Сценарій свята "Посвячення в юннати"

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

СертифікаціяКошель 261.jpg

Автор: Кошель Вікторія Анатоліївна
вчитель початкових класів Костянтинівської СРШ І-ІІІ ступенів "ПРОМЕТЕЙ" з поглибленим вивченням предметів Мелітопольського р-ну Запорізької обл.

Содержание

Тема. Посвячення в юннати.

Мета:

  • розширювати уявлення першокласників про рослини і тварин рідного краю;
  • залучити дітей до збереження природи, охорони її багатств;
  • розвивати спостережливість, уяву, мислення, навички дослідницької роботи;
  • виховувати бажання більше дізнатись про живу природу рідного краю

Обладнання: плоди каштана, кленове листя, гілочка калини, м'яч, зображення лікарських рослин, пташок, пластилін, зображення, аудіозапис голосів пташок, посвідчення "Юний натураліст", комп'ютер.

Матеріали

Хід свята.

І. Організаційна частина.

Ведуча. Добрий день, гостям, малятам,

Починаєм наше свято.

Учень. Нині осінь нас чарує,

Неповторна, чарівна,

Різні барви нам дарує

І дивує нас вона.

Виглядає так казково

Восени і парк, і гай,

Розмаїттям кольоровим

Прикрашає осінь край!

Під музику до класу заходять діти та сідають на зручні місце.

ІІ. Основна частина

Вчитель. Доброго дня шановні гості! Ми раді вас вітати на нашому святі. Діти, давайте привітаємо наших гостей піснею.

(пісня «Диво-осінь)

Саме восени у вересні ми проводимо акцію «День юного натураліста» і сьогодні ця акція завершується посвятою в юні натуралісти вас, маленьких першокласників.

- А чи знаєте ви, хто такі юннати? (відповіді дітей)

- Перші юннати з’явилися майже 100 років назад. Юннати або юні натуралісти – це діти, які вивчають, оберігають та досліджують природу. І сьогодні у вас є можливість довести своїми знаннями і вчинками, що ви гідні цього імені «Юний натураліст».

Учень. Ми садили парк у полi —

I дубочки, i тополi,

I осику, i лiщину,

I червону горобину.

Учень. Виростай, наш парк могучий,

Пiднiмайсь під самi тучi,

Щоб хмарки тебе гойдали,

Дощ на землю проливали,

I на житечко зелене,

I на тебе, i на мене!

Юннат. Як ви вже здогадалися ми потрапили у парк.

Учень. В парку зелені сутінки,

Стрибають білки з віт,

Кульбаби-парашутики,

Де був недавно цвіт.

Учень. Грибки зійшлися зграйками,

Під соснами мовчать.

За сонячними зайками

Сіренькі зайки мчать.

Учень. Гілок ламать не велено,

Нехай ростуть міцні.

У паркутихо й зелено,

І радісно мені.

Вчитель. -А які ж рослини зустрінуть нас у парку? Здогадайтеся за їхніми ознаками.

-З одного дерева листочок залетів до нас на свято. Відгадайте що це за дерево?

(Показати листок клена)

-Вірно. Це клен. Наступне дерево нашого парку.

Юннат. Навесні цвітуть, мов свічі,

Заглядають сонцю в вічі,

А під осінь ті свічки

Вдягнуть з голок кожушки. (каштан)

(Підказка: показати плоди каштана)

Вчитель.

- Де використовують плоди каштана? (для лікування судин)

- А ось ще одна рослина з наших парків.

Юннат. У вінку зеленолистім,

У червонному намисті

Видивляєтьсяу воду

На свою хорошу вроду.

(Підказка. Показати гілку куща калини).

Вчитель.

- Що ви знаєте про калину? (відповіді дітей)

- Вірно. Калина – символ України. А ще ягоди калини допомагають лікувати застуди.

Юннат. - Як дерево називається, щовлітку в білий пух одягається. (тополя)

(Підказка. Прослухати приспів пісні «Тополиный пух»)

Вчитель.

- Молодці! Ви гарно впорались з цими завданнями і відгадали загадки від юннатів про дерева і кущі, які ростуть у парках.

- А що росте на городі? (овочі)

- А в саду? (фрукти)

- Тепер трохи пограємо. Я буду кидати вам м'ячик і говорити «фрукти» або «овочі», хто м’ячик зловить, той повинен назвати який-небудь фрукт, або овоч. Починаймо?

(Наприклад: абрикос, помідор, огірок, груша, капуста, слива, яблуко, перець, апельсин, картопля і т.д.)

- Молодці! Продовжуємо нашу подорож.

Юннат.Для оздоровлення ростуть на луках трави,

Але їх оберемком не зривай!

Які ж для чого знати всім цікаво,

Але спочатку вивчи все і знай!

Учень. Зелена аптека — це трави і квіти,

Що в кошик збирають дорослі і діти.

Зелена аптека, що бачимо навкруг,—

Це наш помічник і хороший наш друг!

Вчитель. За певними ознаками вам потрібно вгадати лікарську квітку.

Юннат.У зеленим зіллі

Виросли дівчатка –

Вії у них білі,

Золоті очатка.(ромашка)

Вчитель. Настій із квіток цієї рослини відмінно допомагає при простудних і шлунково-кишкових захворюваннях, спазмах і болях у шлунку. Розчин з квітів використовують для полоскання горла при ангіні, роблять інгаляції при грипі. (відповіді дітей) Вірно. Це ромашка лікарська.

(демонстрація зображення квітки)

- Наступна загадка.

Юннат. виростає шкода

На кінці города,

Хто до неї доторкнеться,

Як ужалений

Сахнеться(кропива)

Вчитель. В народній медицині водний настій і відвар кропиви застосовують при хворобах печінки та жовчних шляхів, простудних захворюваннях, хворобах дихальних органів.

(демонстрація зображення квітки)

- Наступна квітка.

Юннат. Квітка сонячна, красива,

Стане згодом сива-сива,

Вітерець її подмуха -

Стане миттю сивим пухом.(кульбаба)

Вчитель. Лікувальні властивості кульбаби відомі здавна, адже не дарма ж цю рослину називають «еліксиром життя». Кульбаба має протизапальну, болезаспокійливу дії. Використовують листя і корінь рослини.

(демонстрація зображення квітки)

- Молодці! Рушаймо далі. У природи дуже багато різних таємниць і загадок. В лісах і парках ми будемо тихо, обережно спостерігати за різними тваринами і можливо побачимо як хвостик швидко промайне між листочками.

(Юннат демонструє зображення тільки хвостів зайця, білки, лисиці, ведмедя та ін.. учням треба впізнати тварин за їхніми хвостиками)

- Молодці! Ви чудово впоралися і з цим завданням і станете справжніми охоронцями рідної природи. І ось ми з вами підійшли до річки. Аж тут нас чекає незвичне завдання: із пластиліну зліпити черв’ячка, сонечко та равлика.

(Учні виконують завдання під звучання пташиних голосів в запису.)

Виставка поробок

Учень. В природу із добром іди,

Вона ж тобі – як мати,

Й пташки на різні голоси

Співатимуть для тебе.

-Зараз ви почуєте голоси пташок. Вам треба впізнати пташку за її голосом.

(вмикається звук, діти вгадують, а потім показ малюнка пташки. Голос зозулі, горобця, дятла, синиці та ін..)

Вчитель.Молодці! Ви прекрасно подолали і цю перешкоду. Наближається до кінця наша прогулянка стежками юних натуралістів. Сьогодні кожен з вас гідний звання «Юний натураліст» І перш ніж вам будуть вручені посвідчення, давайте всі разом вимовимо клятву юннатів Повторюйте за мною.

Бути природі справжніми друзями -Клянемося:

Берегти і охороняти її,Клянемося:

Дбати про братів наших менших,Клянемося:

Розповісти всім друзям і знайомим

Про правила поведінки в природі.Клянемося:

А зараз я передаю слово нашим гостям які вручить кожному з вас посвідчення юннатів.

(Вручення посвідчень «Юний натураліст»)

Вчитель: - Діти, вітаю Вас! Сьогодні ви стали юннатами і отримали документ, що підтверджує це.

Учень. Цей світ, як казка, як безмежне диво!

Захоплює, дивує, кличе ввись.

Життя чарівне, я така щаслива,

І ти до цього світу придивись.

Учень. В душі одразу сонечко засяє

І забринить проміння доброти,

Бо світ нас всіх, як мати, пригортає,

Лиш серденько відкрий до світла ти!

Учень. На що не глянь: на дерево чи квіти,

На пташку, що в ясній височині

Співати хочеться, і мріяти, і жити:

Все дороге і все близьке мені!

Учень. Якщо людина добре серце має,

Вона іде у світ добро творить.

В її очах любов і ласка сяє

Така людина сонечком горить!

Учень. А людина живе у світі —

Теж природи мала частина.

Без довкілля не може й миті

На землі цій прожить людина.

Учень. Без повітря і без водички,

І без сонечка, й сині неба.

І без квіточки, без травички,

Та природу — вивчати треба!

Учень. Щоб не скривдити, не зламати,

А в гармонії з світом жити.

То ж, природу нам треба знати,

Бо прийшли ми у світ — любити!

Юннат.Перше завдання для справжніх юннатів «Не залишаймо пташок без годівничок». Допомогти усім птахам ми, звичайно, не в змозі, але тим, що облюбувалишкільний садок, ми взимку обов’язково допоможемо і почнемо заготівлю кормів для зимуючих пташок. Хлопці з батьками зроблять годівнички з банок, коробок, пляшок тощо. Головне, щоб ці годівнички ніколи не були порожні, не висіли без діла.

Вчитель. І залишилося ще одне цікаве завдання – це виготовлення колажу «Зимуючі птахи нашого краю».

Учнів поділити на групи. Колаж виготовляється із заздалегідь приготованих вчителем зображень пташок : осілих та перелітних. Одна група створює колаж перелітних птахів, інша – осілих. Юннати допомагають першокласникам. Юннати аналізують правильність виготовлених колажів.

ІІІ. Заключна частина

Вчитель. Хочеться вірити в те, що сьогоднішнє свято стало великим початком вміння бачити живу душу в кожній пташці, дереві чи квітці і тому допомагати пораненій пташині, замуленому джерельцю, засохлій від спраги квітці. Слухайте душу природи, як душу людини, пізнайте її загадкове життя, бережіть її як найкращого друга.

Використані джерела