Урок з геометрії у 7 класі

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Шаповалова 287.jpg
Конспект урока з геометрії у 7 класі з теми: «Рівнобедрений трикутник. Властивість рівнобедреного трикутника»

Содержание

Автор (и) розробки

Шаповалова Наталія Леонідівна

Навчальний заклад

КЗ Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат"Джерело" ЗОР

Клас

7

Назва навчальної програми, автори програми

Математика 5-12 класи .Редакція Бурда Н.І.Київ.Перун 2005

Тип уроку

засвоєння нових знань.

Компетенції учнів на уроці

соціальна , комунікативна, мовленнєва, інформативна

Мета:

  • Ввести поняття рівнобедреного трикутника. Засобами дослідницької діяльності сформулювати властивість рівнобедреного трикутника. Вчити учнів розрізняти рівнобедрений трикутник серед інших, сприяти розумінню та застосуванню властивості рівнобедреного трикутника для розв'язування задач.
  • Розвивати просторове уявлення, пізнавальну активність учнів, самостійність мислення, набути практичних умінь , вміння аналізувати відповіді однокласників, доводити власну точку зору.
  • Виховувати волю учнів шляхом пошуку різних способів розв'язування задач, навчати вирішенню життєвих і соціальних проблем.

Обладнання:

  • роздавальний матеріал,
  • комп'ютер,
  • мультимедійне обладнання,
  • презентація «Рівнобедрений трикутник. Властивості рівнобедреного трикутника». Презентація
  • презентація "Хвилинка релаксу. Види трикутників"

Пояснення до конспекту уроку

Червоним кольором позначено завдання,які учні виконують на картках (Додаток2).
Вибірково демонструються слайди з презентації.

Хід уроку:

I.Організаційний момент.
Ознайомити з системою оцінювання на уроці. Оцінювання здійснюється за різними видами роботи:
1) усна відповідь + малюнок,
2) самостійна робота з повторення,
3) практична робота наприкінці уроку ( Додаток №2)
На початку уроку вчитель кожному учню дає аркуш(Додаток 1).Протягом уроку учні заносять та таблиці оцінки(бали) за виконану роботу, наприкінці уроку кожен учень самостійно рахує кількість балів та отримує свою оцінку за урок.

II.Перевірка домашнього завдання.(Слайд 1)
Слайд 1

Робота з інтернет-ресурсом learning.apps.org
Завдання №1.(колективна робота, виконується усно)
[1]Трикутник та його елементи
Завдання №2.(власна розробка тесту,колективна робота, виконується усно)
Повторимо види кутів Повторення видів кутів та градусної міри.
III. Мотивація навчальної діяльності.
Формулювання мети й завдань уроку-записано на дошці
Мета уроку:
розглянути новий вид трикутника- рівнобедрений та ознайомитися з його основними властивостями .
Завдання уроку:
1) Вчитися креслити рівнобедрений трикутник,
2) Записати теорему про кути трикутника при основі,
3) Виконати вправи за новою темою.
IV.Актуалізація опорних знань.

Слайд 2
Оскільки трикутник та його види за сторонами й кутами розглядались у 5 класі, бажано звернутись до знань учнів та, активізувавши ці знання, сформулювати мету та завдання уроку.

Пропоную учням указати слова, які асоціюються зі словами «трикутник», а далі більш детально повторюються всі відомості, згадані учнями. (слайд № 2)
(Повторити означення трикутника та його елементів,периметр трикутника , теорему про суму кутів трикутника. )

Фронтальне опитування (перша оцінка+письмова робота на картці))
Слайд 3

1. Визначення медіани, висоти й бісектриси трикутника.
2. Що таке трикутник? Його елементи?
3 Чому дорівнює сума кутів трикутника?
4. Які кути називають зовнішніми?
5. Які фігури називаються рівними?(Слайд 3)
А зараз я пропоную вам застосувати ваші знання на практиці
Завдання № 1. Накреслити трикутник АВС та медіану до сторони АВ.
Завдання виконується на додатку 2.
. Завдання № 2 .Виміряти довжини сторін та кути трикутника, обчислити його периметр.
Учні отримують моделі трикутників та починають виконувати завдання , результати вимірювань та обчислень записують у видані додатки. (термін виконання -до 5 хвилин)
Обговорити завдання та вислухати усі відповіді учнів.
Питання класу:
• Чи помітили особливі трикутники?
• Чим вони відрізняються?

V.Засвоєння нових знань
План вивчення нового матеріалу (написати на дошці)
1°. Означення рівнобедреного трикутника. Його елементи. (слайд №4 )

Слайд 4


2° Периметр рівнобедреного трикутника.( вивести формулу)
3°. Теорема про властивість кутів рівнобедреного трикутника та її доведення

Поміряйте транспортиром градусні міри кутів А і С і порівняйте їх. Зробіть висновки.

VI.Первинне усвідомлення нового матеріалу

Виконання вправ
1. Які з трикутників, зображених на рисунку, є рівнобедреними? (слайд 5 )

Слайд 5

( учні працюють біля дошки, усна вправа)

2.Завдання №3. Написати основи та бічні сторони трикутників,зображених на малюнку. Обчисліть периметр кожного з рівнобедрених трикутників (найзручнішим способом) . (Додаток2)
3. Трикутник ABC — рівнобедрений з основою AC, Чому дорівнює кут C?( усно) (слайд 6 )

Слайд 6


Хвилинка релаксу.

Перегляд презентації «Які бувають трикутники»

VІІ. Закріплення матеріалу

Завдання №4 Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»
1. Знайдіть периметр трикутника, якщо:
а) Дано: ∆АВС. АВ = ВС, АВ = 4 см, АС на 3 см більша за АВ.
б) Дано: ∆АВС. АВ = ВС, АВ = 8 см, АС в два рази менша за АВ.
2. Трикутник ABC — рівнобедрений з основою AC,кут А дорівнює 550, Чому дорівнює кут В?

Завдання №5 Контрольні питання
1) Чи може існувати рівнобедрений трикутник ,у якому кут при основі дорівнює 76°?

2) Чи може існувати рівнобедрений трикутник, у якому кут при основі дорівнює 104° ?

Відповіді на запитання учні заносять до додатку 2.

VIІI. Підсумок уроку

Яке число можна поставити замість *, щоб Δ ABC був рівнобедреним:
а) з основою AB;
б) з основою AC? ( слайд 7 )

Слайд 7


Для кожного випадку запишіть рівні кути ( у зошиті)

Оцінювання учнів за картками знань.(учні виконують завдання у зошиті,вчитель перевіряє картки знань та повідомляє оцінки за урок)

IX Рефлексія

Продовжи фразу
Сьогодні на уроці я дізнався, що…..
Я знаю ……..

X. Домашнє завдання:

1) Читати матеріал підручника
2) Вивчити теорему та вміти її доводити
3) Вивчити означення рівнбедреного трикутника
(написати на дошці)

Додатки

Додаток 1

Файл:Додаток 1.pdf

Додаток 2 Додаток 2
Додаток 3. Моделі трикутників для роботи кожного учня

Використані ресурси

Школьный клипарт http://s3.pic4you.ru/allimage/y2013/10-24/12216/3925122.png
Линейки http://s1.pic4you.ru/allimage/y2012/08-20/12216/2356205.png
Лист в клеточку http://s1.pic4you.ru/allimage/y2012/08-20/12216/2356208.png
Скрепка http://img-fotki.yandex.ru/get/6610/134091466.1c/0_8f975_cc74afe5_S
Циркуль http://img-fotki.yandex.ru/get/6521/108950446.113/0_cd1e6_7c1b8dea_S
Линейка http://s1.pic4you.ru/allimage/y2012/08-20/12216/2356155.png
Циркуль http://img-fotki.yandex.ru/get/6619/108950446.113/0_cd1e9_394b9c86_S
Сова http://img-fotki.yandex.ru/get/6419/108950446.114/0_cd212_c7ac5fee_S
Листья http://img-fotki.yandex.ru/get/6623/108950446.115/0_cd23c_44b148c7_S
Линейка http://s1.pic4you.ru/allimage/y2012/08-20/12216/2356194.png
Циркуль с линейкой http://img-fotki.yandex.ru/get/6423/108950446.113/0_cd1e7_4caa1851_S
Цифра 5 http://img-fotki.yandex.ru/get/9511/134091466.ce/0_cb245_e401dbc8_S
http://pedsovet.su/load/412-1-0-42976-шаблон презентації автор: Фокина Лидия Петровна → Linda1190
Підручник з геометрії.7 клас. Авт.Бевз