Сертифікація матеріалів, розміщених на порталі ЗапоВікі

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Содержание

Поняття сертифіката та сертифікації

  • Сертифікація – процес перевірки, рецензування та схвалення на науково-методичній раді ЗОІППО матеріалів, розміщених на порталі ЗапоВікі.
  • Сертифікації підлягають будь-які авторські розробки педагогічних працівників Запорізької області:
    • Конспект уроку;
    • Сценарії заходів;
    • Навчальні проекти;
    • Відеоролики та ін.
  • Сертифікат (далі - «Сертифікат ЗапоВікі») – електронний документ, що підтверджує розміщення педагогічним працівником авторського матеріалу на Запорізькому порталі ЗапоВікі(http://zw.ciit.zp.ua).
  • Сертифікація матеріалів на порталі ЗапоВікі виконується у відповідності до чинного положення «Про каталог електронних освітніх ресурсів Запорізької області» (п.6).

Використання сертифікату

  • «Сертифікат ЗапоВікі» є повноцінним документом для подання адміністрації навчального закладу, до атестаційної комісії та органів управління освіти і інших установ.
  • «Сертифікат ЗапоВікі» може виступати в ряді доказів, що підтверджують авторство на представлений матеріал.
  • «Сертифікат ЗапоВікі» є підтвердженням наявності у педагогічного працівника е-публікації.

Порядок дій для проходження сертифікації:

Правила та терміни проходження сертифікації визначені у відповідності до чинного положення «Про каталог електронних освітніх ресурсів Запорізької області».

  • Розмістити авторський матеріал на Запорізькому порталі ЗапоВікі (http://zw.ciit.zp.ua) з дотриманням вимог (див.п.5):
    • на власній Вікі-сторінці
    • в розділі «Проекти розробок для сертифікації»
    • в розділі «Статті на порталі ЗапоВікі»
  • Заповнити е-заявку у терміни:
    • І період: 01 грудня – 31 січня
    • ІІ період: 01 квітня – 31 серпня

Матеріали, надані раніше або пізніше визначеного терміну, будуть розглядатись лише у вказані терміни.

Е-заявка для надання ресурсу до КЕОР
  • Модератор каталогу (співробітник ЗОІППО) організовує збір, систематизацію та розсилку е-заяв до відповідних кафедр та центрів ЗОІППО у терміни:
    • І період: 01 лютого – 03 лютого
    • ІІ період: 01вересня – 03 вересня
  • Співробітники ЗОІППО, які координують навчальні предмети рецензують надані матеріали у терміни:
    • І період: 04 лютого – 28 лютого
    • ІІ період: 04 вересня – 28 вересня

Рецензії надаються координатору каталогу в друкованому вигляді за підписом співробітника ЗОІППО.

  • Координатор каталогу надає подання на схвалення матеріалів до науково-методичної ради ЗОІППО у терміни:
    • І період: 01 березня – 05 березня
    • ІІ період: 01 жовтня – 05 жовтня
  • Схвалення матеріалів відбувається на науково-методичній раді ЗОІППО (згідно плану роботи НМР).
  • Модератор розміщує матеріали у каталозі електронних освітніх ресурсів на порталі ЗапоВікі (згідно рішення науково-методичної ради ЗОІППО та відповідного наказу ЗОІППО), присвоює відповідний номер та надає е-сертифікат у терміни:
    • І період: протягом березня
    • ІІ період: протягом жовтня

Видача сертифікату:

  • «Сертифікат ЗапоВікі» видається в електронному вигляді та розміщується адміністрацією порталу ЗапоВікі на відповідній сторінці матеріалу.
  • «Сертифікат ЗапоВікі» має порядковий номер, який вноситься у відповідний реєстр. База реєстру ведеться співробітником Кафедри інформатики та інформаційних технологій в освіті КЗ«ЗОІППО» ЗОР, який відповідає за даний напрям роботи.

Правила оформлення матеріалів:

  • Стаття на ЗапоВікі
    • стаття починається з назви та відомостей про автора (авторів);
    • назва статті повна та відображає зміст;
    • обсяг статті не менше 800 символів;
    • якщо в статті використано матеріали з інших видань або з Інтернету, обов’язково повинно бути посилання на використану літературу або відповідні сайти;
    • малюнки повинні бути форматів png, gif, jpg, jpeg, за обсягом не більше 2Мб;
    • всі малюнки повинні мати підпис, а в списках джерел необхідно вказати сайти, з яких вони були взяті;
    • стаття повинна бути написана в науково-популярному стилі;
    • матеріал повинен бути відформатований та структурований.
  • Правила створення назв статей на ЗапоВікі:
    • Назви статей задаються в називному відмінку в однині.
    • Перше слово назви пишеться з прописної букви.
    • Не можна в назвах писати замість букви«ё» букву «е».
    • Не можна писати одну статтю про двох людей.Одна стаття – одна людина.
    • В назвах статей, де використовується дефіс, не ставиться пропуск між словом та дефісом.
    • Статті про людей записуються в такому порядку: прізвище, ім’я, по-батькові. Наприклад: «Пушкін Олександр Сергійович».Якщо є вірогідність, що таких людей (з однаковим ПІП) може бути двоє та більше,то пишеться ще професія, а потім роки життя. Наприклад: «Іванов Сергій Петрович, лікар», «Іванов Сергій Петрович, лікар, 1949-1980».
    • Для того, щоб вказати в якому районі(області) знаходиться об’єкт, ім’я статті повинно записуватись в такому порядку: об’єкт (район/область).
    • Не можна писати одну статтю про два поняття, терміни тощо.
    • В назвах статей необхідно дотримуватись звичайного порядку слів.
    • Назви вулиць, проспектів, площ тощо,необхідно писати з великої літери за загальним правилом написання географічних назва та використовувати уточнення до якого міста відноситься об’єкт.
    • Назви музичних творів називаються згідно загальновживаному правилу. Якщо існує більш ніж одного твору з такою назвою,необхідно вказувати прізвище композитора в дужках.
  • Мультимедійна презентація

Для розміщення мультимедійної презентації створюється окрема сторінка на порталі ЗапоВікі, в якій повинно бути:

    • назва презентації та відомостей про автора (авторів);
    • стисла анотація: назва уроку, назва програми, тема презентації, мета, предмет, клас,практична значущість, список використаних джерел;
    • посилання на мультимедійну презентацію.
  • Мультимедійна презентація повинна відповідати вимогам:
    • Титульний слайд: назва, автор (автори);
    • Останній слайд: список використаних джерел
    • Тезисне викладення матеріалу;
    • Фотографії якісні та доповнюють зміст презентації;
    • В презентації присутні схеми, таблиці, діаграми тощо.
  • Конспект уроку
    • конспект починається з назви та відомостей про автора(авторів);
    • назва конспекту починається зі слів «Конспект уроку»,далі вказується повна тема;
    • назва конспекту повна та відображає зміст;
    • повинно бути вказано: назву предмета, клас, тему, мету уроку, домашнє завдання та джерела, з яких узято цитати та завдання(формулювати тему й мету уроку слід з урахуванням дидактичної спрямованості,відповідно до знань та навичок, вікових особливостей учнів та згідно до програмних вимог);
    • обсяг не менше 800 символів;
    • якщо в конспекті використано матеріали з інших видань або з Інтернету, обов’язково повинно бути посилання на використану літературу або відповідні сайти;
    • малюнки повинні бути форматів: png, gif, jpg, jpeg, за обсягом не більше 2Мб;
    • всі малюнки повинні мати підпис, а в списках джерел необхідно вказати сайти з яких вони були взяті;
    • матеріал повинен бути відформатований та структурований;
    • до розгляду приймаються конспекти уроків, які мотивують і надихають дітей на отримання знань, а не просто відповідають програмним вимогам.
  • Навчальний проект за програмою Intel® Навчання для майбутнього

Для розміщення навчального проекту за програмою Intel®Навчання для майбутнього створюється окрема сторінка на порталі ЗапоВікі, на якій повинно бути зазначено:

    • Автор проекту (посилання на візитку автора)
    • Назва проекту
    • Ключове питання
    • Тематичні питання
    • Змістові питання
    • Стислий опис навчального проекту
    • Навчальні предмети
    • Класи
    • Державні освітні стандарти та навчальні програми
    • Навчальні цілі та очікувані результати навчання
    • Діяльність учнів (Чітка схема всього навчального циклу)
    • Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту
    • Вхідні знання та навички (Знання та навички, які учні повинні мати перед початком роботи, необхідні для виконання навчальних завдань проекту)
    • Матеріали та ресурси
    • Учнівські роботи
    • Фотоальбом
    • Методичні матеріали
    • Дидактичні матеріали
    • Друкованіматеріали
    • Додаткове приладдя та витратні матеріали
    • Ресурси Інтернету
    • Оцінювання знань та вмінь учнів
  • Розробка квесту

Для розміщення розробки квесту створюється окрема сторінка (назва сторінки: Розробка квесту "назва") на порталі ЗапоВікі, в якій повинно бути зазначено:

    • Автор (посилання на візитку автора)
    • Клас:
    • Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети:
    • Вік учнів, клас:
    • Термін проведення:
    • Необхідне обладнання/матеріали/ресурси:
    • Місце квесту в навчальному процесі:
    • Адреса квесту: (якщо проводився веб-квест)
    • Попередня підготовка до проведення:
    • Мета квесту:
    • Завдання квесту:
    • Хід квесту: (детальний опис квесту)
    • Отримані результати:
    • Висновки:
    • Список використаних джерел
    • Додатки (Таблиця результатів діяльності учнів; Критерії оцінювання; Інші матеріали).
  • Конспект гурткового заняття
    • конспект починається з назви та інформації про автора(авторів) – це має бути титульна сторінка, оформлена з відомостями про заклад освіти та тип його підпорядкування;
    • назва конспекту починається зі слів «Конспект заняття гуртка», далі вказується напрям роботи гуртка, повна тема заняття;
    • у відомостях до заняття повинно бути вказано: напрям позашкільної освіти; назву програми, за якою працює даний гурток; вік дітей, тип, тема й мета заняття, обладнання; домашнє завдання (за потреби);
    • обсяг конспекту має бути не менше 3 сторінок формату А-4;
    • якщо в конспекті використано матеріали з інших видань або з Інтернету, обов’язково повинно бути посилання на використану літературу або відповідні сайти;
    • якщо є малюнки, вони повинні бути форматів: png, gif,jpg, jpeg, обсягом не більше 2Мб;
    • всі малюнки повинні мати підпис, а в списках джерел необхідно вказати сайти з яких вони були взяті (окрім ваших власних фото);
    • матеріал повинен бути відформатований та структурований (орієнтація-книжна, поля-1.5 см, вирівнювання по ширині).

Дотримання закону України «Про авторське право і суміжні права»

  • Всі матеріали, які подаються на сертифікацію, повинні відповідати:
    • закону України «Про авторське право і суміжні права»;
    • правилам роботи на Запорізькому порталі ЗапоВікі.
  • Подаючи заявку на сертифікацію матеріалу автор(и) підтверджує (ють), своє авторство та несуть повну відповідальність за зміст.
  • Адміністрація ЗапоВікі ,Кафедра інформатики та інформаційних технологій, а також співробітники КЗ «ЗОІППО» ЗОР не несуть відповідальності за порушення автором Закону України про авторське право.
  • Всі розробки повинні мати список використаних джерел, оформлені відповідно до чинних державних стандартів з бібліотечної та видавничої справи.
  • Для оформлення Інтернет-джерел рекомендовано використовувати опис:
Автор Назва статті [Електронний ресурс] / Автор (автори) // Назва сайту : [сайт]. – Режим доступу: url-адреса статті, вільний. – Назва з екрану.

Наприклад: Вишнякова С.М. Профессиональное образование: ключевые понятия, термины, актуальная лексика [Электронный ресурс]/ С.М. Вишнякова // Национальная энциклопедическая служба : [сайт]. – 
Режим доступа: http://didacts.ru/dictionary/1057, свободный. – Название с экрана.
  • Помилковим є посилання на сайти: http://www.yandex.ua/, http://www.yandex.ua/, http://www.rambler.ru/, http://uk.wikipedia.org таінші, у зв’язку з тим, що вони є пошуковими системами, які допомагають розшукувати інформацію, але самі не є джерелом інформації.
  • Рекомендуємо для оформлення джерел інформації використовувати сайт: http://vak.in.ua/
  • Для перевірки плагіату та унікальності тексту можна використовувати такі ресурси:

Відмова від прийняття заявки

  • Адміністрація ЗапоВікі, залишає за собою право відхиляти заявки. Заявка буде відхилена в наступних випадках:
    • матеріал не оформлений згідно правил роботи на порталі ЗапоВікі;
    • інформація у статті порушує закон України "Про авторське право";
    • стаття містить безглузду або малозмістовну інформацію;
    • у статті відсутній список використаних джерел;
    • за підсумками експертизи;
    • вказані неповні або помилкові дані.

Анулювання сертифікату

  • Адміністрація КЗ «ЗОІППО» ЗОР залишає за собою право анулювати «Сертифікат ЗапоВікі» після його присвоєння у випадках, коли учасник, що отримав сертифікат, буде викритий у порушенні законодавства про авторське право та суміжні права.
  • Відповідний запис про ануляцію вноситься до реєстру, матеріал видаляється з порталу ЗапоВікі.

Зміни до положення

  • Адміністрація порталу ЗапоВікі, Кафедра інформатики та інформаційних технологій в освіті, залишають за собою право доповнювати/змінювати пункти даного положення.
  • Інформація про зміни в положенні буде розміщена на Запорізькому порталі ЗапоВікі.

Як створювати сторінку для розробки

  • Переходите на сторінку своєї візитки або на даній сторінці в розділі "Проект розробки для сертифікації" (для цього необхідно зареєструватись на порталі та зайти до системи під своїм логіном та паролем)
  • Натискаєте кнопку "Правити"
  • Створюєте нове посилання на майбутню сторінку розробки.
    • Увага! Назва сторінки повинна бути повною, без скорочень. Наприклад, Розробка конспекту уроку "Апаратне забезпечення" для учнів 10 класів
    • Допомога: Правила роботи на порталі ЗапоВікі
  • Оформлюєте сторінку

Архів сертифікованих матеріалів