Тренинг "Мережеві технології Веб 2.0 в педагогічній діяльності" для вчителів-предметників м. Енергодар, жовтень 2014

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Содержание

Терміни навчання

На базі Енергодарського навчально-виховного комплексу №1 проводиться тренінг для педагогічних працівників міста "Мережеві технології Веб 2.0 у педагогічній діяльності" з 27.10.2014р. по 31.10.2014р.

Слухачі курсу

Реєстрація учасників тренінгу
Результативність виконання завдань
Рефлексія

Група

Бєлан Оксана ОлександрівнаЗавдання тренингу виконано

Позднякова Тетяна СергіївнаЗавдання тренингу виконано

Садикіна Світлана ВолодимирівнаЗавдання тренингу виконано

Яковенко Анна АндріївнаЗавдання тренингу виконано

Глєбова Віра ЯківнаЗавдання тренингу виконано

Корнієнко Любов ФедорівнаЗавдання тренингу виконано

Юдицька Оксана ВолодимирівнаЗавдання тренингу виконано

Богомол Лилия СергеевнаЗавдання тренингу виконано

Маляренко Вікторія ВікторівнаЗавдання тренингу виконано

Белименко Світлана ВікторівнаЗавдання тренингу виконано

Матвєєва Вікторія ВікторівнаЗавдання тренингу виконано


Тренер: Участник:Ройко О.В.

Мета тренінгу

  • розвиток інформаційної компетентності;
  • формування інформаційної культури;
  • ознайомлення з соціальними сервісами технологій Веб 2.0;
  • використання соціальних сервісів в проектній діяльності;
  • знайомство з запорізьким порталом ЗапоВікі.
  • формувати інформаційну культуру.

Що дізнаються та чому навчаться слухачі

Слухачі будуть знати:

  • поняття терміну Веб 2.0;
  • правила спільного створення та редагування гіпертекстів;
  • використання геосервісів;
  • спільне спілкування в єдиному інформаційному просторі;
  • призначення ЗапоВікі;
  • правила створення карт знань;
  • правила роботи в віртуальних офісах;
  • призначення блогів.

Слухачі будуть вміти:

  • створювати та редагувати власні статті за допомогою технології ВікіВікі;
  • працювати на ЗапоВікі
  • спілкуватися за допомогою блогів;
  • працювати в геосервісах;
  • розміщувати в Інтернеті медіа-файли;
  • створювати карти знань

Фотоальбом

Галерея: Курсы "Сервисы Веб 2.0"

Тренер

Тренер: Участник:Ройко О.В.
Засоби зв'язку з тренером:
E-mail: roykooksana@gmail.com

План тренінгу

Робочий навчально-тематичний план тренінгу

Практична робота для Тренінгу "Сервіси Веб 2.0" для вчителів м.Енергодара, червень 2012р.

День 1

Завдання Zero

Завдання 0.1 Створення або виявлення існування аккаунту Google

  1. відкрити браузер
  2. до адресного рядку ввести URL пошти Gmail gmail.com або перейти за посиланням.
  3. увійти до власного аккаунту або створити новий обліковий запис.
  4. надіслати лист тренеру (roykooksana@gmail.com) з темою: "Реєстрація учасника тренінгу "Мережеві технології Веб 2.0", та змістом листа: "Прошу прийняти до групи учаснків тренінгу. Вказати прізвище, імя, по батькові повністю, номер моб. телефону".
  5. зайти в категорію Контакти, створити групу "Тренінг "Мережеві технології Веб 2.0.", жовтень 2014" та внести контакти учасників тренінгу та тренера.
  6. надіслати усім учасникам групи лист з привітанням про початок тренінгу.

Завдання 0.2

  1. перейти за посиланням у спільний Google-документ: Реєстрація учасників тренінгу
  2. внести відомості про себе

Завдання 1

Знайомство з сервісами Веб 2.0 Социальные сервисы Web 2.0

Завдання 2

Презентація "Технологія ВікіВікі".

Знайомство з Вікі-проектами: http://letopisi.ru, ВікіОсвіта, ITEACH WIKI

Завдання 3

Знайомство з ЗапоВікі, огляд основних розділів: практична робота "Знайомство з ЗапоВікі"

Завдання 4

Презентація "Реєстрація на ЗапоВікі"
Практична робота "Реєстрація на ЗапоВікі"

Інструкція щодо створення Вікі-сторінки «Участник» на платформі ЗапоВікі.

Заборонені логіни при реєстрації:

  • використання числових логінів: 7245, 11 клас
  • використання довільного набору чисел і літер: 4ww3t6
  • використання довільного набору літер:АА, САПР, ДТёёёёёёёёё
  • написання назви школи, місцевості: Астраханська ЗШ I-III ступенів, Енергодар
  • використання подвійних логінів: Иванов Сергей и Петров Иван

Допомога: Реєстрація на порталі ЗапоВікі

Налаштування параметрів користувача: псевдоним (для підписів), формат дати.

Основні вкладки на ЗапоВікі, знайомство з розділом "Спецсторінки"

Завдання 5

"Візитка учасника": основне та додаткове призначення, розділи, вимоги до візитки, структура візитки
Практична робота "Створення візитки учасника"
Обов'язкова інформація

  • Прізвище, ім'я, по-батькові
  • Місце роботи
  • Посада
  • Контактна інформація (телефон, e-mail, skype, тощо)

Допомога:Правила створення вікі-візитки учасника порталу ЗапоВікі

Створення розділів різного рівня:

==Розділ 1==
==Розділ 2==

Завдання 6

Створення посилання на візитку учасника

  • на цій сторінці (сторінці тренінгу) в розділі Учасники, знайти свою групу (за вказівкою тренера) та натиснути навпроти неї кнопку "Правити"
  • Зробити посилання: [[Участник:логін|Прізвище Ім’я По батькові]]

Завдання 7

Зовнішні та внутрішні посилання
Створення посилання на:

Завдання 8

Завантаження фотографії на ЗапоВікі. Практична робота "Завантаження фотографії"

  • Підготувати фотографію
  • Задати унікальне ім'я: Portret_Ivanova_Sergej_21_03_2011
  • Завантажити фотографію на ЗапоВікі з категорією [[Категория:Участник]]

Допомога: Правила завантаження фотографій на портал ЗапоВікі


Завдання 9

Поняття Категорії. Практична робота "Створення категорії"

  • [[Категория:Участник]]
  • [[Категория:Мережеві технології Веб 2.0 для вчителів]]

Таблица назв категорій

Приклад візітки:

День другий-третій

Тема дня: які дидактичні матеріали мають бути в нашому навчальному арсеналі?

Опитування "Що ми використовуємо для навчання?"

Вправа "Аналіз дидактичних матеріалів, наявних на веб-ресурсах"

Презентація "Огляд сучасних сервісів Веб 2.0"

Завдання 10

ГуглДиск. Використання ГуглДиску для збереження файлів.

Послідовність дій:

  1. увійти до власного аккаунту Гугл;
  2. перейти до ГуглДиску через меню сервісів Гугл (сітчастий квадрат у правому верхньому кутку вікна);
  3. змінити налаштування завантаження файлів за вказівкою тренера;
  4. натиснути на кнопку Завантажити (червоного кольору з стрілочкою, спрямованою догори);
  5. обрати потрібні документи засобами відповідного вікна;
  6. дочекатись повного завантаження та переформатування файлу;
  7. клацнути на синю кнопку "Настройки доступа", задати доступ За посиланням, зберегти налаштування;
  8. вставити до візитки посилання на кожний з документів (зовнішні посилання);
  9. вбудувати до візитки текстовий документ
    на сторінці ЗапоВікі прописати команду: <googledocument> ... </googledocument>, де замість "..." вставити код документу; детальніше про вбудовування документів, презентацій та електронних таблиць дивіться сторінку з інструкцією
  10. вбудувати до блогу текстовий документ та презентацію;

Завдання 11

ГуглДиск. Мережевий опитувальник.

  1. перейти до ГуглДиску;
  2. клацнути червону кнопку Створити, обрати створення Форми;
  3. додати до форми серію запитань різних типів;
  4. розмістити посилання на форму на вікі-візитці учасника;
  5. вбудувати форму до блогу.

Завдання 12

Онлайн-календар

Завдання: створити онлайн-календар на жовтень 2014

Послідовність дій:

  1. з електронної скриньки перейти за посиланнями Гугл на Календар, при першому вході вказати логін та пароль (якщо потрібно);
  2. створити новий календар за загальною назвою "Жовтень 2014";
  3. створити неперервну подію "Курси Веб 2.0" на термін 27.10-31.10.2014;
  4. додати 3-4 короткочасних події (робота з сервісами Веб 2, створення візитки, робота з Гугл-документами), використовуючи розклад курсів та поточні події;
  5. змінити налаштування календаря, зробити його загальнодоступним;
  6. отримати HTML-посилання на календар, зробити посилання з візитки ЗапоВікі на календар.

Завдання 13

Сервіси для публікації документів

Завдання: викласти власні розробки (текстову та презентацію) на двох з сервісів:

Посилання на опубліковані документи вставити до візитки та сторінок чи дописів блогу.

Завдання 14

Створення карти знань

Завдання: створити карту знань за допомогою сервісу Bubbl.Us.

Тема вашого профылю.

Послідовність дій:

  1. ввести до адресного рядка браузера https://bubbl.us/ або перейти за посиланням Bubbl.Us;
  2. натиснути кнопку StartBrainstorming;
  3. використовуючи спливаючі вікна та підказки побудувати структурну схему, що відображає зв’язки між компонентами (елементами) схеми  ;
  4. зберегти схему у вигляді файлу малюнку, натиснувши на кнопку Export;
  5. завантажити файл-схему до ЗапоВікі, вбудувати його до візитки учасника.

Довідка по користуванню сервісом

Завдання 15

Сервіси збереження закладок. Знайомство з сервісами Symbaloo та БобрДобр

Завдання 16

Дидактичні сервіси

Завдання: створити 3-4 дидактичні завдання за допомогою кількох з сервісів:

Створені дидактичні завдання вбудувати до блогу. Розмістити посилання на них на візитці учасника.

Створення "Хмарки тегів"=

800px-Picttaxedooption08042013.png

приклади хмарок тегів: "Облако тегов", інтерактивне

"Облако тегов" в картинках



до малюнку !!!Додайте категорії:

[[Категория:Мережеві технології Веб 2.0 для вчителів]]


[[Категория:Изображение:Облако слов]]


Додатково:

51 способ использовать "облако тегов" в учебной деятельности блог

Облако слов (тегов)

Завдання 17

Фотосервіси Мережі. Створення фотоальбомів.

Завдання: створити фотоальбом видатних математиків, використовуючи веб-альбоми Picasa.

Послідовність дій:

  1. знайти в Мережі та зберегти на власному комп’ютері 10-15 портретів видатних математиків або завчасно підготувати інші фото, що мають будти розміщені в Мережі;
  2. перейти до веб-альбомів Picasa, виконати перший вхід (вказати пароль);
  3. створити новий альбом, дати йому назву, завантажити портрети до альбому;
  4. надати доступ до альбому глядачам (встановити його загальнодоступним);
  5. вставити до візитки посилання на альбом як зовнішнє посилання в форматі
    [URLфотоальбому НазваФотоальбому];
  6. вбудувати до будь-якої з сторінок блогу фотоальбом як слайдшоу


Завдання 18

Створення фотогалереї на Вікі


  • Підготуйте фотографію до завантаження: змінить розмір фотографії, задайте унікальне ім'я
  • Завантажте фотографії на ЗапоВікі
  • Перейдіть в свою візитку
  • Додайте посилання на зображення -

<gallery>

Файл: ім'я_файлу 1.розширення файлу| Назва фотографії 1

Файл: ім'я_файлу 2.розширення файлу| Назва фотографії 2

Файл: ім'я_файлуN.розширення файлу| Назва фотографіїN

</gallery> , де ім'я_файлу - це назва вашої фотографії

  • додайте категорію [[Категория:Участники]] для усіх фотографій

Завдання 19

Відеосервіси Мережі. Пошук відео, створення посилання на відеоролік, вбудовування відеороліку до вікі-сторінки.

Послідовність дій:

  1. знайти в Мережі відеоролік, пов’язаний з фаховою темою;
  2. в режимі редагування візитки створити зовнішнє посилання на сторінку роліку в форматі
    [URLроліку НазваРоліку];
  3. в режимі редагування вбудувати ролік до візитки, вказавши запис
    <mediaplayer>URLроліку</mediaplayer>;
  4. вбудувати відеоролик до допису (або сторінки) блогу:
    1. знайти потрібний відеоролік в Мережі;
    2. отримати та скопіювати його код для вбудовування (Embed-код);
    3. створити в блозі нове повідомлення або розпочати редагування сторінки, увімкнути режим HTML-редагування;
    4. знайти місце на сторінці, куди потрібно вбудувати плеєр з роліком, вставити туди скопійований раніше Embed-код (код для вбудовування);
    5. зберегти (опублікувати) допис чи сторінку.

День третій

Завдання 20 Створення закладок

Работа с сетевыми закладками на БобрДобр Bobrdobr11102013.png

  • Зайдите на стартовую страницу по ссылке http://bobrdobr.ru/. Зарегистрируйтесь
  • Если вы работаете в первый раз можете воспользоваться помощью http://bobrdobr.ru/help/
  • Сформируйте запрос на поиск ссылок по теме, задайте в поле поиска ключевую фразу. Зайдите по выбранной ссылке, в отдельном окне, в адресной строке выделите адрес страницы, скопируйте в буфер обмена.
  • В главном меню , справа выберите кнопку <Добавить мою первую закладку>. Вставьте из буфера обмена URL-адрес страницы.
  • повторите операции. Сформируйте свой список из 5-7 закладок
  • Скопируте ссылку для страницы закладок в буфер обмена. Вставьте ссылку на страницу со своей итоговой работой. Проверьте правильность работы ссылки
  • Свои закладки можно помотреть на вкладке <Мои закладки>


Дополнительно: Сервисы закладок в Интернет

Закладки на i.ua

Закладки Memori

Завдання 21 Геосервіси

«Геосервисы»


или дополнительно по выбору:

Карты на WikiMapia

Карты на Meta

Обозреватель


  • Выбрать в главном меню «Карты»


Карта google заголовок Овсяник25122012.png


  • Выбрать кнопку «Мои метки»
  • Выбрать «Создать карту». Задать название «Моя школа». Приблизить карту


Карта google 2 Овсяник25122012.png

  • Найти, например, Хортицкий район, ул. Гудымеко 13А(адрес лицея № 99).
  • Выбрать метку, перетянуть ее на карту, задать место, описание, изменить вид метки. «ОК»
  • Задать «Открытый доступ»
  • Поставить метку на карте в место, где вы живете.
  • Проложить маршрут. Выберите вкладку маршруты. Установите курсор в поле пункта А, выберите на карте метку лицея, в контекстном меню «Проложить маршрут отсюда». Выберите поле Пункта В, в контекстном меню «Проложить маршрут сюда».


Карта google 3 Овсяник25122012.png

  • Сохранить в моих картах. Нажать на кнопку "Ссылка", скопировать в буфер обмена полученную ссылку, добавить ее в визитку
  • Смотрите пример карты

Карта google итог Овсяник25122012.png


Закладки Twitter

Закладки на Google Видео урок для работы с закладками на Google

Визуальные закладки

Сервис тематических закладок

Сервис "В закладки"

Сервис "Торнадо"

некоторые почтовые серверы предлагают сервис "Сетевые закладки". Для его использования нужно войти в свой почтовый ящик и активировать вкладку

Завдання Блог в Google

Создание Блога в Google

  • в браузере наберите адрес стартовой страницы Google http://www.google.com.ua/ , выберите пункт "ЕЩЕ", "БЛОГИ"
  • или войдите в Блогер https://www.blogger.com/start * активируйте свой аккаунт. Выберите "Создать блог" * задайте аккаунт(можно использовать аккаунт и пароль входа с систему Google)

Blog1.jpg Blog2.jpg

  • выберите имя (ник) - <Краткое имя> для подписи сообщений в блоге
  • Введите символы проверки графического кода, выберите <Я принимаю Условия предоставления услуги>
  • выберите <продолжить> * задайте название блога <Название блога> (можно кирилицей)
  • задайте URL-адрес (латинницей), проверьте доступность URL-адреса * Выберите шаблон блога, <продолжить>, <перейти к блогу>
  • на вкладке <Настройки> В разделе комментарии выставить флажок в положение "Любой - включает Анонимных пользователей". Сохранить настройки!
  • на вкладке <Дизайн>, настройте дизайн, используя функцию <Добавить гаджет>, добавьте текст, картинку и пр.

Blog3.jpg

Завдання Участь в проекті

Робота з проектами на ЗапоВікі. Створення статті

  • Перейти до сторінки проекту Проект "Марафон веб-ідей"
  • в розділі "Учасники" натиснути кнопку "Править"
  • створити посилання на статтю: [[Марафон веб-ідей ПІП(повністю)]]
  • перейти за створеним посиланням та на новій сторінці вставити рядок: {{subst:Шаблон:Проект "Марафон веб-ідей"}}
  • зберегти сторінку
  • заповнити розвернутий шаблон
  • зробити посилання з візитки на проект

Приклад статей:

Домашня робота - створення власного мережевого портфоліо: основні вимоги

  • Візитка учасника: портрет, повна інформація (ПІП, міце роботи, посада, контактні дані, категорія і т.д.), обовязкові категорії "Участники" та "Тренинги Веб 2.0 для педагогов, г. Энергодар", ВМО учителей Запорожской области, категорії, що вказують приналежність до віртуального методичного об'єднання:
    • Виртуальное МО учителей начальной школы Запорожской области,
    • Виртуальное МО учителей украинского языка и литературы Запорожской области,
    • ВМО учителей информатики г.Энергодар,
    • Виртуальное МО учителей математики Запорожской области,
    • Виртуальное МО учителей английского языка Запорожской области
  • Закладки на Меморі (або БобрДобр): 3-4 закладок за темою предмету, закладки у групі, посилання на візитці на персональні закладки та закладки групи.
  • Фотоальбом: в фотоальбомі 5-8 власних фото, фотоальбом однієї з навчальних тем, знайдений фотоальбом, Фотоальбом в Панараміо, посилання до фотоальбомів з візитки.
  • Мережеві документи: Google-документи: текстовий документ (наприклад, конспект уроку), презентація, електронна таблиця, форма (тест або анкета), посилання на документи з візитки.
  • Робота з геосервісами: знаходження та визначення координат навчального закладу, наявність посилання у візитці.
  • Карти знань: створення карти знань з предмету, наявність посилання у візитці.
  • Відео-сервіси: знаходження відео до уроку, посилання у візитці на даний ролік, додавання відеороліку до візитки.
  • Блог: 3-4 статичних сторінок, розміщення (посилання та вбудовування) онлайн-документів та дописів; налаштування 3-4 гаджетів. Написати коментарі до статей в блозі колеги.
  • Обговорення на ЗапоВікі: коментування 3-4 візиток колег.
  • Робота у віртуальному МО: поповнення визитки МО посиланнями на власні онлайн-документи.
  • Робота з проектами на ЗапоВікі - участь хоча б в 1 проекті
  • Створення вікі-статті (за темою предмету): створення вікі-статті з залученням малюнків, наявність посилання з візитки на статтю та із статті до візитки (підпис автора)(початок: вставити в візитку посилання на нову статтю)

Необхідні ресурси


Презентації:

Блоги та ЖивийЖурнал:

Приклади використання фотосервісів:

Інформація про геосервіси:

Онлайн офіси:

Веб-мікси:

Необхідні посилання

Під час вивчення матеріалу розглядаються наступні соціальні сервіси:

Інше

Корисна інформація

Загальні поняття

Baird.gif

Створення візитки на ЗапоВікі

*Правила створення вікі-візитки учасника порталу ЗапоВікі NEW!  


УВАГА! Візитки курсантів повинні мати категорію [[Категория:Участник]]

*Правила завантаження фотографій на портал ЗапоВікі Дуже корисна інформація!    Тут можна знайти інформацію, як додавати фото 
*Правила форматування тексту на ЗапоВіКІ Дуже корисна інформація!  
*Таблиця кольорів Дуже корисна інформація!  

Для написання статті

Дві статті, на які слід зважати під час створення статті на ЗапоВікі

  1. Про авторське право

  2. Правила написання статей на ЗапоВікі


Статті для розширення кругозору. Ці технології на ЗапоВікі не спрацьовують.
Як оформити список літератури Оформлення Примітки Оформлення цитат

Використання геосерверів

відео урок

Відео на YorTube

Хмарні технології в освіті

Створюємо власний блог

Відвідуйте блог-приклад для курсантів Web2.0 містить алгоритм створення власного блогу

Приклад тематичного блогу містить цікаву інформацію з використання онлайн календарів на сервісах Google

ВебМикс - візуальні закладки

Приклад

Онлайн редактор вправ

Приклади робіт курантів

  1. Тут можна переглянути приклади робіт курсанта. Зверніть особливу увагу на сайт курсанта.

Приклад візитки Курсанта

  1. Відео - приклад видео з YouTube. Роздуми за темою "Навчальний процес та Інтернет"
  2. [1] - приклад відео з RuTube. Предмет Хімія
  3. моя закачка на YouTube
  4. Карта с маршрутом