Функціонування шкільного сайту: організація командної роботи

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Функціонування шкільного сайту: організація командної роботи

Автор: Дубінін Андрій Олександрович, учитель інформатики Бердянської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №16 з поглибленим вивченням іноземних мов Бердянської міської ради
Сайт БСШ 16


Шкільний сайт є найважливішим елементом інформаційної політики сучасного освітнього закладу та інструментом вирішення ряду освітніх завдань, пов'язаних з формуванням інформаційної культури учасників освітнього процесу.Шкільний сайт - прекрасний привід об'єднати в одному проекті зусилля адміністрації, педагогів, учнів, причому кожна група відповідатиме за свій напрямок діяльності. Робота над змістом шкільного сайту - завжди командна робота.
Роботу над шкільним сайтом можна розглядати як колективний дитячо-дорослий проект. Зрозуміло, організація дитячої команди - справа набагато важча, ніж робота, здійснювана зусиллями дорослих людей - адміністраторів і вчителів. Але й результат у випадку удачі якісно інший: сайт стає не тільки відображенням офіційного життя школи, але й її живим дзеркалом, дійсно відбиває життя всього колективу дорослих і дітей.
Добре організована робота із супроводу сайту може стати своєрідним інтегруючим стрижнем, навколо якого об'єднаються ті, хто живе в шкільному будинку. Досвід моєї практичної діяльності в цьому напрямку дає можливість стверджувати, що для функціонування сайту необхідно дотриматися таких умові, які необхідні як для створення, так і для підтримки постійної інформаційної «життєдіяльності» шкільного сайту:
1. Проектування сайту (розробка концепції, структури, напрямків подальшого розвитку)
Ця частина проекту може здійснюватися в основному силами адміністрації та педагогів. Природно, у робочу групу можуть і повинні бути включені й старшокласники, які здатні висувати пропозиції: у цьому випадку роль дорослих – оцінка адекватності таких пропозицій.
2. Технічна складова проекту (розробка дизайну та програмування)
Сучасні школи сьогодні по-різному підходять до цього етапу. Вибір шляху реалізації зумовлений низкою факторів: фінансовими можливостями школи, компетентністю вчителів інформатики в питаннях сайтобудування, серйозністю підходів усіх учасників проекту до створення свого сайту.
Якщо школа в умовах світової кризи може дозволити собі виділити чималу суму на розробку проекту, періодичну оплату хостінгу та домену сайту, а також на його технічну підтримку, можна звернутися до професійної WEB-студії. У цьому випадку школа отримує стильний, якісний дизайн та програмування, але для цього потрібно скласти грамотне технічне завдання, саме за яким і будуть працювати ціла команда професіоналів.
Дуже спокусливо отримати готовий сайт, нічого при цьому не зробивши, але ми розглядаємо шкільний сайт як проект, тому бажано, щоб усі етапи реалізації були здійснені саме учасниками навчально-виховного процесу школи. У цьому випадку вчитель інформатики виступає як керівник розробки технічної складової сайту, а обдаровані в галузі ІТ учні школи його реалізовують. Не зайвим буде згадати, що навички здобуті учнями під час цієї роботи, вплинуть у подальшому на результати їхньої участі в різноманітних олімпіадах і конкурсах з інформатики.
Види робіт, у яких учитель може допомогти учням:
- створення необхідних модулів для сайту, здатних вирішувати поставлені завдання;
- розробка єдиного й неповторного дизайну сайту.
Види робіт, які учні можуть виконати самостійно:
- пошукова оптимізація сайту;
- наповнення сайту інформацією;
- реєстрація сайту в пошукових системах і каталогах.
3. Статичний контент сайту (робота над офіційними матеріалами сайту)
Цей напрямок роботи здійснюється адміністрацією школи, а саме заступниками директора з НВР та ІТ. Під «Офіційними матеріалами» маю на увазі комплекс відомостей про школу (координати школи, історія, статут, правила зарахування до складу учнів закладу, освітня програма й програма розвитку та ін.).
4. Корекція матеріалів сайту (забезпечення «грамотності текстів» та відповідності матеріалу певним розділам сайту)
Редактор і коректор в команді шкільного сайту повинні бути обов'язково. До цієї роботи потрібно залучати вчителів української мови та літератури, які мають відповідати за орфографічне та стилістичне коректування текстів, які розміщуються на шкільному сайті. Виправданим управлінським і освітнім ходом буде залучення до роботи над матеріалами сайту філологічно обдарованих дітей.
5. Динамічний контент (написання текстів та новин)
Робота над динамічним контентом сайту – це цілий комплекс умінь, які можна сформувати в школярів: ІТ-технології і все, що з ними пов'язано, репортерська й журналістська робота в цілому, фотозйомка та комп'ютерна підготовка зображень до публікації на сайті, організаторські навички. У цьому сенсі правильно організована робота учнівської редколегії може дати добрі результати.

Висновки:
Шкільний сайт - це насамперед реальна можливість організації серйозної проектної діяльності в школі, адже сайт - це проект, що динамічно розвивається, творчий, довгостроковий, з різноманітними видами роботи і, отже, можливістю розподілу ролей. Якщо правильно сформувати групу, до якої увійдуть автори, технічні працівники, фотографи, репортери, художники, то може вийти чудовий, живий, цікавий ресурс, що створюється в тому числі й дитячою командою.
Робота з реалізації сайту як проекту – питання соціалізації учня. Цікава робота над шкільним сайтом дозволить креативним підліткам підвищити свій статус у шкільному колективі, сформувати мотивацію й зацікавленість в участі в шкільному житті.
Головне ж, що сайт створюється дійсно зусиллями учнів школи, а не є тільки «дорослим рупором». Це питання довіри до самого сайту з боку інформаційних адресатів і об'єктивний показник того, що в школі реалізується та сама педагогіка співробітництва, про яку ми багато говоримо, але часто просто не бачимо тих конкретних форм, у яких вона може втілюватися.
Чим більшу роботу з організації та функціонування шкільного сайту вдасться перекласти на плечі учнів, тим більш інформативним і цікавим буде сам сайт. Хоча самостійно діти такий проект реалізувати не зможуть.