Тренінг "Мережеві технології Веб 2.0 в педагогічній діяльності" для вчителів предметників м. Енергодар, ЕНВК 5 жовтень 2015

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

з 26 жовтня по 30 жовтня 2015 року

Содержание

Слухачі курсу

Вчителі-предметники шкіл міста

Анкета участника

Виконання завдань

Список учасників:


Фото тренінгу

Мета тренінгу

  • розвиток інформаційної компетентності;
  • формування інформаційної культури;
  • ознайомлення з соціальними сервісами технологій Веб 2.0;
  • використання соціальних сервісів в проектній діяльності;
  • знайомство з запорізьким порталом ЗапоВікі.

Що дізнаються та чому навчаться слухачі

Слухачі будуть знати:

  • поняття терміну Веб 2.0;
  • правила спільного створення та редагування гіпертекстів;
  • використання геосервісів;
  • спільне спілкування в єдиному інформаційному просторі;
  • призначення ЗапоВікі;
  • правила створення карт знань;
  • правила роботи в віртуальних офісах;
  • призначення блогів.

Слухачі будуть вміти:

  • створювати та редагувати власні статті за допомогою технології ВікіВікі;
  • працювати на ЗапоВікі;
  • спілкуватися за допомогою блогів;
  • працювати в геосервісах;
  • розміщувати в Інтернеті медіа-файли;
  • створювати карти знань;
  • використовувати сервіси соціальних закладок.

Тренер

Висоцька Оксана Степанівна

Засоби зв'язку з тренером:

  • E-mail: kseny69@gmail.com
  • Телефон: 099-175-77-19

Завдання тренінгу

Справка

Питання 1. Створення візиток учасника

Практическая работа "Регистрация на ЗапоВики"
Запрещённые логины при регистрации:

  • использование числовых логинов: 7245, 11 класс
  • использование произвольного набора чисел и букв: 4ww3t6
  • использование произвольного набора букв:АА, САПР, ДТёёёёёёёёё
  • написание названия школы, местности: Астраханская ОШ, Энергодар
  • использование двойных логинов: Иванов Сергей и Петров Иван

Помощь: Реєстрація на порталі ЗапоВікі

Настройка параметров пользователя: псевдоним (для подписи), формат даты.

Основные вкладки на ЗапоВики, знакомство с разделом "Спецстраницы"

"Визитка участника": основное и дополнительное назначение, разделы, требования к визитке, структура ввизитки

Создание разделов разного уровня:

==Раздел 1==
==Раздел 2==


Помощь:Правила створення вікі-візитки учасника порталу ЗапоВікі


Приклади:

Назарова Ольга

Васильчук Андрій Миколайович

Красночуб Єлизавета

Чекамова Светлана

Светлана Садыкина

Додатково


офрмлення тексту на сторінці: коменда <font color =green size=5 > ТЕКСТ </font>

де:

  • font - команда для форматування шрифту;
  • color - команда форматування кольору шрифту (може бути Blue, Red та інше дивиться таблиця кольорів);
  • size - розмір шрифту (може бути 1..7)
  • Вики учебник

Питання 2. Створення категорій та посилань

  • Вибрати команду Править

До візитки

  • додати інфомацію про себе: Прізвище, ім'я, по-батькові, предмет, який ви викладаєте, категорію, звання, стаж роботи, контактний е-mail, інше
  • додати категорію [[Категория:Участник]] та [[Категория:Мережеві технології Веб 2.0 для вчителів‏‎]] [[Category:Мережеві технології Веб 2.0 для вчителів, м.Енергодар]]
  • додати рядок за зразком [[Участник: логін| ПІБ]]
  • створити посилання на сторінку

[[Тренінг "Мережеві технології Веб 2.0 в педагогічній діяльності" для вчителів предметників м. Енергодар, ЕНВК 5 жовтень 2015]]

Ознайомитися та обрати назви шкіл можна за посиланням Візитки шкіл

  • створити внутрішнє посилання з візитки школи на свою візитку
  • додати розділ "Завдання тренингу"

Питання 3. Робота з картами знань

Карти знань - діаграми, схеми, в яких в наочному вигляді представлені різні ідеї, задачи, тези, пов'язані одне з одним і об'еднанні однією спільною темою. Інші назван: карти розуму, карти пам'яті, інтелект-карти, майнд-мепи.

Існує багато сервісів для роботи з картами знань:

  1. Bubbl
  2. FreeMind
  3. Mindmeister

Ознайомтесь з поняттям, можливостями та призначенням Карт знань Презентація "Карти знань"

зайдіть на сайти, подивітся та виберіть сервіс, який вам бальш сподобався...

Наприклад сервіс Bubbl.us.

  • Після створення карти в правому нижньому кутку натисніть кнопку Menu і кнопку Export
  • Збережіть карту як зображення (Image) c розширенням JPEG.
  • Завантажте в ЗапоВики даний файл як зображення, в Описании додайте [[Категория: Изображения:Карты знаний]] (допомога - Правила завантаження фотографій на портал ЗапоВікі): перейдіть в розділ Инструменты → Загрузить файл, головної сторінки ЗапоВікі; натисніть кнопку Обзор та знайдіть зображення на своєму комп'ютері...;

Перейдіть в свою візитку та вставте посилання на зображення - [[Файл:імя.jpg]], де імя - це назва вашого зображення; наприклад: Файл:Memory_27october2014.jpeg

Питання 4. Створення закладок

  • Зайти на сайт http://bobrdobr.ru/
  • Зареєструватися на сайті
  • Створити закладку по проблемній темі над якою ви працюєте
  • Знайти 3-4 цікаві статті по вашій методичній темі и помістить на них посилання у розділі Завдання тренінгу своєї візитки

Если вы работаете в первый раз можете воспользоваться помощью http://bobrdobr.ru/help/

  • Сформируйте запрос на поиск ссылок по теме, задайте в поле поиска ключевую фразу. Зайдите по выбранной ссылке, в отдельном окне, в адресной строке выделите адрес страницы, скопируйте в буфер обмена.
  • В главном меню , справа выберите кнопку <Добавить мою первую закладку>. Вставьте из буфера обмена URL-адрес страницы.
  • повторите операции. Сформируйте свой список из 5-7 закладок
  • Скопируте ссылку для страницы закладок в буфер обмена. Вставьте ссылку на страницу со своей итоговой работой. Проверьте правильность работы ссылки
  • Свои закладки можно помотреть на вкладке <Мои закладки>

Дополнительно: Сервисы закладок в Интернет

Закладки на i.ua

Закладки Memori

Закладки Twitter

Закладки на Google Видео урок для работы с закладками на Google

Визуальные закладки

Сервис тематических закладок

Сервис "В закладки"

Сервис "Торнадо"

некоторые почтовые серверы предлагают сервис "Сетевые закладки". Для его использования нужно войти в свой почтовый ящик и активировать вкладку

Питання 5 Створення поштової скриньки на Google.com

Зайти на сайт Google.com.

Вибрати із служб Gmail- Створити акаунт та заповнити даними:

  • Имя
  • Фамилия:
  • Имя для входа (логин):
  • Укажите пароль:
  • Введите пароль еще раз:
  • Дата рождения:
  • Секретный вопрос:
  • Ответ:
  • Введите символы, представленные на картинке ниже
  • Я принимаю условия….

Питання 6. Работа з геосервісами

Геосервіс Wikimapia. Відкрити Wikimapia (Карты на WikiMapia). Вибрати в горизонтальному меню мову, н-д, українська - Категорії – ввести об’єкт, пошуку, наприклад школа – справа в полі пошуку задати назву об’єкта (при малому масштабі потрібно задавати країну, велике місто і старатись перетягуванням миші найти потрібну країну і поставити її в центр екрана; поступово збільшуючи масштаб уточнювати об’єкт пошуку; якщо об’єкт найдено його можна відмітити на карті і відмітку зберегти: Редагувати карту – Додати об’єкт – розтавляючи точки, обвести – для закінчення «прийти» в початкову точку і 2 раза клацнути – горизонтальна панель – Зберегти – відкриється панель справа - ввести назву об’єкта, його опис – скопіювати його координати і URL-адрес та вставити як зовнішнє посилання у візитку об’єкт )


Карты на Meta Обозреватель

  • Выбрать в главном меню «Карты»


Карта google заголовок Овсяник25122012.png


  • Выбрать кнопку «Мои метки»
  • Выбрать «Создать карту». Задать название «Моя школа». Приблизить карту


Карта google 2 Овсяник25122012.png

  • Найти, например, Хортицкий район, ул. Гудымеко 13А(адрес лицея № 99).
  • Выбрать метку, перетянуть ее на карту, задать место, описание, изменить вид метки. «ОК»
  • Задать «Открытый доступ»
  • Поставить метку на карте в место, где вы живете.
  • Проложить маршрут. Выберите вкладку маршруты. Установите курсор в поле пункта А, выберите на карте метку лицея, в контекстном меню «Проложить маршрут отсюда». Выберите поле Пункта В, в контекстном меню «Проложить маршрут сюда».


Карта google 3 Овсяник25122012.png

  • Сохранить в моих картах. Нажать на кнопку "Ссылка", скопировать в буфер обмена полученную ссылку, добавить ее в визитку
  • Смотрите пример карты

Карта google итог Овсяник25122012.png


Закладки Twitter

Закладки на Google Видео урок для работы с закладками на Google

Визуальные закладки

Сервис тематических закладок

Сервис "В закладки"

Сервис "Торнадо"

некоторые почтовые серверы предлагают сервис "Сетевые закладки". Для его использования нужно войти в свой почтовый ящик и активировать вкладку

або

  • Зареєструйтесь на сервісі ВикиМапия.
  • Знайдіть на карті свою школу, відмітьте її та прокоментуйте (вкажіть повну назву)
  • Координати школи розмістіть у власну візитку в розділ Завдання тренінгу

Питання 7. Завантаження фотографії

  • Підготовити фотографію
  • Задайте унікальне імя: Portret_Ivanova_Sergej_21_03_2011
  • Перейдіть в розділ Загрузить файл, головної сторінки ЗапоВікі (допомога - Правила завантаження фотографій на портал ЗапоВікі)
  • Натисніть кнопку Обзор та знайдіть фотографію на своєму комп'ютері
  • Після завантаження фотографії напишіть короткий опис та категорію зображення - [[Категория:Участник]] та [[Категория:Мережеві технології Веб 2.0 для вчителів, м.Енергодар]]
  • Перейдіть до своєї візитки
  • Вставьте посилання на зображення - [[файл:імя.jpg]], де ім'я - це назва вашої фотографії
  • Изображения можно редактировать н-р: [[Файл:Игра05.jpg|200 рх|right|перемена]] – вставлено изображение Файл:Игра05.jpg размером 200 пикселей, выровнено по правому краю, с всплывающим текстом «Перемена»

Питання 8. Створення календарю участі у тренінгу

  • Ознайомтесь з різними видами мережних календарів в розділі ВікіСловник - Онлайн-календари
  • Ознайомтесь з підручником по роботі в Гугл - Учебник
  • Зареєструйтеся в календарі Гугл
  • Зайдіть в свій аккаунт та створить календар – Календар _ Прізвище _ ім'я
  • При заповненні даних о Календарі в розділі - Доступ для всех: виберіть - Открыть всем доступ ко всей информации в этом календаре. Це дозволить усім учасникам познайомиться зі вмістом Календаря
  • В календарі виберіть потрібний місяць
  • Напишіть: в який день яка частина завдання тренінгу повинна бути виконана та що потрібно для цього зробити
  • Розмістіть у своєї візитці посилання на календар. Для цього:
    • В настройках календаря перейдіть в розділ «Адрес календаря»
    • Натисніть значок "HTML"
    • В вікні яке з’явилося нажміть «средство для настройки».
    • Скопіюйте вказаний HTML код
  • Перевірте коректність роботи посилання.

Наприклад Розклад тренінгу

Питання 9. Завантаження документів Google:

!!!входимо до системи із своїм аккаунтом.

  • Якщо ви працюєте з документами Google вперше, натисніть Continue (Продовжити).
  • Якщо інтерфейс подається англійською, вибираємо Settings, а потім зі списку LanguageУкраїнська чи Русский і натискаємо Save.

Завантаження документів

  • Вибрати кнопку завантаження
  • На диску вибрати файл для завантаження
  • після завантаження !!! Публікуємо документ: вибираємо справа кнопку "Предоставить доступ" .
  •  !!!Відкриваємо доступ до редагування документа: вибираємо "ИЗМЕНИТЬ" встановлюємо прапорець Общедоступно в Интернете .
  • Зберігаємо адресу файлу анкети в Блокноті: виділяємо її, копіюємо в буфер обміну, запускаємо Блокнот та вставляємо в нього адресу.

Створення таблиці таблиці успішності

  • Вибираємо Створити Таблиця.
  • У верхньому рядку вводимо шапку таблиці та встановлюємо межі таблиці за допомогою кнопки.

приклад таблиці

  • Натискаємо кнопку Зберегти й у вікні Запит користувачу вводимо ім’я таблиці, наприклад таблиця успішності, і натискаємо Ok — документ збережено.
  •  !!! Публікуємо документ: вибираємо справа кнопку "Предоставить доступ" .
  •  !!!Відкриваємо доступ до редагування документа: вибираємо "ИЗМЕНИТЬ" встановлюємо прапорець Общедоступно в Интернете.
  • Зберігаємо адресу файлу таблиці в Блокноті: виділяємо її, копіюємо в буфер обміну, запускаємо Блокнот та вставляємо в нього адресу.

Текстовий документ

Для розміщення текстових документів необхідно:

  • розмістити документ на Диску (Google-документи) (див. Як розмістити документи у службі Google?)
  • надати доступ до документу
  • скопіювати посилання на документ
  • на сторінці ЗапоВікі прописати команду: <googledocument> ... </googledocument>, де замість "..." вставити код документу
Посилання на документ: https://docs.google.com/document/d/1Ejx2n-maR2FHGcyx6A4mVys9K7Jjb_CGlB_bOzdsAB4/edit?usp=sharing
Код документу: 1Ejx2n-maR2FHGcyx6A4mVys9K7Jjb_CGlB_bOzdsAB4
  • підправити розмір документу (за необхідності) за допомогою параметрів: width: 500px; height: 500px (ширина та висота):
Параметри: <googledocument style="width: 500px; height: 500px">1Ejx2n-maR2FHGcyx6A4mVys9K7Jjb_CGlB_bOzdsAB4</googledocument>
  • зберегти сторінку

Презентація

Для розміщення презентацій необхідно:

  • розмістити презентацію на Диску (Google-документи) (див. Як розмістити документи у службі Google?)
  • надати доступ до презентації
  • скопіювати посилання на презентацію
  • на сторінці ЗапоВікі прописати команду: <googlepresentation> ... </googlepresentation>, де замість "..." вставити код презентації
Посилання на документ: https://docs.google.com/presentation/d/16OEHbzgvBhDRUyBQ8DtlaCIO2MWv3VRddtU9rI2ePcM/edit?usp=sharing
Код документу: 16OEHbzgvBhDRUyBQ8DtlaCIO2MWv3VRddtU9rI2ePcM
  • підправити розмір документу (за необхідності) за допомогою параметрів: width: 500px; height: 500px (ширина та висота):
Параметри: <googlepresentation style="width: 600px; height: 500px">16OEHbzgvBhDRUyBQ8DtlaCIO2MWv3VRddtU9rI2ePcM</googlepresentation>
  • зберегти сторінку

Електронні таблиці

Для розміщення електронних таблиць необхідно:

  • розмістити електронну таблицю на Диску (Google-документи) (див. Як розмістити документи у службі Google?)
  • надати доступ до презентації
  • скопіювати посилання на електронну таблицю
  • на сторінці ЗапоВікі прописати команду: <googlespreadsheet> ... </googlespreadsheet>, де замість "..." вставити код електронної таблиці
Посилання на документ: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AuLkBKaO5xlicHEwajh0QktoRG51R29MQnNXWlIwWEE&usp=sharing
Код документу: 0AuLkBKaO5xlicHEwajh0QktoRG51R29MQnNXWlIwWEE
  • підправити розмір документу (за необхідності) за допомогою параметрів: width: 500px; height: 500px(ширина та висота):
Параметри: <googlespreadsheet style="width: 500px; height: 500px">0AuLkBKaO5xlicHEwajh0QktoRG51R29MQnNXWlIwWEE&usp</googlespreadsheet>
  • зберегти сторінку

Питання 10. Робота з мультимедійними сервісами

Фотосервіс

Фотоальбом в Google

Создание фотоальбома

  • Войти в систему Google.
  • Выбрать пункт «Фотографии». Задать аккаунт для фотоальбома
  • Выбрать пункт «Загрузить»
  • Создайте новый альбом. Выбрать "ПОДЕЛИТЬСЯ"
  • Выбрать кнопку "Добавить фотографии". Загрузить фотографии
  • Отметить местоположение, добавить описание (по желанию)
  • Задать статус (обязательно для просмотра)
  • Выбрать базовое средство для загрузки. Используя кнопку обзор выбрать фотографии. Начать загрузку (можно использовать функцию «просмотр» - вверху или «управление загрузкой» – слева)
  • Задать обложку. "ИЗМЕНИТЬ", "ОБЛОЖКА АЛЬБОМА"
  •  !Задать совместный доступ!

Скопируйте ссылку верхнего поля. Её ставим на свою визитку, можно отослать по e-mail

Питання 10б: Створення фотогаллереї:


  • Підготуйте фотографію до завантаження: змінить розмір фотографії, задайте унікальне ім'я
  • Завантажте фотографії на ЗапоВікі
  • Перейдіть в свою візитку
  • Додайте посилання на зображення -

<gallery>

Файл: ім'я_файлу 1.розширення файлу| Назва фотографії 1

Файл: ім'я_файлу 2.розширення файлу| Назва фотографії 2

Файл: ім'я_файлуN.розширення файлу| Назва фотографіїN

</gallery> , де ім'я_файлу - це назва вашої фотографії

  • додайте категорію [[Категория:Участники]] для усіх фотографій

Відео сервіс YouTube

  • Зайдіть на сервіс YouTube
  • Знайдіть ролик для свого предмету
  • Додайте ролик до своєї візитки:

<mediaplayer width='640' height='390'>http:// www.youtube.com/watch?v=wFVJPC2xtiU </mediaplayer>

например

The media player is loading...

Скачать ролики с youtube - http://en.savefrom.net/

СОБЛЮДАЕМ АВТОРСКИЕ ПРАВА!Авторське право на ЗапоВікі

Правила додавання відео матеріалу з зовнішніх ресурсів на портал ЗапоВікі Правила розміщення Google-документів на порталі ЗапоВікі

Питання 11.Обговорення сторінок. Підпис коментарів

Питання 12. Блог в Google

Создание Блога в Google

  • в браузере наберите адрес стартовой страницы Google http://www.google.com.ua/ , выберите пункт "ЕЩЕ", "БЛОГИ"
  • или войдите в Блогер https://www.blogger.com/start * активируйте свой аккаунт. Выберите "Создать блог" * задайте аккаунт(можно использовать аккаунт и пароль входа с систему Google)
  • выберите имя (ник) - <Краткое имя> для подписи сообщений в блоге
  • Введите символы проверки графического кода, выберите <Я принимаю Условия предоставления услуги>
  • выберите <продолжить> * задайте название блога <Название блога> (можно кирилицей)
  • задайте URL-адрес (латинницей), проверьте доступность URL-адреса * Выберите шаблон блога, <продолжить>, <перейти к блогу>
  • на вкладке <Настройки> В разделе комментарии выставить флажок в положение "Любой - включает Анонимных пользователей". Сохранить настройки!
  • на вкладке <Дизайн>, настройте дизайн, используя функцию <Добавить гаджет>, добавьте текст, картинку и пр.
  • перейти на вкладку <посмотреть блог>
  • Зайдите на блог вашего соседа по курсам и оставьте сообщение
  • вставьте ссылку на сайт или блог на свою страницу, проверьте работу ссылки

Посмотрите пример блога "Для уроку інформатики"

Питання 13. Стаття на ЗапоWiki

Створити статтю, наприклад на тему: "Роздобудько Ірина Миколаївна. Досвід роботи".

У статті вказати тему самоосвіти, рік роботи над темою, свої досягнення, посилання на інтернет-ресурси за темою самоосвіти та інше.

Обовязково ознайомитись з рекомендаціями як написати статтю на ЗапоWiki

Правила написання назв статей на порталі ЗапоВікі

Питання 14. Створення "Хмарки тегів"

800px-Picttaxedooption08042013.png

приклади хмарок тегів: "Облако тегов", інтерактивне

"Облако тегов" в картинках



до малюнку !!!Додайте категорії:

[[Категория:Мережеві технології Веб 2.0 для вчителів]]

[[Категория:Мережеві технології Веб 2.0 для вчителів, м.Енергодар]]

[[Категория:Изображение:Облако слов]]


Додатково:

51 способ использовать "облако тегов" в учебной деятельности блог

Облако слов (тегов)

Питання 15. Дидактичні сервіси

Створити 2 дидактичних завдання за допомогою кількох з сервісів:


Створення віртуального плакату / газети
Приклади газет, створених на http://wikiwall.ru/

Інструкція по роботі с сервісом WikiWall
Створити газету за допомогою сервісів http://wikiwall.ru/ або http://edu.glogster.com/

Вставити посилання на газету у власну візитку на Заповікі.


Створені дидактичні завдання вбудувати до блогу. Розмістити посилання на них на візитці учасника.

Інфографіка. Як це робити

Всё-таки, что же такое инфографика?

Приклади інфографіки


Завдання. Виконайте завдання: створіть інфографіку до одного з уроків з вашого предмету та розмістіть посилання на візитку за допомогою сервісу Easel або Piktochart

Рефлексія

Зайдіть на блоги інших учасників тренінгу та залиште власні коментарії.

Для забезпечення курсу необхідні

Технічні засоби:

  • Комп’ютер
  • Модем
  • Сканер
  • Навушники або колонки


Програмні засоби:

  • Підключення до глобальної мережі Internet;
  • Програми для створення електронних презентацій;
  • Текстовий редактор;
  • Програма-броузер;
  • Програвачі, що дозволяють відтворювати різноманітні мультимедійні файли;
  • Програми для перегляду та редагування графічних зображень;

Необхідні ресурси

Назва модулів, розділів, тем
Знайомство з сервісами Google. Пошта Gmail. http://www.Gmail.com Реєстрація
Технологія ВікіВікі. Знайомство з порталом ЗапоВікі http://zw.ciit.zp.ua Реєстрація
Відеосервіси. Відеосервіс YouTube. https://www.youtube.com/ Акаунт Гугл, не потрібна реєстрація
Сервіси для створення карт знань http://bubbl.us/ Акаунт Гугл, не потрібна реєстрація
Сервіси для створення закладок http://www.symbaloo.com/ Реєстрація
Сервіси для створення хмари слів http://www.tagxedo.com/ або http://www.wordle.net/ Не потрібна реєстрація
Фотосервіси https://picasaweb.google.com/ Акаунт Гугл
Геосервіси. Створення віртуальної екскурсії за допомогою Google -карт. https://maps.google.com.ua/ або через https://drive.google.com/ Акаунт Гугл
Сервіс для роботи з документами: Google -диск https://drive.google.com/ Акаунт Гугл
Сервіс для створення інтерактивних вправ Learningapps http://learningapps.org/ Реєстрація
Створення онлайн кросвордів http://puzzlecup.com/ Не потрібна реєстрація
ІнфоГрафіка http://www.easel.ly/ Не потрібна реєстрація
Створення віртуального плакату / газети http://wikiwall.ru/ Не потрібна реєстрація
Блоги. Види блогів. Служба blogger http://blogspot.com/ Акаунт Гугл
Побудова схем, графіків, колективна робота https://cacoo.com Акаунт Гугл
Карти знань, більш функціональна ніж Bubbl.us http://www.mindomo.com/ru/ Акаунт Гугл
Створення віртуальних плакатів http://edu.glogster.com/ Акаунт Гугл
Створення пазлів http://www.jigsawplanet.com/ Не потрібна реєстрація
Створення мотиваторів/демотиваторів http://demotivatorium.ru/demotivators/create/

http://www.photoprikol.net/?do=dem
http://www.rusdemotivator.ru/?do=add_dem
http://bighugelabs.com/motivator.php
http://demotivation.com.ua/add.html

Не потрібна реєстрація
QR-код http://qrcoder.ru/

http://decodeit.ru/qr

Не потрібна реєстрація
ІнфоГрафіка http://piktochart.com/ Акаунт Гугл

Необхідні посилання

Інше

Цікаві посилання на схожі ресурси

День 1

Завдання 1

Знайомство з сервісами Веб 2.0 Социальные сервисы Web 2.0

Завдання 2

Презентація "Технологія ВікіВікі".

Знайомство з Вікі-проектами: http://letopisi.ru, ВікіОсвіта, ITEACH WIKI

Завдання 3

Знайомство з ЗапоВікі, огляд основних розділів: практична робота "Знайомство з ЗапоВікі"

Завдання 4

Презентація "Реєстрація на ЗапоВікі"
Практична робота "Реєстрація на ЗапоВікі"

Інструкція щодо створення Вікі-сторінки «Участник» на платформі ЗапоВікі.

Заборонені логіни при реєстрації:

  • використання числових логінів: 7245, 11 клас
  • використання довільного набору чисел і літер: 4ww3t6
  • використання довільного набору літер:АА, САПР, ДТёёёёёёёёё
  • написання назви школи, місцевості: Астраханська ЗШ I-III ступенів, Енергодар
  • використання подвійних логінів: Иванов Сергей и Петров Иван

Допомога: Реєстрація на порталі ЗапоВікі

Налаштування параметрів користувача: псевдоним (для підписів), формат дати.

Основні вкладки на ЗапоВікі, знайомство з розділом "Спецсторінки"

Завдання 5

"Візитка учасника": основне та додаткове призначення, розділи, вимоги до візитки, структура візитки
Практична робота "Створення візитки учасника"
Обов'язкова інформація

  • Прізвище, ім'я, по-батькові
  • Місце роботи
  • Посада
  • Контактна інформація (телефон, e-mail, skype, тощо)

Допомога:Правила створення вікі-візитки учасника порталу ЗапоВікі

Створення розділів різного рівня:

==Розділ 1==
==Розділ 2==

Завдання 6

Створення посилання на візитку учасника

  • на цій сторінці (сторінці тренінгу) в розділі Учасники, знайти свою групу (за вказівкою тренера) та натиснути навпроти неї кнопку "Правити"
  • Зробити посилання: [[Участник:логін|Прізвище Ім’я По батькові]]

Завдання 7

Зовнішні та внутрішні посилання
Створення посилання на:

Завдання 8

Завантаження фотографії на ЗапоВікі. Практична робота "Завантаження фотографії"

  • Підготувати фотографію
  • Задати унікальне ім'я: Portret_Ivanova_Sergej_21_03_2011
  • Завантажити фотографію на ЗапоВікі з категорією [[Категория:Участник]]

Допомога: Правила завантаження фотографій на портал ЗапоВікі


Завдання 9

Поняття Категорії. Практична робота "Створення категорії"

  • [[Категория:Участник]]
  • [[Категория:Мережеві технології Веб 2.0 для вчителів]]

Таблица назв категорій

Приклад візітки:

День другий

Тема дня: які дидактичні матеріали мають бути в нашому навчальному арсеналі?

Опитування "Що ми використовуємо для навчання?"

Вправа "Аналіз дидактичних матеріалів, наявних на веб-ресурсах"

Презентація "Огляд сучасних сервісів Веб 2.0"

Завдання 10

ГуглДиск. Використання ГуглДиску для збереження файлів.

Послідовність дій:

  1. увійти до власного аккаунту Гугл;
  2. перейти до ГуглДиску через меню сервісів Гугл (сітчастий квадрат у правому верхньому кутку вікна);
  3. змінити налаштування завантаження файлів за вказівкою тренера;
  4. натиснути на кнопку Завантажити (червоного кольору з стрілочкою, спрямованою догори);
  5. обрати потрібні документи засобами відповідного вікна;
  6. дочекатись повного завантаження та переформатування файлу;
  7. клацнути на синю кнопку "Настройки доступа", задати доступ За посиланням, зберегти налаштування;
  8. вставити до візитки посилання на кожний з документів (зовнішні посилання);
  9. вбудувати до візитки текстовий документ
    на сторінці ЗапоВікі прописати команду: <googledocument> ... </googledocument>, де замість "..." вставити код документу; детальніше про вбудовування документів, презентацій та електронних таблиць дивіться сторінку з інструкцією
  10. вбудувати до блогу текстовий документ та презентацію;

Завдання 11

ГуглДиск. Мережевий опитувальник.

  1. перейти до ГуглДиску;
  2. клацнути червону кнопку Створити, обрати створення Форми;
  3. додати до форми серію запитань різних типів;
  4. розмістити посилання на форму на вікі-візитці учасника;
  5. вбудувати форму до блогу.

Завдання 12

Онлайн-календар

Завдання: створити онлайн-календар на жовтень 2014

Послідовність дій:

  1. з електронної скриньки перейти за посиланнями Гугл на Календар, при першому вході вказати логін та пароль (якщо потрібно);
  2. створити новий календар за загальною назвою "Жовтень 2014";
  3. створити неперервну подію "Курси Веб 2.0" на термін 27.10-31.10.2014;
  4. додати 3-4 короткочасних події (робота з сервісами Веб 2, створення візитки, робота з Гугл-документами), використовуючи розклад курсів та поточні події;
  5. змінити налаштування календаря, зробити його загальнодоступним;
  6. отримати HTML-посилання на календар, зробити посилання з візитки ЗапоВікі на календар.

Завдання 13

Сервіси для публікації документів

Завдання: викласти власні розробки (текстову та презентацію) на двох з сервісів:

Посилання на опубліковані документи вставити до візитки та сторінок чи дописів блогу.

Завдання 14

Створення карти знань

Завдання: створити карту знань за допомогою сервісу Bubbl.Us.

Тема вашого профілю.

Послідовність дій:

  1. ввести до адресного рядка браузера https://bubbl.us/ або перейти за посиланням Bubbl.Us;
  2. натиснути кнопку StartBrainstorming;
  3. використовуючи спливаючі вікна та підказки побудувати структурну схему, що відображає зв’язки між компонентами (елементами) схеми  ;
  4. зберегти схему у вигляді файлу малюнку, натиснувши на кнопку Export;
  5. завантажити файл-схему до ЗапоВікі, вбудувати його до візитки учасника.
Довідка по користуванню сервісом

Завдання 15

Сервіси збереження закладок. Знайомство з сервісами Symbaloo та БобрДобр

Сервіс збереження закладок БобрДобр. Реєстрація. Пошук групи за уподобаннями. Робота в групі.

Завдання:

  1. зареєструватися на сайті БобрДобр, долучитися до будь якої фахової групи;
  2. знайти в Мережі 5-6 цікавих фахових сайти, додати закладки на них до обраної групи;
  3. посилання на додані закладки розмістити на власній сторінці ЗапоВікі.

Сервіс збереження закладок Symbaloo. Реєстрація. Створення веб-міксу. Надання доступу.

Приклад веб-міксу

Завдання:

  1. зареєструватися на сайті Symbaloo, створити веб-мікс
  2. знайти в Мережі 5-6 цікавих сайти, створити тайли;
  3. надати доступ до веб-міксу, посилання на веб-мікс розмістити на власній сторінці;
  4. вбудувати веб-мікс до блогу

Завдання 16

Дидактичні сервіси

Завдання: створити 3-4 дидактичні завдання за допомогою кількох з сервісів:

Створені дидактичні завдання вбудувати до блогу. Розмістити посилання на них на візитці учасника.

План роботи

День третій

Завдання 17

Дидактичні сервіси

Завдання: створити 2 дидактичних завдання за допомогою кількох з сервісів:

Завдання 18

Дидактичні сервіси. Створення хмарки слів

приклади хмарок тегів: "Хмарки тегів", інтерактивне
Послідовність дій:

  1. зайти за посиланням на сервіс;
  2. створити хмарку слів. Наприклад, перелік персонажів літературного твору, поняття певної теми...
  3. зберегти зображення хмарки слів на компьютер;
  4. назвати файл Хmara_sliv_Petrov_Ivan_27december2010
  5. завантажити зображення на ЗапоВікі;
  6. додати категорію [[Категория:Изображение:Облако слов]];
  7. вбудувати до блогу та на візитre учасника.

Завдання 19

Робота з геосервісами

  • Ознайомтися з Презентація "Геосервіси"
  • Заповніть таблицю назвами, посиланнями на фото та координати 2-3 об'єктів, наприклад: навчальний заклад, де ви працюєте, парк Перемоги, БК "Сучасник" та ін.

Для цього

  1. зайдіть на сайт Picasa
  2. завантажте альбом Улюблені куточки міста
  3. розмістить зовнішне посилання в стовпчику Фото об'єкту:
  4. зайдіть на сайт ВікіМапія
  5. визначте координати обє'кту, розмістить іх в стовпчику Координати об'єкту:;
  6. розмістить зовнішне посилання в розділі Координати об'єкту:.

День четвертий

Завдання 20

Робота з проектами на ЗапоВікі. Створення статті

  • Перейти до сторінки проекту Проект "Марафон веб-ідей"
  • в розділі "Учасники" натиснути кнопку "Править"
  • створити посилання на статтю: [[Марафон веб-ідей ПІП(повністю)]]
  • перейти за створеним посиланням та на новій сторінці вставити рядок: {{subst:Шаблон:Проект "Марафон веб-ідей"}}
  • зберегти сторінку
  • заповнити розвернутий шаблон
  • зробити посилання з візитки на проект

Приклад статей:

Завдання 21

Блоги: призначення, можливості. Блоги Google-сервісу blogspot.com Завдання: перегляньте прикладі блогів:

Классный мир. Автор Кабакова О.П. Класна кімната 6-А класу. Автор: Безотосна Т.І. Блог проекта "Школьная форма... За и против... Переможець конкурсу "Інтел. Навчання бля майбутнього" на Всеукраїнському рівні. Автор: Біла Т.П.

Створення блогу за допомогою Google-сервісу blogspot.com.

Порядок створення блогу (довідкова інформація):

  • увійти до власного аккаунту Гугл (наприклад, через електронну пошту)
  • перейти до блогосфери: Ещё - Все продукты - Blogger
  • зареєструвати блог
  • увійти до блогу, розпочати роботу: створювати повідомлення, статичні сторінки, додавати авторів до блогу тощо...

День п’ятий

Завдання 22

Коментування блогів колег

Завдання: прокоментувати дописи блогів колег

Послідовність дій:

  1. за допомогою візиток колег на ЗапоВікі перейти до 2-3 блогів колег;
  2. ознайомитись з дописами в блогах колег, залишити коментарі до дописів, що вас зацікавили.

Завдання 23

Використання можливості обговорення на ЗапоВікі.

Практична робота з обговорення візиток учасників. Завдання:

  1. перейти за посиланням з візитки до сторінки тренінгу
  2. відкрити в новій вкладці візитки колег, передивитись їх
  3. перейти до вкладки обговорення, в режимі правки додати коментар щодо візитки
  4. підписати коментар за допомогою кнопки панелі інструментів "Ваша подпись и момент времени", зберегти сторінку

Увага!. При одночасному редагуванні сторінок можливий конфлікт правок, тому треба уважно ставитися до повідомлень системи під час збереження сторінки. Додатково: про конфлікт правок.

Необхідні ресурси


Презентації:

Блоги та ЖивийЖурнал:

Приклади використання фотосервісів:

Інформація про геосервіси:

Онлайн офіси:

Веб-мікси:

Необхідні посилання

Під час вивчення матеріалу розглядаються наступні соціальні сервіси:

Інше

Корисна інформація

Загальні поняття

Створення візитки на ЗапоВікі

*Правила створення вікі-візитки учасника порталу ЗапоВікі NEW!  


УВАГА! Візитки курсантів повинні мати категорію [[Категория:Участник]]

*Правила завантаження фотографій на портал ЗапоВікі Дуже корисна інформація!    Тут можна знайти інформацію, як додавати фото 
*Правила форматування тексту на ЗапоВіКІ Дуже корисна інформація!  
*Таблиця кольорів Дуже корисна інформація!  

Для написання статті

Дві статті, на які слід зважати під час створення статті на ЗапоВікі

  1. Про авторське право

  2. Правила написання статей на ЗапоВікі


Статті для розширення кругозору. Ці технології на ЗапоВікі не спрацьовують.
Як оформити список літератури Оформлення Примітки Оформлення цитат

Використання геосерверів

відео урок

Відео на YorTube

Хмарні технології в освіті

Створюємо власний блог

Приклад тематичного блогу містить цікаву інформацію з використання онлайн календарів на сервісах Google

ВебМикс - візуальні закладки

Приклад

Онлайн редактор вправ

Домашня робота - створення власного мережевого портфоліо: основні вимоги

  • Візитка учасника: портрет, повна інформація (ПІП, міце роботи, посада, контактні дані, категорія і т.д.), обовязкові категорії "Участники" та "Тренинги Веб 2.0 для вчителів".
  • Закладки на Меморі (або БобрДобр): 3-4 закладок за темою предмету, закладки у групі, посилання на візитці на персональні закладки та закладки групи.
  • Фотоальбом: в фотоальбомі 5-8 власних фото, фотоальбом однієї з навчальних тем, знайдений фотоальбом, Фотоальбом в Панараміо, посилання до фотоальбомів з візитки.
  • Мережеві документи: Google-документи: текстовий документ (наприклад, конспект уроку), презентація, електронна таблиця, форма (тест або анкета), посилання на документи з візитки.
  • Робота з геосервісами: знаходження та визначення координат навчального закладу, наявність посилання у візитці.
  • Карти знань: створення карти знань з предмету, наявність посилання у візитці.
  • Відео-сервіси: знаходження відео до уроку, посилання у візитці на даний ролік, додавання відеороліку до візитки.
  • Блог: 3-4 статичних сторінок, розміщення (посилання та вбудовування) онлайн-документів та дописів; налаштування 3-4 гаджетів. Написати коментарі до статей в блозі колеги.
  • Обговорення на ЗапоВікі: коментування 3-4 візиток колег.
  • Робота у віртуальному МО: поповнення визитки МО посиланнями на власні онлайн-документи.
  • Створення вікі-статті (за темою предмету): створення вікі-статті з залученням малюнків, наявність посилання з візитки на статтю та із статті до візитки (підпис автора)(початок: вставити в візитку посилання на нову статтю
  • Дидактичні матеріали: створені 2-3 різних матеріала (інтерактивний матеріал, кросворди, пазли, і т.д.)

В помощь курсантам:

Для забезпечення курсу необхідні

Технічні засоби:

  • комп’ютер;
  • модем;
  • МФУ або принтер зі сканером;
  • навушники або колонки;
  • цифровий фотоапарат;
  • Web-камера.


Програмні засоби:

  • текстовий редактор;
  • програми для створення електронних презентацій;
  • електронні таблиці;
  • броузер;
  • медіа-програвачі;
  • програми для перегляду графічних зображень.

Для забезпечення курсу необхідні

Презентації:

Блоги та ЖЖ:

Необхідні посилання

Приклади

Вікі-проекти:

Блоги та ЖивіЖурнали:

Використання фотосервісів:

Онлайн документи:

Допоміжні матеріали

  • Створення навчальної гіпертекстової енциклопедії в середовищі ВікіВікі [1]
  • Соціальні сервіси Веб2.0. На допомогу вчителю [2]
  • Соціальні сервіси(конспект)[3]
  • Як можна використовувати соціальні сервіси в педагогічній діяльності (конспект)[4]
  • Опорный конспект Вики [5]
  • Презентація "Сервіси Веб-2.0" [6]

Коллекция видеороликов для использования на тренингах: