Сертифікація матеріалів, розміщених на порталі ЗапоВікі
Поняття сертифіката та сертифікації
- Сертифікація – процес перевірки, рецензування та схвалення на науково-методичній раді ЗОІППО матеріалів, розміщених на порталі ЗапоВікі.
- Сертифікації підлягають будь-які авторські розробки педагогічних працівників Запорізької області:
- Конспект уроку;
- Сценарії заходів;
- Навчальні проекти;
- Відеоролики та ін.
- Сертифікат (далі - «Сертифікат ЗапоВікі») – електронний документ, що підтверджує розміщення педагогічним працівником авторського матеріалу на Запорізькому порталі ЗапоВікі(http://zw.ciit.zp.ua).
- Сертифікація матеріалів на порталі ЗапоВікі виконується у відповідності до чинного положення «Про каталог електронних освітніх ресурсів Запорізької області» (п.6).
Використання сертифікату
- «Сертифікат ЗапоВікі» є повноцінним документом для подання адміністрації навчального закладу, до атестаційної комісії та органів управління освіти і інших установ.
- «Сертифікат ЗапоВікі» може виступати в ряді доказів, що підтверджують авторство на представлений матеріал.
- «Сертифікат ЗапоВікі» є підтвердженням наявності у педагогічного працівника е-публікації.
Порядок дій для проходження сертифікації:
Правила та терміни проходження сертифікації визначені у відповідності до чинного положення «Про каталог електронних освітніх ресурсів Запорізької області».
- Розмістити авторський матеріал на Запорізькому порталі ЗапоВікі (http://zw.ciit.zp.ua) з дотриманням вимог (див.п.5):
- на власній Вікі-сторінці
- в розділі «Проекти розробок для сертифікації»
- в розділі «Статті на порталі ЗапоВікі»
- Заповнити е-заявку у терміни:
- І період: 01 грудня – 31 січня
- ІІ період: 01 квітня – 31 серпня
Матеріали, надані раніше або пізніше визначеного терміну, будуть розглядатись лише у вказані терміни.
Е-заявка для надання ресурсу до КЕОР
- Модератор каталогу (співробітник ЗОІППО) організовує збір, систематизацію та розсилку е-заяв до відповідних кафедр та центрів ЗОІППО у терміни:
- І період: 01 лютого – 03 лютого
- ІІ період: 01вересня – 03 вересня
- Співробітники ЗОІППО, які координують навчальні предмети рецензують надані матеріали у терміни:
- І період: 04 лютого – 28 лютого
- ІІ період: 04 вересня – 28 вересня
Рецензії надаються координатору каталогу в друкованому вигляді за підписом співробітника ЗОІППО.
- Координатор каталогу надає подання на схвалення матеріалів до науково-методичної ради ЗОІППО у терміни:
- І період: 01 березня – 05 березня
- ІІ період: 01 жовтня – 05 жовтня
- Схвалення матеріалів відбувається на науково-методичній раді ЗОІППО (згідно плану роботи НМР).
- Модератор розміщує матеріали у каталозі електронних освітніх ресурсів на порталі ЗапоВікі (згідно рішення науково-методичної ради ЗОІППО та відповідного наказу ЗОІППО), присвоює відповідний номер та надає е-сертифікат у терміни:
- І період: протягом березня
- ІІ період: протягом жовтня
Видача сертифікату:
- «Сертифікат ЗапоВікі» видається в електронному вигляді та розміщується адміністрацією порталу ЗапоВікі на відповідній сторінці матеріалу.
- «Сертифікат ЗапоВікі» має порядковий номер, який вноситься у відповідний реєстр. База реєстру ведеться співробітником Кафедри інформатики та інформаційних технологій в освіті КЗ«ЗОІППО» ЗОР, який відповідає за даний напрям роботи.
Правила оформлення матеріалів:
- Стаття на ЗапоВікі
- стаття починається з назви та відомостей про автора (авторів);
- назва статті повна та відображає зміст;
- обсяг статті не менше 800 символів;
- якщо в статті використано матеріали з інших видань або з Інтернету, обов’язково повинно бути посилання на використану літературу або відповідні сайти;
- малюнки повинні бути форматів png, gif, jpg, jpeg, за обсягом не більше 2Мб;
- всі малюнки повинні мати підпис, а в списках джерел необхідно вказати сайти, з яких вони були взяті;
- стаття повинна бути написана в науково-популярному стилі;
- матеріал повинен бути відформатований та структурований.
- Правила створення назв статей на ЗапоВікі:
- Назви статей задаються в називному відмінку в однині.
- Перше слово назви пишеться з прописної букви.
- Не можна в назвах писати замість букви«ё» букву «е».
- Не можна писати одну статтю про двох людей.Одна стаття – одна людина.
- В назвах статей, де використовується дефіс, не ставиться пропуск між словом та дефісом.
- Статті про людей записуються в такому порядку: прізвище, ім’я, по-батькові. Наприклад: «Пушкін Олександр Сергійович».Якщо є вірогідність, що таких людей (з однаковим ПІП) може бути двоє та більше,то пишеться ще професія, а потім роки життя. Наприклад: «Іванов Сергій Петрович, лікар», «Іванов Сергій Петрович, лікар, 1949-1980».
- Для того, щоб вказати в якому районі(області) знаходиться об’єкт, ім’я статті повинно записуватись в такому порядку: об’єкт (район/область).
- Не можна писати одну статтю про два поняття, терміни тощо.
- В назвах статей необхідно дотримуватись звичайного порядку слів.
- Назви вулиць, проспектів, площ тощо,необхідно писати з великої літери за загальним правилом написання географічних назва та використовувати уточнення до якого міста відноситься об’єкт.
- Назви музичних творів називаються згідно загальновживаному правилу. Якщо існує більш ніж одного твору з такою назвою,необхідно вказувати прізвище композитора в дужках.
- Мультимедійна презентація
Для розміщення мультимедійної презентації створюється окрема сторінка на порталі ЗапоВікі, в якій повинно бути:
- назва презентації та відомостей про автора (авторів);
- стисла анотація: назва уроку, назва програми, тема презентації, мета, предмет, клас,практична значущість, список використаних джерел;
- посилання на мультимедійну презентацію.
- Мультимедійна презентація розміщується на зовнішніх он-лайн сервісах (за вибором автора):
- Docme (http://www.docme.ru/ )
- Calaméo (http://www.calameo.com/)
- Скрибд (http://www.scribd.com/ )
- Слайдшара (http://www.slideshare.net/)та інші.
- Мультимедійна презентація повинна відповідати вимогам:
- Титульний слайд: назва, автор (автори);
- Останній слайд: список використаних джерел
- Тезисне викладення матеріалу;
- Фотографії якісні та доповнюють зміст презентації;
- В презентації присутні схеми, таблиці, діаграми тощо.
- Конспект уроку
- конспект починається з назви та відомостей про автора(авторів);
- назва конспекту починається зі слів «Конспект уроку»,далі вказується повна тема;
- назва конспекту повна та відображає зміст;
- повинно бути вказано: назву предмета, клас, тему, мету уроку, домашнє завдання та джерела, з яких узято цитати та завдання(формулювати тему й мету уроку слід з урахуванням дидактичної спрямованості,відповідно до знань та навичок, вікових особливостей учнів та згідно до програмних вимог);
- обсяг не менше 800 символів;
- якщо в конспекті використано матеріали з інших видань або з Інтернету, обов’язково повинно бути посилання на використану літературу або відповідні сайти;
- малюнки повинні бути форматів: png, gif, jpg, jpeg, за обсягом не більше 2Мб;
- всі малюнки повинні мати підпис, а в списках джерел необхідно вказати сайти з яких вони були взяті;
- матеріал повинен бути відформатований та структурований;
- до розгляду приймаються конспекти уроків, які мотивують і надихають дітей на отримання знань, а не просто відповідають програмним вимогам.
- Навчальний проект за програмою Intel® Навчання для майбутнього
Для розміщення навчального проекту за програмою Intel®Навчання для майбутнього створюється окрема сторінка на порталі ЗапоВікі, на якій повинно бути зазначено:
- Автор проекту (посилання на візитку автора)
- Назва проекту
- Ключове питання
- Тематичні питання
- Змістові питання
- Стислий опис навчального проекту
- Навчальні предмети
- Класи
- Державні освітні стандарти та навчальні програми
- Навчальні цілі та очікувані результати навчання
- Діяльність учнів (Чітка схема всього навчального циклу)
- Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту
- Вхідні знання та навички (Знання та навички, які учні повинні мати перед початком роботи, необхідні для виконання навчальних завдань проекту)
- Матеріали та ресурси
- Учнівські роботи
- Фотоальбом
- Методичні матеріали
- Дидактичні матеріали
- Друкованіматеріали
- Додаткове приладдя та витратні матеріали
- Ресурси Інтернету
- Оцінювання знань та вмінь учнів
- Розробка квесту
Для розміщення розробки квесту створюється окрема сторінка (назва сторінки: Розробка квесту "назва") на порталі ЗапоВікі, в якій повинно бути зазначено:
- Автор (посилання на візитку автора)
- Клас:
- Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети:
- Вік учнів, клас:
- Термін проведення:
- Необхідне обладнання/матеріали/ресурси:
- Місце квесту в навчальному процесі:
- Адреса квесту: (якщо проводився веб-квест)
- Попередня підготовка до проведення:
- Мета квесту:
- Завдання квесту:
- Хід квесту: (детальний опис квесту)
- Отримані результати:
- Висновки:
- Список використаних джерел
- Додатки (Таблиця результатів діяльності учнів; Критерії оцінювання; Інші матеріали).
- Конспект гурткового заняття
- конспект починається з назви та інформації про автора(авторів) – це має бути титульна сторінка, оформлена з відомостями про заклад освіти та тип його підпорядкування;
- назва конспекту починається зі слів «Конспект заняття гуртка», далі вказується напрям роботи гуртка, повна тема заняття;
- у відомостях до заняття повинно бути вказано: напрям позашкільної освіти; назву програми, за якою працює даний гурток; вік дітей, тип, тема й мета заняття, обладнання; домашнє завдання (за потреби);
- обсяг конспекту має бути не менше 3 сторінок формату А-4;
- якщо в конспекті використано матеріали з інших видань або з Інтернету, обов’язково повинно бути посилання на використану літературу або відповідні сайти;
- якщо є малюнки, вони повинні бути форматів: png, gif,jpg, jpeg, обсягом не більше 2Мб;
- всі малюнки повинні мати підпис, а в списках джерел необхідно вказати сайти з яких вони були взяті (окрім ваших власних фото);
- матеріал повинен бути відформатований та структурований (орієнтація-книжна, поля-1.5 см, вирівнювання по ширині).
Дотримання закону України «Про авторське право і суміжні права»
- Всі матеріали, які подаються на сертифікацію, повинні відповідати:
- закону України «Про авторське право і суміжні права»;
- правилам роботи на Запорізькому порталі ЗапоВікі.
- Подаючи заявку на сертифікацію матеріалу автор(и) підтверджує (ють), своє авторство та несуть повну відповідальність за зміст.
- Адміністрація ЗапоВікі ,Кафедра інформатики та інформаційних технологій, а також співробітники КЗ «ЗОІППО» ЗОР не несуть відповідальності за порушення автором Закону України про авторське право.
- Всі розробки повинні мати список використаних джерел, оформлені відповідно до чинних державних стандартів з бібліотечної та видавничої справи.
- Для оформлення Інтернет-джерел рекомендовано використовувати опис:
Автор Назва статті [Електронний ресурс] / Автор (автори) // Назва сайту : [сайт]. – Режим доступу: url-адреса статті, вільний. – Назва з екрану. Наприклад: Вишнякова С.М. Профессиональное образование: ключевые понятия, термины, актуальная лексика [Электронный ресурс]/ С.М. Вишнякова // Национальная энциклопедическая служба : [сайт]. – Режим доступа: http://didacts.ru/dictionary/1057, свободный. – Название с экрана.
- Помилковим є посилання на сайти: http://www.yandex.ua/, http://www.yandex.ua/, http://www.rambler.ru/, http://uk.wikipedia.org таінші, у зв’язку з тим, що вони є пошуковими системами, які допомагають розшукувати інформацію, але самі не є джерелом інформації.
- Рекомендуємо для оформлення джерел інформації використовувати сайт: http://vak.in.ua/
- Для перевірки плагіату та унікальності тексту можна використовувати такі ресурси:
Відмова від прийняття заявки
- Адміністрація ЗапоВікі, залишає за собою право відхиляти заявки. Заявка буде відхилена в наступних випадках:
- матеріал не оформлений згідно правил роботи на порталі ЗапоВікі;
- інформація у статті порушує закон України "Про авторське право";
- стаття містить безглузду або малозмістовну інформацію;
- у статті відсутній список використаних джерел;
- за підсумками експертизи;
- вказані неповні або помилкові дані.
Анулювання сертифікату
- Адміністрація КЗ «ЗОІППО» ЗОР залишає за собою право анулювати «Сертифікат ЗапоВікі» після його присвоєння у випадках, коли учасник, що отримав сертифікат, буде викритий у порушенні законодавства про авторське право та суміжні права.
- Відповідний запис про ануляцію вноситься до реєстру, матеріал видаляється з порталу ЗапоВікі.
Зміни до положення
- Адміністрація порталу ЗапоВікі, Кафедра інформатики та інформаційних технологій в освіті, залишають за собою право доповнювати/змінювати пункти даного положення.
- Інформація про зміни в положенні буде розміщена на Запорізькому порталі ЗапоВікі.
Як створювати сторінку для розробки
- Переходите на сторінку своєї візитки або на даній сторінці в розділі "Проект розробки для сертифікації" (для цього необхідно зареєструватись на порталі та зайти до системи під своїм логіном та паролем)
- Натискаєте кнопку "Правити"
- Створюєте нове посилання на майбутню сторінку розробки.
- Увага! Назва сторінки повинна бути повною, без скорочень. Наприклад, Розробка конспекту уроку "Апаратне забезпечення" для учнів 10 класів
- Допомога: Правила роботи на порталі ЗапоВікі
- Оформлюєте сторінку