Урок геометрії у 7 класі з теми "Суміжні та вертикальні кути та їх властивості"

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Урок геометрії, 7 клас

описание


Автор: Романенко Людмила Олександрівна, учитель математики Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня №88 міської ради Запорізької області

Тема: «Суміжні та вертикальні кути та їх властивості»

Мета:

• Узагальнення і систематизація знань учнів з теми, підготовка учнів до виконання контрольної роботи даної теми, розвиток логічного мислення, ініціативи, вміння працювати у великих групах;

• Виховання прагнення здобувати нові знання, активності та самостійності, в відповідальності за рівень підготовленості;

• Розвиток уваги та пам’яті, формування інтересу до навчання.

Обладнання: мультимедійний екран, ноутбук, діапроектор, кольорова крейда, креслярські інструменти; малюнки: «Карта шляху», «Вивчаємо з любов’ю», модель маяка, червоний прапор (для передачі кораблю переможцю); музика (шум моря, крик чайок); роздатковий матеріал, таблиця «Кути», картка-правило у вигляді шифровки.

Очікуваний результат: після цього уроку учні повинні вміти самостійно застосовувати властивості суміжних та вертикальних кутів до розв’язування задач, бути готовими до написання контрольної роботи.

Тип уроку – систематизація і узагальнення знань.

Вид уроку – урок-подорож.

Оцінювання – загальний та індивідуальні листи оцінювання.

Епіграф уроку – «Математика цікава тоді, коли дає поживу нашій винахідливості і здатності до міркувань» (Д.Пойа.)
Структура уроку


І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація учбової діяльності

ІІІ. Актуалізація знань і опорних понять під час уявної подорожі за схемою маршруту

IV. Підведення підсумків

V. Рефлексія

VI. Домашнє завдання


Хід уроку

І. Організаційний момент

• Привітання учнів.

• Психологічна розминка, недовготривалий масаж анатомічної табакерки кожним учнем на своїй руці.

• Пропозиція вчителя підняти сигнальну картку і повернути до вчителя якщо настрій гарний зеленим кольором, якщо тривожний – червоним.


ІІ. Мотивація учбової діяльності

На мультимедійному екрані з’являються тема і мета уроку.

Уг7к.jpg

Діти у нас сьогодні незвичайний урок. Ви мабуть знаєте, що 2/3 Землі – вода (океани, моря, річки, озера). І хоч людство існує давно, але ще залишилися місця які невідомі людині. Ось сюди ми і помандруємо на кораблях.

На екрані схема маршруту та музика «Шум моря».

Уг7к (2).jpg

Команда у нас велика, а тому ми розділимося на 3 команди. Кожна команда обирає на схемі свій корабель. На нас чекає довга і важка дорога. А в дорозі буває все: і цікаві зустрічі, і пригоди, неочікувані перешкоди, подолати які нам допоможуть знання. Підготовку до подорожі ви розпочали ще вдома. Як ви виконали домашнє завдання я перевірю зібравши зошити в кінці уроку. З доповідей інструкторів відомо що домашнє завдання виконали всі учні.

До вашої уваги план нашої подорожі (пояснення вчителя).

                  Епіграф - «Математика цікава тоді, коли дає поживу нашій 
                  винахідливості і здатності до міркувань» (Д.Пойа.)
Уг7к (3).jpg

На екрані з’являється «Маяк», а в руках вчителя – червона піраміда на гранях якої слова «Я повинен це зробити», «Я можу це зробити», «Я це зроблю», Я навчу іншого це робити»

Уг7к (4).jpg

У кожного учня на парті знаходиться роздатковий матеріал:

1. Таблиця властивостей суміжних та вертикальних кутів.

2. Тестові завдання.

3. Різнорівневі завдання.

4. Лист контролю.


ІІІ. Актуалізація знань і опорних понять під час уявної подорожі за схемою маршруту

1. Використання інтерактивної технології – «Асоціативний кущ». Учням пропонується перелічити усі відомі види кутів. Після цього пропонується перегляд таблиці (додаток 1).

• Як називаються кути зображені на малюнку? Яка їх основна властивість?

Уг7к (5).jpg

• Як називаються кути зображені на малюнку? Дайте означення цих кутів. Вкажіть пари вертикальних кутів?

• На борт кораблів прийнято СИГНАЛ SOS!!!

Уг7к (6).jpg

Вчитель: «За бортом людина!!!» Щоб кинути їй рятувальне коло, треба зі слів шифровки скласти означення вертикальних кутів.

Шифровка:
Називаються,
якщо
сторони
одного
два
кути
є сторін
доповняльними
променями
вертикальними
другого


Учні складають зашифроване означення вертикальних кутів.


2. Кораблі заходять у місто Геометричних Фігур.

• Вчитель пояснює, що треба зробити заправку і для цього необхідно відповісти на тестові завдання (додаток 2).

На екрані висвітлюються завдання.

Уг7к (7).jpg Уг7к (8).jpg

Учні оцінюють кожне тестове завдання 1 балом на основі зачитаних вчителем правильних відповідей. (взаємооцінювання)


• На шляху з’являється корабель «Пірат»

Пірати вимагають для подальшого просування кораблів відповіді на питання. Чи можуть бути суміжні кути обидва тупими?

• Вчитель звертається до червоної піраміди на столі і говорить: «Ми вже з вами переконалися що те що було запропоновано ви повинні були зробити і зможете зробити і подальші вправи і тому повертаю піраміду гранею з записом «Я це зроблю» до класу.

• Вчитель пропонує учням попрацювати з роздатковим матеріалом (додаток 3) На цьому рівні команда 1 кораблю виконує письмово завдання А. Один з учнів команди виконує своє завдання біля дошки.

Два інші кораблі зіткнулися з несподіванкою – по курсу з’явився кит. Учням цих кораблів запропоновано виправити помилку в додатку 3 під літерою Б, швидко знайти помилку і дати пояснення. Інакше кораблі можуть потерпіти крушіння.

Завдання виконує кожен учень 2 і 3 кораблів письмово. Один з учнів виконує завдання біля дошки. Інші учні оцінюють себе самостійно.


3. Фізкультурна хвилинка і гімнастика очей

Вчитель : «Нам треба відновити сили». Виконується вправа «Дерево», мета якої швидке відновлення сил, усунення стресу, набуття впевненості в собі.

Зведіться на ноги, поставте ноги на ширину плечей,
Заплющте  очі, уявіть себе сильним, могутнім деревом.
Ваші ноги – це коріння, що глибоко сягає в землю, дістає води.
Ваше тіло – це стовбур, що знаходиться в повітрі.
Ваші руки – це гілки, що тягнуться до сонця.
Над вами світить яскраве сонце.
Відчуйте себе розкішним деревом.
Ви одержуєте енергію від землі через коріння,
Енергію сонця через гілки.
Дме легкий вітерець, ви відчуваєте його дотик.
Ви – високе, струнке дерево, 
Ви твердо стоїте на землі.
Погляньте, яке ви дерево!
Вправу закінчено, розплющте очі.

Зробимо декілька рухів очима. Вчитель дає команди рухів очима.


4. Місто «Кросвордів та розваг»

а) Учням пропонується розгадати кросворд .

На екрані кросворд.

Уг7к (9).jpg


Ключове слово – 1. ГЕОМЕТРИЧНА ФІГУРА, 2.ЕЛЕМЕНТ ЦІЄЇ ФІГУРИ

На екрані з’являється розв’язок кросворду (після того, як учні дадуть відповідь)

Уг7к (10).jpg

б) відповісти на питання : «Три слоника – скільки буде ніг?»

в) розмістити від найменшої одиниці вимірювання до найбільшої:

 хвилина,  градус,  секунда.

Що це за одиниці вимірювання?

Оцінюється відповідь одного з учнів на кожне питання.


5. Острів «Розумний»

Учні розв’язують задачі просунутого рівня.

На екрані слайди з різнорівневими завданнями.

Уг7к (11).jpg

Кожна команда отримує індивідуальне завдання.

Завдання АБВ – достатнього рівня.

Завдання Г – високого рівня.

Уг7к (12).jpg Уг7к (13).jpg
Уг7к (15).jpg Уг7к (16).jpg

Результат з’являється на екрані. Учні здійснюють взаємо оцінювання.


IV. Підведення підсумків

Учні рахують загальну кількість балів отриманих за урок.

Вчитель з’ясовує скільки учнів мають результат високого рівня, достатнього та середнього і на сходинках з’являється слово «МОЛОДЦІ»

Грань піраміди успіху – «Я навчу іншого»

Уг7к (4).jpg

Команді, яка набрала найбільшу кількість балів вручається перехідний червоний прапор.


V. Рефлексія

  • Чи цікаво вам було на уроці?
  • Чи задоволені ви рівнем своєї діяльності на уроці?
  • Чи допоміг урок систематизувати знання з теми?

Висновок: Світ, що нас оточує – це світ геометрії і ми його сьогодні продовжували пізнавати. Закінчилася наша подорож під час якої ми повторили означення та властивості суміжних та вертикальних кутів, застосували набуті теоретичні знання в усному розв’язуванні задач, виконали логічні вправи, показали як допомагають отримані знання розв’язувати задачі.

Дякую вам за активність, інтерес до уроку, позитивне ставлення до праці.

За словами відомого французького письменника: «Вчитись треба тільки весело, щоб переварити знання треба поглинати їх з апетитом». На мою думку це нам вдалося.

І завершити урок хочу словами Пойа: «Уміє розв’язувати задачі той, хто їх розв’язує».

VI. Домашнє завдання.

1. Пошукова робота:

   * Знайти, які ще є одиниці вимірювання кутів? 
   * Розташуйте усі одиниці вимірювання  в порядку спадання.

2. Практичне завдання: №90 (б), №113 (письмове завдання)

3. Завдання творчого рівня №125; №4 (Б) стор. 138 підручника.


Додаток №1
Уг7к (18).jpg