Розробка уроку "Роль бактерій та значення в житті людини"

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Сертификат Дроздова208.jpg


Содержание

Тема Уроку

"Роль бектерій та значення в житті людини"

Автор

вчитель біології Дроздова Надія Миколаївна

Навчальний заклад

Богданівськи НВК Приазовського району

Клас

6

Назва навчальної програми

Прграма з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом МОНмолодьспорту України від 6 червня 2012 р. № 664// Навчальні програми для загальосвітніх закладів: Природознавство. Біологія 5-9 класи.- К.: ВД"Освіта", 2013.- 64с.

Тип уроку

Засвоення нових знань

Методи та прийоми

Дослідницький, групова робота

Обладнання

карки з завданнями для групової роботи, микроскоп, портрети вчених Л. Пастер, Левенгук, химичні стакани з результатами досліджень,колонії сеної паличці, підручник, презентації учнів.

Анотація до уроку

Виходячи з проблемної теми: «Впровадження елементів проектної технології на уроках біології»', у практиці своєї роботи використовую інноваційну технологію – метод проектів. Згідно з методичною структурою уроку, цієї метод використовується на етапі вивчення нового матеріалу.
Відповідно за новою навчальною програмою від 06 червня 2012р. №664, затвердженої наказом МОН України, вивчення предмета «Біологія» у 6 класі направлено на формування компетентностей, тому треба визначити, які типи компетентностей можуть бути сформовані на уроках. Доцільно установити співвідношення між ключовими і предметними компетентностями, які реалізуються в шкільному курсі біології.

Методична розробка уроку

Тема: «Роль бактерій та значення в житті людини». 6 клас, мета: розвиток компетентностей

Ключова компетентність Предметна компетентність Знання,уміння,здатність учнів, визначені програмою
творча діяльність біологічне значення бактерій називає середовиша існування, наводить приклади використання людиною бактерій,описує результати власних спостережень
здоров'язбережувальна дотримання заходів профілактики захворювань, які викликаються бактеріями характеризує пристосування бактерій до середовищ життя, дотримується правил роботи з мікроскопом, застосовує знання для зберігання продуктів харчування
На цьому уроці для успішної реалізації компетентнісного підходу я використовую досвід творчої діяльності - виконання творчих завдань, де є проблема, що потребує самостійного розв’язування, а саме пропоную учням роботу над міні – проектами: «Чому скисає молоко?», «Чому гниють листя?».

Дослідницький практикум передбачає самостійну роботу учнів у позаурочний час та записується в класному журналі «Завдання додому». Система завдань і дій учителя й учня

Дії вчителя Дії учня
Організовує групову роботу учнів Бере участь у груповій роботі
Організовуєпроектну роботу учнів для формування вміння виконувати екпкримент Вивчає інструкції щодо ведення екперименту
Формує уміння вести спостереження та описувати їх, навчає виконувати есперимент та оформляти результати біологічних досліджень Веде щоденник спостережень, робить самостійні рішення, висновки та пропозиції
Організовує самостійну роботу учнів, формує уміння аналізувати факти, явища Отримання оцінки


Оганізація групової роботи на уроці біології з теми: "Роль бактерій та значення в житті людини"


Група «Юні дослідники» ЗАВДАННЯ: В один скляний стакан налити кип’ячене молоко, а в другий свіже молоко. Стакани щільно закрити та примати при температурі 20С. три доби. ЗАПИТАННЯ: Записати спостереження через 3 дні. В якому стакані молоко скисло швидше? Які умови потрібні для скисання молока? Знайдіть інформацію щодо молочнокислих бактерій, використовуючи енциклопедію. У який харчовій промисловості використовують молочнокислі бактерії?


Група «Лаборанти» ЗАВДАННЯ В два скляні стакани помістити рослинні остатки: сухі листя. Перший стакан увлажнити, а другий оставити сухим. Тримати стакани при температурі 20С три доби. ЗАПИТАННЯ Записати спостереження через 3 дні. 2. В якому стакані листя змінилися? Які умови потрібні для процесу гниття? Знайдіть інформацію щодо бактерій гниття, використовуючи енциклопедію. Як ви вважаєте, як би ні було бактерій гниття, що б сталося на Землі?

Дані проекти використовуються з метою стимулювання пізнавальної діяльності учнів, формування уміння знаходити необхідну інформацію про живі організми в різних джерелах.

Форма представлення результатів проекту у вигляді презентації.


Група «Теоретики»

Бактерії в нашому житті По даним південнокорейського Бюро прав покупця. Кількість бактерій на ручках тачок крупних магазинів достигає 1100 колоній на 10 см2. друге місце займає комп’ютерна «мишка» 690 колоній, ручки кабінок туалетів 340 колоній на площу 10 см2.

ЗАВДАННЯ: Як зберегти себе від бактерій, які були зафіксовані на предметах загального користування? Учні надають узагальнення про позитивну роль бактерій та негативну роль бактерій в житті людини та природі.

Група "Теоретики"

Роздивитесь малюнок № 71 та малюнок № 72 підручника та за допомогою інформації підручника дайте відповідь

ЗАВДАННЯ: Яку роль грають бактерії в житті людини та в припроді, які зображені на малюнках? Розглядить у мікроскоп колонії сеної паличці та замалюйте ії, яку роль грає бактерія в природі?

Рефлексія

Діти, на вашу думку, де знадобяться знання, які ми сьогодня отримали?

Що було цікаво на уроці, чому ви навчались?

ЗАВДАННЯ ДОДОМУ:

1 група - читати параграф – 18 с.67-70, відповісти на запитання 1-3 с. 70; 2 група – творче завдання (скласти казку-подорож про бактерії)

Сисок використаних джерел

1. Костіков І.Ю. Біологія 6 клас//Київ: Освіта, 2014

2. Програма з біології для 6-9 класів. -К.6 ВД Освіта, 2013. -64с.

3. Інтернет ресурси - мій блог dosvidroboty1.blogspot.com

Висновок

Таким чином,використовуя елементи проектної технології на уроках, надає усі можливості формувати в учнів такі компетентності, що виявляються в здатності самостійно набувати знання та застосовувати їх на практиці, розкривають здібності дослідження.

Фото з уроку

Urok.JPG Urok21.JPG