Тренінг "Веб-інструментарій бібліотекаря закладу освіти", м. Мелітополь, 30.10-01.11.2019

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Содержание

Терміни навчання

30.10-01.11.2019

Місце проведення

м. Мелітополь, ЗОШ №14

(вулиця Гризодубової, 49)

Тренер (тренери)

Крижко Людмила Володимирівна

Засоби зв'язку з тренером:

  • E-mail: bibl.zoippo@gmail.com
  • Телефон робочий: 061 222 25 85
  • Телефон мобільний: 097 403 73 52; 099 319 77 71

Стадниченко Кіра Валентинівна

Засоби зв'язку з тренером:

  • E-mail: avikett@gmail.com
  • Телефон: 067 308 21 41, 093 027 17 45, 066 155 21 62
Тренінг бібліотекарів, жовтень-листопад 2019

Мета тренінгу

підвищення рівня інформаційно-комунікаційної компетентності бібліотекарів закладів освіти усіх типів шляхом поглиблення їх базових теоретичних знань та практичних навичок щодо використання веб-сервісів в професійній діяльності.

Основні завдання тренінгу

  • сприяти вдосконаленню професійних компетентностей бібліотекарів на основі ефективного використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій;
  • ознайомити слухачів з методикою використання веб-сервісів в роботі бібліотеки сучасного закладу освіти;
  • формувати практичні навички роботи з використання веб-сервісів у бібліотечній діяльності.

Що дізнаються та чому навчаться слухачі

Слухачі будуть знати:

  • нормативно-правову базу забезпечення бібліотечної діяльності в умовах сучасних інформаційних технологій;
  • методичні засади застосування ІКТ в діяльності шкільної бібліотеки;
  • технологічні підходи до бібліотечної діяльності в сучасних умовах;
  • вимоги до моделювання й ведення сучасних форм бібліотечної діяльності;
  • основні принципи роботи з сервісами Google;
  • методику використання сервісів Google в сучасній бібліотеці;
  • призначення, функції, види, принципи та алгоритм створення інтелект-карт та інфографіки;
  • особливості генерування хмар слів у різних сервісах, збереження й завантаження на ПК та Google-диск, блог чи сайт;
  • дидактичні можливості використання інтерактивностей в бібліотечному проекті;
  • вимоги до створення бібліотечних матеріалів онлайн;
  • санітарно-гігієнічні вимоги до бібліотечних заходів із використанням веб-сервісів;
  • методику використання сервісів мережі Інтернет в бібліотечній роботі з учнями;
  • вимоги до підбору дидактичних завдань в роботі з учнями;
  • призначення та можливості використання Google-диску в діяльності бібліотекаря;
  • можливості вивчених онлайн-сервісів для використання у різних формах роботи;
  • можливості використання вивчених онлайн-сервісів для створення електронного контенту.

Слухачі будуть вміти:

  • організувати інтерактивну взаємодію бібліотекаря і учнів;
  • створювати електронний контент та застосовувати у діяльності;
  • організовувати роботу читачів у Google-документах, таблицях, презентаціях, малюнках;
  • формулювати завдання для роботи в Google-формах та проводити опитування учнів;
  • розробляти заходи та їх фрагменти із використанням вивчених сервісів;
  • структурувати бібліотечний матеріал за допомогою карт знань;
  • створювати хмари слів;
  • використовувати створені дидактичні матеріали для розвитку мислення й пізнавальних здібностей учнів;
  • створювати «живий конспект» заняття за допомогою вивчених онлайн-сервісів;
  • створювати тестові завдання, анкети у вивчених сервісах;
  • створювати інтерактивні вправи у вивчених сервісах.
  • організовувати діяльність із використанням Google-сервісів;
  • моделювати завдання із використанням Інтернет-сервісів;
  • створювати «живий конспект» для різних форм бібліотечних заходів.

Фотоальбом

Результати роботи на тренінгу "Веб-інструментарій бібліотекаря закладу освіти"

Практична частина

Вхідне опитування учасників тренінгу

Роботи учасників тренінгу

Залікова робота

  • Створити електронну колекцію дидактичних засобів для проведення бібліотечного заходу, використовуючи 5 (п’ять) з розглянутих інтернет-сервісів з наступними загальними характеристиками:
    • використано Blogger або Genialy для створення контейнеру для матеріалів заходу;
    • використано не менше трьох сервісів для розробки інтерактивних завдань;
    • розроблені матеріали вбудовано до обраного контейнеру;
    • посилання на розробку вставлене до таблиці руху.

Слухач тренінгу отримує сертифікат за умови виконання на належному рівні 75% навчальних робіт на тренінгу та 75% залікової роботи.

Приклади залікових робіт вчителів-філолгів

Загальна інформація

Особливості організації бібліотечної діяльності в умовах запровадження інформаційно-комунікаційних технологій
Веб-сервіси у професійній діяльності бібліотекаря

Робота з сучасними сервісами Веб 2.0. Google-сервіси

  • Огляд Google-сервісів
  • Пошта Gmail.com
    • реєстрація пошти Gmail.com (Пошта gmail com: реєстрація, вхід, як відправити лист)
    • налаштування електронної скриньки: додаткові розділи, мітки,теми
    • відправка та отримання повідомлення
  • Google-диск: призначення, інтерфейс, можливості
  • Google-форми
    • приклади: опитування, контрольна робота
    • створення Google-форми
    • створення Google-тесту
  • Blogger
    • приклади
    • вбудовування довільної сторінки
      якщо на ресурсі відсутня кнопка вбудовування, використовуємо IFRAME таким чином:
      • <iframe height="650" width="650" name="frame" scrolling="auto" src="URL"> </iframe>,
        де
      • height – висота фрейма
        width – ширина фрейма
      • name – им’я фрейма (тут можна написати довільне значення)
      • scrolling – відповідає за появу стрічок прокрутки: його значення auto робить так, что прокрутка з’явиться лише за необхідності, за значення no стрічки прокрутки не будуть з’являтися, але прокрутити сторінку буде неможливо, можна лише переглянути її фрагмент заввишки як зазначено
      • src – адреса потрібної сторінки, що вбудовується: тут треба зазначити повну адресу сторінки.

до відома: в режимі редагування сторінки можливе відображення лише рамки фрейма, ала в режимі перегляду блога (сайта) фрейм відображатиметься коректно (заповненим).

Інтерактивності в Мережі

Конструктори інтерактивних презентацій

Конструктор інтерактивних завдань

Кросворди

Карти знань, або інтелект-карти, ментальні карти

Хмари слів

Онлайн-закладки

QR-коди

Пазли

Ребуси

Колажі

Інші сервіси та можливості

Стінгазети

Інтерактивні плакати

Онлайн-стіни

Навчання з картками

Інфографіка

Робота з картинками

Робочі листи

Зворотній зв'язок