Створення блогів та електронних читацьких щоденників засобами сучасних інтернет-сервісів (18-22.06.2018)
Терміни навчання
18-22 червня 2018 року
Оголошення
Бібліотекарям, що йдуть на тренінг з 18 червня 2018 року, необхідно:
Тренери
Крижко Людмила Володимирівна
Засоби зв'язку з тренером:
- E-mail: bibl.zoippo@gmail.com
- Skype: krizshko.l
- Телефон робочий: 061 222 25 85
- Телефон мобільний: 097 403 73 52; 099 319 77 71
Стадниченко Кіра Валентинівна
Засоби зв'язку з тренером:
- E-mail: avikett@gmail.com
- Skype: avikett
- Телефон: 067 308 21 41, 093 027 17 45, 066 155 21 62
Учасники тренінгу
- Список бібліотекарів – учасників тренінгу «Створення блогів та електронних читацьких щоденників засобами сучасних інтернет-сервісів»
- Рух учасників тренінгу
Мета тренінгу
- Формувати у бібліотекарів закладів освіти системні уявлення про призначення електронного читацького щоденника як інструменту для просування читання і залучення школярів до книги.
- Розвивати у слухачів тренінгу навички роботи з текстом та представленння його у різних формах.
Що дізнаються та чому навчаться слухачі
Слухачі будуть знати:
- види читацьких щоденників, можливості їх використання;
- можливості і призначення електронних читацьких щоденників різних видів та сервісів для їх створення;
- можливості і призначення різних видів творчих завдань до електронного читацького щоденника та сервісів для їх створення.
Слухачі будуть вміти:
- визначати смислові функції електронного читацького щоденника (тему, зміст);
- обирати форми представлення інформації;
- обирати сервіси для оформлення щоденника;
- підбирати матеріал для електронних читацьких щоденників різних видів;
- створювати електронні щоденники на вікі-сторінці; у веб-ресурсі; у вигляді інтерактивного плакату, віртуальної дошки, ментальної карти, подорожі літературних героїв на карті, 3D-книги, Google-презентації, хмар тегів;
- використовувати сервіси: Genially, Thinglink; Padlet, WikiWall, Linoit; Mindmeister, Coggle; Google-карти, Tripline, Meograph; ZooBurst, Calameo; Imagechef, Wordle, Tagul, Tagxedo;
- використовувати платформи: Blogger, WordPress.com; Wix, Jimdo, Google-сайти;
- підбирати матеріал до різноманітних творчих завдань читацького щоденника;
- створювати музичні листівки, буктрейлери, стрічки часу з хронології долі персонажа книги, фотоколажі, інтелектуальні ігри, інтерактивні завдання, кросворди, пазли, ребуси, QR-коди;
- використовувати сервіси: Animaker, Proshow web, Moovly; Сapzles, WhenInTime, Timetoast, Dipity.com, Timelines або TimeRime; photovisi.com, oformi-foto.ru, photofunia.com, Photo505; Triventy; Фабрика кросвордів, Puzzlemaker, Cross.highcat; Jigsawplanet, Puzzing; Rebus1 та конструктора інтерактивних завдань LearningApps;
- продемонструвати навички створення читацького щоденника в одному з обраних сервісів та обґрунтувати його вибір.
Підготовча робота до тренінгу
- Список творів пригодницького жанру (онлайн-форма)
- Список творів пригодницького жанру (відповіді на онлайн-форму)
Практична робота на тренінгу із створення електронних читацьких щоденників
Практична робота на тренінгу (прогрес учасників)
День перший
Завдання 1
Знайомство із загальними відомостями про читацькі щоденники: види, можливості використання.
- Переглянути презентації:
- Читацький щоденник. Відгук на книгу (рос.);
- "Книга в твоїх руках" : записи про прочитане (щоденник читання, відгуків) (рос.)
- Розглянути прклади щоденників:
- Добролюбов Николай Александрович. Реестры читанных книг;
- Читацький щоденник Марти Райцес (рос.)
- Читацький СМЕШБУК! Списки прочитаних книг;
- Читацький щоденник, 5 клас. (Авт.: Замч Л.П., бібліотекар та Вершина Л.Г., вчитель Запорізького колегіуму № 98);
- Читацький щоденник, 6 клас (рос.). (Авт.: Замч Л.П., бібліотекар і Вершина Л.Г., вчитель Запорізького колегіуму № 98);
- Читацький щоденник, 7 клас. (Авт.: Замч Л.П., бібліотекар та Вершина Л.Г., вчитель Запорізького колегіуму № 98);
- Електронний читацький щоденник, 3 клас. (Авт. Горпинич Н.В., вчитель початкових класів Комсомольського НВК «ЗНЗ І-ІІІ ступенів – ДНЗ» Гуляйпільського району Запорізької області, переможець Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека» - 2011);
- Портфель читача (рос.) / авт.-упорядн.: Т. Г. Галактіонова (к. п.н.), С. Г. Жук за участю А. В. Сінянської;
- Портфоліо читача. (Авт.: Горпинич Н.В., вчитель початкових класів Комсомольського НВК «ЗНЗ І-ІІІ ст. - ДНЗ» Гуляйпільського району Запорізької області, переможець Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека» - 2011);
- Дубіна В. Портфоліо читача.
- Дати відповідь на запитання:
- Що таке щоденник? Які бувають щоденники?
- Які існують види читацьких щоденників?
Джерела:
- Шапошников Александр. Читательские дневники: возможности использования [Электронный ресурс] / Александр Шапошников. - Режим доступа : https://drive.google.com/file/d/11LR95FldSMeJ9StZImORzvrXwBT4R1jY/view?usp=sharing
- Коменский Я. А. Об искусном пользовании книгами - первейшим инструментом развития природных дарований [Электронный ресурс] / Я. А. Коменский. - Режим доступа : https://docs.google.com/document/d/1Xi5IRMgjCMTaj0n_jVOGrXGDhbYPCIlEeSFY3v_bcKU/edit?usp=sharing
- Алексеева О. С. Электронный читательский дневник школьника [Электронный ресурс] / О. С. Алексеева. - Режим доступа : https://docs.google.com/document/d/1iZDKvYnM_aeds7sn4FL0sdGGV5t2mASBBij7GrFh2Yo/edit?usp=sharing
Завдання 2
Знайомство з щоденниками читачів.
- Розглянути 2-3 читацьких щоденника та відповісти на запитання у таблиці
Завдання 3
Знайомство з електронними читацькими щоденниками: орієнтовна структура, форма ведення, оформлення.
- Розглянути:
- сайт "Электронный читательский дневник поколения эпохи Web 2.0"
- МБОУ «Ліцей «ДЕРЖАВА» м Обнінськ "Мій електронний читацький щоденник"
- Пояснити:
- що дає створення електронного читацького щоденника?
- яку структуру може мати електронний щоденник читача?
- які завдання вирішує сучасний електронний читацький щоденник?
- Запропонувати можливі складові електронного читацького щоденника, враховуючи мету його створення.
Додаткові джерела:
- Как создать электронный читательский дневник : практ. рекомендации по работе с подростками 12–14 лет / ГБУК «Сахалин. обл. дет. б-ка» ; сост. Н. П. Старикова. – Южно-Сахалинск, 2017. – 12 с. - То же [Электронный ресурс]. - Режим доступа : https://drive.google.com/file/d/1JU_anUcZ3Cdzl07y-bENq8RB8KredyPv/view?usp=sharing
- Рождественская Л. В. Электронный читательский дневник - для кого и для чего? [Электронный ресурс] / Л. В. Рождественская. - Режим доступа : https://docs.google.com/document/d/1UgeMMZlt6ZNItitiv70_T7nZRiUpeqSxUWXHUHHHX7M/edit?usp=sharing
Завдання 4
Створення читацького щоденника на вікі-сторінці.
- Розглянути шаблон вікі-сторінки читацького щоденника.
- З власної сторінки зробити посилання на сторінку вашого майбутнього щоденника, зберегти сторінку
- Перейти за посиланням червоного кольору до порожньої сторінки щоденника
- Скопіювати шаблон та заповнити його
- За бажанням додати інші доречні розділи
Приклади:
- Читацький щоденник за книгою Павла Вежинова "БАР'ЄР"
- Читацький щоденник за книгою Джека Лондона "Біле ікло"
Інструкції: вікі-підручник
День другий
Завдання 5
Створення читацького щоденника у вигляді веб-ресурсу
- Розглянути запропоновані веб-ресурси:
- ЧИТАЦЬКИЙ ЩОДЕННИК РОСАВИ. Суб’єктивно про прочитані книжки
- Читацький щоденник "Literature equals book plus reader" Loise M. Rosenblatt
- Віртуальний читацький щоденник. Книги для дітей
- Віртуальний читацький щоденник. Книги для дорослих
- Собкалова Ксения. Мой читательский дневник
- Книги, которые мы читаем
- Книги, що залишають слід у душі
Посилання на ресурси:
HTML-код меню з міток у Blogger <div id='menu'> <ul> <li><a href="посилання з мітки">Назва мітки</a></li> </ul> </div>
Завдання 6
Створення читацького щоденника у вигляді інтерактивного плакату.
- Туве Янсон. В країні мумі-тролів
- В. Драгунский "Он упал на траву...". Дневник Ермаковой Лизы
- Л.Н. Толстой. "Война и мир"
Посилання на ресурси:
- Конструктор інтерактивних презентацій Genially
- Інтерактивні плакати ThingLink
- Інтерактивні плакати Glogster
День третій
Завдання 7
Створення читацького щоденника у вигляді віртуальної дошки.
Приклади:
- Читацький щоденник класу
- Портреты героев сказки А. Волкова "Волшебник Изумрудного города"
- Электронный читательский дневник Фахрутдинова Дмитрия
- В творческой гостиной С.Я. Маршака
- Знаменитые поэты татарского народа
Посилання на ресурси:
Завдання 8
Створення читацького щоденника у вигляді ментальної карти.
Приклади:
- Жюль Верн "Дети капитана Гранта"
- Рубайат. Омар Хайям
- В.Г. Короленко "Дети подземелья"
- Ментальная карта по книге М. Булгакова "Мастер и Маргарита"
- Ментальная карта книги Владислава Гурьянова
- Образ счастливого человека в произведениях А.П.Гайдара
Більше прикладів ментальних карт
Посилання на ресурси:
Завдання 9
Створення читацького щоденника у вигляді подорожі літературних героїв на карті.
Приклади:
Посилання на ресурси:
День четвертий
Завдання 10
Створення читацького щоденника у вигляді презентації.
Приклади:
- Резюме Тома Сойера
- Віртуальна книжкова виставка "Дядя Федор и компания"
- "Я ищу свободы и покоя..." К юбилею М.Ю. Лермонтова
Посилання на ресурси:
- конструктор інтерактивних презентацій Genially
Завдання 11
Мережеві інтерактивності
Створення інтерактивних завдань
Приклади:
- «Служить бы рад, прислуживаться тошно»
- М.Твен "Приключения Тома Сойера"
- Помоги авторам найти свои произведения!
- Герои сказок
- Знаете ли вы содержание рассказа А.П. Чехова "Хамелеон"?
- Аналитическая работа с текстом повести Н.В.Гоголя "Шинель"
Посилання на ресурси:
- конструктор інтерактивних вправ LearningApps.org
Створення пазлів
Приклади:
Посилання на ресурси:
Завдання 12
Мережеві інтерактивності
Створення кросвордів
Приклади:
- Дитячі книжки
- Антуан де Сент-Экзюпери Маленький принц
- Мятежный гений вдохновенья
- Герои сказок и их права
- Легенды и мифы Древней Греции
Посилання на ресурси:
Код для вбудовування за посиланням
<iframe height="650" width="650" name="frame" scrolling="auto" src="URL"> </iframe>
Створення ребусів
Приклади:
Посилання на ресурси:
QR-коди в читацькому щоденнику
Приклади:
Посилання на ресурси:
День п'ятий
Завдання 13
Створення реклами книги у вигляді музичної листівки.
Приклади:
- "О самой большой проказнице"
- "Сладкий сон"
- "Легенда о золотом руне"
- "Два Весёлых Гуся"
- "Рецепт от ведьмочки_ღ"
- "Животные"
- "Великий Гэтсби"
Посилання на ресурси:
Завдання 14
Візуалізація літературного твору.
Створення фотоколажів
Приклади:
Посилання на ресурси:
Створення хмари слів (мозаїки)
Приклади:
Посилання на ресурси:
Завдання 15
Колекції закладок. Їх використання у читацькому щоденнику
Приклади:
Посилання на ресурси:
Завдання 16
Залікова робота
- Створити електронний читацький щоденник засобами розглянутих інтернет-сервісів з наступними загальними характеристиками:
- використано Blogger або Genialy для створення контейнеру щоденника;
- використано не менше трьох сервісів для розробки інтерактивних матеріалів;
- розроблені матеріали вбудовано до обраного контейнеру;
- посилання на розробку вставлене до таблиці руху.
- Презентувати залікову роботу за алгоритмом:
- визначення мети і завдань створеної розробки;
- обґрунтування доцільності виду розробки читацького щоденника темі та обраному інтернет-сервісу;
- складності при виконанні розробки та шляхи їх подолання;
- можливі додаткові варіанти виконання розробки (стосовно обраному виду читацького щоденника та інтернет-сервісу);
- висновки і практичні поради, можливості використання в професійній діяльності;
- відповіді на запитання.
Основні вимоги до залікової роботи
Слухач тренінгу отримує сертифікат за умови виконання на належному рівні 75% навчальних робіт на тренінгу та 75% залікової роботи.
Рефлексія
Онлайн-анкета наприкінці тренінгу
Додатковий матеріал
Інші ресурси
- Calameo
- Wikiwall
- Cтрічка часу
- Tilda
- Інфографіка
Приклади читацьких щоденників
- Теги
- 3-D книги
- Стінгазети
- Буктрейлери
- YOUTU
- Електронний щоденник читача Чагайни Яни (6 клас Волочиська школа № 5)
- Електронне портфоліо читача Чагайни Яни
- Аліса в країні Чудес Реклама книги Л.Керролла до ювілею (рос.)
- Читацький щоденник 3 класу (рос.)
- Читання вголос улюбленого епізоду (рос.)
- Владимир Высоцкий. Значит нужные книги ты в детстве читал
Малюнки
Консультативні матеріали
- Інтернет-сервіси для популяризації книги [Електронний ресурс] : матеріали семінару-практикуму : частина 1 //Шкільна бібліотека в меді@просторі. За матеріалами Інтернет-семінарів бібліотечних працівників освітніх закладів Запорізької області : блог. – Режим доступу : https://schoollibrary13.blogspot.com/p/blog-page_22.html, вільний. – Назва з екрану.
- Книжный шкаф ПОКОЛЕНИЕ NEXT. Блог межрегионального интернет-проекта [Электронный ресурс]. - Электрон. данные. - Режим доступа : http://knignyjshkaf.blogspot.ru/search/label/Вебинары, свободный. - Название с экрана.
- Мастер-класс "Как создать буктрейлер" [Электронный ресурс] // NB - Nota Bene : блог. – Режим доступа : https://nb-notabene.blogspot.com/p/blog-page_61.html, свободный. - Название с экрана.
- Просування читання засобами веб-ресурсів в умовах бібліотек навчальних закладів [Електронний ресурс] : матеріали семінару-практикуму // Шкільна бібліотека в меді@просторі. За матеріалами Інтернет-семінарів бібліотечних працівників освітніх закладів Запорізької області : блог. – Режим доступу : https://schoollibrary13.blogspot.com/p/blog-page_86.html, вільний. – Назва з екрану.
Додаткові ресурси
- Wiki.SibiriaDa [Электронный ресурс] : портал. - Электрон. данные. - 2012-2018. - Режим доступа : http://wiki-sibiriada.ru/Заглавная_страница, свободный. - Название с экрана.
- Интерактивности. WEB сервисы для образования [Электронный ресурс] : сайт. - Электрон. данные. - Режим доступа : https://sites.google.com/site/badanovweb2/, свободный. - Название с экрана.
- Інтернет-сервіси для професійної діяльності бібліотекарів [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://drive.google.com/file/d/1u8ms6OPlWVWAXqdo9ys3xqCE-HhPLooj/view?usp=sharing, вільний. – Назва з екрану.
- Мастерская Электронный читательский дневник: Новые формы и методы работы с детьми-читателями [Электронный ресурс] / авт. Оксана Алексеева // Wiki.SibiriaDa : портал. - Режим доступа : https://goo.gl/Xf4bPX, свободный. - Название с экрана.
- Наши читательские дневники [Электронный ресурс] // Мастерская "Что творим!". Блог литературно-творческого объединения "Время читать!". - Режим доступа : http://chtotvorimmasterskaya.blogspot.com/p/blog-page_19.html, свободный. - Название с экрана.
- Роза ветров. Север. Неофициальный блог Библиотеки-музея имени Николая Блинова [Электронный ресурс]. - Электрон. данные. - Режим доступа : http://murmansk-nordika.blogspot.ru/p/blog-page_5453.html, свободный. - Название с экрана.
- Снэйл-педагогу [Электронный ресурс] : образовательный портал. - Режим доступа : http://www.it-pedagog.ru/, свободный. - Название с экрана.
- Создаем необычный дневник [Электронный ресурс] // Наши уроки : сайт. - Режим доступа : https://sites.google.com/site/uchimsiy/citatelskij-dnevnik/sozdaem-neobycnyj-dnevnik, свободный. - Название с экрана.
- Электронный читательский дневник поколения эпохи Web 2.0 : сайт. - Режим доступа : https://sites.google.com/site/elektronnyecitatelskiednevniki/budem-znakomy, свободный. - Название с экрана.