Створення блогів та електронних читацьких щоденників засобами сучасних інтернет-сервісів (18-22.06.2018)

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск
Тр ЕЧЩ.jpg

Содержание

Терміни навчання

18-22 червня 2018 року

Зверніть увагу.jpg

Оголошення


Бібліотекарям, що йдуть на тренінг з 18 червня 2018 року, необхідно:

  • Підготувати Google-аккаунт та Вікі-візитку на ЗапоВікі до роботи, для цього:
    • Згадати (або створити) власну електронну адресу на Google (@gmail.com).
    • При наявності реєстрації на ЗапоВікі (http://zw.ciit.zp.ua) згадати логін і пароль; при її відсутності створити обліковий запис за правилами реєстрації на ЗапоВікі.
    • Створити (або відредагувати за необхідністю) Вікі-візитку за зразком.
  • Підібрати одну-дві книги пригодницького жанру, за якими Ви будете створювати різні види читацьких щоденників, та заявити ці твори в онлайн-формі, для цього:
    • Перейти за посиланням на список книг та перевірити, чи не вибрано вже цей твір.
    • Якщо твору в списку немає, то користуючись посиланням на онлайн-форму, перейти на форму та заповнити її.
    • Якщо в списку даний твір є, то необхідно обрати інший твір, і також, користуючись посиланням на онлайн-форму, перейти на форму та заповнити її.
    • Обрані твори необхідно обов'язково перечитати або дуже уважно переглянути, бо в роботі тренінгу необхідно буде добре знання тексту твору (сюжету, персонажів і т.п.).
  • Примітка!
    • При виборі твору необхідно врахувати наявність в сюжеті переміщення персонажів країною, світом тощо; певну часову послідовність подій і т.п.
    • Два учасники тренінгу не можуть використовувати один і той же твір для створення читацького щоденника.
    • Учасників, які мають власні ноутбуки, прохання взяти їх з собою.
  • Якщо виникнуть проблеми, можна написати методисту або зателефонувати.
    • Телефони для довідок: (061) 222 25 85; 099 319 77 71; 097 403 73 52.
    • E-mail: bibl.zoippo@gmail.com

Тренери

Крижко Людмила Володимирівна

Засоби зв'язку з тренером:

  • E-mail: bibl.zoippo@gmail.com
  • Skype: krizshko.l
  • Телефон робочий: 061 222 25 85
  • Телефон мобільний: 097 403 73 52; 099 319 77 71

Стадниченко Кіра Валентинівна

Засоби зв'язку з тренером:

  • E-mail: avikett@gmail.com
  • Skype: avikett
  • Телефон: 067 308 21 41, 093 027 17 45, 066 155 21 62
Заняття на тренінгу, 18-22.06.2018

Учасники тренінгу

  1. Список бібліотекарів – учасників тренінгу «Створення блогів та електронних читацьких щоденників засобами сучасних інтернет-сервісів»
  2. Рух учасників тренінгу

Мета тренінгу

  • Формувати у бібліотекарів закладів освіти системні уявлення про призначення електронного читацького щоденника як інструменту для просування читання і залучення школярів до книги.
  • Розвивати у слухачів тренінгу навички роботи з текстом та представленння його у різних формах.

Що дізнаються та чому навчаться слухачі

Слухачі будуть знати:

  • види читацьких щоденників, можливості їх використання;
  • можливості і призначення електронних читацьких щоденників різних видів та сервісів для їх створення;
  • можливості і призначення різних видів творчих завдань до електронного читацького щоденника та сервісів для їх створення.

Слухачі будуть вміти:

  • визначати смислові функції електронного читацького щоденника (тему, зміст);
  • обирати форми представлення інформації;
  • обирати сервіси для оформлення щоденника;
  • підбирати матеріал для електронних читацьких щоденників різних видів;
  • створювати електронні щоденники на вікі-сторінці; у веб-ресурсі; у вигляді інтерактивного плакату, віртуальної дошки, ментальної карти, подорожі літературних героїв на карті, 3D-книги, Google-презентації, хмар тегів;
  • використовувати сервіси: Genially, Thinglink; Padlet, WikiWall, Linoit; Mindmeister, Coggle; Google-карти, Tripline, Meograph; ZooBurst, Calameo; Imagechef, Wordle, Tagul, Tagxedo;
  • використовувати платформи: Blogger, WordPress.com; Wix, Jimdo, Google-сайти;
  • підбирати матеріал до різноманітних творчих завдань читацького щоденника;
  • створювати музичні листівки, буктрейлери, стрічки часу з хронології долі персонажа книги, фотоколажі, інтелектуальні ігри, інтерактивні завдання, кросворди, пазли, ребуси, QR-коди;
  • використовувати сервіси: Animaker, Proshow web, Moovly; Сapzles, WhenInTime, Timetoast, Dipity.com, Timelines або TimeRime; photovisi.com, oformi-foto.ru, photofunia.com, Photo505; Triventy; Фабрика кросвордів, Puzzlemaker, Cross.highcat; Jigsawplanet, Puzzing; Rebus1 та конструктора інтерактивних завдань LearningApps;
  • продемонструвати навички створення читацького щоденника в одному з обраних сервісів та обґрунтувати його вибір.

Підготовча робота до тренінгу

Практична робота на тренінгу із створення електронних читацьких щоденників

Практична робота на тренінгу (прогрес учасників)

День перший

Завдання 1

Знайомство із загальними відомостями про читацькі щоденники: види, можливості використання.

Джерела:

Завдання 2

Знайомство з щоденниками читачів.

Завдання 3

Знайомство з електронними читацькими щоденниками: орієнтовна структура, форма ведення, оформлення.

Додаткові джерела:

Завдання 4

Створення читацького щоденника на вікі-сторінці.

  • Розглянути шаблон вікі-сторінки читацького щоденника.
  • З власної сторінки зробити посилання на сторінку вашого майбутнього щоденника, зберегти сторінку
  • Перейти за посиланням червоного кольору до порожньої сторінки щоденника
  • Скопіювати шаблон та заповнити його
  • За бажанням додати інші доречні розділи

Приклади:

Інструкції: вікі-підручник

День другий

Завдання 5

Створення читацького щоденника у вигляді веб-ресурсу

Посилання на ресурси:

HTML-код меню з міток у Blogger
<div id='menu'>
 <ul> <li><a href="посилання з мітки">Назва мітки</a></li> </ul>
 </div>

Завдання 6

Створення читацького щоденника у вигляді інтерактивного плакату.

Посилання на ресурси:

  • Конструктор інтерактивних презентацій Genially
  • Інтерактивні плакати ThingLink
  • Інтерактивні плакати Glogster

День третій

Завдання 7

Створення читацького щоденника у вигляді віртуальної дошки.

Приклади:

Посилання на ресурси:

Завдання 8

Створення читацького щоденника у вигляді ментальної карти.

Приклади:

Більше прикладів ментальних карт

Посилання на ресурси:

Завдання 9

Створення читацького щоденника у вигляді подорожі літературних героїв на карті.

Приклади:

Посилання на ресурси:

День четвертий

Завдання 10

Створення читацького щоденника у вигляді презентації.

Приклади:

Посилання на ресурси:

  • конструктор інтерактивних презентацій Genially

Завдання 11

Мережеві інтерактивності

Створення інтерактивних завдань

Приклади:

Посилання на ресурси:

Створення пазлів

Приклади:

Посилання на ресурси:

Завдання 12

Мережеві інтерактивності

Створення кросвордів

Приклади:

Посилання на ресурси:

Код для вбудовування за посиланням

<iframe height="650" width="650" name="frame" scrolling="auto" src="URL"> </iframe>

Створення ребусів

Приклади:

Посилання на ресурси:

QR-коди в читацькому щоденнику

Рекламний мультфільм "QR-код"

Приклади:

Посилання на ресурси:

День п'ятий

Завдання 13

Створення реклами книги у вигляді музичної листівки.

Приклади:

Посилання на ресурси:

Завдання 14

Візуалізація літературного твору.

Створення фотоколажів

Приклади:

Посилання на ресурси:

Створення хмари слів (мозаїки)

Приклади:

Посилання на ресурси:

Завдання 15

Колекції закладок. Їх використання у читацькому щоденнику

Приклади:

Посилання на ресурси:

Завдання 16

Залікова робота

  • Створити електронний читацький щоденник засобами розглянутих інтернет-сервісів з наступними загальними характеристиками:
    • використано Blogger або Genialy для створення контейнеру щоденника;
    • використано не менше трьох сервісів для розробки інтерактивних матеріалів;
    • розроблені матеріали вбудовано до обраного контейнеру;
    • посилання на розробку вставлене до таблиці руху.
  • Презентувати залікову роботу за алгоритмом:
    • визначення мети і завдань створеної розробки;
    • обґрунтування доцільності виду розробки читацького щоденника темі та обраному інтернет-сервісу;
    • складності при виконанні розробки та шляхи їх подолання;
    • можливі додаткові варіанти виконання розробки (стосовно обраному виду читацького щоденника та інтернет-сервісу);
    • висновки і практичні поради, можливості використання в професійній діяльності;
    • відповіді на запитання.

Основні вимоги до залікової роботи

Слухач тренінгу отримує сертифікат за умови виконання на належному рівні 75% навчальних робіт на тренінгу та 75% залікової роботи.

Рефлексія

Онлайн-анкета наприкінці тренінгу

Додатковий матеріал

Інші ресурси

Приклади читацьких щоденників

Малюнки

Консультативні матеріали

  • Інтернет-сервіси для популяризації книги [Електронний ресурс] : матеріали семінару-практикуму : частина 1 //Шкільна бібліотека в меді@просторі. За матеріалами Інтернет-семінарів бібліотечних працівників освітніх закладів Запорізької області : блог. – Режим доступу : https://schoollibrary13.blogspot.com/p/blog-page_22.html, вільний. – Назва з екрану.
  • Книжный шкаф ПОКОЛЕНИЕ NEXT. Блог межрегионального интернет-проекта [Электронный ресурс]. - Электрон. данные. - Режим доступа : http://knignyjshkaf.blogspot.ru/search/label/Вебинары, свободный. - Название с экрана.
  • Мастер-класс "Как создать буктрейлер" [Электронный ресурс] // NB - Nota Bene : блог. – Режим доступа : https://nb-notabene.blogspot.com/p/blog-page_61.html, свободный. - Название с экрана.
  • Просування читання засобами веб-ресурсів в умовах бібліотек навчальних закладів [Електронний ресурс] : матеріали семінару-практикуму // Шкільна бібліотека в меді@просторі. За матеріалами Інтернет-семінарів бібліотечних працівників освітніх закладів Запорізької області : блог. – Режим доступу : https://schoollibrary13.blogspot.com/p/blog-page_86.html, вільний. – Назва з екрану.

Додаткові ресурси

  • Wiki.SibiriaDa [Электронный ресурс] : портал. - Электрон. данные. - 2012-2018. - Режим доступа : http://wiki-sibiriada.ru/Заглавная_страница, свободный. - Название с экрана.
  • Интерактивности. WEB сервисы для образования [Электронный ресурс] : сайт. - Электрон. данные. - Режим доступа : https://sites.google.com/site/badanovweb2/, свободный. - Название с экрана.
  • Інтернет-сервіси для професійної діяльності бібліотекарів [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://drive.google.com/file/d/1u8ms6OPlWVWAXqdo9ys3xqCE-HhPLooj/view?usp=sharing, вільний. – Назва з екрану.
  • Мастерская Электронный читательский дневник: Новые формы и методы работы с детьми-читателями [Электронный ресурс] / авт. Оксана Алексеева // Wiki.SibiriaDa : портал. - Режим доступа : https://goo.gl/Xf4bPX, свободный. - Название с экрана.
  • Наши читательские дневники [Электронный ресурс] // Мастерская "Что творим!". Блог литературно-творческого объединения "Время читать!". - Режим доступа : http://chtotvorimmasterskaya.blogspot.com/p/blog-page_19.html, свободный. - Название с экрана.
  • Роза ветров. Север. Неофициальный блог Библиотеки-музея имени Николая Блинова [Электронный ресурс]. - Электрон. данные. - Режим доступа : http://murmansk-nordika.blogspot.ru/p/blog-page_5453.html, свободный. - Название с экрана.
  • Снэйл-педагогу [Электронный ресурс] : образовательный портал. - Режим доступа : http://www.it-pedagog.ru/, свободный. - Название с экрана.
  • Создаем необычный дневник [Электронный ресурс] // Наши уроки : сайт. - Режим доступа : https://sites.google.com/site/uchimsiy/citatelskij-dnevnik/sozdaem-neobycnyj-dnevnik, свободный. - Название с экрана.
  • Электронный читательский дневник поколения эпохи Web 2.0 : сайт. - Режим доступа : https://sites.google.com/site/elektronnyecitatelskiednevniki/budem-znakomy, свободный. - Название с экрана.