Тренинг "Мережеві технології Веб 2.0 в педагогічній діяльності" для вчителів предметників м. Енергодар, жовтень 2014

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Содержание

Терміни навчання

На базі Енергодарського багатопрофільного ліцею проводиться тренінг для педагогічних працівників міста "Мережеві технології Веб 2.0 у педагогічній діяльності" з 27.10.2014р. по 31.10.2014р.

Слухачі курсу

Реєстрація учасників тренінгу
Результативність виконанних завдань

1 група
Тренер: Дятлова О.А.

  1. Андрусішина Наталія ВолодимирівнаЗавдання тренингу виконано
  2. Артеменко Катерина СергіївнаЗавдання тренингу виконано
  3. Лапушева Валентина МихайлівнаЗавдання тренингу виконано
  4. Ленчовська Марина ВасилівнаЗавдання тренингу виконано
  5. Оленич Оксана АнатоліївнаЗавдання тренингу виконано
  6. Тришкура Тетяна МиколаївнаЗавдання тренингу виконано
  7. Трубіцина Анастасія ЛеонідівнаЗавдання тренингу виконано
  8. Федорченко Людмила ПавлівнаЗавдання тренингу виконано
  9. Шарабарова Світлана СтаніславівнаЗавдання тренингу виконано
  10. Шарай Альона ВікторівнаЗавдання тренингу виконано

2 група
Тренер: Московська М.М.

  1. Галкіна Тетяна МілібаївнаЗавдання тренингу виконано
  2. Захарко Галина МихайлівнаЗавдання тренингу виконано
  3. Коваль Семен КонстантиновичЗавдання тренингу виконано
  4. Кулачек Наталія ВолодимирівнаЗавдання тренингу виконано
  5. Мостенська Ірина ВолодимирівнаЗавдання тренингу виконано
  6. Опинка Мальвина АндріївнаЗавдання тренингу виконано
  7. Рябышева Галина МиколаївнаЗавдання тренингу виконано
  8. Сухолецька Лілія ВолодимирівнаЗавдання тренингу виконано
  9. Целовальник Тетяна АнатоліївнаЗавдання тренингу виконано
  10. Шалбуєва Наталія ВасилівнаЗавдання тренингу виконано

Мета тренінгу

  • розвиток інформаційної компетентності;
  • формування інформаційної культури;
  • ознайомлення з соціальними сервісами технологій Веб 2.0;
  • використання соціальних сервісів в проектній діяльності;
  • знайомство з запорізьким порталом ЗапоВікі.
  • формувати інформаційну культуру.

Що дізнаються та чому навчаться слухачі

Слухачі будуть знати:

  • поняття терміну Веб 2.0;
  • правила спільного створення та редагування гіпертекстів;
  • використання геосервісів;
  • спільне спілкування в єдиному інформаційному просторі;
  • призначення ЗапоВікі;
  • правила створення карт знань;
  • правила роботи в віртуальних офісах;
  • призначення блогів.

Слухачі будуть вміти:

  • створювати та редагувати власні статті за допомогою технології ВікіВікі;
  • працювати на ЗапоВікі
  • спілкуватися за допомогою блогів;
  • працювати в геосервісах;
  • розміщувати в Інтернеті медіа-файли;
  • створювати карти знань

Фотоальбом

Фотоальбом "Мережеві технології Веб 2.0 в педагогічній діяльності"

Тренер (тренери)

Тренер: Дятлова Олена Анатоліївна
Засоби зв'язку з тренером:
E-mail: dyatlovaea@gmail.com
Тренер: Московська Марина Миколаївна
Засоби зв'язку з тренером:
E-mail: marinamoscows7@gmail.com

План тренінгу

Робочий навчально-тематичний план тренінгу

Практична робота для Тренінгу "Сервіси Веб 2.0" для вчителів м.Енергодара, червень 2012р.

День 1

Завдання Zero

Завдання 0.1 Створення або виявлення існування аккаунту Google

  1. відкрити браузер Mazila FireFox.
  2. до адресного рядку ввести URL пошти Gmail gmail.com або перейти за посиланням.
  3. увійти до власного аккаунту або створити новий обліковий запис.
  4. надіслати лист тренеру з темою: "Реєстрація учасника тренінгу "Мережеві технології Веб 2.0", та змістом листа: "Прошу прийняти до групи учаснків тренінгу. Вказати прізвище, імя, по батькові повністю, номер моб. телефону".
  5. зайти в категорію Контакти, створити групу "Тренінг "Мережеві технології Веб 2.0.", жовтень 2014" та внести контакті дані учасників тренінгу та тренера.
  6. надіслати усім учасникам групи лист з привітанням про початок тренінгу.

Завдання 0.2

  1. перейти за посиланням у спільний Google-документ: Реєстрація учасників тренінгу
  2. внести дані про себе

Завдання 1

Знайомство з сервісами Веб 2.0 Социальные сервисы Web 2.0

Завдання 2

Презентація "Технологія ВікіВікі".

Знайомство з Вікі-проектами: http://letopisi.ru, ВікіОсвіта, ITEACH WIKI

Завдання 3

Знайомство з ЗапоВікі, огляд основних розділів: практична робота "Знайомство з ЗапоВікі"

Завдання 4

Презентація "Реєстрація на ЗапоВікі"
Практична робота "Реєстрація на ЗапоВікі"

Інструкція щодо створення Вікі-сторінки «Участник» на платформі ЗапоВікі.

Заборонені логіни при реєстрації:

  • використання числових логінів: 7245, 11 клас
  • використання довільного набору чисел і літер: 4ww3t6
  • використання довільного набору літер:АА, САПР, ДТёёёёёёёёё
  • написання назви школи, місцевості: Астраханська ЗШ I-III ступенів, Енергодар
  • використання подвійних логінів: Иванов Сергей и Петров Иван

Допомога: Реєстрація на порталі ЗапоВікі

Налаштування параметрів користувача: псевдоним (для підписів), формат дати.

Основні вкладки на ЗапоВікі, знайомство з розділом "Спецсторінки"

Завдання 5

"Візитка учасника": основне та додаткове призначення, розділи, вимоги до візитки, структура візитки
Практична робота "Створення візитки учасника"
Обов'язкова інформація

  • Прізвище, ім'я, по-батькові
  • Місце роботи
  • Посада
  • Контактна інформація (телефон, e-mail, skype, тощо)

Допомога:Правила створення вікі-візитки учасника порталу ЗапоВікі

Створення розділів різного рівня:

==Розділ 1==
==Розділ 2==

Завдання 6

Створення посилання на візитку учасника

  • на цій сторінці (сторінці тренінгу) в розділі Учасники, знайти свою групу (за вказівкою тренера) та натиснути навпроти неї кнопку "Правити"
  • Зробити посилання: [[Участник:логін|Прізвище Ім’я По батькові]]

Завдання 7

Зовнішні та внутрішні посилання
Створення посилання на:

Завдання 8

Завантаження фотографії на ЗапоВікі. Практична робота "Завантаження фотографії"

  • Підготувати фотографію
  • Задати унікальне ім'я: Portret_Ivanova_Sergej_21_03_2011
  • Завантажити фотографію на ЗапоВікі з категорією [[Категория:Участник]]

Допомога: Правила завантаження фотографій на портал ЗапоВікі

Завдання 9

Поняття Категорії. Практична робота "Створення категорії"

  • [[Категория:Участник]]
  • [[Категория:Мережеві технології Веб 2.0 для вчителів]]

Таблица назв категорій

Приклад візітки:

День другий

Google Диск. Використання Google Диску для збереження файлів.

Завдання 10

Послідовність дій:

  1. увійти до власного аккаунту Google ;
  2. перейти до Google Диск через меню сервісів Google (сітчастий квадрат у правому верхньому кутку вікна);
  3. змінити налаштування завантаження файлів за вказівкою тренера;
  4. натиснути на кнопку Завантажити (червоного кольору зі стрілочкою, спрямованою догори);
  5. обрати потрібні документи засобами відповідного вікна;
  6. дочекатись повного завантаження та переформатування файлу;
  7. клацнути на синю кнопку "Настройки доступа", задати доступ За посиланням, зберегти налаштування;
  8. вставити до візитки посилання на кожний з документів (зовнішні посилання);
  9. вбудувати до візитки текстовий документ
    на сторінці ЗапоВікі прописати команду: <googledocument> ... </googledocument>, де замість "..." вставити код документу; детальніше про вбудовування документів, презентацій та електронних таблиць дивіться сторінку з інструкцією

Завдання 11

Завантажте на Google Диск презентацію. Використайте для цього алгоритм поданий вище

Завдання 12

Створіть електронну таблицю "Журнал" з предмету для обчислення Тематичного оцінювання Послідовність дій:

  1. увійти до власного аккаунту Google ;
  2. перейти до Google Диск через меню сервісів Google (сітчастий квадрат у правому верхньому кутку вікна);
  3. натиснути на кнопку Створити(червоного кольору);
  4. вибрати у списку, що відкриється, Таблиця;
  5. у лівому верхньому куті змінити назву Новая таблица на Журнал з ... (де ... назва предмету);
  6. у чарунку А1 введіть заголовок таблиці Журнал ... класу з ... (назва предмету)
  7. у чарунку А2 введіть заголовок № п/п;
  8. у діапазон чарунок А3:А13 введіть номери від 1 до 10. Використайте автозаповнення;
  9. у чарунку В2 введіть заголовок ПІБ;
  10. у діапазон чарунок В3:В13 введіть Прізвища та імена десяти учнів;
  11. у діапазон чарунок С2:J2 введіть дати восьми уроків;
  12. у діапазон чарунок С3:J13 введіть поточні оцінки учнів;
  13. у чарунку К2 введіть заголовок ТО;
  14. у чарунку К3 введіть формулу для підрахунку тематичної оцінки. Використайте функію AVERAGE(С3:J3) для визначення середнього арифметичного;
  15. скопіюйте формулу з чарунки К3 до чарунки К13;
  16. для заголовків сповпчиків (А2:К2) застосуйте напівжирне накреслення, колір;
  17. для усієї таблиці застосуйте межі;
  18. клацнути на синю кнопку "Настройки доступа", задати доступ За посиланням, зберегти налаштування;
  19. вставити до візитки посилання на електрону таблицю Журнал з ... (де ... назва предмету).

Завдання 13

Google Диск. Мережевий опитувальник.

  1. перейти до Google Диску;
  2. клацнути червону кнопку Створити, обрати створення Форми;
  3. додати до форми серію запитань різних типів;
  4. розмістити посилання на форму на вікі-візитці учасника.

Завдання 14

Онлайн-календар Завдання: створити онлайн-календар з власним розкладом уроків

Послідовність дій:

  1. з електронної скриньки перейти за посиланнями Гугл на Календар, при першому вході вказати логін та пароль (якщо потрібно);
  2. створити новий календар за загальною назвою "Розклад уроків";
  3. створити неперервну подію "Розклад уроків" на термін 3.11.2014-7.11.2014;
  4. додати 3-4 короткочасних події (олімпіада, конкурс, позакласне міроприємство);
  5. змінити налаштування календаря, зробити його загальнодоступним;
  6. отримати HTML-посилання на календар, зробити посилання з візитки ЗапоВікі на календар.

Завдання 15

Сервіси для публікації документів

Завдання: викласти власні розробки (текст та презентацію) на двох з сервісів:

Посилання на опубліковані документи вставити до візитки.

Завдання 16

Фотосервіси. Створення фотоальбомів.

Завдання: створити фотоальбоми, використовуючи веб-альбоми Picasa. Фотоальбоми:

  • трудові будні (фото уроків);
  • видатні вчені;
  • улюблені куточки мого міста;
  • ЗНЗ міста.

Послідовність дій:

  1. знайти в Мережі та зберегти на власному комп’ютері не меньше 5 портретів видатних науковців / писменників або завчасно підготувати інші фото, що мають будти розміщені в Мережі;
  2. перейти до веб-альбомів Picasa, виконати перший вхід (вказати пароль Google);
  3. створити новий альбом, дати йому назву, завантажити портрети до альбому;
  4. надати доступ до альбому глядачам (встановити його загальнодоступним);
  5. вставити до візитки посилання на альбом як зовнішнє посилання в форматі [URLфотоальбому НазваФотоальбому].

Завдання 17

Відеосервіси Мережі. Пошук відео, створення посилання на відеоролік, вбудовування відеороліку до вікі-сторінки.

Послідовність дій:

  1. зайдіть на сервіс YouTube
  2. знайти в відеоролік, пов’язаний з фаховою темою;
  3. в режимі редагування візитки створити зовнішнє посилання на сторінку роліку в форматі [URLроліку НазваРоліку];
  4. в режимі редагування вбудувати ролік до візитки, вказавши запис <mediaplayer>URLроліку</mediaplayer>;
  5. зберегти сторінку візитки.

Скачать ролики с youtube - http://en.savefrom.net/

Завдання 18

Створення карти знань

Завдання: створити карту знань за допомогою сервісу Bubbl.Us.

Послідовність дій:

  1. перейти за посиланням Bubbl.Us;
  2. натиснути кнопку StartBrainstorming;
  3. використовуючи спливаючі вікна та підказки побудувати структурну схему, що відображає зв’язки між компонентами (елементами) курсу з вашого предмету середньої школи;
  4. зберегти схему у вигляді файлу малюнку, натиснувши на кнопку Export;
  5. завантажити файл-схему до ЗапоВікі, вбудувати його до візитки учасника (ім'я файлу задаємо за принципом Kartaznaniu_Petrov_Ivan_27december2010, категорія - [[Категория:Изображение:Карта знаний]])
  6. вбудувати зображення до візитки учасника, як внутрешне посилання.

Додаткова інформація: Таблица рекомендуемых названий загружаемых изображений

Завдання 19

Створити презентацію-представлення вчителя на сервісі Prezi

Приклад презентації Представлення вчителя Дятлової О.А.

Послідовність дій:

  1. перейти за посиланням Prezi;
  2. зареєструватися на сервісі;
  3. обрати макет презентації;
  4. створити презентацію;
  5. натиснути на кнопку Public&Reusable (Опублікувати);
  6. скопіювати посилання;
  7. додати посилання на візитку учасника.

День третій

Завдання 20

Сервіси збереження закладок. Знайомство з сервісами Symbaloo та БобрДобр

Сервіс збереження закладок БобрДобр. Реєстрація. Пошук групи за уподобаннями. Робота в групі.

Завдання:

  1. зареєструватися на сайті БобрДобр, створиту групу;
  2. знайти в Мережі 5-6 цікавих фахових сайтів, додати закладки на них до створеної групи;
  3. посилання на закладки розмістити на власній сторінці ЗапоВікі.

Сервіс збереження закладок Symbaloo. Реєстрація. Створення веб-міксу. Надання доступу.

Приклад веб-міксу

Завдання:

  1. зареєструватися на сайті Symbaloo, створити веб-мікс
  2. знайти в Мережі 5-6 цікавих сайтів, створити тайли;
  3. надати доступ до веб-міксу, посилання на веб-мікс розмістити на власній сторінці;
  4. вбудувати веб-мікс до блогу

Завдання 21

Дидактичні сервіси

Завдання: створити 2 дидактичних завдання за допомогою кількох з сервісів:

Завдання 22

Дидактичні сервіси. Створення хмарки слів

приклади хмарок тегів: "Хмарки тегів", інтерактивне
Послідовність дій:

  1. зайти за посиланням на сервіс;
  2. створити хмарку слів. Наприклад, перелік персонажів літературного твору, поняття певної теми...
  3. зберегти зображення хмарки слів на компьютер;
  4. назвати файл Хmara_sliv_Petrov_Ivan_27december2010
  5. завантажити зображення на ЗапоВікі;
  6. додати категорію [[Категория:Изображение:Облако слов]];
  7. вбудувати до блогу та на візитre учасника.

Завдання 23

Робота з геосервісами

  • Ознайомтися з Презентація "Геосервіси"
  • Заповніть таблицю назвами, посиланнями на фото та координати 2-3 об'єктів, наприклад: навчальний заклад, де ви працюєте, парк Перемоги, БК "Сучасник" та ін.

Для цього

  1. зайдіть на сайт Picasa
  2. завантажте альбом Улюблені куточки міста
  3. розмістить зовнішне посилання в стовпчику Фото об'єкту:
  4. зайдіть на сайт ВікіМапія
  5. визначте координати обє'кту, розмістить іх в стовпчику Координати об'єкту:;
  6. розмістить зовнішне посилання в розділі Координати об'єкту:.

Заповнену таблицю віртуальної екскурсії розмістіть у власній візитці.

Об'єкт: Фото об'єкту: Координати об'єкту:
Енергодарський балатопрофільний ліцей
Energodar lyceum.jpg
47°29'44"N 34°39'49"E
... ... ...
... ... ...

День четвертий

Завдання 24

Робота з проектами на ЗапоВікі. Створення статті

  • Перейти до сторінки проекту Проект "Марафон веб-ідей"
  • в розділі "Учасники" натиснути кнопку "Править"
  • створити посилання на статтю: [[Марафон веб-ідей ПІП(повністю)]]
  • перейти за створеним посиланням та на новій сторінці вставити рядок: {{subst:Шаблон:Проект "Марафон веб-ідей"}}
  • зберегти сторінку
  • заповнити розвернутий шаблон
  • зробити посилання з візитки на проект

Приклад статей:

Завдання 25

Блоги: призначення, можливості. Блоги Google-сервісу blogspot.com Завдання: перегляньте прикладі блогів:

Створення блогу за допомогою Google-сервісу blogspot.com.

Порядок створення блогу (довідкова інформація):

  • увійти до власного аккаунту Гугл (наприклад, через електронну пошту)
  • перейти до блогосфери: Ещё - Все продукты - Blogger
  • зареєструвати блог
  • увійти до блогу, розпочати роботу: створювати повідомлення, статичні сторінки, додавати авторів до блогу тощо...

День п’ятий

Завдання 26

Коментування блогів колег

Завдання: прокоментувати дописи блогів колег

Послідовність дій:

  1. за допомогою візиток колег на ЗапоВікі перейти до 2-3 блогів колег;
  2. ознайомитись з дописами в блогах колег, залишити коментарі до дописів, що вас зацікавили.

Завдання 27

Використання можливості обговорення на ЗапоВікі.

Практична робота з обговорення візиток учасників. Завдання:

  1. перейти за посиланням з візитки до сторінки тренінгу
  2. відкрити в новій вкладці візитки колег, передивитись їх
  3. перейти до вкладки обговорення, в режимі правки додати коментар щодо візитки
  4. підписати коментар за допомогою кнопки панелі інструментів "Ваша подпись и момент времени", зберегти сторінку

Увага!. При одночасному редагуванні сторінок можливий конфлікт правок, тому треба уважно ставитися до повідомлень системи під час збереження сторінки. Додатково: про конфлікт правок.

Необхідні ресурси


Презентації:

Блоги та ЖивийЖурнал:

Приклади використання фотосервісів:

Інформація про геосервіси:

Онлайн офіси:

Веб-мікси:

Необхідні посилання

Під час вивчення матеріалу розглядаються наступні соціальні сервіси:

Інше

Корисна інформація

Загальні поняття

Створення візитки на ЗапоВікі

*Правила створення вікі-візитки учасника порталу ЗапоВікі NEW!  


УВАГА! Візитки курсантів повинні мати категорію [[Категория:Участник]]

*Правила завантаження фотографій на портал ЗапоВікі Дуже корисна інформація!    Тут можна знайти інформацію, як додавати фото 
*Правила форматування тексту на ЗапоВіКІ Дуже корисна інформація!  
*Таблиця кольорів Дуже корисна інформація!  

Для написання статті

Дві статті, на які слід зважати під час створення статті на ЗапоВікі

  1. Про авторське право

  2. Правила написання статей на ЗапоВікі


Статті для розширення кругозору. Ці технології на ЗапоВікі не спрацьовують.
Як оформити список літератури Оформлення Примітки Оформлення цитат

Використання геосерверів

відео урок

Відео на YorTube

Хмарні технології в освіті

Створюємо власний блог

Приклад тематичного блогу містить цікаву інформацію з використання онлайн календарів на сервісах Google

ВебМикс - візуальні закладки

Приклад

Онлайн редактор вправ