Тренінг "Мережеві технології Веб 2.0" для вчителів-предметників м.Мелітополя, жовтень 2016
Тренінг жовтень 2016 для вчителів м.Мелітополя
Содержание |
Терміни навчання
25 жовтня - 11 листопада 2016 року
Мета тренінгу:
- розвиток інформаційної компетентності
- ознайомлення з соціальними сервісами технологій Веб 2.0
- знайомство з запорізьким порталом ЗапоВікі
- познайомити вчителів із технології Веб 2.0 та соціальними сервісами;
- познайомити із можливостями використання мережевих технологій в педагогічній діяльності;
- познайомити із мережевими засобами спілкування;
- навчити користуватися технологією Вики, створювати колективні гіпертексти;
- навчити створювати та редагувати колективні документи;
- навчити використовувати сервіси соціальних закладок;
- навчити використовувати геосервіси, карти знань;
- навчити використовувати мультимедійні сервіси;
- формувати інформаційну культуру;
Тренер
вчитель інформатики Мелітопольської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №15
Електронна пошта: olesayneshtun@mail.ru
skype:olesaylolo Нештун, olesaylolo
Телефон: 0679583380
Список учасників
Список учасників -- завдання тренінгу виконано
Єршова Євгенія Миколаївназавдання тренінгу виконано
Малахова Олена Володимирівна завдання тренінгу виконано
Щокіна Ольга Вікторівна завдання тренінгу виконано
Елена Бондаренко Геогріївна ДОРОБИТИ заполнить список учасників
Скрипка Жанна Володимирівна завдання тренінгу виконаноНаявний сертифікат №2010/412 --Сокол Ирина (администратор ЗапоВики) (обсуждение) 10:53, 25 ноября 2016 (EET)
Колеснік Галина Леонідівна завдання тренінгу виконано
Ясиновська Ірина Леонідівна завдання тренінгу виконано
Крапівка Ігор Миколайович завдання тренінгу виконано
Науменко Тетяна Ярославівна завдання тренінгу виконано
Захаркова Алеся Олександрівна завдання тренінгу виконано
Атаманчук Оксана Валеріївна завдання тренінгу виконано
Медведкова Анна Олегівназавдання тренінгу виконано
Бутенко Лина Александровна завдання тренінгу виконано
Опанасенко Елена Андріївна завдання тренінгу виконано
Бойко Елизавета Анатоліївна завдання тренінгу виконано
Загрійчук Ольга Борисівна завдання тренінгу виконано
Лакович Алла Михайлівна завдання тренінгу виконано
Франтишкова Татьяна Михайловна завдання тренінгу виконано
Григоренко Яніна Вікторівна завдання тренінгу виконанозаполнить список учасників
Бутенко Наталя Олександрівна завдання тренінгу виконано
День перший
Завдання Zero
Створення або виявлення існування аккаунту Google
- відкрити будь-який браузер
- до адресного рядку ввести URL пошти Gmail gmail.com або перейти за посиланням
- увійти до власного аккаунту або створити новий обліковий запис
- відкрити інший браузер, створити (або увійти) до іншого аккаунту
- повторити вказані дії для усіх користувачів ПК
Завдання1
Знайомство з соціальними сервісами: презентація "Сервіси Веб 2.0"
Завдання 2,3
Презентація "Технологія ВікіВікі".
Знайомство з Вікі-проектами: http://letopisi.ru, ВікіОсвіта, ITEACH WIKI
Завдання 4
УВАГА: Заборонені логіни при реєстрації:
- використання числових логінів: 7245, 11 клас
- використання довільного набору чисел і літер: 4ww3t6
- використання довільного набору літер:АА, САПР, ДТёёёёёёёёё
- написання назви школи, місцевості: Астраханська ЗШ I-III ступенів, Енергодар
- використання подвійних логінів: Иванов Сергей и Петров Иван
Допомога: Реєстрація на порталі ЗапоВікі
Завдання 5
"Візитка учасника": основне та додаткове призначення, розділи, вимоги до візитки, структура візитки
"Створення візитки учасника"
Обов'язкова інформація
Прізвище, ім'я, по-батькові
Місце роботи
Посада
Контактна інформація (телефон, e-mail, skype, тощо)
Допомога:Правила створення вікі-візитки учасника порталу ЗапоВікі
Створення розділів різного рівня:
==Розділ 1==
==Розділ 2==
Створення посилання на візитку учасника
- на цій сторінці (сторінці тренінгу) в розділі Учасники, знайти свою групу (за вказівкою тренера) та натиснути навпроти неї кнопку "Правити"
- Зробити посилання: [[Участник:логін|Прізвище Ім’я По батькові]]
Зовнішні та внутрішні посилання
Створення посилання на:
- Тренінг "Мережеві технології Веб 2.0 в педагогічній діяльності" для вчителів математики, травень 2016 з власної візитки
- власну візитку зі сторінки Тренінг "Мережеві технології Веб 2.0 в педагогічній діяльності" для вчителів математики, травень 2016
- власну візитку з відповідного розділу Віртуальне методичне об'єднання вчителів математики, алгебри та геометрії Запорізької області
- сторінку Віртуальне методичне об'єднання вчителів математики, алгебри та геометрії Запорізької області з власної візитки
- сайт школи або сторінку школи на порталі ІСУО
Завантаження фотографії на ЗапоВікі. Практична робота "Завантаження фотографії"
- Підготувати фотографію
- Задати унікальне ім'я: Portret_Ivanova_Sergej_21_03_2011
- Завантажити фотографію на ЗапоВікі з категорією [[Категория:Участники]]
Допомога: Правила завантаження фотографій на портал ЗапоВікі - Вставити фотографію в свою візитку, налаштувати параметри (розмір, розташування, підпис); див. детальніше про зображення на вікі-сторінках на сторінці Вікіпедії
Поняття Категорії. Практична робота "Створення категорії"
- [[Категория:Участник]]
- [[Категория:Мережеві технології Веб 2.0 для вчителів]]
Завдання 6
Блоги: призначення, можливості. Блоги Google-сервісу blogspot.com
Завдання: перегляньте приклади блогів:
- Блог учителя математики Аушевой Оксаны Петровны
- Блог Учителя Математики. Блог учителя математики Ново-Иглайкинской СОШ Нурлатского района Республики Татарстан Бикинеева Рамиса Набиулловича
- Блог учителя математики Синкевич Л.М. ГУО "Радунская гимназия"
- Математика: через тернии к звездам. Образовательный блог учителя математики Канушиной Юлии Николаевны
Завдання 7
Створення блогу за допомогою Google-сервісу blogspot.com.
Послідовність дій:
- увійти до власного аккаунту Гугл (наприклад, через електронну пошту)
- перейти до блогосфери: Сервисы Гугл - Blogger
- зареєструвати блог (детальніше див. на стор. Знайомство з блогами. Реєстрація в блогосфері)
- зробити в візитці учасника на ЗапоВікі зовнішні посилання на блог
Завдання 8
Налаштування блогу. Створення статичних сторінок
Завдання:
- змінити дизайн блогу через керування гаджетами та зміну шаблону блогу;
- змінити структуру блогу, додавши 2-3 статичні сторінки;
- додати до блогу 2-3 різні гаджети під керівництвом тренера.
Детальну інструкцію див. в занятті Зміна дизайну блога. Вставка гаджетів
День другий
Завдання 9
Фотосервіси Мережі. Створення фотоальбомів.
- Ознайомтесь із мультимедійними сервісами - Социальные сетевые сервисы для хранения мультимедийных ресурсов
Завдання: створити фотоальбом видатних педагогів, використовуючи веб-альбоми Picasa.
Послідовність дій:
- знайти в Мережі та зберегти на власному комп’ютері 10-15 портретів видатних педагогів або завчасно підготувати інші фото, що мають будти розміщені в Мережі;
- перейти до веб-альбомів Picasa, виконати перший вхід (вказати пароль);
- створити новий альбом, дати йому назву, завантажити портрети до альбому;
- надати доступ до альбому глядачам (встановити його загальнодоступним);
- вставити до візитки посилання на альбом як зовнішнє посилання в форматі
[URLфотоальбому НазваФотоальбому]; - вбудувати до будь-якої з сторінок блогу фотоальбом як слайдшоу
Або:
- Зареєструйтесьна обраному сервісі. Наприклад на http://foto.mail.ru - Фотоархив на Мейл.ру (русский интерфейс)
- Створіть власний фотоальбом (2-3 фотографії)
- У власній візитці у розділі Завдання тренінгу зробіть посилання на фотоальбом
Завдання 10
Відеосервіси Мережі. Пошук відео, створення посилання на відеоролік, вбудовування відеороліку до вікі-сторінки.
Послідовність дій:
- знайти в Мережі відеоролік, пов’язаний з фаховою темою;
- в режимі редагування візитки створити зовнішнє посилання на сторінку роліку в форматі
[URLроліку НазваРоліку]; - в режимі редагування вбудувати ролік до візитки, вказавши запис
<mediaplayer>URLроліку</mediaplayer>; - вбудувати відеоролик до допису (або сторінки) блогу:
- знайти потрібний відеоролік в Мережі;
- отримати та скопіювати його код для вбудовування (Embed-код);
- створити в блозі нове повідомлення або розпочати редагування сторінки, увімкнути режим HTML-редагування;
- знайти місце на сторінці, куди потрібно вбудувати плеєр з роліком, вставити туди скопійований раніше Embed-код (код для вбудовування);
- зберегти (опублікувати) допис чи сторінку.
як користуватися сервисом YouTube. Інструкція додати до своєї візитки посилання на відео дивиться: Правила додавання відео матеріалу з зовнішніх ресурсів на портал ЗапоВікі навчальне відео Інструкція для виконання:
- Зайдіть на сервіс YouTube
- Знайдіть ролик для свого предмету
- Додайте ролик до своєї візитки:
<mediaplayer width='640' height='390'>https://www.youtube.com/watch?v=TftaLJENXi4</mediaplayer>
- Чи додайте посилання з написом: Відео...<назва відео>
Додатково:
- Скачать ролики с youtube - http://en.savefrom.net/
- СОБЛЮДАЕМ АВТОРСКИЕ ПРАВА! Правила додавання відео матеріалу з зовнішніх ресурсів на портал ЗапоВікі
The media player is loading...
Завдання 11
Хмари слів
- Знайомство с поняттям хмари слів - Облако слов (тегов)
- Сервіси для побудови хмари слів:
- Хмари слів (приклади), побудовані засобами сервису Wordle:
Завдання:
- побудувати хмару слів засобами одного з названих сервісів,
- зберегти хмару слів як зображення та завантажити його до ЗапоВікі,
- створити на власній сторінці учасника галерею зображень та додати до неї зображення хмари слів
- розмістити хмару слів у блозі
День третій
Завдання 12
ГуглДиск. Використання ГуглДиску для збереження файлів.
Послідовність дій:
- увійти до власного аккаунту Гугл;
- перейти до ГуглДиску через меню сервісів Гугл (сітчастий квадрат у правому верхньому кутку вікна);
- змінити налаштування завантаження файлів за вказівкою тренера;
- натиснути на кнопку Завантажити (червоного кольору з стрілочкою, спрямованою догори);
- обрати потрібні документи засобами відповідного вікна;
- дочекатись повного завантаження та переформатування файлу;
- клацнути на синю кнопку "Настройки доступа", задати доступ За посиланням, зберегти налаштування;
- вставити до візитки посилання на кожний з документів (зовнішні посилання);
Завдання 13
Сервіс роботи з документами: Google-диск Завдання:
- Завантажте на свій Диск Google 1 текстовий документ. Відкрийте доступ до документу. Додайте до візитки посилання на документ. Додайте посилання на блог.
рекомендації щодо створення презентації
- Завантажте на свій Диск Google 1 презентацію, що містить сиквейн до вашого предмету. Відкрийте доступ до презентації. Додайте до візитки посилання на презентацію чи створіть вікно просмотру презентації..
<googlepresentation width="300" height="400">14g9bAd1qo5dtoxDMCsDIVdcb98056yyA4uGgUw9cYF4</googlepresentation>
- Створіть на своему Диску Google 1 форму. Додайте 5-10 питань. Додайте до візитки посилання на форму. Додайте посилання форму до блогу.
Додатково
- сервіси для публікації документів (DocMe, Box, Slideshare, SlideBoom, Calameo)
- Сервисы Google. відео-інструкція
- Инструкция "Сервис Google. Создание формы
- Создание интерактивных форм (созданных с помощью сервисов Google) и размещение их на сайте
Завдання 14
створення кросворду за допомогою Фабрики кросвордов Завдання:
- створіть кросворд до одного з уроків з вашого предмету;
- ромістіть кросворд на Заповікі;
- розмістіть кросворд на блозі
Сервіси для створення онлайн кросвордів Фабрика кроссвордов puzzlecup.com
Завдання 15
Створення віртуального плакату Завдання:
- Створити віртуальний плакат до свого уроку чи до виховної роботи;
- розмістіть плакат на Заповікі;
- розмісстіть плакат на блозі;
- відкрийте доступ
Середовище http://wikiwall.ru/ Работа с сервисом WikiWall
Приклади створення віртуального плакату - WikiWall
Середовище Glogster
- інструкція Glogster в образовании
- посібник он-лайн
- приклади плакатів
День четвертий
Завдання 16
Створення інтерактивної вправи 1. Використовуючи сервіс http://learningapps.org створити інтерактивну вправу з фахового предмету.
2. Розмістити посилання на інтерактивну вправу у власній візитці на порталі Заповікі у розділ "Цікаві сучасні сервіси"(як Адрес в Интернете)
Задание 17
Виртуальная экскурсия средствами Карт Гугл.
Задание: создать собственную виртуальную экскурсию по вашей теме.
Порядок выполнения:
- перейти к ГуглДиску, выбрать Создать - Ещё - Google Мои карты,
- задать название и описание экскурсии,
- найти точку на карте Google, добавить ее к своей карте, отредактировать сведения о точке (добавить пояснение, несколько изображений или видео),
- аналогично описать 4-5 пунктов на карте,
- предоставить доступ на просмотр созданной карты (всем в Интернете),
- разместить ссылку на карту на вики-странице участника,
- встроить карту в блог (найти HTML-код, добавить параметры ширины и высоты окна встраиваемой карты).
Задание 18
Создание карты знаний.
Задание: создать карту знаний с помощью сервиса Bubbl.Us.
Последовательность действий:
- ввести в адресную строку браузера https://bubbl.us/ или перейти по ссылке Bubbl.Us;
- нажать кнопку StartBrainstorming;
- используя всплывающие окна и подсказки построить структурную схему, отражающую связи между компонентами (элементами) темы;
- сохранить схему в виде файла рисунка, нажав на кнопку Export;
- загрузить файл-схему на ЗапоВики
<gallery> Изображение:Example.jpg|Подпись Изображение:Example.jpg|Подпись </gallery>
- затем изменить в первой строке слова Изображение:Example.jpg на название страницы с загруженным файлом,
- также изменить в этой же строке слово Подпись на соответствующую подпись.
Задание 19
Сервисы хранения закладок
Основное задание: работа с сервисом хранения закладок Symbaloo, регистрация, создание веб-микса, предоставление доступа.
- Обязательно зарегистрироваться на сайте Symbaloo, подтвердить регистрацию через электронное письмо;
- Создать тематический веб-микс, найти в Сети 5-6 интересных сайта, создать тайлы;
- Предоставить доступ к веб-миксу, ссылку на веб-микс разместить на вики-визитке;
- Встроить веб-микс на страницу блога.
Увидите две ссылки, необходимо вставлять первую на вики, а вторую с фреймами на блоги в режиме НTML
Другие сервисы (дополнительно)
Сервис хранения закладок БобрДобр: хранение закладок групп. Регистрация. Поиск группы по интересам. Работа в группе.
- Зарегистрироваться на сайте БобрДобр, присоединиться к произвольной профессиональной группе;
- Найти в Сети 5-6 интересных сайта, добавить закладки на них в выбранную группу;
- Ссылку на закладки разместить на своей странице ЗапоВики.
Сервис сохранения закладок Pearltrees. Регистрация. Создание коллекций закладок. Дополнительные возможности.
На помощь: видеосообщение "Растим жемчужные деревья с Pearltrees!"
- зарегистрироваться на сайте Pearltrees;
- создать новую тематическую коллекцию закладок;
- найти в Сети 5-6 интересных сайта, добавить закладки на них в созданную коллекцию;
- ссылку на коллекцию разместить на своей странице ЗапоВики;
- встроить коллекцию в блог.
День пятый
Время подводить итоги
Задание 20
'Обсуждение. Онлайн-доски и виртуальные стенгазеты '
Перейти к коллективной виртуальной доске и
- оставить на ней свой стикер-заметку, в котором указать:
- название дидактического задания, которая заинтересовало вас на одном из этих ресурсов
- сервис, с помощью которого было созданно это упражнение,
- короткое сообщение, за что именно вы выделили это упражнение в сравнении с другими;
- добавить к стикеру ссылки на блог, где вы нашли это задание.
Не забудьте подписать ваш стикер!
Задание 21
Комментирование блогов коллег Задача: прокомментировать сообщения блогов коллег
Последовательность действий:
- С помощью визиток коллег на ЗапоВики перейти к 2-3 блогам коллег;
- Ознакомиться с сообщениями в блогах коллег, оставить комментарии к сообщениям, которые вас заинтересовали.
Задание 22
Использование возможностей обсуждения на ЗапоВики.
Практическая работа по обсуждению визиток участников. Задание:
- со страницы тренинга открыть в новой вкладке визитку участника, просмотреть документы, доступные по ссылкам
- перейти к вкладке Обсуждение, в режиме правки добавить комментарий по содержанию визитки
- подписать комментарий с помощью кнопки панели инструментов "Ваша подпись и момент времени", сохранить страницу
Внимание!. При одновременном редактировании страниц возможен конфликт правок, поэтому нужно внимательно относиться к сообщениям системы при сохранении страницы. Дополнительно: о конфликте правок.
Задание 23
Заполните таблицу:
Задание 24
Заполните творческую лабораторию учителя образец
Для забезпечення курсу необхідні
Технічні засоби:
- комп’ютер
- модем
- сканер
- навушники або колонки
Програмні засоби:
- програми для створення електронних презентацій;
- текстовий редактор;
- програма-броузер;
- програвачі, що дозволяють відтворювати різноманітні мультимедійні файли;
- програми для перегляду графічних зображень;
Необхідні ресурси
- Работа в Вики - http://ru.wikibooks.org/wiki/Вики
Презентації:
- Презентація "Технологія Веб 2.0"
- Презентація "Технологія ВікіВікі"
- Презентація "Геосервіси"
- Презентація "Карти знань"
- Презентація "Пошук.Створення закладок"
Блоги та ЖивийЖурнал:
- Виртуальные Интели
- Образование в области программирования
- Віртуальне МО вчителів інформатики Гуляйпільщини
- Страница методического объединения учителей информатики Васильевского района Запорожской области
- Тренинг "Создание сетевых проектов"
- После уроков...
Приклади використання фотосервісів:
Інформація про геосервіси:
Онлайн офіси:
- ТЕСТ Изучаем сервис Документы Google (Гугл документы)
- Коллективное заполнение таблицы (Гугл документы)
- Знакомимся с социальными сервисами (Гугл документы)
- Карточка регистрации Работы в компьютерном кабинете (Гугл документы)
- Сценарий презентации (Сервис Скрибд)
- Лист самооценивания (форма) (Сервис Скрибд)
- Шаблон презентации (Гугл документы)
Веб-мікси: