Тренінг Мережеві технології Веб 2.0 для педагогічних працівників ЗОШ №88, листопад, 2016 рік

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Содержание

Терміни навчання

21.11.2016 - 25.11.2016

Тренер

Лагода Олександра Леонідівна

Засоби зв'язку з тренером:

e-mail: alfalun@yandex.ua

skype: sankolun

моб. телефон: 0980973961


Анкета вчителів тренінгу

(Заповнює учасник) Анкета учасників

Слухачі курсу

Педагогічні працівники Запорізької загальноосвітньої школи № 88 Комунарського району

Список учасників:
1. Борисенко Ольга Вікторівна тренінг завершено

2. Гучевська Аліна Юріївна тренінг завершено

3. Денисенко Галина Василівна тренінг завершено

4. Журавльова Тетяна Миколаївна тренінг завершено

5. Клюкіна Анастасія Вікторівна тренінг завершено

6. Кніфута Наталія Володимирівна тренінг завершено

7. Кузовлєва Наталія Володимирівна тренінг завершено

8. Курочка Яна Сергіївна тренінг завершено

9. Тимошенко Ірина Сергіївна тренінг завершено

10. Проскуркіна Інна Миколаївна тренінг завершено

Фотоальбом

Trening2016zosh88.JPG

Zosh88traaing.JPG Z0sh88traing.JPG Tryyy88zosh.JPG Knfz0sh88.JPG Z0sh882016zzzz.JPG Trang88z4.JPG Z88nv3.JPG Zzz88831.JPG

Мета тренінгу

  • знайомство з запорізьким порталом ЗапоВікі;
  • ознайомлення з соціальними сервісами технологій Веб 2.0;
  • використання соціальних сервісів в проектній діяльності;
  • розвиток інформаційної компетентності;
  • формування інформаційної культури;

Що дізнаються та чому навчаться слухачі

Слухачі будуть знати:

  • поняття терміну Веб 2.0;
  • правила спільного створення та редагування гіпертекстів;
  • використання геосервісів;
  • спільне спілкування в єдиному інформаційному просторі;
  • призначення ЗапоВікі;
  • правила створення карт знань;
  • правила роботи в віртуальних офісах;
  • призначення блогів.

Слухачі будуть вміти:

  • створювати та редагувати власні статті за допомогою технології ВікіВікі;
  • працювати на ЗапоВікі;
  • спілкуватися за допомогою блогів;
  • працювати в геосервісах;
  • розміщувати в Інтернеті медіа-файли;
  • створювати карти знань;
  • використовувати сервіси соціальних закладок.

Для забезпечення курсу необхідні

Технічні засоби:

  • комп’ютер;
  • модем;
  • цифровий фотоапарат;

Програмні засоби:

  • текстовий редактор;
  • програми для підготовки мультимедійних електронних презентацій;
  • електронні таблиці;
  • браузер;
  • медіа-програвачі;
  • програми для перегляду графічних зображень.

План роботи на тренінгу

План роботи

План роботи тренінгу

День перший

В результаті першого дня повинні бути виконані такі завдання:

  • Реєстрація учасників (заповнення анкети)
  • Створення аккаунту Google
  • Cтворення візитки учасника Заповікі
  • Створення блогу

Модуль 1

Знайомство з сервісами Веб 2.0.: Презентація "Сервіси Веб 2.0"
Приклади використання сервісів Веб 2.0 в освітній діяльності педагогічного працівника[1]

Модуль 2

Сервіси компанії Google.[2]
Основи роботи з поштою Gmail.
Правила віртуальної етики та віртуального спілкування.
Поняття логіну (ім’я користувача) та паролю.

Модуль 3

Робота з поштою Gmail.
Практична робота №1 "Створення аккаунта Google"

Завдання: Увійти у свій аккаунт або створити новий обліковий запис.


Алгоритм створення нового аккаунту:
1. Відкрити браузер
2. В адресний рядок ввести URL пошти Gmail gmail.com або перейти по посиланню., ви перейдете на сайт Google, де необхідно знайти кнопку "Створити аккаунт"

3. Натиснути на кнопку "Створити аккаунт"
Makeakk.png

4. Заповнити форму реєстрації, занотувати всі дані (особливо логін та пароль)
Formarua.png

5. Після заповнення натиснути кнопку "Наступний крок"

6. Після цього з'являється вікно Політика конфеденційності, яке необхідно прочитати та натиснути кнопку "Увімкнути" Politikakonf.png

7. Відкриється вікно привітання, де ми можемо зайти на свою електронну пошту, натиснувши "Перейти до сервісів Google"

8. Так виглядає ваша створена електронна пошта
Elektronnaposhtagmail.png

9. Вітаю! Ви виконали перше завдання :)


Модуль 4

Знайомство с Вікі-проектами: ВікіОсвіта, ITEACH WIKI
Презентація "Технология ВикиВики".
Знайомство з порталом ЗапоВікі

Приклади Візиток колег ЗСШ №7:
Карпук Александр Иванович
Бондаренко Наталия Борисовна
Бухна Ольга Владиславовна
Герцен Анна Сергіївна
Голуб Елена Анатольевна
Даниленко Лариса Николаевна
Калугина Людмила Викторовна
Кучер Дмитрий Васильевич
Павловская Яна Владимировна
Химич Светлана Александровна
Шеремет Инна Владимировна


Робота на порталі ЗапоВікі
Практична робота №2 "Реєстрація на ЗапоВікі"
Заборонені логіни при реєстрації:

  • використання числових логінів: 7245, 11 класс
  • використання довільного набору чисел та букв: 4ww3t6
  • використання довільного набору букв:АА, САПР, ДТёёёёёёёёё
  • використання назви школи, місцевості: Астраханская ОШ, Энергодар
  • використання двійних логінов: Иванов Сергей и Петров Иван
Реєстрація на порталі ЗапоВікі

Настройка параметрів користувача: псевдонім (для підпису), формат дати.

Основні вкладки на ЗапоВікі, знакоймство з разділом "Спецстраницы"

Модуль 6

Поняття е-портфоліо вчителя.
Приклади створення портфоліо на різних платформах (Вікі, блоги, сайти тощо).
Практична робота №3 "Створення вікі-візитки (е-портфоліо) на порталі ЗапоВікі."
Обов'язкова інформація

  • Прізвище Імя По батькові
  • навчальний заклад
  • посада
  • контактна інформація:телефон, e-mail, тощо

Правила створення вікі-візитки учасника порталу ЗапоВікі


Створення розділів різного рівня:

==Раздел 1==
==Раздел 2==


Створення посилання на візитку учасника

  • на цій сторінці (сторінці тренінгу) у розділі Слухачі курсу, знайти своє прізвище (за вказівкою тренера) і натиснути навпроти розділі Слухачі курсу кнопку "Править"
  • дотримуючись вказівок тренера, зробити посилання виду: [[Участник:логин|Фамилия Имя Отчество]]


Зовнішні та внутрішні посилання
Створення посилання:


Завантаження фотографії на ЗапоВікі.

  • Підготувати фотографію
  • Задати унікальне ім'я: Portret_Ivanova_Sergej_21_03_2011
  • Загрузити фото на ЗапоВікі з категорією [[Категория:Участник]]
    Правила завантаження фотографій на портал ЗапоВікі
  • Дотримуючись вказівок тренера, вставити фотографію на свою візитку, настроїти параметри (размір, розташування, підпис)


Поняття Категорії.

  • [[Категория:Участник]]
  • [[Категория:Мережеві технології Веб 2.0 для вчителів]]

Створення блогу
Для того, щоб створити блог необхідно виконати такий алгоритм дій:
1. Обрати платформу для створення, в нашому випадку використаємо сервіс Гугла - Блоггер
2. Ви вже авторизовані в системі Гугл, тому нам не потрібна повторна реєстрація. Натискаємо на кнопку "Новий блог" зліва.
3. Заповнюємо форму створення блогу. Необхідно вибрати назву для свого блогу і ввести її до графи "Заголовок", ввести адресу вашого блогу. Також можна вибрати дизайн для вашого майбутнього блогу
Regblogscreen.png
4. Тепер можемо додати перший запис до блогу. Для цього треба натиснути кнопку "Новий допис", як показано на рисунку.
Newzapis.png
5. Відкриється форма для створення запису, де ми можемо написати привітання. Для того, щоб опублікувати допис, необхідно натиснути кнопку "Опублікувати", як показано на рисунку.
Formazapisis.png

День другий

В результаті другого дня повинні бути виконані такі завдання:

  • Додання відеоролику
  • Створення карти знань
  • Додання закладок
  • Створення фотоколлажу
  • Створення хмари слів
  • Позначення координатів (геосервіси)

Модуль 1

Відеосервіси. Відеосервіс YouTube.Y
Практична робота №4. Пошук відео, створення посилання на відеоролік, вбудовування відеороліку до вікі-сторінки.

  • знайти в Мережі відеоролік, пов’язаний з фаховою темою;
  • завантажити ролик на комп`ютер;
  • створити зовнішнє посилання на сторінку роліку в форматі:[URLроліку НазваРоліку];
  • вбудувати ролік на вікі-візитку, вказавши запис: <mediaplayer>URLроліку</mediaplayer>;
  • вставити до візитки у розділ Відеороліки

Інструкція

Модуль 2

Сервіси для створення карт знань
Практична робота №5. Створення карти знань Презентація "Карти знань"

Створити карту знань за допомогою сервісу Bubbl.Us (згідно Вашего фахового предмету.

  • Зайдіть на сайт http://bubbl.us/
  • натиснути кнопку StartBrainstorming;
  • використовуючи спливаючі вікна та підказки побудувати структурну схему, що відображає зв’язки між компонентами (елементами) курсу вашого предмету в школы;
  • зберегти схему у вигляді файлу малюнку c розширенням JPEG, натиснувши на кнопку Export;
  • завантажити файл-схему до ЗапоВікі як зображення, в Описании додайте [[Категория: Изображения:Карты знаний]]
  • Вставьте карту в свою візитку, у розділ Карта знань.

Інструкція

Модуль 3

Сервіси для створення закладок
Практична робота №6. Знайомство з сервісами Symbaloo, БобрДобр та Рearltrees

  • зареструватися на сайті Symbaloo;
  • знайти 5-6 цікавих сайтів, створити веб - мікс;
  • відкрити доступ до веб-міксу, посилання на веб - мікс розмістити на своїй вікі-сторінці;
  • Знайдіть 3-4 цікаві статті по вашій методичній темі и помістить на них посилання у розділі Мої закладки своєї візитки.

Інструкція Symbaloo

Приклади закладок на сервісі Рearltrees.com

Модуль 4

Сервіси для створення хмари слів
Програма Tagxedo - Creator Презентація-інструкція
Практична робота №7. Створення хмарки слів.

  • Створити хмарку слів з фахового предмету.
  • Зберегти хмарку у вигляді файлу малюнку.
  • Завантажити файл-хмарку до ЗапоВікі як зображення, в Описании додайте категорію Изображение:Облако слов
  • Вставьте хмарку в свою візитку, у розділ "цікаві сучасні сервіси".
  • Вставити хмарку слів як посилання на власну візитку на порталі Заповікі.

Інші сервіси для створення хмари слів:
Worditout,
Tagul Інструкція Tagul
Imagechef

Модуль 5

Фотосервіси
Знайомство із мультимедійними сервісами - Социальные сетевые сервисы для хранения мультимедийных ресурсов
Практична робота №8. Створення фотоальбома.

  • Пройдіть за посиланням Фотоальбом.
  • Натисніть кнопку Додати фотографії, завантажити 5-10 фотографій до альбому. Ввести назву фотоальбома. Натисніть кнопку Готово.
  • Натиснути кнопку Поділитися, у полі Кому - обрати Для всіх. Знову Натиснути кнопку Поділитися.
  • Вставити до візитки у розділ Фотоальбом посилання на альбом як зовнішнє посилання в форматі [URLфотоальбому Назва Фотоальбому]

Cоздание фотоальбома в Google+

Модуль 6

Геосервіси
Знайомство с сервісом GoogleMap Карти Гугл].
Практична робота №9:

  • Зайдіть на сайт Карти Гугл та знайдіть фотографію будь-якого екскурсійного об'єкта Запорізького краю (наприклад, Театр ім. В.Г. Магара)
  • Розмістить зовнішне посилання в розділі Робота з геосервісами з посиланням "Фото".

приклад пошуку

  • Розмістить зовнішне посилання в розділі Посилання на координати: Для цього необхідно натиснути правою кнопкою по об'єкту на карті та вибрати в меню "що тут?". З'явиться віконце внизу з координатами широті та довготи. Їх необхідно скопіювати та вставити в потрібну графу таблиці.
Питання: Відповідь (адреса): Посилання на фото: Координати:
Де в нашому місті знаходиться об'єкт театр ім. В.Г. Магара? проспект Соборний, 41, Запоріжжя, Запорожская, Фото театру 47.813172, 35.180701

Koordina-54.png

День третій

В результаті третього дня повинні бути виконані такі завдання:

  • Створення та завантаження документу у Гугл-диску
  • Створення онлайн-анкети у Гугл-диску
  • Створення інтерактивних вправ
  • Створення кросворду
  • Дидактичні вправи задопомогою онлайн-сервісів


Модуль 1

Сервіс для роботи з документами: Google-диск
Для розміщення матеріалів використовують соціальний сервіс Google для роботи с документами.

Можливі 2 варіанти роботи по розміщенню власного документа:

  1. Завантаження вже існуючого документа
  2. Створення документа в самому сервисі Гугл

Cтворення документа:

  • Перейдіть на сайт - http://www.google.com/ і увійдіть під своїм акаунтом
  • Далі знаходимо розділ Диск та переходимо в нього
  • Натискаємо кнопку Создать далі Документ
  • Вводимо текст, використовуючи інструменти вбудованого редактора
  • Натискаємо кнопку Предоставить доступ та обираємо в Настройках совместного доступа - Пользователям, у которых есть ссылка, потім нижче в розділі Доступ обираємо Может оставлять комментарии
  • Натискаємо кнопку Сохранить
  • Вставляємо посилання у власну візитку в розділ Мої документи

Завантаження документа:

  • Перейдіть на сайт - http://www.google.com/ і увійдіть під своїм акаунтом
  • Далі знаходимо розділ Диск та переходимо в нього
  • Натискаємо кнопку Завантажити далі Файли. Обираємо потрібний файл.
  • Натискаємо кнопку Предоставить доступ та обираємо в Настройках совместного доступа - Пользователям, у которых есть ссылка, потім нижче в розділі Доступ обираємо Может оставлять комментарии
  • Натискаємо кнопку Сохранить
  • Вставляємо посилання у власну візитку в розділ Мої документи

Модуль 2.

Створення онлайн анкети в Google-диску
Практична робота №10. Створити онлайн-анкету для перевірки знань учнів з теми або онлайн анкету для батьків та прикріпити посилання на свою сторінку в ЗапоВікі Google Docs
Приклади он-лайн анкет:

Завдання

  • Заповнити анкети колег з тренінгу

7rJg6qjLjKQ.jpg

Модуль 3.

Розміщення документів на Google-диску:
Практична робота №11:

  • Завантажити конспект урока з фахового предмету.
  • Завантажити презентацію з фахового предмету.

Модуль 4.

Сервіс для створення інтерактивних вправ http://learningapps.org Інструкція для роботи з сервісом
Практична робота №12. Створення інтерактивної вправи.

  • Використовуючи сервіс http://learningapps.org створити інтерактивну вправу з фахового предмету.
  • Розмістити посилання на інтерактивну вправу у власній візитці на порталі Заповікі у розділ "Цікаві сучасні сервіси"

Модуль 5.

Створення онлайн кросвордів Фабрика кросвордів.
Практична робота №13. Створити он-лайн кросворд з фахового предмету.

  • Розмісти посилання на кросворд у власну візитку на порталі Заповікі у розділ "Цікаві сучасні сервіси"

Дидактичні сервіси

Завдання: створити 2-3 дидактичні вправи за допомогою деяких сервісів:

Модуль 6.

Інфографіка Приклади інфографіки

Практична робота №14. Створити інфографіку за допомогою сервіса https://www.timetoast.com/ http://www.easel.ly/ або http://piktochart.com/ Відео-інструкція Создаем инфографику

День четвертий

Модуль 1

Створення віртуального плакату / газети
Приклади газет, створених на http://wikiwall.ru/

Інструкція по роботі с сервісом WikiWall


Практична робота №15. Створити газету за допомогою сервісів http://wikiwall.ru/ або http://edu.glogster.com/

  • Вставити посилання на газету у власну візитку на Заповікі.


Модуль 2

Блоги. Види блогів. Служба Blogger.
Приклади блогів:


Інструкції по створенню блогів:


Практична робота №16. Створення блогу за допомогою Google-сервісу blogspot.com.

  • увійти до власного аккаунту Гугл (наприклад, через електронну пошту);
  • перейти до блогосфери: Ещё - Все продукты - Blogger;
  • зареєструвати блог;
  • увійти до блогу, створити 1-2 повідомлення;
  • зробити в візитці учасника на ЗапоВікі зовнішні посилання на блог.

Створення блогу



Практична робота №16. Налаштування блогу. Створення статичних сторінок

  • змінити дизайн блогу через керування гаджетами та зміну шаблону блогу;
  • змінити структуру блогу, додавши 2-3 статичні сторінки.

Створення статті


Практична робота №16. Зміна дизайну та структури блогу Надати блогу унікального оформлення за рахунок застосування дизайну та шаблону.

  • перейти до сторінки керування блогом;
  • перейти за посиланням Настроить (під картинкою-представленням блогу);
  • обрати шаблон та його різновид на вкладинці "Шаблон";
  • обрати зображення для тла блогу на вкладинці "Фон";
  • обрати дизайн блогу на вкладинці "Дизайн";
  • задати ширину елементів блогу (усієї сторінки, бокових панелей, що використовуються, зокрема) на вкладинці "Регулировка ширины";
  • задати характеристики тексту та тла елементів блогу за допомогою можливосьей вкладинки "Дополнительно";
  • застосувати здійснені зміни натисканням на кнопку "Применить к блогу";
  • перейти за посиланням "Назад к Blogger".

Детальну інструкцію див. в занятті Зміна дизайну блогу. Вставка гаджету


Практична робота №17. Робота з гаджетами. Додати до блогу та налаштувати 2-3 гаджети:

  • перейти до сторінки керування блогом;
  • перейти за посиланням "Дизайн";
  • натиснути посилання "Добавить гаджет" у потрібному місці;
  • обрати тип гаджету, який додається (пропонується найперше додати гаджети "Показ слайдов", "HTML/JavaScript", "Список ссылок";
  • заповнити шаблон гаджету, використати при заповненні
    • "Показ слайдов" - фотоальбом Picasa, якщо вказане ім’я користувача Гугл, а альбоми мають статус "Для всех в Интернете", то перелік альбомів для слайд-щоу буде запропонований автоматично;
    • "HTML/JavaScript" - використати для вбудовування певного відеороліку; врахувати, що ширина гаджету приблизно дорівнює 200px, отже є потреба змінити відповідним чином код роліку;
    • "Список ссылок" - використати для опису 2-3 посилань на цікаві сайти з предмету, кожний сайт додавати, вказуючи його URL та назву;
  • додати ще будь-який гаджет (за власним вибором), налаштувати його.


Практична робота. Будування е-портфоліо на блозі.

  • Створити додаткові розділи на блозі.

День п'ятий

Модуль 1


Практична робота №18. Робота з коментарями в блогах. Коментування блогів колег

Завдання: прокоментувати повідомлення блогів колег

Послідовність дій:

  1. за допомогою візиток на ЗапоВікі перейти до 2-3 блогів колег;
  2. ознайомитися з повідомленнями в блогах колег, залишити коментарі до повідомлень, які вас зацікавили.

Модуль 2


Практична робота №19 Робота з блогами. Завдання:

  1. Розміщення відеороликів на сторінках блогу
  2. Розміщення інтерактивних вправ сервісу Learningapps на сторінках блогу
  3. Розміщення презентації (як посилання, вбудована). Налаштування параметрів (довжина, висота).
  4. Онлайн анкети (як посилання, вбудована). Налаштування параметрів (довжина, висота).
  5. Розміщення текстового документу (як посилання, вбудований). Налаштування параметрів (довжина, висота).

Необхідні ресурси

Презентації:

Блоги та Вікі-сторінки:

Приклади використання фотосервісів:

Інформація про геосервіси:

Документи Google:

Необхідні посилання