Тренінг "Основи ІКТ" (для бібліотекарів ЗНЗ), червень 2017

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск
Курси бібліотекарів ЗНЗ
червень 2017 року

Содержание

Терміни навчання

12.06-30.06.2017

Учасники

Бібліотекарі ЗНЗ - слухачі курсів підвищення кваліфікації 12-30.06.2017

Рух учасників тренінгу

Єрмак Марія Михайлівнабув сертифікат

Купрікова Валентина Петрівна
Прокопенко Оксана Вадимівна

Мета тренінгу

формування інформаційної культури бібліотекарів, ознайомлення бібліотекарів з інформаційно-комунікаційними технологіями та їх використання в професійній діяльності.

Завдання тренінгу

  • сформувати в учасників базові навички роботи з комп’ютером та інформаційно-комунікаційними технологіями;
  • формувати практичні навички у бібліотекарів користуватися основними сервісами Інтернету;
  • розробляти і захищати перед колегами методичні матеріали для організації бібліотечного обслуговування читачів, створені за допомогою текстового редактора MS Word, електронного процесора MS Excel та засобу підготовки презентацій MS Power Point;
  • підвищити професійній рівень бібліотекарів на основі ефективного використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.

Що дізнаються та чому навчаться слухачі

Слухачі будуть знати:

  • інтуїтивну сутність інформації, основні інформаційні процеси, види та форми представлення інформації, принципи двійкового кодування різних видів інформації, основні одиниці вимірювання двійкового коду, загальну структурну схему ПК, назви та основні характеристики пристроїв ПК;
  • функціональне призначення клавіатури, назви та призначення окремих полів клавіатури, правила роботи з клавіатурою при введенні інформації, функціональне призначення «миші», сновні прийоми роботи з «мишею»;
  • роль ОС в організації роботи користувача, поняття файлу, папки, файлової структури; основні об’єкти ОС (робочий стіл, вікна, меню, піктограми, ярлики) та виконувані дії над ними; дії виконувані над файлами і папками, алгоритм виконання таких дій; характеристики файлів і папок (і’мя, тип, об’єм);
  • поняття тексту та його основних елементів (символ, абзац); призначення та основні можливості текстового процесора; структуру інтерфейсу текстового процесора та призначення його елементів; суть операцій вставки, заміни, видалення, копіювання, переміщення об’єктів; засоби та методи текстового процесора для виконання редагування та форматування текстового документа; поняття буферу обміну та принципи роботи з ним; засоби та методи роботи з таблицями у текстовому процесорі; засоби та методи створення графічних об’єктів; правила та формати зберігання текстового документу на зовнішньому носії;
  • призначення електронних таблиць; елементи електронної таблиці (комірка, рядок, стовпець, лист, книга) та їх характеристики; призначення елементів інтерфейсу користувача: рядок формули, поле імені; основні типи даних які можуть міститися у комірках; правила використання формул у комірках; поняття про абсолютні та відносні посилання; правила автоматичної зміни посилань при копіюванні формул; правила представлення числової інформації графічними засобами табличного процесора (діаграми); технологію виконання операцій копіювання, переміщення, видалення, форматування;
  • склад та призначення сервісного програмного забезпечення; основні програми обслуговування дисків; поняття про комп’ютерні віруси, їх види та характеристики; антивірусні програмні засоби; поняття про архівацію даних; найпоширені програми-архіватори та їх основні можливості; основні формати архівних файлів;
  • види комп’ютерних мереж; поняття сервер, посилання, електронна адреса, електронна пошта; структуру і принципи роботи в Internet-провіднику.

Слухачі будуть вміти: Слухачі будуть вміти:

  • заходити на сервіс Gmail, працювати з листами та вкладеннями за всіма правилами віртуального спілкування,
  • реєструватись на порталі ЗапоВікі, підтверджувати реєстрацію за допомогою відповідного листа-підтвердження, переходити за посиланнями, переходити в режим «Правка», вводити Captcha, переходити до власної візитки з різних розділів порталу ЗапоВікі. створювати розділи сторінки, вводити,редагувати та форматувати текст (курсивний текст, напівжирний текст:, переглядати сторінки в попередньому перегляді, зберігати сторінки, створювати та підписувати коментарі, створювати різні види вікі-посилань (внутрішні, зовнішні), застосовувати категорії (як учасник порталу ЗапоВікі, як учасник тренінгу, як учасник віртуального методичного об’єднання),
  • переходити на сервіс YouTube, знаходити потрібний ролик, переглядати його та завантажувати ролик на комп’ютер, розміщувати ролик як посилання та вбудовувати його до вікі-визитки порталу ЗапоВікі,
  • переходити на сервіс для створення карт знань, створювати карту знань для свого предмету, зберігати карту знань як зображення, розміщувати карту знань на вікі-візитці порталу ЗапоВікі,
  • переходити до сервісу для створення закладок, створювати закладки на інші веб-ресурси,
  • переходити на сервіс для створення хмари слів, створювати хмари слів, зберігати хмару слів як зображення, розміщувати хмару слів на вікі-візитці порталу ЗапоВікі,
  • переходити на фотосервіс, створювати альбоми, завантажувати зображення до створених альбомів, надавати доступ до перегляду іншим користувачам, розміщувати посилання на альбом на вікі-візитці порталу ЗапоВікі,
  • переходити на Google-карти, працювати з картами, створювати віртуальну екскурсію: ставити мітку, розміщувати опис, додавати фото та відео матеріал, налаштовувати додаткові параметри для віртуальної екскурсії: зовнішній вигляд карти, зовнішній вигляд мітки тощо, надавати доступ до перегляду іншим користувачам,розміщувати посилання на екскурсію на вікі-візитці порталу ЗапоВікі,
  • працювати з гугл-документами: створювати онлайн анкету (використовувати запитання різних типів, налаштовувати додаткові параметри), створювати документ для збору відповідей, застосовувати аналіз відповідей, завантажувати документ з відповідями, колективно працювати з різними типами документів, працювати з коментарями при колективній роботі, розміщувати різні типи документів на Google -диску, надавати доступ до перегляду та редагування документів, розміщувати посилання на документи на порталі ЗапоВікі,
  • реєструватись на сервісах для створення інтерактивних вправ та завдань, користуватись цими сервісами (використовувати завдання, що вже існують, створювати нові), розміщувати посилання на створені завдання на порталі ЗапоВікі,
  • працювати з сервісами інфографіки та віртуальними плакатами (газетами),
  • реєструвати блог, переходити на сторінку керування блогом, створювати, публікувати, редагувати повідомлення, переглядати їх у попередньому режимі, вставляти зображення до повідомлення, змінювати вже опубліковане повідомлення, працювати з розділом «Шаблон» (налаштовувати шаблон блогу, змінювати основні кольори блогу, фон та фонові ,розмір панелей блогу, зберігати зміни), змінювати макет блогу, створювати гаджети,створювати додаткові розділи (сторінки) блогу, додавати гаджет «Сторінки», публікувати додаткові розділи на блозі, додавати інформацію до створених розділів, коментувати повідомлення в блогах, зберігати зміни, розміщувати медіаметеріали на сторінках блогу як посилання та вбудовувати їх до сторінок блогу, користуватись режимом HTML при вбудовуванні, налаштовувати параметри в HTML-коді (width, height).

Фотоальбом

Тренер (тренери)

Телятник Кіра Валентинівна

Засоби зв'язку з тренером:

  • E-mail: avikett@gmail.com
  • Skype: Avikett
  • Телефон: 067-308-21-41, 093-027-17-45, 066-155-21-62

Крижко Людмила Володимирівна

Засоби зв'язку з тренером:

  • E-mail: bibl.zoippo@gmail.com
  • Skype: krizshko.l
  • Телефон робочий: 061 222 25 81
  • Телефон мобільний: 097 403 73 52; 099 319 77 71

Практична робота на тренінгу "Основи ІКТ"

День перший

Завдання Zero

Створення або виявлення існування аккаунту Google

  1. відкрити будь-який браузер
  2. до адресного рядку ввести URL пошти Gmail gmail.com або перейти за посиланням
  3. увійти до власного аккаунту або створити новий обліковий запис
  4. відкрити інший браузер, створити (або увійти) до іншого аккаунту
  5. повторити вказані дії для усіх користувачів ПК

Завдання1

Список сучасних українських письменників

Робота з операційною системою

Створити на Робочому столі папку з іменем за власним Прізвищем.

Робота з мережею Інтернет

  • Знайти в Інтернеті відомості про літературну премію "Великий Їжак".
  • Зберегти текст даного документу у власній папці в форматі файлу текстового процесора. (Не забудьте вказати електронну адресу даного документу!)
  • Знайти малюнки (4-5 шт.), що стосуються книжок різних жанрів, процесу читання, читачів, роботи з книгою тощо.
  • Зберегти малюнки у власній папці в форматі графічних файлів.

Робота з офісними програмами

Електронні таблиці

  • Створити електронну книгу для обліку відвідування бібліотеки читачами за зразком:
Кількість учнів, що мають відповідну кількість відвідувань Учні 1 класів Учні 2 класів Учні 3 класів Учні 4 класів Всього учнів
до 10
11-20
21-30
понад 31
Загальна кількість учнів
  • Заповнити таблицю довільними даними.
  • Підрахувати для кожної паралелі класів сумарну кількість учнів та сумарну кількість відвідувань за кожним показником, використовуючи відповідні формули.
  • Розташувати над таблицею її назву – Облік відвідування – у об’єднаній клітинці по центру.
  • Відформатувати таблицю:
    • прокреслити межі,
    • виділити заголовки стовпчиків,
    • вирівняти текст в клітинках по горизонталі за значенням, по вертикалі - по центру.
  • Побудувати гістограму з назвою Відвідування бібліотеки учнями 1-4 класів, яка буде відображати кількість відвідувань по кожній паралелі класів за кожним показником відвідування (усі рядки, окрім Загальна кількість учнів) , розташувати її на окремому аркуші електронної книги.
  • На діаграмі зазначити дані та їх значення.
  • Змінити назву аркушу з таблицею на Таблиця, порожні аркуші видалити.
  • Зберегти електронну книгу у власній папці з іменем ОБЛІК ВІДВІДУВАННЯ.

Комп’ютерні презентації

  • Створити комп’ютерну презентацію.
    • Перший слайд – титульний. Вказати автора презентації та тему «ДО МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ».
    • На другому слайді вставити таблицю, створену в попередньому завданні (в разі відсутності електронної таблиці створити аналогічну засобами програми для створення презентацій), надати їй привабливого вигляду.
    • На третьому слайді вставити гістограму, створену в попередньому завданні (в разі її відсутності створити аналогічну засобами програми для створення презентацій), надати їй привабливого вигляду.
    • На четвертому слайді ввести поради для класоводів (наприклад, можливі дії щодо покращення показників) та вставити малюнки, збережені з Інтернету.
  • Оформити презентацію (дизайн слайдів, анімація об’єктів на 4-ому слайді).
  • Зберегти створену презентацію з іменем ДО МЕТОДОБ’ЄДНАННЯ у власній папці.

Текстовий процесор

  • Створити текстовий документ – запрошення до участі у Всеукраїнському місячнику шкільних бібліотек, яке містить різні типи об’єктів:
    • заголовок,
    • малюнки,
    • текст з інформацією про зміст та термін проведення,
    • список або таблицю з програмою місячника.
  • Використати різні види форматування (розмір тексту, колір тексту, накреслення, шрифт).
  • Зберегти текстовий документ з іменем ЗАПРОШЕННЯ у власній папці.

Робота з програмою-архіватором

  • Заархівувати всі файли Вашої папки.
  • Назвати архівний файл Вашим прізвищем та ініціалами.

Робота з мережею Інтернет

  • Відправити створений архів на адресу bibl.zoippo@gmail.com
  • Вказати в темі листа КОНТРОЛЬНА РОБОТА ПІП (бібліотекарі).

Домашнє завдання з "Основ ІКТ"

  • Оберить певну тему з вашої професійної діяльності.
  • Засобами програм офісного пакету створіть:
    • ілюстрований текстовий документ, що містить таблиці, списки, розділи, зміст;
    • презентацію з теми, що містить слайди різних типів та є логічною та послідовною;
    • електронну таблицю з діаграмами (наприклад, зведені дані тематичного соцопитування).

Для формування базових навичок з ІКТ

  • Тренуйтесь, виконуючи завдання контрольних робіт.
  1. Контрольна робота №1
  2. Контрольна робота №2
  3. Контрольна робота №3
  4. Контрольна робота №4
  5. Контрольна робота №5

Приклад оцінювального листа до контрольних робіт

Приклади виконнання певних видів документів

Радимо почитати

  • Информатика : 9 кл. : учеб. для общеобразоват. учебн. заведений : пер. с укр. / И. Я. Ривкинд, Т. И. Лысенко, Л. А. Черникова, В. В. Шакотько ; под общей ред. М. З. Згуровского. - К. : Генеза, 2009. - 296 с. : ил.
  • Інформатика : 9 кл. : підручн. для загальноосвіт. навч. закл. / Й. Я. Ривкінд, Т. І. Лисенко, Л. А. Чернікова, В. В. Шакотько ; за заг. ред. М. З. Згуровського. - К. : Генеза, 2009. - 296 с. : іл.
  • Інформатика : 10 кл. : підручн. для загальноосвіт. навч. закл. : академ рівень, профільн. рівень / Й. Я. Ривкінд, Т. І. Лисенко, Л. А. Чернікова, В. В. Шакотько ; за заг. ред. М. З. Згуровського. - К. : Генеза, 2010. - 302 с. : іл.
  • Інформатика : 11 кл. : підручн. для загальноосвіт. навч. закл. : академ рівень, профільн. рівень / Й. Я. Ривкінд, Т. І. Лисенко, Л. А. Чернікова, В. В. Шакотько ; за заг. ред. М. З. Згуровського. - К. : Генеза, 2011. - 304 с. : іл.

Джерело: http://4book.org/

  • Морзе Н. В. Основи інформаційно-комунікаційних технологій / Н. В Морзе. - К. : Вид. група BHV, 2006. - 298 с. – Те саме [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://drive.google.com/drive/folders/0B5CsothYVK2-R01fdVkwM0k1WDQ, вільний. – Назва з екрану.

Цей посібник допоможе вчителям оволодіти основами інформаційно-комунікаційних технологій та застосувати їхні можливості для покращення навчального процесу, підвищення своєї майстерності та зацікавленості учнів. Він містить як теоретичний матеріал, так і покрокові інструкції, що дає можливість використовувати посібник для практичних занять за комп’ютером. Посібник призначений для підвищення кваліфікації вчителів різних профілів. Він має стати основою для базового курсу з інформаційно-комунікаційних технологій у педагогічних закладах та змістовної частини стандартів підготовки вчителів. Може використовуватися як посібник з інформатики для педагогічних вузів.