JPG 1.JPG БИ3.JPG БИ4.JPG