Тренінг "Мережеві технології Веб 2.0 в педагогічній діяльності" для бібліотекарів ЗНЗ, березень 2014

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

До сторінки "Тренинги Веб 2.0"

Тренинги Веб 2.0 для педагогов, Запорожская область, 2014 год

Содержание

Мета тренінгу:

  • розвиток інформаційної компетентності
  • ознайомлення з соціальними сервісами технологій Веб 2.0
  • знайомство з запорізьким порталом ЗапоВікі

Викладачі

Телятник Кіра Валентинівна

Засоби зв'язку з тренером:

  • E-mail: avikett@gmail.com
  • Skype: Aviket
  • Телефон: 067-308-21-41, 093-027-17-45, 066-155-21-62

Проценко Людмила Леонидовна

Засоби зв'язку з тренером:

  • E-mail:
  • Телефон робочий:
  • Телефон мобільний
  • Skype:

Учасники тренінгу

  • Клавдія Ющенко
  • Авербах Наталя Сергіївна
  • Ардаб'єва Ася Миколаївна
  • Щербань Ольга Валентиновна
  • Перкова Лилия Григорьевна
  • Лягина Татьяна Ивановна
  • Хачатурян Эльмира Суреновна
  • Шевченко Галина Володимирівна
  • Білокриницька Тетяна Анатоліївна
  • Портнова Лариса Миколаъвна
  • Кара Людмила Ивановна
  • Козакова Олена Валентинівна
  • Пшенична Наталя Владиславівна
  • Еманакова Ольга Сергіївна
  • Діхтяр Тетяна Михайлівна
  • Рашевченко Татьяна Олександрівна
  • Терещенко Антоніна Олександрівна
  • Сергієнко Галина Павлівна
  • План курсу

    Рух учасників тренінгу

    Практична робота на тренінгу "Мережеві технології Веб 2.0"

    День перший

    Завдання Zero

    Створення або виявлення існування аккаунту Google

    1. відкрити будь-який браузер
    2. до адресного рядку ввести URL пошти Gmail gmail.com або перейти за посиланням
    3. увійти до власного аккаунту або створити новий обліковий запис
    4. відкрити інший браузер, створити (або увійти) до іншого аккаунту
    5. повторити вказані дії для усіх користувачів ПК

    Завдання1

    Знайомство з соціальними сервісами: презентація "Сервіси Веб 2.0"

    Завдання 2

    Презентація "Технологія ВікіВікі".

    Знайомство з Вікі-проектами: http://letopisi.ru, ВікіОсвіта, ITEACH WIKI

    Завдання 3

    Знайомство з ЗапоВікі, огляд основних розділів: практична робота "Знайомство з ЗапоВікі"

    Завдання 4

    Презентація "Реєстрація на ЗапоВікі"
    Практична робота "Реєстрація на ЗапоВікі"

    Заборонені логіни при реєстрації:

    • використання числових логінів: 7245, 11 клас
    • використання довільного набору чисел і літер: 4ww3t6
    • використання довільного набору літер:АА, САПР, ДТёёёёёёёёё
    • написання назви школи, місцевості: Астраханська ЗШ I-III ступенів, Енергодар
    • використання подвійних логінів: Иванов Сергей и Петров Иван

    Допомога: Реєстрація на порталі ЗапоВікі

    Налаштування параметрів користувача: псевдоним (для підписів), формат дати.

    Основні вкладки на ЗапоВікі, знайомство з розділом "Спецсторінки"

    Завдання 5

    "Візитка учасника": основне та додаткове призначення, розділи, вимоги до візитки, структура візитки
    Практична робота "Створення візитки учасника"
    Обов'язкова інформація

    • Прізвище, ім'я, по-батькові
    • Місце роботи
    • Посада
    • Контактна інформація (телефон, e-mail, skype, тощо)

    Допомога:Правила створення вікі-візитки учасника порталу ЗапоВікі

    Створення розділів різного рівня:

    ==Розділ 1==
    ==Розділ 2==

    День другий

    Завдання 6

    Поняття Категорії. Практична робота "Створення категорії"

    • [[Категория:Участник]]
    • [[Категория:Мережеві технології Веб 2.0 для вчителів]]

    Завдання 7

    Зовнішні та внутрішні посилання
    Створення посилання на:

    Завдання 8

    Завантаження фотографії на ЗапоВікі. Практична робота "Завантаження фотографії"

    • Підготувати фотографію
    • Задати унікальне ім'я: Portret_Ivanova_Sergej_21_03_2011
    • Завантажити фотографію на ЗапоВікі з категорією [[Категория:Участники]]
      Допомога: Правила завантаження фотографій на портал ЗапоВікі
    • Вставити фотографію в свою візитку, налаштувати параметри (розмір, розташування, підпис)

    Завдання 9

    ГуглДиск. Використання ГуглДиску для збереження файлів.

    Послідовність дій:

    1. увійти до власного аккаунту Гугл (до адресного рядку ввести URL пошти Gmail gmail.com або перейти за посиланням); вказати у формі входу логін (за потребою) та пароль
    2. перейти до ГуглДиску через меню сервісів Гугл (сітчастий квадрат у правому верхньому кутку вікна)
    3. натиснути на кнопку Завантажити (червоного кольору з стрілочкою, спрямованою догори)
    4. обрати потрібні документи засобами відповідного вікна
    5. дочекатись повного завантаження та переформатування файлу
    6. клацнути на синю кнопку "Настройки доступа", задати доступ За посиланням, зберегти налаштування
    7. вставити до візитки посилання на кожний з документів (зовнішні посилання)

    Завдання 10

    Фотосервіси Мережі. Створення фотоальбомів.

    Завдання: створити фотоальбом видатних письменників, використовуючи веб-альбоми Picasa.

    Послідовність дій:

    1. знайти в Мережі та зберегти на власному комп’ютері 10-15 портретів видатних письменнників або завчасно підготувати інші фото, що мають будти розміщені в Мережі;
    2. перейти до веб-альбомів Picasa, виконати перший вхід (вказати пароль);
    3. створити новий альбом, дати йому назву, завантажити портрети до альбому;
    4. надати доступ до альбому глядачам (встановити його загальнодоступним);
    5. вставити до візитки посилання на альбом як зовнішнє посилання в форматі
      [URLфотоальбому НазваФотоальбому]

    Завдання 11

    Відеосервіси Мережі. Пошук відео, створення посилання на відеоролік, вбудовування відеороліку до вікі-сторінки.

    Послідовність дій:

    1. знайти в Мережі відеоролік, пов’язаний з фаховою темою;
    2. в режимі редагування візитки створити зовнішнє посилання на сторінку роліку в форматі
      [URLроліку НазваРоліку];
    3. в режимі редагування вбудувати ролік до візитки, вказавши запис
      <mediaplayer>URLроліку</mediaplayer>;
    4. зберегти сторінку візитки

    День третій

    Завдання 12

    Блоги: призначення, можливості. Блоги Google-сервісу blogspot.com

    Завдання: перегляньте прикладі блогів:

    Завдання 13

    Створення блогу за допомогою Google-сервісу blogspot.com.

    Послідовність дій:

    1. увійти до власного аккаунту Гугл (наприклад, через електронну пошту)
    2. перейти до блогосфери: Ещё - Все продукты - Blogger
    3. зареєструвати блог (детальніше див. на стор. Знайомство з блогами. Реєстрація в блогосфері)
    4. увійти до блогу, створити 1-2 повідомлення
    5. зробити в візитці учасника на ЗапоВікі зовнішні посилання на блог

    Завдання 14

    Налаштування блогу. Створення статичних сторінок

    Завдання:

    1. змінити дизайн блогу через керування гаджетами та зміну шаблону блогу;
    2. змінити структуру блогу, додавши 2-3 статичні сторінки.

    Детальну інструкцію див. в занятті Зміна дизайну блога. Вставка гаджетів

    Завдання 15

    Вставка відеороліку до блогу

    Завдання: вбудувати до будь-яких статичних сторінок блогу 2-3 відеороліки за фаховою тематикою.

    Послідовність дій:

    1. знайти потрібний відеоролік в Мережі;
    2. отримати та скопіювати його код для вбудовування (Embed-код);
    3. створити в блозі нове повідомлення або розпочати редагування сторінки, увімкнути режим HTML-редагування;
    4. знайти місце на сторінці, куди потрібно вбудувати плеєр з роліком, вставити туди скопійований раніше Embed-код (код для вбудовування);
    5. зберегти (опублікувати) допис чи сторінку;
    6. повторити попередні дії для кожного роліку, що вбудовується.

    День четвертий

    Завдання 16

    Зміна дизайну та структури блогу

    Завдання: надати блогу унікального оформлення за рахунок застосування дизайну та шаблону.

    Послідовність дій:

    1. перейти до сторінки керування блогом;
    2. перейти за посиланням Настроить (під картинкою-представленням блогу);
    3. обрати шаблон та його різновид на вкладинці "Шаблон";
    4. обрати зображення для тла блогу на вкладинці "Фон";
    5. обрати дизайн блогу на вкладинці "Дизайн";
    6. задати ширину елементів блогу (усієї сторінки, бокових панелей, що використовуються, зокрема) на вкладинці "Регулировка ширины";
    7. задати характеристики тексту та тла елементів блогу за допомогою можливостей вкладинки "Дополнительно";
    8. застосувати здійснені зміни натисканням на кнопку "Применить к блогу";
    9. перейти за посиланням "Назад к Blogger".

    Завдання 17

    Використання гаджетів у блозі

    Завдання: додати до блогу та налаштувати 2-3 гаджети.

    Послідовність дій:

    1. перейти до сторінки керування блогом;
    2. перейти за посиланням "Дизайн";
    3. натиснути посилання "Добавить гаджет" у потрібному місці;
    4. обрати тип гаджету, який додається (пропонується найперше додати гаджети "Показ слайдов", "HTML/JavaScript", "Список ссылок";
    5. заповнити шаблон гаджету, використати при заповненні
      • "Показ слайдов" - фотоальбом Picasa, якщо вказане ім’я користувача Гугл, а альбоми мають статус "Для всех в Интернете", то перелік альбомів для слайд-щоу буде запропонований автоматично;
      • "HTML/JavaScript" - використати для вбудовування певного відеороліку; врахувати, що ширина гаджету приблизно дорівнює 200px, отже є потреба змінити відповідним чином код роліку;
      • "Список ссылок" - використати для опису 2-3 посилань на цікаві сайти з предмету, кожний сайт додавати, вказуючи його URL та назву;
    6. додати ще будь-який гаджет (за власним вибором), налаштувати його.

    Завдання 18

    Створення карти знань

    Завдання: створити карту знань за допомогою сервісу Bubbl.Us. Тема: курс та особливості викладання математики.

    Послідовність дій:

    1. ввести до адресного рядка браузера https://bubbl.us/ або перейти за посиланням Bubbl.Us;
    2. натиснути кнопку StartBrainstorming;
    3. використовуючи спливаючі вікна та підказки побудувати структурну схему, що відображає зв’язки між компонентами (елементами) бібліотечного напряму в роботі середньої школи;
    4. зберегти схему у вигляді файлу малюнку, натиснувши на кнопку Export;
    5. завантажити файл-схему до ЗапоВікі, вбудувати його до візитки учасника.

    Завдання 19

    Сервіси збереження закладок. Знайомство з сервісом Symbaloo

    Сервіс збереження закладок Symbaloo. Реєстрація. Створення веб-міксу. Надання доступу.

    Приклад веб-міксу

    Завдання:

    1. зареєструватися на сайті Symbaloo, створити веб-мікс
    2. знайти в Мережі 5-6 цікавих сайти, створити тайли;
    3. надати доступ до веб-міксу, посилання на веб-мікс розмістити на власній сторінці

    Завдання 20

    Онлайн-календар

    Завдання: створити онлайн-календар на термін курсів підвищення кваліфікації при ЗОІППО (2014)

    Послідовність дій:

    1. з електронної скриньки перейти за посиланнями Гугл на Календар, при першому вході вказати логін та пароль (якщо потрібно);
    2. створити новий календар за загальною назвою "Курси в ЗОІППО";
    3. створити неперервну подію "Курси в ЗОІППО" на термін 03.02-21.02.2014;
    4. додати 3-4 короткочасних події, використовуючи розклад курсів;
    5. змінити налаштування календаря, зробити його загальнодоступним;
    6. отримати HTML-посилання на календар, зробити посилання з візитки ЗапоВікі на календар.

    Завдання 21

    Сервіси для публікації документів

    Завдання: викласти власну розробку (текстову або презентацію) на одному з сервісів:

    Посилання на опубліковані документи вставити до візитки та сторінок чи дописів блогу.

    День п’ятий

    Завдання 22

    Коментування блогів колег

    Завдання: прокоментувати дописи блогів колег

    Послідовність дій:

    1. за допомогою візиток колег на ЗапоВікі перейти до 2-3 блогів колег;
    2. ознайомитись з дописами в блогах колег, залишити коментарі до дописів, що вас зацікавили.

    Завдання 23

    Використання можливості обговорення на ЗапоВікі.

    Практична робота з обговорення візиток учасників. Завдання:

    1. перейти за посиланням з візитки до сторінки тренінгу
    2. відкрити в новій вкладці візитки колег, передивитись їх
    3. перейти до вкладки обговорення, в режимі правки додати коментар щодо візитки
    4. підписати коментар за допомогою кнопки панелі інструментів "Ваша подпись и момент времени", зберегти сторінку

    Увага!. При одночасному редагуванні сторінок можливий конфлікт правок, тому треба уважно ставитися до повідомлень системи під час збереження сторінки. Додатково: про конфлікт правок.

    Домашня робота: основні вимоги до залікової роботи

    • ЗапоВікі:
      • візитка учасника: портрет, повна інформація (ПІП, міце роботи, посада, спосіб зв’язку), наявність посилань на візитку школи, на тренінг, зазначені категорії
      • посилання на роботи тренінгу: фотоальбом, відеоальбом, блог бібліотеки, документи Гугл (текстовий документ, презентація, форма)
    • блог: динамічна сторінка з обговоренням, 4-5 статичних сторінок, розміщення (посилання та вбудовування) онлайн-документів та дописів: відеоролик, фотоальбом, презентації, текстові документи; налаштування 3-4 гаджетів
    • вебмікс на Simbaloo:
      • додані 2-3 групи закладок (в кожній 4-5 закладок за певним напрямом роботи чи блоком інформації)
      • на візитку додані посилання на вебмікс
    • відеоролик:
      • вставлений до візитки
      • створення посилання з візитки на відеоролик
    • фотоальбом: посилання з візитки до фотоальбому
    • он-лайн календар: створення, заповнення інформацією про роботу з Веб 2.0, розміщене посилання на візитці
    • карта знань: за допомогою Bubbl.us створена кількарівнева структура (наприклад, основного фонду бібліотеки, форм масової роботи, бібліотечне обслуговування тощо), схема збережена як рисунок та вставлена до візитки з коментарем-назвою
    • сервіси для публікації документів (DocMe, Box, Slideshare, SlideBoom, Calameo): опубліковані документи, вставлені посилання до візитки та сторінок чи дописів блогу)
    • робота з обговорення блогів: додані коментарії на дописи та сторінки блогів 3-4 колег
    • робота з обговоренням на ЗапоВікі: додані коментарі до 3-4 візиток колег

    Необхідні ресурси


    Презентації:

    Блоги та ЖивийЖурнал:

    Приклади використання фотосервісів:

    Інформація про геосервіси:

    Онлайн офіси:

    Веб-мікси:

    Необхідні посилання