Тренінг "Мережеві технології Веб 2.0 в педагогічній діяльності" для вчителів предметників м. Енергодар, жовтень 2015

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

з 26 жовтня по 30 жовтня 2015 року

Содержание

Слухачі курсу

Вчителі-предметники шкіл міста

Анкета участника

Контакти учасників

Виконання завдань

Список учасників:

Перша група

Фото тренінгу

Мета тренінгу

  • розвиток інформаційної компетентності;
  • формування інформаційної культури;
  • ознайомлення з соціальними сервісами технологій Веб 2.0;
  • використання соціальних сервісів в проектній діяльності;
  • знайомство з запорізьким порталом ЗапоВікі.

Що дізнаються та чому навчаться слухачі

Слухачі будуть знати:

  • поняття терміну Веб 2.0;
  • правила спільного створення та редагування гіпертекстів;
  • використання геосервісів;
  • спільне спілкування в єдиному інформаційному просторі;
  • призначення ЗапоВікі;
  • правила створення карт знань;
  • правила роботи в віртуальних офісах;
  • призначення блогів.

Слухачі будуть вміти:

  • створювати та редагувати власні статті за допомогою технології ВікіВікі;
  • працювати на ЗапоВікі;
  • спілкуватися за допомогою блогів;
  • працювати в геосервісах;
  • розміщувати в Інтернеті медіа-файли;
  • створювати карти знань;
  • використовувати сервіси соціальних закладок.

Тренер

Мєльков Валерій Валентинович

Засоби зв'язку з тренером:

  • E-mail: melvaler1k@cmail.com
  • Телефон: 099-90-31-795

Завдання тренінгу

Практичне завдання 1 та 2 модуль тренингу Мережеві технології Веб 2.0 для вчителів предметників м.Енергодар, жовтень 2014‎

Практичне завдання 3 та 4 модуль тренингу Мережеві технології Веб 2.0 для вчителів предметників м.Енергодар, жовтень 2014‎

Практичне завдання 5 та 6 модуль тренингу Мережеві технології Веб 2.0 для вчителів предметників м.Енергодар, жовтень 2014‎

Практичне завдання 7 та 8 модуль тренингу Мережеві технології Веб 2.0 для вчителів предметників м.Енергодар, жовтень 2014‎

Практичне завдання 9 та 10 модуль тренингу Мережеві технології Веб 2.0 для вчителів предметників м.Енергодар, жовтень 2014‎

План роботи

План тренінгу

День 1.


Домашнє завдання

  • У разі необхідності доробити практичні роботи за поточний день.
  • Підготувати кілька власних фотографій (фотопортрет, фото школи, фотографії які стосуються педагогічної діяльності)
  • Підготувати кілька фото обєктів та краєвидів місцевості в якій ви проживаєте.
  • Підготувати в електронному вигляді на змінному носієві конспекти уроків та  навчальні презентації.

День 2.

Домашнє завдання

  • У разі необхідності доробити практичні роботи за поточний день.

День 3.


Домашнє завдання

  • У разі необхідності доробити практичні роботи за поточний день.

День 4.

  • Створення віртуального плакату/газети/ Практична робота №14
  • Блоги. Види блогів. Служба Blogger.
  • Реєстрація блогу. Знайомство з основними розділами для створення та редагування блогу.
  • Створення та опублікування повідомлення. Завантаження фотографій.
  • Налаштування блогу. Дизайн.
  • Налаштування блогу. Макет. Робота з гаджетами.
  • Створення додаткових розділів. Будування е-портфоліо на блозі.
  • Робота з коментарями в блогах. Практична робота №15

Домашнє завдання

  • У разі необхідності доробити практичні роботи за поточний день.

День 5.

  • Розміщення відеороликів на сторінках блогу (як посилання, вбудований). Знайомство з HTML-кодом. Режим HTML. Практична робота №16
  • Розміщення інтерактивних вправ сервісу Learningapps на сторінках блогу (як посилання, вбудований. Налаштування параметрів (довжина, висота).
  • Розміщення презентації (як посилання, вбудована). Налаштування параметрів (довжина, висота).
  • Онлайн анкети (як посилання, вбудована). Налаштування параметрів (довжина, висота).
  • Розміщення текстового документу (як посилання, вбудований). Налаштування параметрів (довжина, висота).
  • Самостійна робота з порталом ЗапоВікі та блогом.
  • Захист робіт. Підведення підсумків тренінгу.

Для забезпечення курсу необхідні

Технічні засоби:

  • Комп’ютер
  • Модем
  • Сканер
  • Навушники або колонки


Програмні засоби:

  • Підключення до глобальної мережі Internet;
  • Програми для створення електронних презентацій;
  • Текстовий редактор;
  • Програма-броузер;
  • Програвачі, що дозволяють відтворювати різноманітні мультимедійні файли;
  • Програми для перегляду та редагування графічних зображень;

Необхідні ресурси

Необхідні посилання

Інше

Цікаві посилання на схожі ресурси

День 1

Завдання 1

Знайомство з сервісами Веб 2.0 Социальные сервисы Web 2.0

Завдання 2

Презентація "Технологія ВікіВікі".

Знайомство з Вікі-проектами: http://letopisi.ru, ВікіОсвіта, ITEACH WIKI

Завдання 3

Знайомство з ЗапоВікі, огляд основних розділів: практична робота "Знайомство з ЗапоВікі"

Завдання 4

Презентація "Реєстрація на ЗапоВікі"
Практична робота "Реєстрація на ЗапоВікі"

Інструкція щодо створення Вікі-сторінки «Участник» на платформі ЗапоВікі.

Заборонені логіни при реєстрації:

  • використання числових логінів: 7245, 11 клас
  • використання довільного набору чисел і літер: 4ww3t6
  • використання довільного набору літер:АА, САПР, ДТёёёёёёёёё
  • написання назви школи, місцевості: Астраханська ЗШ I-III ступенів, Енергодар
  • використання подвійних логінів: Иванов Сергей и Петров Иван

Допомога: Реєстрація на порталі ЗапоВікі

Налаштування параметрів користувача: псевдоним (для підписів), формат дати.

Основні вкладки на ЗапоВікі, знайомство з розділом "Спецсторінки"

Завдання 5

"Візитка учасника": основне та додаткове призначення, розділи, вимоги до візитки, структура візитки
Практична робота "Створення візитки учасника"
Обов'язкова інформація

  • Прізвище, ім'я, по-батькові
  • Місце роботи
  • Посада
  • Контактна інформація (телефон, e-mail, skype, тощо)

Допомога:Правила створення вікі-візитки учасника порталу ЗапоВікі

Створення розділів різного рівня:

==Розділ 1==
==Розділ 2==

Завдання 6

Створення посилання на візитку учасника

  • на цій сторінці (сторінці тренінгу) в розділі Учасники, знайти свою групу (за вказівкою тренера) та натиснути навпроти неї кнопку "Правити"
  • Зробити посилання: [[Участник:логін|Прізвище Ім’я По батькові]]

Завдання 7

Зовнішні та внутрішні посилання
Створення посилання на:

Завдання 8

Завантаження фотографії на ЗапоВікі. Практична робота "Завантаження фотографії"

  • Підготувати фотографію
  • Задати унікальне ім'я: Portret_Ivanova_Sergej_21_03_2011
  • Завантажити фотографію на ЗапоВікі з категорією [[Категория:Участник]]

Допомога: Правила завантаження фотографій на портал ЗапоВікі


Завдання 9

Поняття Категорії. Практична робота "Створення категорії"

  • [[Категория:Участник]]
  • [[Категория:Мережеві технології Веб 2.0 для вчителів]]

Таблица назв категорій

Приклад візітки:

День другий

Тема дня: які дидактичні матеріали мають бути в нашому навчальному арсеналі?

Опитування "Що ми використовуємо для навчання?"

Вправа "Аналіз дидактичних матеріалів, наявних на веб-ресурсах"

Презентація "Огляд сучасних сервісів Веб 2.0"

Завдання 10

ГуглДиск. Використання ГуглДиску для збереження файлів.

Послідовність дій:

  1. увійти до власного аккаунту Гугл;
  2. перейти до ГуглДиску через меню сервісів Гугл (сітчастий квадрат у правому верхньому кутку вікна);
  3. змінити налаштування завантаження файлів за вказівкою тренера;
  4. натиснути на кнопку Завантажити (червоного кольору з стрілочкою, спрямованою догори);
  5. обрати потрібні документи засобами відповідного вікна;
  6. дочекатись повного завантаження та переформатування файлу;
  7. клацнути на синю кнопку "Настройки доступа", задати доступ За посиланням, зберегти налаштування;
  8. вставити до візитки посилання на кожний з документів (зовнішні посилання);
  9. вбудувати до візитки текстовий документ
    на сторінці ЗапоВікі прописати команду: <googledocument> ... </googledocument>, де замість "..." вставити код документу; детальніше про вбудовування документів, презентацій та електронних таблиць дивіться сторінку з інструкцією
  10. вбудувати до блогу текстовий документ та презентацію;

Завдання 11

ГуглДиск. Мережевий опитувальник.

  1. перейти до ГуглДиску;
  2. клацнути червону кнопку Створити, обрати створення Форми;
  3. додати до форми серію запитань різних типів;
  4. розмістити посилання на форму на вікі-візитці учасника;
  5. вбудувати форму до блогу.

Завдання 12

Онлайн-календар

Завдання: створити онлайн-календар на жовтень 2014

Послідовність дій:

  1. з електронної скриньки перейти за посиланнями Гугл на Календар, при першому вході вказати логін та пароль (якщо потрібно);
  2. створити новий календар за загальною назвою "Жовтень 2014";
  3. створити неперервну подію "Курси Веб 2.0" на термін 27.10-31.10.2014;
  4. додати 3-4 короткочасних події (робота з сервісами Веб 2, створення візитки, робота з Гугл-документами), використовуючи розклад курсів та поточні події;
  5. змінити налаштування календаря, зробити його загальнодоступним;
  6. отримати HTML-посилання на календар, зробити посилання з візитки ЗапоВікі на календар.

Завдання 13

Сервіси для публікації документів

Завдання: викласти власні розробки (текстову та презентацію) на двох з сервісів:

Посилання на опубліковані документи вставити до візитки та сторінок чи дописів блогу.

Завдання 14

Створення карти знань

Завдання: створити карту знань за допомогою сервісу Bubbl.Us.

Тема вашого профілю.

Послідовність дій:

  1. ввести до адресного рядка браузера https://bubbl.us/ або перейти за посиланням Bubbl.Us;
  2. натиснути кнопку StartBrainstorming;
  3. використовуючи спливаючі вікна та підказки побудувати структурну схему, що відображає зв’язки між компонентами (елементами) схеми  ;
  4. зберегти схему у вигляді файлу малюнку, натиснувши на кнопку Export;
  5. завантажити файл-схему до ЗапоВікі, вбудувати його до візитки учасника.
Довідка по користуванню сервісом

Завдання 15

Сервіси збереження закладок. Знайомство з сервісами Symbaloo та БобрДобр

Сервіс збереження закладок БобрДобр. Реєстрація. Пошук групи за уподобаннями. Робота в групі.

Завдання:

  1. зареєструватися на сайті БобрДобр, долучитися до будь якої фахової групи;
  2. знайти в Мережі 5-6 цікавих фахових сайти, додати закладки на них до обраної групи;
  3. посилання на додані закладки розмістити на власній сторінці ЗапоВікі.

Сервіс збереження закладок Symbaloo. Реєстрація. Створення веб-міксу. Надання доступу.

Приклад веб-міксу

Завдання:

  1. зареєструватися на сайті Symbaloo, створити веб-мікс
  2. знайти в Мережі 5-6 цікавих сайти, створити тайли;
  3. надати доступ до веб-міксу, посилання на веб-мікс розмістити на власній сторінці;
  4. вбудувати веб-мікс до блогу

Завдання 16

Дидактичні сервіси

Завдання: створити 3-4 дидактичні завдання за допомогою кількох з сервісів:

Створені дидактичні завдання вбудувати до блогу. Розмістити посилання на них на візитці учасника.

План роботи

День третій

Завдання 17

Дидактичні сервіси

Завдання: створити 2 дидактичних завдання за допомогою кількох з сервісів:

Завдання 18

Дидактичні сервіси. Створення хмарки слів

приклади хмарок тегів: "Хмарки тегів", інтерактивне
Послідовність дій:

  1. зайти за посиланням на сервіс;
  2. створити хмарку слів. Наприклад, перелік персонажів літературного твору, поняття певної теми...
  3. зберегти зображення хмарки слів на компьютер;
  4. назвати файл Хmara_sliv_Petrov_Ivan_27december2010
  5. завантажити зображення на ЗапоВікі;
  6. додати категорію [[Категория:Изображение:Облако слов]];
  7. вбудувати до блогу та на візитre учасника.

Завдання 19

Робота з геосервісами

  • Ознайомтися з Презентація "Геосервіси"
  • Заповніть таблицю назвами, посиланнями на фото та координати 2-3 об'єктів, наприклад: навчальний заклад, де ви працюєте, парк Перемоги, БК "Сучасник" та ін.

Для цього

  1. зайдіть на сайт Picasa
  2. завантажте альбом Улюблені куточки міста
  3. розмістить зовнішне посилання в стовпчику Фото об'єкту:
  4. зайдіть на сайт ВікіМапія
  5. визначте координати обє'кту, розмістить іх в стовпчику Координати об'єкту:;
  6. розмістить зовнішне посилання в розділі Координати об'єкту:.


День четвертий

Завдання 20

Робота з проектами на ЗапоВікі. Створення статті

  • Перейти до сторінки проекту Проект "Марафон веб-ідей"
  • в розділі "Учасники" натиснути кнопку "Править"
  • створити посилання на статтю: [[Марафон веб-ідей ПІП(повністю)]]
  • перейти за створеним посиланням та на новій сторінці вставити рядок: {{subst:Шаблон:Проект "Марафон веб-ідей"}}
  • зберегти сторінку
  • заповнити розвернутий шаблон
  • зробити посилання з візитки на проект

Приклад статей:

Завдання 21

Блоги: призначення, можливості. Блоги Google-сервісу blogspot.com Завдання: перегляньте прикладі блогів:

Классный мир. Автор Кабакова О.П. Класна кімната 6-А класу. Автор: Безотосна Т.І. Блог проекта "Школьная форма... За и против... Переможець конкурсу "Інтел. Навчання бля майбутнього" на Всеукраїнському рівні. Автор: Біла Т.П.

Створення блогу за допомогою Google-сервісу blogspot.com.

Порядок створення блогу (довідкова інформація):

  • увійти до власного аккаунту Гугл (наприклад, через електронну пошту)
  • перейти до блогосфери: Ещё - Все продукты - Blogger
  • зареєструвати блог
  • увійти до блогу, розпочати роботу: створювати повідомлення, статичні сторінки, додавати авторів до блогу тощо...

День п’ятий

Завдання 22

Коментування блогів колег

Завдання: прокоментувати дописи блогів колег

Послідовність дій:

  1. за допомогою візиток колег на ЗапоВікі перейти до 2-3 блогів колег;
  2. ознайомитись з дописами в блогах колег, залишити коментарі до дописів, що вас зацікавили.

Завдання 23

Використання можливості обговорення на ЗапоВікі.

Практична робота з обговорення візиток учасників. Завдання:

  1. перейти за посиланням з візитки до сторінки тренінгу
  2. відкрити в новій вкладці візитки колег, передивитись їх
  3. перейти до вкладки обговорення, в режимі правки додати коментар щодо візитки
  4. підписати коментар за допомогою кнопки панелі інструментів "Ваша подпись и момент времени", зберегти сторінку

Увага!. При одночасному редагуванні сторінок можливий конфлікт правок, тому треба уважно ставитися до повідомлень системи під час збереження сторінки. Додатково: про конфлікт правок.

Необхідні ресурси


Презентації:

Блоги та ЖивийЖурнал:

Приклади використання фотосервісів:

Інформація про геосервіси:

Онлайн офіси:

Веб-мікси:

Необхідні посилання

Під час вивчення матеріалу розглядаються наступні соціальні сервіси:

Інше

Корисна інформація

Загальні поняття

Створення візитки на ЗапоВікі

*Правила створення вікі-візитки учасника порталу ЗапоВікі NEW!  


УВАГА! Візитки курсантів повинні мати категорію [[Категория:Участник]]

*Правила завантаження фотографій на портал ЗапоВікі Дуже корисна інформація!    Тут можна знайти інформацію, як додавати фото 
*Правила форматування тексту на ЗапоВіКІ Дуже корисна інформація!  
*Таблиця кольорів Дуже корисна інформація!  

Для написання статті

Дві статті, на які слід зважати під час створення статті на ЗапоВікі

  1. Про авторське право

  2. Правила написання статей на ЗапоВікі


Статті для розширення кругозору. Ці технології на ЗапоВікі не спрацьовують.
Як оформити список літератури Оформлення Примітки Оформлення цитат

Використання геосерверів

відео урок

Відео на YorTube

Хмарні технології в освіті

Створюємо власний блог

Приклад тематичного блогу містить цікаву інформацію з використання онлайн календарів на сервісах Google

ВебМикс - візуальні закладки

Приклад

Онлайн редактор вправ



Домашня робота - створення власного мережевого портфоліо: основні вимоги

  • Візитка учасника: портрет, повна інформація (ПІП, міце роботи, посада, контактні дані, категорія і т.д.), обовязкові категорії "Участники" та "Тренинги Веб 2.0 для педагогов, г. Энергодар", ВМО учителей Запорожской области, категорії, що вказують приналежність до віртуального методичного об'єднання:
    • Виртуальное МО учителей начальной школы Запорожской области,
    • Виртуальное МО учителей украинского языка и литературы Запорожской области,
    • ВМО учителей информатики г.Энергодар,
    • Виртуальное МО учителей математики Запорожской области,
    • Виртуальное МО учителей английского языка Запорожской области
  • Закладки на Меморі (або БобрДобр): 3-4 закладок за темою предмету, закладки у групі, посилання на візитці на персональні закладки та закладки групи.
  • Фотоальбом: в фотоальбомі 5-8 власних фото, фотоальбом однієї з навчальних тем, знайдений фотоальбом, Фотоальбом в Панараміо, посилання до фотоальбомів з візитки.
  • Мережеві документи: Google-документи: текстовий документ (наприклад, конспект уроку), презентація, електронна таблиця, форма (тест або анкета), посилання на документи з візитки.
  • Робота з геосервісами: знаходження та визначення координат навчального закладу, наявність посилання у візитці.
  • Карти знань: створення карти знань з предмету, наявність посилання у візитці.
  • Відео-сервіси: знаходження відео до уроку, посилання у візитці на даний ролік, додавання відеороліку до візитки.
  • Блог: 3-4 статичних сторінок, розміщення (посилання та вбудовування) онлайн-документів та дописів; налаштування 3-4 гаджетів. Написати коментарі до статей в блозі колеги.
  • Обговорення на ЗапоВікі: коментування 3-4 візиток колег.
  • Робота у віртуальному МО: поповнення визитки МО посиланнями на власні онлайн-документи.
  • Робота з проектами на ЗапоВікі - Проекты - участь хоча б в 1 проекті
  • Створення вікі-статті (за темою предмету): створення вікі-статті з залученням малюнків, наявність посилання з візитки на статтю та із статті до візитки (підпис автора)(початок: вставити в візитку посилання на нову статтю)

В помощь курсантам:

Для забезпечення курсу необхідні

Технічні засоби:

  • комп’ютер;
  • модем;
  • МФУ або принтер зі сканером;
  • навушники або колонки;
  • цифровий фотоапарат;
  • Web-камера.


Програмні засоби:

  • текстовий редактор;
  • програми для створення електронних презентацій;
  • електронні таблиці;
  • броузер;
  • медіа-програвачі;
  • програми для перегляду графічних зображень.

Для забезпечення курсу необхідні

Презентації:

Блоги та ЖЖ:

Необхідні посилання

Приклади

Вікі-проекти:

Блоги та ЖивіЖурнали:

Використання фотосервісів:

Онлайн документи:

Допоміжні матеріали

  • Створення навчальної гіпертекстової енциклопедії в середовищі ВікіВікі [1]
  • Соціальні сервіси Веб2.0. На допомогу вчителю [2]
  • Соціальні сервіси(конспект)[3]
  • Як можна використовувати соціальні сервіси в педагогічній діяльності (конспект)[4]
  • Опорный конспект Вики [5]
  • Презентація "Сервіси Веб-2.0" [6]

Коллекция видеороликов для использования на тренингах: