Тренінг "Мережеві технології Веб 2.0 в педагогічній діяльності" для бібліотекарів ЗНЗ, лютий 2014

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

До сторінки "Тренинги Веб 2.0"

Тренинги Веб 2.0 для педагогов, Запорожская область, 2014 год

Содержание

Мета тренінгу:

  • розвиток інформаційної компетентності
  • ознайомлення з соціальними сервісами технологій Веб 2.0
  • знайомство з запорізьким порталом ЗапоВікі

Викладачі

Телятник Кіра Валентинівна

Засоби зв'язку з тренером:

  • E-mail: avikett@gmail.com
  • Skype: Aviket
  • Телефон: 067-308-21-41, 093-027-17-45, 066-155-21-62

Голдобіна Клара Борисівна

Засоби зв'язку з тренером:

  • E-mail:
  • Телефон робочий:
  • Телефон мобільний
  • Skype:

Савіч Ірина Олександрівна

Засоби зв'язку з тренером:

  • E-mail: iren-savic@mail.ru
  • Телефон робочий:
  • Телефон мобільний
  • Skype:

Учасники тренінгу

План курсу

Рух учасників тренінгу

Практична робота на тренінгу "Мережеві технології Веб 2.0"

Завдання1

Знайомство з соціальними сервісами: презентація "Сервіси Веб 2.0"

Завдання 2

Презентація "Технологія ВікіВікі".

Знайомство з Вікі-проектами: http://letopisi.ru, ВікіОсвіта, ITEACH WIKI

Завдання 3

Знайомство з ЗапоВікі, огляд основних розділів: практична робота "Знайомство з ЗапоВікі"

Завдання 4

Презентація "Реєстрація на ЗапоВікі"
Практична робота "Реєстрація на ЗапоВікі"

Заборонені логіни при реєстрації:

  • використання числових логінів: 7245, 11 клас
  • використання довільного набору чисел і літер: 4ww3t6
  • використання довільного набору літер:АА, САПР, ДТёёёёёёёёё
  • написання назви школи, місцевості: Астраханська ЗШ I-III ступенів, Енергодар
  • використання подвійних логінів: Иванов Сергей и Петров Иван

Допомога: Реєстрація на порталі ЗапоВікі

Налаштування параметрів користувача: псевдоним (для підписів), формат дати.

Основні вкладки на ЗапоВікі, знайомство з розділом "Спецсторінки"

Завдання 5

"Візитка учасника": основне та додаткове призначення, розділи, вимоги до візитки, структура візитки
Практична робота "Створення візитки учасника"
Обов'язкова інформація

  • Прізвище, ім'я, по-батькові
  • Місце роботи
  • Посада
  • Контактна інформація (телефон, e-mail, skype, тощо)

Допомога:Правила створення вікі-візитки учасника порталу ЗапоВікі

Створення розділів різного рівня:

==Розділ 1==
==Розділ 2==

Завдання 6

Поняття Категорії. Практична робота "Створення категорії"

  • [[Категория:Участник]]
  • [[Категория:Мережеві технології Веб 2.0 для вчителів]]

Завдання 7

Зовнішні та внутрішні посилання
Створення посилання на:

  • [[Тренінг "Мережеві технології Веб 2.0 в педагогічній діяльності" для бібліотекарів ЗНЗ, лютий 2014]]
  • школу з розділу Визитки школ

Завдання 8

Завантаження фотографії на ЗапоВікі. Практична робота "Завантаження фотографії"

  • Підготувати фотографію
  • Задати унікальне ім'я: Portret_Ivanova_Sergej_21_03_2011
  • Завантажити фотографію на ЗапоВікі з категорією [[Категория:Участники]]
    Допомога: Правила завантаження фотографій на портал ЗапоВікі
  • Вставити фотографію в свою візитку, налаштувати параметри (розмір, розташування, підпис)

Завдання 9

Створення посилання на візитку учасника

  • на цій сторінці (сторінці тренінгу) в розділі Учасники, знайти свою групу (за вказівкою тренера) та натиснути навпроти неї кнопку "Правити"
  • Зробити посилання: [[Участник:логін|Прізвище Ім’я По батькові]]

Завдання 10

Фотосервіси Мережі. Створення фотоальбомів.

Завдання: створити фотоальбом видатних математиків, використовуючи веб-альбоми Picasa.

Послідовність дій:

  • знайти в Мережі та зберегти на власному комп’ютері 10-15 портретів видатних письменнників;
  • перейти до веб-альбомів Picasa, виконати перший вхід (вказати пароль);
  • створити новий альбом, дати йому назву, завантажити портрети до альбому;
  • надати доступ до альбому глядачам (встановити його загальнодоступним);
  • вставити до візитки посилання на альбом як зовнішнє посилання в форматі
    [URLфотоальбому НазваФотоальбому]

Завдання 11

Відеосервіси Мережі. Пошук відео, створення посилання на відеоролік, вбудовування відеороліку до вікі-сторінки.

Послідовність дій:

  • знайти в Мережі відеоролік, пов’язаний з фаховою темою;
  • в режимі редагування візитки створити зовнішнє посилання на сторінку роліку в форматі
    [URLроліку НазваРоліку];
  • в режимі редагування вбудувати ролік до візитки, вказавши запис
    <mediaplayer>URLроліку</mediaplayer>;
  • зберегти сторінку візитки

Завдання 12

Блоги: призначення, можливості. Блоги Google-сервісу blogspot.com

Завдання: перегляньте прикладі блогів:

Завдання 13

Створення блогу за допомогою Google-сервісу blogspot.com.

Послідовність дій:

  • увійти до власного аккаунту Гугл (наприклад, через електронну пошту)
  • перейти до блогосфери: Ещё - Все продукты - Blogger
  • зареєструвати блог (детальніше див. на стор. Знайомство з блогами. Реєстрація в блогосфері)
  • увійти до блогу, створити 1-2 повідомлення
  • зробити в візитці учасника на ЗапоВікі зовнішні посилання на блог

Завдання 14

Налаштування блогу. Створення статичних сторінок

Завдання:

  1. змінити дизайн блогу через керування гаджетами та зміну шаблону блогу;
  2. змінити структуру блогу, додавши 2-3 статичні сторінки.

Детальну інструкцію див. в занятті Зміна дизайну блога. Вставка гаджетів

Завдання 15

Вставка відеороліку до блогу

Завдання: вбудувати до будь-яких статичних сторінок блогу 2-3 відеороліки за фаховою тематикою.

Послідовність дій:

  1. знайти потрібний відеоролік в Мережі;
  2. отримати та скопіювати його код для вбудовування (Embed-код);
  3. створити в блозі нове повідомлення або розпочати редагування сторінки, увімкнути режим HTML-редагування;
  4. знайти місце на сторінці, куди потрібно вбудувати плеєр з роліком, вставити туди скопійований раніше Embed-код (код для вбудовування);
  5. зберегти (опублікувати) допис чи сторінку;
  6. повторити попередні дії для кожного роліку, що вбудовується.

Завдання 16

Зміна дизайну та структури блогу

Завдання: надати блогу унікального оформлення за рахунок застосування дизайну та шаблону.

Послідовність дій:

  1. перейти до сторінки керування блогом;
  2. перейти за посиланням Настроить (під картинкою-представленням блогу);
  3. обрати шаблон та його різновид на вкладинці "Шаблон";
  4. обрати зображення для тла блогу на вкладинці "Фон";
  5. обрати дизайн блогу на вкладинці "Дизайн";
  6. задати ширину елементів блогу (усієї сторінки, бокових панелей, що використовуються, зокрема) на вкладинці "Регулировка ширины";
  7. задати характеристики тексту та тла елементів блогу за допомогою можливосьей вкладинки "Дополнительно";
  8. застосувати здійснені зміни натисканням на кнопку "Применить к блогу";
  9. перейти за посиланням "Назад к Blogger".

Завдання 17

Використання гаджетів у блозі

Завдання: додати до блогу та налаштувати 2-3 гаджети.

Послідовність дій:

  1. перейти до сторінки керування блогом;
  2. перейти за посиланням "Дизайн";
  3. натиснути посилання "Добавить гаджет" у потрібному місці;
  4. обрати тип гаджету, який додається (пропонується найперше додати гаджети "Показ слайдов", "HTML/JavaScript", "Список ссылок";
  5. заповнити шаблон гаджету, використати при заповненні
    • "Показ слайдов" - фотоальбом Picasa, якщо вказане ім’я користувача Гугл, а альбоми мають статус "Для всех в Интернете", то перелік альбомів для слайд-щоу буде запропонований автоматично;
    • "HTML/JavaScript" - використати для вбудовування певного відеороліку; врахувати, що ширина гаджету приблизно дорівнює 200px, отже є потреба змінити відповідним чином код роліку;
    • "Список ссылок" - використати для опису 2-3 посилань на цікаві сайти з предмету, кожний сайт додавати, вказуючи його URL та назву;
  6. додати ще будь-який гаджет (за власним вибором), налаштувати його.

Завдання 18

Коментування блогів колег

Завдання: прокоментувати дописи блогів колег

Послідовність дій:

  1. за допомогою візиток колег на ЗапоВікі перейти до 2-3 блогів колег;
  2. ознайомитись з дописами в блогах колег, залишити коментарі до дописів, що вас зацікавили.

Завдання 19

Створення карти знань

Завдання: створити карту знань за допомогою сервісу Bubbl.Us. Тема: курс та особливості викладання математики.

Послідовність дій:

  1. ввести до адресного рядка браузера https://bubbl.us/ або перейти за посиланням Bubbl.Us;
  2. натиснути кнопку StartBrainstorming;
  3. використовуючи спливаючі вікна та підказки побудувати структурну схему, що відображає зв’язки між компонентами (елементами) курсу математики середньої школи;
  4. зберегти схему у вигляді файлу малюнку, натиснувши на кнопку Export;
  5. завантажити файл-схему до ЗапоВікі, вбудувати його до візитки учасника.

Завдання 20

Використання можливості обговорення.

Практична робота з обговорення візиток учасників. Завдання:

  • перейти за посиланням з візитки до сторінки тренінгу
  • відкрити в новій вкладці візитки колег, передивитись їх
  • перейти до вкладки обговорення, в режимі правки додати коментар щодо візитки
  • підписати коментар за допомогою кнопки панелі інструментів "Ваша подпись и момент времени", зберегти сторінку

Увага!. При одночасному редагуванні сторінок можливий конфлікт правок, тому треба уважно ставитися до повідомлень системи під час збереження сторінки. Додатково: про конфлікт правок.

Завдання 21

Сервіси збереження закладок. Знайомство з сервісом Symbaloo

Сервіс збереження закладок Symbaloo. Реєстрація. Створення веб-міксу. Надання доступу.

Приклад веб-міксу

Завдання:

  • зареєструватися на сайті Symbaloo, створити веб-мікс
  • знайти в Мережі 5-6 цікавих сайти, створити тайли;
  • надати доступ до веб-міксу, посилання на веб-мікс розмістити на власній сторінці

Завдання 22

Онлайн-календар

Завдання: створити онлайн-календар на термін курсів підвищення кваліфікації при ЗОІППО (2014)

Послідовність дій:

  1. з електронної скриньки перейти за посиланнями Гугл на Календар, при першому вході вказати логін та пароль (якщо потрібно);
  2. створити новий календар за загальною назвою "Курси в ЗОІППО";
  3. створити неперервну подію "Курси в ЗОІППО" на термін 03.02-21.02.2014;
  4. додати 3-4 короткочасних події, використовуючи розклад курсів;
  5. змінити налаштування календаря, зробити його загальнодоступним;
  6. отримати HTML-посилання на календар, зробити посилання з візитки ЗапоВікі на календар.

Домашня робота: основні вимоги до залікової роботи

  • ЗапоВікі:
    • візитка учасника: портрет, повна інформація (ПІП, міце роботи, посада, спосіб зв’язку), наявність посилань на візитку школи, на тренінг, зазначені категорії
    • посилання на роботи тренінгу: фотоальбом, відеоальбом, блог бібліотеки, документи Гугл (текстовий документ, презентація, форма)
  • блог: динамічна сторінка з обговоренням, 4-5 статичних сторінок, розміщення (посилання та вбудовування) онлайн-документів та дописів: відеоролик, фотоальбом, презентації, текстові документи; налаштування 3-4 гаджетів
  • вебмікс на Simbaloo:
    • додані 2-3 групи закладок (в кожній 4-5 закладок за певним напрямом роботи чи блоком інформації)
    • на візитку додані посилання на вебмікс
  • відеоролик:
    • вставлений до візитки
    • створення посилання з візитки на відеоролик
  • фотоальбом: посилання з візитки до фотоальбому
  • он-лайн календар: створення, заповнення інформацією про роботу з Веб 2.0, розміщене посилання на візитці
  • карта знань: за допомогою Bubbl.us створена кількарівнева структура (наприклад, основного фонду бібліотеки, форм масової роботи, бібліотечне обслуговування тощо), схема збережена як рисунок та вставлена до візитки з коментарем-назвою
  • сервіси для публікації документів (DocMe, Box, Slideshare, SlideBoom, Calameo): опубліковані документи, вставлені посилання до візитки та сторінок чи дописів блогу)
  • робота з обговорення блогів: додані коментарії на дописи та сторінки блогів 3-4 колег
  • робота з обговоренням на ЗапоВікі: додані коментарі до 3-4 візиток колег

Необхідні ресурси


Презентації:

Блоги та ЖивийЖурнал:

Приклади використання фотосервісів:

Інформація про геосервіси:

Онлайн офіси:

Веб-мікси:

Необхідні посилання