Урок з математики: "Економічне виховання"

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Шаповалова сертифікат 232.jpg


Економічне виховання в курсі математики.

Урок математики

План-конспект

Содержание

Тема уроку

Математика та економіка

(урок розроблено для учнів з вадами слуху )

Автор (и) розробки

Шаповалова Наталія Леонідівна, учитель математики та фізики

Навчальний заклад

КЗ Запорізька середня загальноосвітня школа-інтернат"Джерело" ЗОР

Клас

8 (9) нечуючі учні

Назва навчальної програми, автори програми

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 7-11 класи. – К.: Ірпінь: Перун, 2005.

Тип уроку

повторення

Компетенції учнів на уроці

'соціальна , комунікативна, мовленнєва, інформативна

Цілі уроку

  • навчальна – продовжувати формувати обчислювальні навички у глухих і слабочуючих учнів; повторити основні математичні поняття: відсоток, пропорція, площа;
  • виховна - на прикладах завдань практичного значення виховувати інтерес до математики;
  • розвивальна - розвивати усну математичну мову, вміння аналізувати;
  • корекційна - корекція і розвиток мисленнєвої діяльності: операцій аналізу і синтезу, виявлення головної думки, встановлення логічних і причинно-наслідкових зв'язків, плануюча функція мислення

Обладнання уроку

Обладнання: дошка, крейда, зошити, персональні комп'ютери або проекційний екран (для виконання інтерактивної вправи та демонстрації презентації)

Дидактичні та методичні матеріали

Інтерактивна вправа

Презентація до уроку

Перелік он-лайн сервісів, які використані на уроці

LearningApps.org

Хід уроку

План урока.

  1. Організаційний момент: вступне слово вчителя, мовленнєва розмінка.
  2. Актуалізація опорних знань.
  3. Розв'язання завдань.
  4. Фізкультхвилинка.
  5. Закріплення матеріалу.
  6. Домашнє завдання.
  7. Рефлексія.

1.Привітання, перевірка готовності учнів до уроку,мовленнєва розмінка


  • Дарина, які ти знаєш грошові одиниці?
  • Максим, які грошові одниці в нашій країні?
  • Олена, подумай та відповідай- що більше200 копійок чи 2 гривні?

Наш сьогоднішній урок не зовсім звичайний урок математики. Сьогодні ми будемо вирішувати завдання прикладного характеру, тобто такі, які вам можуть стати в нагоді в житті. Наш урок буде комбінованим уроком математики та економіки. Багато слів, які сьогодні будемо вживати ви вже знаєте з уроків економіки: банк, ціна, копійки, банківський вклад, подорожчання і так далі. Але також ми повторимо і поняття математики: площа, відсотки, множення, ділення, додавання, порівняння і так далі. (основні слова, що вживаються на уроці вивішуються на заготовленому стенді.

2. Питання класу

скільки копійок в одній гривні?
скільки копійок складають три гривні?
як обчислити відсоток від числа?
як знайти число за його відсотком?
Розв'язання інетрактивної вправи
Вправа

3.Я пропоную вам розглянути декілька задач

Задача №1
У червні ціна 1 літра молока підвищилася на 20%, в липні ціна підвищилася ще на 25%, а в серпні ціна знизилася на 30%. На скільки змінилась ціна 1 літра молока за літо, якщо в травні молоко коштувало 3 гривні за 1 літр?

Молоко-условие.png

Рішення 1 Щоб знайти нову ціну на молоко після першого підвищення, треба визначити скільки гривень складають 20%:
х 1 =(3·20%):100% =0,6( тобто 60 копійок)
2 Після підвищення нова ціна складе : 3+0,6=3,6 гривень.
А зараз подивиться на екран монітора і дайте відповідь на питання.
Питання  : яка ціна молока була на початку червня, до підвищення?
Відповідь-три гривні.
Питання-а скільки молоко стало коштувати після підвищення?
Відповідь-три гривні шістдесят копійок.
3)Тепер треба визначити ціну після другого підвищення .
Для цього вирішуємо так само, як і у минулому випадку:
х2 = (3,6·25%)/(100%) = 0,9 ( тобто 90 копійок)
4)Після підвищення нова ціна складе 3,6+0,9=4,5 гривень.
5)Отже,в липні ціна на молоко стала вже 4 гривні 50 копійок.
6)Щоб визначити ціну після зниження в серпні, спочатку обчислимо скільки складе 30% від числа 4,5 за формулою:
х 3=(4,5·30%)/100%=1,35
7) Щоб визначити ціну на молоко після зниження в серпні, треба від ціни на початку місяця відняти ціну після зниження: 4,5-1,35=3,15

Способы решения.png
А тепер повернемося до завдання - на початку літа молоко коштувало 3грівні,а наприкінці літа –вже 3грівні 15 копійок.

·Питання - як змінилася ціна на молоко?
( зменшилася або збільшилася);
·Відповідь: збільшилася;
·Питання - а як визначити на скільки збільшилася ціна?
·Відповідь - треба від ціни в серпні відняти ціну в травні
3,15- 3= 0, 15 копійок.
Відповідь: ціна за 1 літр молока за літо збільшилася на 15 копійок
Це завдання можна вирішити ще одним способом. Погляньте на екрани моніторів і порівняєте етапи рішення. •Яким способом вам зручніше вирішувати?
•Чому ви вибрали цей спосіб?
А тепер розглянемо задачу з економіки, але з подібними прикладами ви могли вже стикатися в повсякденному житті. Як обчислити за відсотком конкретну суму вкладу через три роки, п'ять років?
Задача №2.

Етапи розв'язання

Банк виплачує вкладникам 12 % річних. Скільки грошей можна отримати через три роки, якщо сума вкладу 1000 гривень?
Рішення:
1. Треба визначити, скільки гривень складає 12% від суми вкладу:
Х1 =(1000·12):100 = 120 ( гривень)
2.Наприкінці першого року вкладу сума збільшиться на 120 гривень і складе 1000+120=1120 гривень.
3.Тепер обчислимо скільки грошей буде на рахунку в кінці другого року:
Х2 =(1120·12)/100 = 134,4(гривень)
сума вкладу становить 1120+134,4=1254,4.
4. Залишилося визначити, скільки ж можна буде зняти з рахунку в кінці всього терміну вкладу – через три роки . Отже, в кінці третього року вкладу сума збільшиться на Х3 =(1254,4·12%)/100%= 150,528.
Підсумкова сума -1254,4+150,528=1404,928.
Відповідь: якщо покласти в банк під 12 % річних тисячу гривень на три роки, то можна буде зняти з рахунку суму 1404 гривні 92 копійки.

4 Фізкультхвилинка .


Не всі бажають вкладати гроші в банки, навіть якщо великі відсотки. А от ремонт у квартирі роблять практично всі. І вирішують таку задачу: скільки треба купити шпалер, щоб не багато, але й не ходити купувати ще.

5.Давайте розв'яжемо ще одну задачу на застосуваня знань з математики у повсякденому житті.


Задача №3.

К задаче.jpg

У квартирі розмірами 3 метра на 5 метрів треба поклеїти шпалери. У стіні два отвору - це двері і одне вікно. Розміри дверей 0,9 м на 2 метри, розміри вікна 1,4 метра на 1,2 метра. Висота стель у квартирі 2,5 метра.
Питання: скільки треба купити рулонів шпалер, якщо розміри одного рулону 0,5 м на 10 м?

Рішення.
1. Подивіться на екрани моніторів-це модель кімнати.
2. Далі-етапи виконання завдання:
· Давайте поділимося на дві групи, кожна вирішуватиме свій етап завдання.
· Перша група обчислює площу двері і вікна.
· Друга група визначить площу всіх стін кімнати.
· Далі разом визначимо площу стін для поклейки шпалер.
· Обчислимо площу одного рулону шпалер.
· І останнє-визначимо, скільки ж треба рулонів.

К задаче.png

3.Перша група: 0,9· 2=1,8, 1,4 ·1,2=1,68
4.Всього 1,8+1,68=3,48 квадратних метри площа двері та вікна.

План решения задачи

5. Друга група 3·2,5=7,5 5·2,5=12,5
Всього 7,5+12,5+7,5+12,5=40 квадратних метра площа всіх стін.
6. Площа для проклейки шпалер: 40-3,48=36,52.
7. Площа одного рулону: 0,5×10=5
8.36,52:5=7,304-кількість рулонів
• Вийшло, що треба купити 7,304 рулонів.
• Але в магазині можна купити 7 рулонів або 8.
• Так скільки треба купити?
Відповідь: треба взяти 8 рулонів шпалер.

6. Домашнє завдання.

Спробуйте скласти задачу з власного досвіду на застосування відсотків та розв'яжіть її двома способами.

7. Підведемо підсумки уроку.


Питання:

  • Який етап завдання був найважчий?
  • Що в задачі було найлегше?
  • Сподобалося вам вирішувати такі завдання?
  • Чи подобається вам працювати по групах?
7.png

Сьогодні ми вирішили тільки три завдання, які вам можуть зустрітися у звичайному житті, а не на уроках, де є вчитель і завжди допоможе. Тепер на питання:«А навіщо мені ваша математика?», ви зможете відповісти самостійно: «Математика потрібна завжди».
-А тепер поміркуйте, де ще в повсякденному житті зустрічаються задачі з математики? Напишіть у зошиті два-три приклада таких завдань. Я бажаю вам запам'ятати сьогоднішній наш урок.
До побачення!
Учитель оцінює роботу кожного учня, роблячи акцент на успіхах.
Завдання складні для розуміння і самостійного рішення глухими учнями, тому що вимагають розвиненого вміння аналізувати умови завдань і правильно застосовувати свої вміння. Тому на таких уроках завдання часто розбиваються на невеликі задачі для окремих груп учнів (при цьому враховується рівень підготовки учнів).
Основний напрямок таких уроків - розвивати усне мовлення учнів.

Використані джерела