Тренінг "Мережеві технології Веб 2.0 в педагогічній діяльності" для вчителів математики, травень 2016

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

До сторінки "Тренинги Веб 2.0"

Тренінги Веб 2.0 для педагогів, Запорізька область, 2016 рік

Содержание

Мета тренінгу:

  • розвиток інформаційної компетентності
  • ознайомлення з соціальними сервісами технологій Веб 2.0
  • знайомство з запорізьким порталом ЗапоВікі

Викладачі

Телятник Кіра Валентинівна

Засоби зв'язку з тренером:

  • E-mail: avikett@gmail.com
  • Skype: Aviket
  • Телефон: 067-308-21-41, 093-027-17-45, 066-155-21-62

Склярова Ірина Олександрівна

Телефон рабочий: 2363096

Учасники тренінгу

Рух учасників тренінгу

Різник Олена Дмитрівнасертифікат

Мірошніченко Наталія Іванівнасертифікат

Мілочкіна Лілія Володимирівнасертифікат

Іванюк Галина Анатоліївнасертифікат

Ромащук Світлана Миколаївнабув сертифікат

Белинская Татьяна Васильевнасертифікат

Борисенко Наталія Анатоліївнабув сертифікат

Красночуб Елизавета Вікторівнасертифікат

Смішко Ольга Іванівнасертифікат

Дідух Любов Володимирівнасертифікат

Базовий Ігор Володимировичсертифікат

Волощенко Павло Сергійовичсертифікат

Єрмократьєва Юлія Володимирівнабув сертифікат

Бейцер Надія Степанівнасертифікат

Дузь Олена Юріївнасертифікат

Мальцева Валентина Семеновнасертифікат

Практична робота на тренінгу "Мережеві технології Веб 2.0"

День перший

Завдання Zero

Створення або виявлення існування аккаунту Google

  1. відкрити будь-який браузер
  2. до адресного рядку ввести URL пошти Gmail gmail.com або перейти за посиланням
  3. увійти до власного аккаунту або створити новий обліковий запис
  4. відкрити інший браузер, створити (або увійти) до іншого аккаунту
  5. повторити вказані дії для усіх користувачів ПК

Завдання1

Знайомство з соціальними сервісами: презентація "Сервіси Веб 2.0"

Завдання 2

Презентація "Технологія ВікіВікі".

Знайомство з Вікі-проектами: http://letopisi.ru, ВікіОсвіта, ITEACH WIKI

Завдання 3

Знайомство з ЗапоВікі, огляд основних розділів: практична робота "Знайомство з ЗапоВікі"

Завдання 4

Презентація "Реєстрація на ЗапоВікі"
Практична робота "Реєстрація на ЗапоВікі"
Заборонені логіни при реєстрації:

  • використання числових логінів: 7245, 11 клас
  • використання довільного набору чисел і літер: 4ww3t6
  • використання довільного набору літер:АА, САПР, ДТёёёёёёёёё
  • написання назви школи, місцевості: Астраханська ЗШ I-III ступенів, Енергодар
  • використання подвійних логінів: Иванов Сергей и Петров Иван

Допомога: Реєстрація на порталі ЗапоВікі

Налаштування параметрів користувача: псевдоним (для підписів), формат дати.

Основні вкладки на ЗапоВікі, знайомство з розділом "Спецсторінки"

Завдання 5

"Візитка учасника": основне та додаткове призначення, розділи, вимоги до візитки, структура візитки
Практична робота "Створення візитки учасника"
Обов'язкова інформація

  • Прізвище, ім'я, по-батькові
  • Місце роботи
  • Посада
  • Контактна інформація (телефон, e-mail, skype, тощо)

Допомога:Правила створення вікі-візитки учасника порталу ЗапоВікі

Створення розділів різного рівня:

==Розділ 1==
==Розділ 2==

Завдання 6

Створення посилання на візитку учасника

  • на цій сторінці (сторінці тренінгу) в розділі Учасники, знайти свою групу (за вказівкою тренера) та натиснути навпроти неї кнопку "Правити"
  • Зробити посилання: [[Участник:логін|Прізвище Ім’я По батькові]]

Завдання 7

Зовнішні та внутрішні посилання
Створення посилання на:

Завдання 8

Завантаження фотографії на ЗапоВікі. Практична робота "Завантаження фотографії"

Завдання 9

Поняття Категорії. Практична робота "Створення категорії"

  • [[Категория:Участник]]
  • [[Категория:Мережеві технології Веб 2.0 для вчителів]]

Завдання 10

Блоги: призначення, можливості. Блоги Google-сервісу blogspot.com

Завдання: перегляньте приклади блогів:

Завдання 11

Створення блогу за допомогою Google-сервісу blogspot.com.

Послідовність дій:

  • увійти до власного аккаунту Гугл (наприклад, через електронну пошту)
  • перейти до блогосфери: Сервисы Гугл - Blogger
  • зареєструвати блог (детальніше див. на стор. Знайомство з блогами. Реєстрація в блогосфері)
  • увійти до блогу, створити 1-2 повідомлення
  • зробити в візитці учасника на ЗапоВікі зовнішні посилання на блог


День другий

Завдання 12

Налаштування блогу. Створення статичних сторінок

Завдання:

  1. змінити дизайн блогу через керування гаджетами та зміну шаблону блогу;
  2. змінити структуру блогу, додавши 2-3 статичні сторінки;
  3. додати до блогу 2-3 різні гаджети під керівництвом тренера.

Детальну інструкцію див. в занятті Зміна дизайну блога. Вставка гаджетів

Завдання 13

Фотосервіси Мережі. Створення фотоальбомів.

Завдання: створити фотоальбом видатних математиків, використовуючи веб-альбоми Picasa.

Послідовність дій:

  1. знайти в Мережі та зберегти на власному комп’ютері 10-15 портретів видатних математиків або завчасно підготувати інші фото, що мають будти розміщені в Мережі;
  2. перейти до веб-альбомів Picasa, виконати перший вхід (вказати пароль);
  3. створити новий альбом, дати йому назву, завантажити портрети до альбому;
  4. надати доступ до альбому глядачам (встановити його загальнодоступним);
  5. вставити до візитки посилання на альбом як зовнішнє посилання в форматі
    [URLфотоальбому НазваФотоальбому];
  6. вбудувати до будь-якої з сторінок блогу фотоальбом як слайдшоу

Завдання 14

Відеосервіси Мережі. Пошук відео, створення посилання на відеоролік, вбудовування відеороліку до вікі-сторінки.

Послідовність дій:

  1. знайти в Мережі відеоролік, пов’язаний з фаховою темою;
  2. в режимі редагування візитки створити зовнішнє посилання на сторінку роліку в форматі
    [URLроліку НазваРоліку];
  3. в режимі редагування вбудувати ролік до візитки, вказавши запис
    <mediaplayer>URLроліку</mediaplayer>;
  4. вбудувати відеоролик до допису (або сторінки) блогу:
    1. знайти потрібний відеоролік в Мережі;
    2. отримати та скопіювати його код для вбудовування (Embed-код);
    3. створити в блозі нове повідомлення або розпочати редагування сторінки, увімкнути режим HTML-редагування;
    4. знайти місце на сторінці, куди потрібно вбудувати плеєр з роліком, вставити туди скопійований раніше Embed-код (код для вбудовування);
    5. зберегти (опублікувати) допис чи сторінку.

День третій

Тема дня: які дидактичні матеріали мають бути в нашому навчальному арсеналі?

Презентація "Огляд сучасних сервісів Веб 2.0"

Завдання 15

ГуглДиск. Використання ГуглДиску для збереження файлів.

Послідовність дій:

  1. увійти до власного аккаунту Гугл;
  2. перейти до ГуглДиску через меню сервісів Гугл (сітчастий квадрат у правому верхньому кутку вікна);
  3. змінити налаштування завантаження файлів за вказівкою тренера;
  4. натиснути на кнопку Завантажити (червоного кольору з стрілочкою, спрямованою догори);
  5. обрати потрібні документи засобами відповідного вікна;
  6. дочекатись повного завантаження та переформатування файлу;
  7. клацнути на синю кнопку "Настройки доступа", задати доступ За посиланням, зберегти налаштування;
  8. вставити до візитки посилання на кожний з документів (зовнішні посилання);
  9. вбудувати до блогу текстовий документ та презентацію;

Завдання 16

Групова робота з Гуглдокументами

Завдання 17

ГуглДиск. Мережевий опитувальник.

  1. перейти до ГуглДиску;
  2. клацнути червону кнопку Створити, обрати створення Форми;
  3. додати до форми серію запитань різних типів;
  4. розмістити посилання на форму на вікі-візитці учасника;
  5. вбудувати форму до блогу.

Завдання 18

Онлайн-конструктор інтерактивних вправ LearningApps.org

  • зареєструватися на сервісі
  • переглянути наявні дидактичні вправи
  • створити 2 власні вправи за зразками

День четвертий

Завдання 19

Створення карти знань

Приклади карт знань:

Завдання: створити карту знань за допомогою сервісу MindMeister за певною темою курсу математики.

Послідовність дій:

  1. ввести до адресного рядка браузера https://www.mindmeister.com/ru або перейти за посиланням MindMeister;
  2. зареєструватись на сервісі;
  3. використовуючи вказівки викладача або спливаючі вікна та підказки сервісу, побудувати структурну схему, що відображає зв’язки між компонентами (елементами) курсу математики середньої школи;
  4. зробити карту доступною (надати доступ до карти);
  5. прикріпити карту до вікі-сторінки учасника за допомогою посилання;
  6. вбудувати карту до блогу.

Альтернативний сервіс: Bubbl.Us

Завдання 20

Сервіси збереження закладок. Знайомство з сервісом Symbaloo

Сервіс збереження закладок Symbaloo. Реєстрація. Створення веб-міксу. Надання доступу.

Приклад веб-міксу

Завдання:

  1. зареєструватися на сайті Symbaloo, створити веб-мікс
  2. знайти в Мережі 5-6 цікавих сайти, створити тайли;
  3. надати доступ до веб-міксу, посилання на веб-мікс розмістити на власній сторінці;
  4. вбудувати веб-мікс до блогу

Інші сервіси збереження закладок (додатково!)

БобрДобр. Реєстрація. Пошук групи за уподобаннями. Робота в групі.

Завдання:

  1. зареєструватися на сайті БобрДобр, долучитися до будь якої фахової групи;
  2. знайти в Мережі 5-6 цікавих фахових сайти, додати закладки на них до обраної групи;
  3. посилання на додані закладки розмістити на власній сторінці ЗапоВікі.

Pearltrees. Реєстрація. Створення колекцій закладок. Додаткові можливості

На допомогу: відеоповідомлення "Растим жемчужные деревья с Pearltrees!"

  1. зареєструватися на сайті Pearltrees;
  2. створити нову тематичну колекцію закладок;
  3. знайти в Мережі 5-6 цікавих сайти, додати закладки на них до створеної колекції;
  4. посилання на колекцію розмістити на власній сторінці ЗапоВікі;
  5. вбудувати колекцію до блогу.

Завдання 21

Хмари слів

Завдання:

  • побудувати хму слів засобами одного з названих сервісів,
  • зберегти хмру слів як зображення та завантажити його до ЗапоВікі,
  • створити на власній сторінці учасника галерею зображень та додати до неї зображення хмари слів
  • додати до візитки посиланя на текст-джерело хмари слів (за наявністю)
  • розмістити хмару слів у блозі

День п’ятий

Завдання 22

Коментування блогів колег

Завдання: прокоментувати дописи блогів колег

Послідовність дій:

  1. за допомогою візиток колег на ЗапоВікі перейти до 2-3 блогів колег;
  2. ознайомитись з дописами в блогах колег, залишити коментарі до дописів, що вас зацікавили.

Завдання 23

Використання можливості обговорення на ЗапоВікі.

Практична робота з обговорення візиток учасників. Завдання:

  1. перейти за посиланням з візитки до сторінки тренінгу
  2. відкрити в новій вкладці візитки колег, передивитись їх
  3. перейти до вкладки обговорення, в режимі правки додати коментар щодо візитки
  4. підписати коментар за допомогою кнопки панелі інструментів "Ваша подпись и момент времени", зберегти сторінку

Увага!. При одночасному редагуванні сторінок можливий конфлікт правок, тому треба уважно ставитися до повідомлень системи під час збереження сторінки. Додатково: про конфлікт правок.

Завдання 24

Обговорення. Онлайн-дошки та віртуальні стінгазети.

Завдання:

Не забудьте підписати ваш стікер!

Додатково

Онлайн-календар

Завдання: створити онлайн-календар на термін курсів підвищення кваліфікації при ЗОІППО

Послідовність дій:

  1. з електронної скриньки перейти за посиланнями Гугл на Календар, при першому вході вказати логін та пароль (якщо потрібно);
  2. створити новий календар за загальною назвою "Курси в ЗОІППО";
  3. створити неперервну подію "Курси в ЗОІППО" на термін курсів;
  4. додати 3-4 короткочасних події (робота з сервісами Веб 2, педагогічна практика, участь в певних заходах тощо), використовуючи розклад курсів та поточні події;
  5. змінити налаштування календаря, зробити його загальнодоступним;
  6. отримати HTML-посилання на календар, зробити посилання з візитки ЗапоВікі на календар.

Сервіси для публікації документів

Завдання: викласти власні розробки (текстову та презентацію) на двох з сервісів:

Посилання на опубліковані документи вставити до візитки та сторінок чи дописів блогу.

Дидактичні сервіси

Завдання: створити 3-4 дидактичні завдання за допомогою кількох з сервісів:

Створені дидактичні завдання вбудувати до блогу. Розмістити посилання на них на візитці учасника.

Домашня робота: основні вимоги до залікової роботи

  • ЗапоВікі:
    • візитка учасника: портрет, повна інформація (ПІП, міце роботи, посада, спосіб зв’язку), наявність посилань на візитку школи, на тренінг, зазначені категорії
    • посилання на роботи тренінгу: фотоальбом, відеоальбом, блог, документи Гугл (текстовий документ, презентація, форма),вебмікс, карта знань, дидактичні матеріали
  • блог: динамічна сторінка з повідомленнями, 2-3 групи статичних сторінок, розміщення (посилання та вбудовування) онлайн-документів та дописів: відеоролик, фотоальбом, презентація, текстовий документ, опитування, дидактичні матеріали; налаштування 2-3 гаджетів
  • вебмікс на Simbaloo:
    • додані закладки за певним напрямом роботи чи блоком інформації
  • карта знань: створена кількарівнева структура, схема вставлена до блогу та прикріплена посиланням до візитки
  • хмара слів: створена, прикріплена (вбудована) до блогу, вставлена картинкою до візитки
  • дидактичні матеріали: створені 2-3 різних матеріали, посилання додані на візитку, завдання вбудовані до блогу
  • робота з обговорення блогів: додані коментарії на дописи та сторінки блогів 3-4 колег
  • робота з обговоренням на ЗапоВікі: додані коментарі до 3-4 візиток колег
  • робота з онлайн-дошкою: прокоментоване завдання з рекомендованого списку блогів

Необхідні ресурси


Презентації:

Блоги та ЖивийЖурнал:

Приклади використання фотосервісів:

Інформація про геосервіси:

Онлайн офіси:

Веб-мікси:

Необхідні посилання